Izmantojot Latvijas start-up uzņēmuma Infogr.am izstrādāto aplikāciju radīts jau 100 tūkstoši infografiku, informē uzņēmuma pārstāvji.
Start-up uzņēmums norāda, ka Infogr.am lietojuma mērķi mēdz būt daudzveidīgi.
Cilvēki dažreiz pakalpojumu izmanto, lai pastāstītu vienkāršus stāstus – piemēram, par to, kā kādam lietotājam gājis pie friziera vai, cik reizes kāds pamanījies izpeldēties ezerā. Taču ir arī daudz nopietnu datu par notikumiem pasaules karstajos punktos, vēlēšanu rezultātiem un tirgus tendencēm.
Infogr.am lietotāju vidū ir arī globāli nozīmīgi mediji, tostarp Francijas Le Point, ASV ziņu vietne The Huffington Post un Somijas laikraksts Helsingin Sanomat. Vairums pakalpojuma lietotāju atrodas ārpus Latvijas.
Uzņēmums norāda, ka pakalpojumu izmanto vairāk nekā 70 tūkstoši žurnālistu un blogeru visā pasaulē. Infogr.am šā gada februāri dibinājuši Uldis Leiterts un Raimonds Kaže.
Martā uzņēmums saņēma 15 tūkstošus eiro kapitālu no Hamburgā bāzēta investīciju uzņēmuma HackFwd. Pakalpojums saņēmis arī starptautiskas preses uzmanību – par to rakstījuši The Wall Street Journal, TechCrunch, The Next Web, GigaOM u.c.
DB iepriekš vēstīja, ka infogr.am izveidotāji plāno, ka ar laiku tas būs rīks, kur dizaineri varēs tirgot sevis radītās sagataves, paši nosakot to cenu, un pārdot lietotājiem, kuri tās varēs pielāgot saviem datiem.
Pakalpojuma izveidotāji stāstīja, ka ir ļoti daudz mainīgo elementu, tāpēc šķiet, ka radīt infografiku ir kaut kas ļoti sarežģīts un to spēj tikai specifiski izglītoti dizaineri.
«Mēs paskatījāmies racionāli un sapratām, ka varam to salikt rāmīšos un piedāvāt cilvēkiem atvieglot šo procesu,» stāsta U. Leiterts. Tāpēc šobrīd ir trīs iespējas. Pirmajā gadījumā diagrammas izveido par velti, izmantojot Excel piedāvātās iespējas.
«Tas neko nemaksā un tā arī izskatās. Otrajā variantā lietotājs izvēlas sagatavi, samaksā par to, zinot, ka to lietos arī citi, un iegūst Mc’Donald’s kvalitāti. 95% lietotāju tas ir diezgan pieņemami. Ja ir daudz naudas un laika, var iet uz restorānu - uz lielajām dizaina aģentūrām, kuras varēs radīt kaut ko tādu, uz ko mēs ar šo sistēmu nekad mūžā pat nepretendējam,» sacīja U. Leiterts. Infografikas izveide dizaina aģentūrās prasot salīdzinoši daudz laika - no astoņām stundām līdz vairākām dienām.
Ar interesantākajām infografikām, kas radītas ar Infogr.am, var iepazīties klikšķinot šeit.