Jaunākais izdevums

Latvijas uzņēmēji Andris Dambis un Valdis Spredzis iegādājušies lielāko daļu rūpnīcas, kurā tiek būvētas sacīkšu mašīnas Mitsubishi WRC.

Japāņu autoražotāju Mitsubishi skārušas finansiālās problēmas tāpēc kompānija nolēma pārdot šo rūpnīcu. Iepriekš šī rūpnīca bija arī bāze slavenajai Mitsubishi WRC komandai, kas guvusi daudzas uzvaras pasaules čempionātos, raksta Privātā Dzīve.

Latvijas uzņēmējiem radusies iespēja iegūt šo rūpnīcu, un tā tika izmantota. «Zvaigznes sakrita. Pat nezinu ko citu lai saka. Bija tāda iespēja, mēs piekritām. Valdis ir spēcīgs no finansiālās puses, viņš zina, kā šo biznesu padarīt rentablu. Mani kā inženieri interesē tehniskā puse,» norāda A. Dambis. Par šo darījumu ziņoja arī vairāki starptautiskie mediji. Šobrīd uzņēmums gatavo jaunākās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnas, kas testiem būs gatavs martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

A. Egle rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 startēs ar Subaru Impreza WRC

,01.10.2009

"Patiesībā jau ir tā, ka sākotnēji bija doma braukt ar pavisam citu auto, bet igauņi izteica piedāvājumu, no kura atteikties būtu grēks, jo kādreiz izbraukt ar īstu WRC mašīnu - tas ir tāds sen lolots sapnis. Protams, tehnoloģijas mūsdienu skatījumā ir novecojušas, bet tas nosaukums WRC ir!" tā A. Egle. (Foto: R. Volonts, V4 motors)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 šī gada N4 klases čempiona titulu izcīnījušais Aivis Egle, kurš savu sacīkšu Mitsubshi Lancer EVO ir novietojis garāžā, bet tā vietā uz starta izies ar Subaru Impreza WRC automobili.

Aivis Egle šā gada Latvijas autorallija čempionāta pēdējā, sestajā posmā uz starta stāsies ar 1999.gada Subaru Impreza WRC, taču tas nebūtu bijis iespējams, ja vien nu jau pieckārtējais Latvijas autorallija čempions šā gada titulu nebūtu nodrošinājis iepriekšējā čempionāta posmā – rallijā Kurzeme 2009. Tieši ar šādu tehniku savā laikā braucis arī britu rallists Ričards Bērnss, kurš 1999.gadā ieguva pasaules vicečempiona titulu, savukārt Subaru rūpnīcas komanda pietrūka tikai četri punkti, lai togad iegūtu Ražotāju kausu.

Kā stāsta Aivis Egle, viņam Subaru Impreza WRC sagādājusi kompānija Baltic Rally Rent. "Auto pieder somu rallistam Saku Vierimā un igauņu kompānija, ar kuras starpniecību to dabūju, apgalvo, ka auto ir pilnā komplektācijā – tieši tāds, kāds piedalījās 1999.gada pasaules rallija čempionātā. Par rezultātu prognozēm pagaidām vēl neizteikšos, jo Impreza ir tehnoloģiski vecāka nekā pārējie WRC auto, kas brauks Latvijas rallijā. Bet imprezai vēl ir visi aktīvie reduktori, tā kā domāju, ka būs interesanti braukt," saka Aivis Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu Mitsubishi jaunais kompaktais pilsētas apvidus auto Eiropā sauksies Mitsubishi ASX. Pirmo reizi jauno modeli, kuram būs jākrusto šķēpi ar Nissan Qashqai, VW Tiguan, Ford Kuga, ieraudzīsim Ženēvas autoizstādē.

Pavisam nesen ziņojām, ka japāņu Mitsubishi atslepenoja informāciju par kompakto visurgājēju, kurš pašmāju tirgū tika prezentēts ar nosaukumu RVR.

Eiropas versijai ir izvēlēta cita trīs burtu kombinācija, atklājot arī to, ka 4.3 metrus garais piecvietīgais ASX būs bruņojies ar taupīgu un videi draudzīgu 1.8 litru dīzeļmotoru, kurš strādās tandēmā ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Bez tam, dzinēja komplektācijā ietilps modernā Automatic Stop & Go sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Elektroauto Mitsubishi i-MiEV Latvijā

,10.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izpētītu elektromobiļa tirgus potenciālu Latvijā, Mitsubishi Motors Corporation ir nosūtījus vienu i-MiEV automašīnu Latvijas importētājam, kas pašlaik ir apskatāms Skandi Auto autosalonā, Lielirbes ielā 32.

Mitsubishi i-MiEV ir pirmais sērijveida ražošanā nonākušais elektromobilis pasaulē, kura tirdzniecība tika uzsākta 2009. gada jūlijā Japānā. Plānots, ka 2010. gada beigās tas nonāks arī Eiropas tirgū.

Mitsubishi i-MiEV elektromobilī tradicionālā iekšdedzes dzinēja, ātrumu pārnesumu kārbas un degvielas tvertnes vietā ir novietota augstas kapacitātes litija jonu baterija, ļoti efektīvs pastāvīgo magnētu sinhronais motors, strāvas adaptētājs un citas detaļas, kas nodrošina elektromobiļa darbību.

Ar pilnībā uzlādētu bateriju elektromobilis spēj nobraukt 144 km, lai gan, braucot pārdomāti, šī distance var palielināties. Viena baterijas uzlāde pēc Latvenergo tarifiem izmaksā ~1.5 LVL, un uzlādi var veikt no jebkura parastā elektrības kontakta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mitsubishi Lancer Evolution pirmizrāde Talsos

,13.05.2009

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh.

MML Sports

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Talsi 2009, kas notiks 16. un 17. maijā, Skandi Auto Rally Team komandas sastāvā startēs ne tikai Latvijas sportistu rallija ekipāžas, bet arī Lielbritānijas un Somijas rallija zvaigznes.

Rallija Talsi skatītājiem būs iespēja sekot līdzi pasaules pirmizrādei, kad pirmo reizi rallija cīņas apstākļos tiks pārbaudīts MML Sports Lancer Evolution rallija automobilis, kas izgatavots uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes izveidotajā uzņēmumā MML Sports.

Mitsubishi Lancer Evolution britu čempionu rokās

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh. Divdesmit astoņus gadus vecais britu rallija pilots Guy Wilks, tēva, bijušā rallija pilota iespaidā, rallijam pievērsās deviņpadsmit gadu vecumā un jau pirmajā sezonā uzvarēja Ford Ka kausa izcīņā, kā arī kļuva par Anglijas rallija čempionu A5 klasē. Sekojošajās sezonās Wilks, kuru nereti salīdzina ar tādām Lielbritānijas rallija slavenībām kā Colin McRae un Richard Burns, savu panākumu sarakstam pievienoja Ford 1400 Puma rallija čempionāta vicečempiona titulu, uzvaras vairākos JWRC posmos, kā arī JWRC vicečempiona titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallija sezona noslēgsies Kuldīgā

,26.09.2009

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 būs iespēja redzēt divus Mitsubishi Lancer WRC automobiļus no kuriem vienu stūrēs Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Pēteri Spredzi, bet otru – ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī N4 klasē Latvijas 2009.gada čempions ir zināms un tas ir Aivis Egle, cīņas gaidāmajā rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nebūs mazāk spraigas kā iepriekšējos piecos čempionāta posmos. Tieši otrādi – sezonas pēdējais posms noteiks iznākumu visās pārējās klasēs, kā arī komandu kopvērtējumā.

Par Latvijas autorallija čempionu pēc rallija Kurzeme 2009 jau piekto reizi tika kronēts Aivis Egle, jo viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju čempionāta kopvērtējumā – Jāni Vorobjovu – pirms pēdējā posma ir 14 punkti un tos dzēst nav iespējams pat ar uzvaru. Teorētiski Aivis Egle pat varētu atpūsties un rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nestartēt, jo kārotais tituls jau ir izcīnīts, tomēr aizraušanās ar šo sportu darījusi savu un Aivis Egle ir pieteicies startam arī Kuldīgas apkaimē, tiesa gan, nu jau pie A+ klases sacīkšu automobiļa stūres.

Lai arī Jānim Vorobjovam kārtējo reizi autorallija čempiona tiltuls šogad ir gājis secen, Kuldīgā atslābt nedrīkstēs un nāksies vien braukt ar pilnu atdevi, lai nepazaudētu vicečempiona titulu. Šobrīd kopvērtējumā Jānis tikai par 5 punktiem apsteidz tuvāko sekotāju Māri Neikšānu. Vēl svaigā atmiņā ir abu sportistu sacensība rallijā Kurzeme 2009, kur tikai pēdējā ātrumposmā tika noteikts uzvarētājs – finišā pēc 100 nobrauktiem kilometriem Vorobjovs Neikšānu apsteidza vien par nepilnām 5 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors i MiEV (Mitsubishi novatoriskais elektromobilis (Mitsubishi innovative Electric Vehicle)) iespējams 2010. gadā varētu nonākt pārdošanā Eiropā.

i MiEV simbolizē Mitsubishi Motors zaļās tehnoloģijas. Šobrīd auto tiek testēts un reklamēts Japānā, Jaunzēlandē, ASV un Eiropā. Tā pārdošana tiks uzsākta Japānā 2009. gada vasarā.

Pēc daudzajām individuālajām apskatēm un testa braucieniem, kas visā Eiropā tika veikti kopā ar energouzņēmumiem, vietējām un reģionālām pašvaldībām, lielo autoparku īpašniekiem, infrastruktūras partneriem un atbalsta grupām, elektromobiļa i Miev testēšana tagad ir nodota atsevišķu valstu tirgiem, kuru rīcībā nonāks 12 i Miev elektromobiļi.

Lai labāk izprastu elektromobiļu, un it īpaši i MiEV, tirgus potenciālu, Mitsubishi Corporation, Mitsubishi Motors Corporation un Mitsubishi Motors Europe nosūtīs elektromobiļus vairākiem Mitsubishi importētājiem visā reģionālajā tirgū. Sākumā elektromobili saņems Spānija, Nīderlande un Lielbritānija, vēlāk pārējie Eiropas tirgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Eclipse Cross ir vēl viens talantīgs plašpatēriņa krosovers ar «jancīgāku» izskatu nekā pārējiem, toties ar ļoti pārdomātu un gardu «pildījumu»

Iespējams, modeļa nosaukumā piejaucētais vārds «Eclipse», kas paņemts no aizvadītā gadsimta 90. gadu Mitsubishi kulta sporta divdurvju kupejas, bija pamudinājis Mitsubishi izveidot savam krosoveram avangardiskāku un sportiskāku eksterjera dizainu. Eclipse Cross degungals ir līdzīgs kā visiem pārējiem, toties aizmugurējās daļa ir nedaudz ārpus klasiskajiem rāmjiem, kas vienlaikus izceļ Mitsubishi Eclipse Cross personību.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pretstatā drosmīgajam eksterjera dizainam salonā viss ir gudri un mājīgi iekārtots. Ērta un ergonomiska pilota darba vieta, saprotams un lietošanā ērts multimediju centrs, kas beidzot ir ieguvis Apple Car Play un Android Auto saskarnes. Pirmo reizi Mitsubishi ir ticis arī pie head up displeja. Svarīgi ir uzsvērt, ka Mitsubishi Eclipse Cross neaizstāj pazīstamo Mitsubishi ASX krosoveru. Abi auto spēlē vienā līgā, jo pat riteņu bāzes abiem krosoveriem ir identiskas, taču Eclipse Cross ir lielāks auto, attiecīgi arī salonā vietas būs vairāk. Milzīga priekšrocība, ka Eclipse Cross būs nopērkams gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijā. Motors būs gan tikai viens, proti, tas būs 163 ZS jaudīgais 1,5 litru turbomotors. Taču tas ir tas, kas visvairāk vajadzīgs šādas klases automobiļiem, jo to varēs sapārot gan ar sešpakāpju manuālo, gan ar CVT variatoru. Cenu politika Eclipse Cross nepazīst skopi aprīkotus modeļus, jo pat starta Invite aprīkojuma līmenī Mitsubishi krosoveram būs automātiskās tālās gaismas, kruīzkontrole, atpakaļskata kamera un citi komforta un drošības labumi. Līdz ar to pieticīgākais Eclipse Cross maksās, sākot no 24 900 eiro. Pilnpiedziņas modifikācija, bet jau ar augstāka līmeņa Instyle Plus aprīkojumu un tikai kombinācijā ar CVT variatoru, – sākot no 29 800 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu nedēļu laikā japāņu kompānija Mitsubishi paziņos, kuru no divām Baltijas valstu ostām izvēlējusies kā stratēģisko partneri kravu piegādei uz savu Austrumeiropas rūpnīcu Kalugā, ziņoja TV3 raidījums Nekā Personīga.

Japāņi nolēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā un līdz ar to, piegādājot izejmateriālus, ievērojami palielināt kravu plūsmu. Viņi meklējot jaunu piegādes ceļu uz Krieviju - vai nu caur Rīgu vai arī Tallinu. Ja konkurencē ar Igaunijas galvaspilsētu uzvarēs Rīgas brīvosta, tās konteinerkravu apjoms pieaugšot vismaz par trešdaļu, varbūt pat uz pusi. Tomēr Latvijas ierēdņu neizdarības dēļ, kā arī Rīgas brīvostas darījumu un īpašnieku necaurspīdīgums draud novest pie tā, ka kaimiņi igauņi būs atkal mums priekšā un saņems ievērojamo Mitsubishi pasūtījumu, norādīja raidījuma veidotāji.

«Jāizdara brīnums», lai kravas plūstu nevis caur Tallinu, bet Rīgu, decembrī laikrakstam Dienas bizness sacīja DB Schenker Latvia direktors Aivairs Tauriņš. Dažu simtu eiro izmaksu pieaugums, salīdzinot ar Rīgu, japāņus diezin vai atbaidīšot. Viņaprāt, Rīga ir nr. 2 šajās sacensībās, un tikai tad, ja igauņiem kaut kas noiet greizi, Latvija var izmantot savu iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītās nedēļas otrajā pusē Latvijas presē parādījās ziņa, ka BTA Rally Talsi 2009, iespējams, startēs 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs. Rallija organizators Raimonds Strokšs oficiāli atzīst – norvēģis Latvijas rallija čempionāta 4. posmā nestartēs.

Ziņas Latvijas presē R. Strokšs komentē šādi: „Mēs līdz pēdējam brīdim ziņu par Peteru Solbergu mēģinājām paturēt slepenībā, jo mēs vēlamies no sākuma izdarīt, bet pēc tam ko sludināt presē. Tomēr varam apstiprināt, ka sarunas ar Peteru Solbergu tiešām notika. Diemžēl šobrīd jau zinām, ka Talsos viņš nebrauks, bet mums ir daudz citu interesantu projektu, kā pārsteigt BTA Rally Talsi apmeklētājus!”

Kā zināms, 2003. gada pasaules čempions Peters Solbergs šogad pasaules rallija čempionātā startē kā privātbraucējs, jo pērnā gada nogalē Subaru komanda pameta ralliju. Savās māju sacīkstēs Norvēģijā Solbergs uz starta izgāja ar 2001. gadā ražotu Citroen Xsara WRC automobili, kurš izrādījās ne pārāk ātrs un konkurēt spējīgs. Tādēļ Solbergs bija uzsācis sarunas ar kompāniju MML Sports, kura daļēji pieder latviešu uzņēmējiem Valdim Spredzim un Andrim Dambim, par Mitsubishi Lancer WRC automašīnas īri. Tika nolemts, ka Mitsubishi Lancer WRC automobili Solbergs varētu iemēģināt tieši Talsu rallijā, kurš notiek vienu nedēļu pirms pasaules čempionāta posma Itālijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan iegādāsies trešdaļu Mitsubishi akciju

LETA,12.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums Nissan Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka par 237,36 miljardiem jenu (1,9 miljardiem eiro) iegādāsies trešdaļu skandālā ierautā Mitsubishi Motors Corp. akciju.

Vienošanās paredz, ka Nissan kļūs par lielāko Mitsubishi akcionāru, apsteidzot Mitsubishi Heavy Industries, kam pieder aptuveni 20% autoražotāja akciju.

«Šis darījums rada potenciālu izdevīgumu abām mūsu kompānijām un sola izaugsmes iespējas,» norāda Nissan vadītājs Karloss Gosns. «Mēs esam apņēmušies sargāt un veicināt Mitsubishi zīmolu. Mēs palīdzēsim šim uzņēmumam risināt gaidāmās problēmas, jo sevišķi attiecībā uz patērētāju uzticību.»

Darījums paredz, ka Nissan iegādāsies aptuveni 506 miljonus Mitsubishi akciju, kā arī Nissan būs tiesības iecelt atsevišķus locekļus Mitsubishi valdē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labi zināmais somu rallija braucējs Tonijs Gārdemeisters nolēmis brīvdienas pavadīt Latvijā un apmeklēt arī ralliju Kurzeme 2010, kur piektdienas vakarā šofa nolūkos nodemonstrēs savu braukšanas māku.

Tonijs Gārdemeisters ir rallija pilots, kurš savā karjerā ir paguvis izbraukt ar gandrīz visiem WRC klases automobiļiem, jo savulaik bijis Seat, Mitsubishi, Ford, Škoda un Suzuki rūpnīcas komandu pilots. Viņa kontā ir starti arī Peugeot 206 un 307 WRC automobiļiem, kā arī Mitsubishi Lancer WRC, ko divos eksemplāros redzēsim arī rallijā Kurzeme 2010 Skandi rallija komandas sastāvā.

Gārdemeisters startēs rallija Kurzeme 2010 šova ātrumposmā Liepājas osta un ikvienam autosporta fanam tiks dota iespēja iejusties somu rallista stūrmaņa lomā. Un, kas būtiski, lai izbrauktu Gārdemeistera pilotētā īstā rallija automobilī, ir nepieciešams tikai piedalīties Radio 101 un rallija organizētāju kopīgi rīkotajā konkursā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

MINI atgriežas autorallijā ar Countryman WRC

Aldis Zelmenis,29.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu kulta autoražotājs MINI apstiprinājis, ka sākot 2011. gadu ar jaunuzbūvēto Countryman WRC plāno piedalīties atsevišķos čempionāta posmos, bet 2012. gadā jau iesaistīties cīņā par pasaules čempiona titulu.

Šis paziņojums ir ne vien vēsturisks pavērsiens augstākā līmeņa rallijā, bet arī nozīmīgs lēmums MINI sportiskā mantojuma saglabāšanā un atjaunošanā. Pirms vairāk kā četdesmit gadiem MINI kļuva par sensāciju rallija trasēs, it sevišķi leģendārajā 1964. gada Montekarlo rallijā, kur Padijs Hopkirks izcīnīja uzvaru ar Mini Cooper S, sensacionālā veidā pārspējot pretiniekus ar daudz jaudīgākiem astoņcilindru automobiļiem. Timo Mākinenam un Rauno Āltonenam izdevās atkārtot fenomenālo rezultātu 1965. un 1967. gadā. Pēc tam ar MINI rallijos startējušas tikai privātas komandas, bet ražotājs atbalsta MINI CHALLENGE autošosejas seriālu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules autorallija čempionāta posmā Kiprā 5. vietu PWRC ieskaitē izcīnījuši Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Šāds sniegums ļāvis Latvijas sportistiem pacelties uz trešo vietu PWRC čempionāta kopvērtējumā.

Kipras rallijs komandai bija ļoti grūts. Pirmkārt, Andis Neikšāns vēl nekad mūžā nebija braucis asfalta rallijā, un pirmā Kipras rallija diena bija pa asfalta segumu. Otrkārt, Andis vēl nekad mūžā nebija braucis tik sarežģītā rallijā – vidējais ātrums otrajā un trešajā sacensību dienā nepārsniedza 60 kilometrus stundā! Tas tādēļ, ka ceļi Kiprā ir ļoti līkumoti, bedraini un akmeņaini.

Pēc pirmās dienas Latvijas ekipāža ieņēma 10. vietu PWRC, jo bija nepieciešams mainīt salūzušo pārnesumkārbu un tā rezultātā tika nopelnīts divu minūšu un 20 sekunžu laika sods. Otrajā rallija dienā Neikšāns pacēlās uz 7. vietu PWRC, bet pēdējā dienā spēja aizcīnīties līdz 5. vietai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien un sestdien Austrijā notika Eiropas Pirelli Star Driver sacensību fināls. Tajā labu sniegumu demonstrēja Latvijas rallistu ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons, esot otrā ātrākā ekipāža trasē. Neskatoties uz to, latviešiem neizdevās iegūt sacensību galveno balvu – pilnībā apmaksātus sešus 2010. gada pasaules rallija čempionāta posmus.

Sacensības Austrijā sākās jau piektdien, kad sportisti pierakstīja trasi un izgāja pirmās pārbaudes – sākotnēji uz velotrenažiera bija jāveic fiziskās sagatavotības tests, bet pēc tam bija jāatbild uz žūrijas jautājumiem, demonstrējot savas spējas komunikācijā ar medijiem. Pats Māris Neikšāns atzina, ka esot juties labi gan fiziskajā, gan mediju testā. Mediju tests viņam izdevies krietni labāk nekā atlases sacensībās pirms pusotra mēneša Somijā pat neskatoties uz to, ka žūrijā sēdēja 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs un 19 WRC posmu uzvarētājs Marku Alens.

Sestdienu sportisti pavadīja pie automašīnas stūres. No sākuma bija jāveic trīs asfalta, bet pēc tam – trīs grants ātrumposmi. Lai gan asfalta segums Baltijas sportistiem nav ierasts, jau no pirmajiem kilometriem ātrākais bija igaunis Ots Tanāks kopā ar stūrmani Kristo Krāgu. Otrajā ātrumposmā viņus pārspēja Māris Neikšāns un, kā izrādījās sacensību nobeigumā, šis bija vienīgais ātrumposms, kad kāds spējis būt ātrāks par Tanāku. Sacensību finišā Tanāks pirmais, bet Māris Neikšāns, atpaliekot pus minūti, otrais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ Somijā norisināsies Pirelli Star Drive konkursa pirmā kārta, kurā Latviju pārstāvēs pieredzējušais, taču gados jaunais Māris Neikšāns.

Sportists atzīmē, ka ir gatavs pārbaudījumiem, taču ļoti cer, ka skatītāju tūkstoši, kas no Latvijas dosies vērot pasaules rallija čempionāta posmu Neste Oil Rally Finland, vispirms būs kaujas gatavībā atbalstīt viņa centienus uzvarēt konkursa Ziemeļeiropas daļā.

Pirms nedēļas nogalē notiekošā WRC posma – Somijas rallija -- trešdien un ceturtdien turpat rallija norises reģionā notiks konkursa Pirelli Star Drive Ziemeļeiropas daļas atlase. Latviju tajā pārstāvēs Māris Neikšāns, kurš cīnīsies par iekļūšanu Eiropas finālā. Pirelli Star Drive konkursu veido riepu ražotājs Pirelli sadarbībā ar Starptautisko Automobiļu federāciju (FIA). Šīs cīņas uzvarētājs kā balvu saņems apmaksātu dalību sešos pasaules čempionāta Production WRC klases posmos. Jauno rallija talantu konkursā drīkst piedalīties piloti, kuri 2009. gada 1. janvārī nebija sasnieguši 27 gadu vecumu, kā arī ne šogad, ne pērn nav startējuši vairāk kā trijos WRC posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Mitsubishi par diviem gadiem atliek Japānas jaunās pasažieru lidmašīnas komerciālo piegādi

LETA,23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Mitsubishi Heavy Industries pirmdien paziņoja, ka par diviem gadiem atliks tās ilgi gaidītās jaunās reaktīvās pasažieru lidmašīnas komerciālo piegādi, un brīdināja, ka pieaug lidmašīnas izstrādes izmaksas.

Šī ir piektā reize, kad kompānija ir atlikusi vairāk nekā 50 gadu laikā Japānas pirmās vietējā ražojuma pasažieru lidmašīnas Mitsubishi Regional Jet (MRJ) laišanu tirgū.

Sākotnēji bija plānots, ka lidmašīna tirgū nonāks 2018.gada vidū, bet tagad Mitsubishi prognozē, ka tas notiks 2020.gada vidū. Iepriekš Japānas plašsaziņas līdzekļi vēstīja, ka lidmašīnai ir jāveic konstrukcijas izmaiņas, lai garantētu, ka tā ir droša.

Problēma ir saistīta ar noteikta elektroniskā aprīkojuma izvietošanu, vēstīja lietišķais laikraksts Nikkei un citu Japānas plašsaziņas līdzekļi.

Mitsubishi paziņoja, ka strādā pie elektriskās konfigurācijas konstrukcijas izmaiņām, lai tā atbilstu jaunākajiem drošības standartiem, kas saistībā ar pieaugošajiem terorisma draudiem kļūst arvien stingrāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Peugeot un Mitsubishi «kaļ» sadarbības plānus

,04.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA Peugeot Citroen un Mitsubishi Motors Corp pārstāvji tiksies, lai runātu par pastiprinātu sadarbību elektrisko automobiļu ražošanā, vēsta Bloomberg.

Peugeot vadītājs Filipe Varins (Philippe Varin) un Osamu Masuko (Osamu Masuko) - Tokijā bāzētā Mitsubishi vadītājs, tiksies Parīzē, lai runātu par elektrisko automobiļu attīstību, Bloomberg informējis Peugeot.

Parīzē bāzētais Peugeot martā paziņoja, ka Mitsubishi tam piegādās elektriskās automašīnas, kuras tiks pārdotas ar Peugeot zīmolu 2010.gada beigās. Transportlīdzekļa pamatā būs Mitsubishi i-MiEV modelis.

Bloomberg norāda, ka Mitsubishi un Peugeot konkurē ar Toyota Motor Corp un General Motors Corp par vadošo lomu elektrisko transportlīdzekļu ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Mitsubishi ievērojami palielina zaudējumu prognozi biznesa gadam

LETA,28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi Motors Corp. piektdien būtiski paaugstināja zaudējumu prognozi šim biznesa gadam, šādu lēmumu skaidrojot ar ražošanas apturēšanu un vērienīgiem kompensāciju izdevumiem saistībā ar degvielas ekonomijas testu manipulēšanas skandālu.

Mitsubishi prognozē, ka zaudējumi biznesa gadā, kas noslēgsies martā, veidos 239,6 miljardus jenu (2,09 miljardus eiro), nevis 145 miljardus jenu (1,2 miljardus eiro), kā tika lēsts pirms trīs mēnešiem.

Tikmēr biznesa gada otrajā ceturksnī, kas noslēdzās septembrī, uzņēmums strādājis ar 89,9 miljardu jenu zaudējumiem, salīdzinot ar 28,1 miljarda jenu peļņu attiecīgajā laika periodā pirms gada.

Mitsubishi tirdzniecības apjoms šajā periodā sarucis par 23,4% - līdz 436,1 miljardam jenu.

Japānas autobūves uzņēmums Nissan Motor Co. pagājušajā nedēļā pabeidza 34% Mitsubishi akciju iegādi par 237 miljardiem jenu.

Darījums arī paredz, ka Nissan vadītājs Karloss Gosns kļūs par Mitsubishi padomes priekšsēdētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA Peugeot un Mitsubishi Motors Corporation ir informējis, ka sadarbojas jauna, kompakta pilsētas džipa modeļa izstrādei. Abas puses ir panākušas vienošanos par kompakta pilsētas džipa izstrādi uz Mitsubishi ASX platformas bāzes un pielāgošanu PSA Grupas abām markām.

Katram no PSA Grupas markas pilsētas džipiem, kurus 2012. gada sākumā ražos Eiropas tirgum, ir savs dizains, tomēr tai pat laikā tiem ir vairākas kopīgas īpašības ar Mitsubishi modeļiem, ko Japānā sauc par RVR un Eiropā - ASX. Jaunie pilsētas džipi būs pieejami gan ar divu, gan ar četru riteņu piedziņu.

Gada laikā plānots saražot 50 000 eksemplāru katra zīmola automobiļu. Saskaņā ar vienošanos PSA Grupa šiem jaunajiem modeļiem izmantos savu 1,6 litru HDi dīzeļdzinēju. Šī dzinēja CO2 emisija, salīdzinot ar citiem šī tipa modeļiem, ir īpaši zema – divu riteņu piedziņas modeļa gadījumā 123 g/km, un degvielas patēriņš ir mazāks par 4,7 litriem uz 100 km.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināts - Jaunais Mitsubishi Eclipse Cross ceļā uz Eiropu

Lelde Petrāne,05.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu auto ražošanas uzņēmums Mitsubishi Motors informē, ka ir izsūtījis Eiropas valstīm jauno, mazo apvidus jeb SUV automobili - Eclipse Cross.

Plānots, ka pavisam 50 000 Eclipse Cross automobiļu nonāks Eiropā no šā gada decembra līdz 2018.gada 31.martam.

Ražots Mitsubishi Motors rūpnīcā Japānas pilsētā Okazaki, jaunais Eclipse Cross papildina jau esošo Mitsubishi SUV līniju, kurā ietilpst ASX, Outlander un Outlander PHEV.

«Mitsubishi Motors turpina ražot mazās klases automašīnu – Mitsubishi Space Star, taču tās galvenie pārdošanas reģioni ir ārpus Eiropas,» skaidrojot to, kāpēc autoražotājs pievērsies lielāka izmēra automašīnām, biznesa portālam db.lv sacīja SIA MML Imports pārstāve Aija Baltraite. «Colt modeļa ražošanu Mitsubishi Motors pārtrauca jau pirms vairākiem gadiem, kas saistīts ar modeļu nomaiņu dzīves cikla beigu dēļ un uzņēmuma stratēģijas maiņu, koncentrējoties uz apvidus un pick-up tipa automašīnu ražošanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija MML Sports, kas pēc Mitsubishi rūpnīcas komandas aiziešanas no pasaules rallija čempionāta tika radīta uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes, Velsā veiksmīgi aizvadījusi sava jaunā rallija automobiļa MML Sports Lancer Evolution pirmo testu sēriju.

Jaunais rallija automobilis debijas rallijam Talsi 2009 tiks uzticēts divkārtējam Lielbritānijas rallija čempionam Gaijam Vilksam (Guy Wilks) un viņa stūrmanim Filam Pugam (Phil Pugh).

Viņu komandas biedri šajā rallijā būs Raimonds Kisiels un Gatis Panavs, kuri startēs ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Lancer WRC sporta automobili.

MML Sports Lancer Evolution jaunā rallija automašīna, izmantojot kompānijas MML Sports inženieru vairāk kā divdesmit gadus ilgo pieredzi un zināšanas rallija automobiļu būvē, kas Mitsubishi pasaules rallija čempionātā savulaik ļāva izcīnīt vienu ražotāja un četrus pilotu čempionu titulus, būvēta atbilstoši visām Starptautiskās Automobiļu federācijas FIA N4 grupas prasībām uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automašīnas bāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību rallijā Kurzeme 2009 apstiprinājis rekordliels pašmāju un tuvāko kaimiņvalstu braucēju skaits – kopā 108 ekipāžas, kas pārstāv trīs autosporta disciplīnas – autoralliju, rallijreidu un rallijsprintu.

Pieteikšanās rallijam Kurzeme 2009 ir noslēgusies un tagad ir zināms, ka tas būs viens no apmeklētākajiem autosporta sarīkojumiem šogad, jo pulcēs 108 dalībnieku ekipāžas. Viņu vidū būs arī sportisti, kas kādu laiku nav par sevi atgādinājuši rallija aprindās, piemēram, liepājnieks Mārtiņš Būčiņš, kurš kopā ar stūrmani Renāru Franci pārstāv Liepājas rallija komandu.

Tāpat Liepājā uz starta izies vismaz divas WRC automašīnas – ar sev ierasto Mitsubishi Lancer WRC startēs Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, savukārt igauņi Georgs Gross/Kristo Krāgs Kurzemes rallijā brauks ar Ford Focus WRC. Liepājā par neveiksmīgo startu Talsu rallijā, kur rezultātam svītru pārvilka tehniskas ķibeles ar auto turbīnu, noteikti gribēs revanšēties arī Lietuvas čempions Vitauts Šveds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mitsubishi pārdos rūpnīcu par vienu eiro

Jānis Rancāns,11.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Mitsubishi Motors par vienu eiro pārdos savu Nīderlandes rūpnīcu (NedCar) vietējam autobusu ražotājam VDL Groep. Rūpnīca tiks pārdota ar noteikumu, ka 1,5 tūkstoši tur strādājošo nezaudēs savu darbu.

Rūpnīcas pārdošana ļaušot autobūves kompānijai lielāku uzmanību pievērst attīstības tirgiem, kuros izaugsme tiek paredzēta straujāka nekā attīstītajās valstīs. Japānas kompānija šogad uzsākusi ražošanu Indonēzijā un Taivānā, kā arī nodarbojas ar Ķīnas un Brazīlijas tirgu izpēti, vēsta Reuters.

Darbības gadā, kas beidzās pērnajā martā, Nīderlandes NedCar rūpnīcā Japānas autobūves kompānija saražoja 5% no visām savām automašīnām. Ražošanas apjomi šajā rūpnīcā kritušies no 200 tūkstošiem tās ziedu laikā līdz 50 tūkstošiem. Kompānija norāda, ka Nīderlandes rūpnīcas pārdošanas darījums izraisīs 28 miljonu Japānas jenu (352 miljonus ASV dolāru) lielus zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka valdībā pieņemti grozījumi Rīgas un Ventspils brīvostas nolikumos, padarot ostas caurskatāmākas, neoficiālā informācija rāda, ka Rīgas brīvosta zaudējusi Tallinas ostai cīņā par Mitsubishi kravu pārkraušanu.

Tā vēsta raidījums Nekā Personīga. Jau iepriekš ziņoja, ka japāņi izlēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā, bet līdz šim nevarēja izšķirties caur kuru no Baltijas valstu ostām vest auto ražotnei nepieciešamās detaļas.

Raidījuma rīcībā esošo informāciju apstiprina arī Satiksmes ministrija, kas arī saņēmusi ziņas, ka japāņi sliecas par labu Tallinai. Vai izšķirošais bijis pārkraušanas cenu jautājums, nav zināms.

Kā viens no galvenajiem apsvērumiem varētu būt igauņu jau pērn izteiktais piedāvājums iegādāties vairāk nekā 500 Mitsubishi elektromašīnas. Arī Latvijas amatpersonas redzot, ka igauņi ir aizsteigušies priekšā, solīja, ka sadarbība ar kravu pārkraušanu vien nebeigšoties. Apmaiņā pret CO2 izmešu kvotām, arī Latvija apsvēra iespēju iegādāties desmitus elekotrauto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas kompānija Peugeot Citroen veic sarunas ar Japānas kompāniju Mitsubishi Motors par iespējamo sadarbības paplašināšanu, kas varētu izvērsties stratēģiskā aliansē, ziņo Financial Times.

Jāatzīmē, ka Francijas kompānija plašāku informāciju nesniedz, piebilstot, ka patlaban tā ir tikai diskusija. Kompānija arī neapstiprina plānus iegādāties Mitsubishi Motors akcijas.

Savukārt Financial Times norāda, ka Peugeot Citroen jau nonācis pārrunu pēdējā posmā, lai pārņemtu Japānas autoražotāju. Portāls arī prognozē, ka Francijas kompānijas īpašumā varētu nonākt apmēram 50% Mitsubishi Motors akciju.

Financial Times arī norāda, ka šis darījums «pavērtu durvis» Francijas kompānijai uz Japānas tirgu, kā arī iegūtu savā īpašumā Mitsubishi Motors zināšanas elektrisko automašīnu izstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru