Latvenergo krīzes apstākļos noskatījis jaunu autoparku 700 tūkst. latu vērtībā. Finanšu ministrija uzskata, ka iepirkums jāatliek uz vēlāku laiku, savukārt Latvenergo skaidro, ka veicot jebkuru iepirkumu tiek īstenota labākā biznesa prakse, raksta Diena.
Ja viss būtu gājis, kā iecerēts, jau mēnesi valsts uzņēmuma Latvenergo darbinieki novērst elektrības bojājumus pie iedzīvotājiem dotos ar jaunām Fiat Panda automašīnām. Savukārt viens no partijas TB/LNNK lielākajiem sponsoriem Leons Jakrins ar biznesa partneriem būtu ticis pie pusmiljona latu par šo auto pārdošanu, izpētījis laikraksts Diena.
Šādu iespēju pavēra gada sākumā Latvenergo izsludinātais iepirkuma konkurss par vismaz 70 jaunu auto iegādi 700 000 latu vērtībā.
Iepirkuma pārtraukšana sāpīga būtu arī L.Jakrinam pastarpināti piederošajai firmai Auto Italia, kas konkursā ieguva lielāko pasūtījumu. Firmas pārdošanas apjoms šogad krities par 70%. Konkursa izsludināšanas laikā Jakrina dēls Emīls Jakrins bija tēvzemiešu ekonomikas ministra Kaspara Gerharda padomnieks. Latvenergo akcionārs ir valsts, un tās intereses uzņēmumā pārstāv Ekonomikas ministrija (EM), norādīts laikrakstā. Pēdējos gados seniors L.Jakrins TB/LNNK ziedojis 46 000 latu. Lielas summas ziedojusi arī otra Auto Italia pastarpinātā īpašniece Guna Eglīte — kopumā 26 000 latu.
Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā Diena atrada informāciju, ka pēdējo reizi Latvenergo pirka auto pirms diviem gadiem. Kopumā 2007. un 2008.gadā jaunu auto iegādei Latvenergo bija ieplānojis tērēt septiņus miljonus latu. Šajā konkursā nopirkti 572 auto par 5,44 miljoniem latu.
Taču ar tiem nepietiekot, jo autoparks ir novecojis. Lūstošos auto Latvenergo pārdod izsolēs. Tieši šogad izsolīts pēdējos gados lielākais auto skaits — 193 vienības. Pēdējā izsolē septembrī pārdotas 25 vieglās automašīnas, no tām 15 ņivas. Piemēram, 2002.gada ņiva ar 165 tūkstošu kilometru nobraukumu pārdota par 290 latiem.