Tiem iedzīvotājiem, kuru namu apsaimniekotājs vai pārvaldnieks kādu iemeslu dēļ nav savlaicīgi nokārtojis formalitātes ar AS Latvenergo par STARTA patēriņa apjoma palielināšanu, pēc kura apakšlietotāji var norēķināties par Starta tarifu, šis apjoms netiks samazināts, ja tā piešķiršana notiks vēlāk.
Patlaban STARTA kWh apjoms ir palielināts vairāk nekā 14.5 tūkstošiem mājsaimniecību, kurām līgumattiecības par elektroenerģijas piegādi ir nevis ar Latvenergo, bet apsaimniekotāju, kooperatīvu vai citu juridisku personu. Tas nozīmē, ka 260 namu valdītāji ir nokārtojuši nepieciešamās saistības gan ar saviem klientiem, gan Latvenergo, lai iedzīvotāji varētu saņemt 1200 kWh par samazināto tarifu, norāda a/s Latvenergo Ārējo komunikāciju vadītājs Andris Siksnis.
AS Latvenergo var kārtot tiesiskās attiecības vienīgi ar saviem klientiem, tāpēc pieteikumu par starta patēriņa palielināšanu var iesniegt vienīgi klients, ar kuru noslēgts līgums par elektroenerģijas piegādi. Kooperatīva iedzīvotāji var palīdzēt namu apsaimniekotājam aizpildīt nepieciešamos pieteikuma pielikumus, savlaicīgi savācot parakstus no iedzīvotājiem – apakšlietotājiem.
Parakstu nepieciešamību nosaka fakts, ka ir būtiski deklarēt reālos apakšlietotājus. Novērojumi liecina, ka pašreizējā ekonomiskā situācijā diemžēl ir sastopamas situācijas, kad jaunie dzīvokļu projekti ir neapdzīvoti vai apdzīvoti daļēji, tādēļ apsaimniekotājam nepietiek vien ar dzīvokļu skaitu norādīšanu, bet nepieciešams pārliecināties par faktisko elektroenerģijas lietotāju skaitu katrā mājā.
Joprojām, arī pēc jauno tarifu stāšanās spēkā, daudzi apsaimniekotāji vēl nav iesnieguši apstiprinājumu par to, cik mājsaimniecību atrodas viņu pārraudzībā, un līdz ar to AS Latvenergo nav juridiska pamatojuma piešķirt šiem apsaimniekotājiem attiecīgu kvotu elektroenerģijas pārdošanai par STARTA tarifu 0,0825 sant./kWh, bet tiem tiek piemērots PAMATA tarifs – 0,1074 sant./kWh.
Atsevišķos gadījumos šāda pārvaldnieku rīcība ir apzināta, jo konkrēto iesniegumu pārvaldnieks par pārraugājamos objektos esošajām mājsaimniecībām var iesniegt vienu reizi gadā, līdz ar to – gadījumā, ja, piemēram, šobrīd visi dzīvokļi daudzdzīvokļu namā nav izīrēti, vai nav bijis iespējams apzināt visus dārzkopības sabiedrības iemītniekus, pārvaldniekam ir ekonomiski neizdevīgi šādu iesniegumu AS Latvenergo noformēt šobrīd. Iepriekšminētajā gadījumā katrai mājsaimniecībai piešķiramais 1200 kWh apjoms nesamazināsies, bet gan tiks piemērots pilnā apmērā, sākot ar formalitāšu nokārtošanas brīdi, līdz nākamā gada 1. aprīlim.
Tātad, ja dārziņu kooperatīvā vēl nebija sākusies sezona, tāpēc apsaimniekotājam nebija iespējams savākt visu apakš lietotāju parakstus, lai no 01.04.11. saņemtu papildus 1200 kWh par STARTA tarifu katram apakšlietotājam, pieteikumu par STARTA tarifa palielināšanu var iesniegt arī vēlāk, kad būs sākusies dārzkopības sezona. Papildu 1200 kWh katram apakšlietotājam tiks piešķirtas neatkarīgi no pieteikuma iesniegšanas laika.
NRA šodien ziņoja, ka vairāki Ziepniekkalna iedzīvotāji jau šomēness saņēmuši rēķinus par augstāku tarifu, lai gan bija izmantojuši tikai 100-200 kWh, par kurām pienāktos maksāt pēc zemākā STARTA tarifa. Problēma radusies, jo ēkas apsaimniekotājs laicīgi nebija norādījis visus savus apakšlietotājus- dzīvokļa īpašniekus, kam katram pienākas 1200 STARTA kWh. Pēc DB rīcībā esošās informācijas šis nav vienīgais gadījums, kad elektroenerģijas patērētājiem- mājsaimniecībām ir radušās šādas problēmas, tieši tāpēc, ka tām ar Latvenergo noslēgts nevis tiešais līgums, bet gan tie ir kā apsaimniekotāja vai kooperatīva elektroenerģijas apakšlietotāji.