Latvijas graudkopju uzņēmums Latraps investējis 1 miljonu eiro Latvijas piena pārstrādes uzņēmumā Latvijas Piens un kļuvis par 33% kapitāla daļu īpašnieku, informē uzņēmuma pārstāvji.
Veiktās investīcijas sekmēs uzņēmuma attīstību un paaugstinās tā konkurētspēju vietējā un eksporta tirgos. Līdzšinējiem īpašniekiem piensaimnieku kooperatīvam Trikāta KS pieder 48% un piensaimnieku kooperatīvam Dzēse 19% uzņēmuma kapitāldaļu.
Latraps ģenerāldirektors Edgars Ruža skaidro, ka pasaules prakse apliecina, ka visefektīvāk piena pārstrādes nozare strādā tad, ja tā pieder pašiem piena ražotājiem – piena kooperatīviem. Arī Latraps savulaik veidojās, pieņemot drosmīgu lēmumu – graudu audzētājiem izveidojot pašu kontrolētu un konkurētspējīgu uzņēmumu.
Kompānija tic Latvijas Piens perspektīvai, tā ir dzīvotspējīga un var ražot produktus ar augstu pievienoto vērtību, ir iegādātas ļoti kvalitatīvas iekārtas, ir uzsākts nopietns darbs jaunu tirgu apgūšanā. Ieguldījums veikts, lai vēlreiz apliecinātu vietējā kapitāla, kas pieder Latvijas zemniekiem, spēju izveidot pilna cikla darbību nozarē: no piena ražošanas līdz gatavam produktam patērētājiem, saka E. Ruža.
Viņš norāda, ka uzskata - krīzes apstākļos investēt ir visefektīvāk, jo tad katrs cents tiek novērtēts kā īpaši svarīgs un tiek daudzkārt pārdomāts, kā to visefektīvāk izmantot.
Primārie uzdevumi Latvijas Pienam šobrīd ir efektīva uzņēmuma un ražošanas procesu pārvaldība, jaunu produktu izstrāde un ieviešana ražošanā. Jaunam uzņēmumam uzbūvēt pilnīgi jaunu rūpnīcu ir liels izaicinājums un ir skaidrs, ka pirmie darbības gadi nav viegli, jo piena tirgū jākonkurē ar uzņēmumiem, kuri jau apguvuši noteiktas tirgus pozīcijas, uzsver E. Ruža.
Trikāta KS valdes priekšsēdētājs Uldis Krievārs norāda, ka Latraps ir vietējā kapitāla uzņēmums ar ļoti labu reputāciju un vērtīgu, zemniekiem piederoša uzņēmuma, izveidošanas pieredzi. Šīs vietējā kapitāla investīcijas stabilizē uzņēmumu, jo dod jaunas iespējas uzņēmuma attīstībai.
Darbu uzsākusi jauna uzņēmuma vadības komanda, ko vadīs pieredzējusi vadītāja pārtikas nozarē Anita Skudra. Attīstībai jāizmanto jau sasniegtais - Latvijas Piens tehnoloģijas ir piemērotas premium segmenta produktu ražošanai. To apliecina arī atzītais produktu portfelis - labākie sieri ir ieguvuši medaļas nozīmīgās starptautiskajās siera izstādēs. Izveidots eksporta zīmols sieru eksportam.
Izvēršot darbību laikā, kad piena nozare pārdzīvo kritisku situāciju visā Baltijā, jānodrošina gan operatīvi, gan perspektīvi efektīva uzņēmuma pārvaldība, kas nebūs viegls jaunās vadības uzdevums, uzsver U. Krievārs. Ārvalstu tirgu apguvi paildzina sertifikātu iegūšana, kas prasa noteiktu laiku un papildus investīcijas, tāpēc vēl arī jaunu iekārtu iegāde, kas ļaus palielināt arī ražošanas jaudas, un jaunu produktu izstrāde esošo zīmolu Latvijas Piens un Trikāta ietvaros vietējam un eksporta tirgiem kļūst par galveno uzdevumu šobrīd, norāda uzņēmuma pārstāvis.
Latvijas piens ir 100% Latvijas zemniekiem piederošs uzņēmums, kas darbu sāka 2012.gada nogalē. Produktu portfeli veido siers, vājpiena koncentrāts un krējums. Eksports industriālo produktu jomā veido 98%, savukārt patēriņa produktu jomā - 17%. Produkti tiek eksportēti uz Lietuvu, Igauniju, Ukrainu, Vāciju, Slovākiju, Lielbritāniju, Izraēlu.