Šā gada deviņos mēnešos, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, par 18% pieaudzis a/s Laima, a/s Gutta un a/s Staburadze ražotās produkcijas kopējais eksporta apjoms.
Par 48% pieaudzis eksports uz Eiropas Savienības valstīm. Lielākais eksporta pieaugums panākts Mongolijas tirgū, kur apjoms trīskāršots. NP Foods grupas uzņēmumu eksporta vadītāja Ieva Jonsone uzsver, ka eksporta izvēršana, pieredze un izveidotās partnerattiecības Mongolijas tirgū tagad ļauj plānot eksporta uzsākšanu uz tās kaimiņvalsti Ķīnu 2012. gadā. Šogad Mongolija tiek novērtēta kā perspektīvs tirgs eksportam, jo šajā valstī aug iedzīvotāju labklājība un interese par kvalitatīvām precēm, un Latvija tiek uztverta kā valsts, kas ražo kvalitatīvus produktus.
Šobrīd notiek pirmo 15 produktu reģistrācija eksportam uz Ķīnu, kas tiek veikts sadarbībā ar Latvijas vēstniecību Ķīnā. 2011. gada februārī tika uzsākts produkcijas eksports uz Mongoliju, nosūtot pirmo Laimas produkcijas partiju 15 tonnu apjomā. Otrā eksporta partija tika nosūtīta aprīlī un tajā ietilpa jau arī Guttas ražotās sulas, dzeramais ūdens Everest un ledus tējas. Šobrīd eksports uz Mongoliju pieaudzis trīskārt, tiek eksportēts plašs produktu portfelis, arī Staburadzes ražotie cepumi Selga. Jāatgādina, ka Ķīnas iedzīvotāji pirmo reizi Laima šokolādi atzinīgi novērtēja 2010. gadā izstādē World Expo, kas norisinājās Šanhajā. Tolaik sadarbībā ar Latvijas paviljona attīstītāju Aerodium tika piedāvāts kopprodukts - enerģijas batoniņs HAPPY UP. Projekta mērķis bija pierādīt divu atšķirīgu nozaru uzņēmumu spēju veidot kopdarbību jaunu tirgu apguvē. Mērķis sasniegts, arī turpmāk vietās, kur tiks būvēti Aerodium tuneļi, būs pieejama Laimas produkcija, kas sekmē atpazīstamību un ļauj novērtēt arī eksporta iespējas.
Nākamā gada plānos ietilpst arī eksporta attīstīšana uz Brazīliju. Šim nolūkam tiek veikts mērķtiecīgs darbs, attīstot divu virzienu sadarbības iespējas: sadarbības partneris - vietējais produkcijas izplatītājs, otrs virziens - produkcijas izplatīšana, izmantojot Latvijas – Brazīlijas ekonomiskās sadarbības iespējas. Kaut arī veco Eiropas Savienības valstu tirgi ir piesātināti un neuzrāda attīstības tendences, uzņēmumam izdevies par 20% palielināt eksportu uz Vāciju. Tāpat izdevies palielināt eksportu uz Lielbritāniju un Īriju, sekmīgi darbojoties etniskā tirgus segmentā. Šogad jaunajos Eiropas Savienības tirgos Slovākijā un Čehijā izdevies sasniegt 4% izmaksu efektivitāti, pateicoties izvēlētajai stratēģijai - produktu pārdošana uzticēta sadarbības partnerim, kurš no neliela importētāja kļuvis par kompāniju ar Laimas zīmola menedžeri. 2011. gadā šajā tirgū darbu uzsāka arī Laima un Gutta zīmolu pārdošanas aģenti, piedāvājot jau pilnu abu zīmolu produktu sortimentu. Lai attīstītu sadarbības iespējas ar Eiropas lielākajiem tirdzniecības tīkliem, kā arī iegūtu jaunu private label ražošanas iespējas, NP Foods grupas uzņēmumi 2011. gadā piedalījušies piecās nozīmīgās starptautiskās izstādēs, saņemot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras(LIAA) atbalstu. Zelta medaļa piešķirta šokolādes konfekšu sērijai ar Rīgas melno balzamu septembrī, izstādē Worldfood Maskavā. Tieši Krievijas tirgū izdevies sasniegt 34% eksporta pieaugumu. Kopumā NP Foods eksportē uz 27 pasaules valstīm. Eksporta īpatsvars ir 40% no kopējās saražotās produkcijas apjoma.