Jaunākais izdevums

Personāla atlases kompānijas Amrop speciālbalvu saņēmusi Swedbank, ko Uzņēmumu reputācijas topa pētījuma gaitā iedzīvotāji un uzņēmēji atzinuši par labāko darba devēju, proti, šai bankai ir laba reputācija kā darba devējam.

Uzņēmumu reputācijas topa izveides laikā viedokli par uzņēmumiem pauda gan uzņēmēji, gan iedzīvotāji. Katra uzņēmuma reputācijas indekss tiek veidots no vairāku faktoru kopsummas: aptauju respondenti vērtē šo kompāniju reputāciju kopumā, to produktu un pakalpojumu kvalitāti, to, cik labi darba devēji ir šie uzņēmumi, kāda ir to korporatīvā komunikācija, cik sociāli atbildīgi tie ir, vai tie ir orientēti uz nākotni, cik augsts ir to eksporta potenciāls, kā arī to, cik atbildīgi pret vidi ir šie uzņēmumi.

Uzņēmumi ar augstāko reputācijas vērtējumu sadaļā «Labs darba devējs»”

1. Swedbank

2. Latvijas Mobilais telefons

3. Lattelecom

4. SEB banka

5. Latvenergo

6. RIMI Latvia

7. Latvija Statoil

8. Grindeks

9. Laima

10. Latvijas valsts meži

Aiga Ārste-Avotiņa, Amrop vadošā partnere:

Reputācijas topa sadaļas «Labs darba devējs» līderkompāniju vidū pamatā ir uzņēmumi, kuru produktus un pakalpojumus mēs pietiekami bieži izmantojam ikdienā un kuriem ir plašs patērētāju loks. Ir liela starpība, vai darbinieks saviem radiem un draugiem var pateikt, ka viņš strādā LMT, vai – ka SIA Ābolītis vai citā tikpat «atpazīstamā» uzņēmumā. Uzņēmuma atpazīstamība un lielums darba ņēmējam saistās ar stabilitāti. Neskatoties uz to, ka daudzās nozarēs krīze ir pārvarēta, darbinieku atalgojums ir atsācis augt, un uzņēmumi ir atsākuši darbinieku pieņemšanu, darbiniekiem izvēloties darba devēju, uzņēmuma stabilitāte vēl joprojām ir viens no svarīgākajiem kritērijiem. Ja pirms finanšu krīzes lielākā daļa darba meklētāju, izvēloties darba devēju, priekšroku deva konkurētspējīgam atalgojumam, tad krīzes un pēckrīzes laikā darba ņēmēji arvien augstāk novērtē uzņēmuma stabilitāti un garantētu darba samaksu. Ja uzņēmums bankrotē un cilvēkam jānonāk uz ielas starp 300 000 citu darba meklētājiem, tad labāk viņš izvēlēsies iespēju saņemt ievērojami zemāku atalgojumu, bet zināt, ka darba vieta ir stabila. Tālab vēl joprojām valsts uzņēmumi un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji kā darba devēji ir iekārojami.

Patiesi priecē tas, ka lielākā daļa uzņēmumu ar labāko darba devēja reputāciju ir ražotāji (9 no 25 uzņēmumiem). Pie tam, lielākā daļa no tiem ir uzņēmumi ar vietējo kapitālu. Neskatoties uz krīzes uzliktajiem pārbaudījumiem, konkurentiem ar nesalīdzināmi «dziļākām kabatām» un lielāku «finanšu aizmuguri» tie ir spējuši veiksmīgi nosargāt un izmantot savas konkurences priekšrocības, veiksmīgi atrast tirgus nišas, kurās tie var būt soli priekšā saviem sekotājiem. Visiem šiem uzņēmumiem ir raksturīgi tas, ka tie cīnās par savu klientu, cenšas to noturēt un pastāvīgi strādā pie tā, lai būtu saviem klientiem arvien interesantāki. Tie ir uzņēmumi, kas neguļ uz lauriem un arīdzan kas grūtību priekšā nepadodas. Tie ir uzņēmumi, kuru īpašnieki un vadība ir pietiekami ambicioza un tāda, kas sarežģītās situācijās nevairās no izlēmīgas rīcības un nebaidās iet iekšā nezināmās teritorijās un mēģināt. Daudzi no tiem tieši krīzes un pēckrīzes periodā ir intensificējuši darbu ar eksporta tirgiem. Tas ir nesis labus rezultātus un cilvēkiem patīk strādāt uzvarētāju komandā.

Praktiski visi no iekārojamākajiem darba devējiem ir lielas organizācijas. Bieži tiek uzskatīts, ka labākais motivētājs darbiniekiem ir labas algas, prēmijas un citi bonusi”. Prakse rāda, ka pie tādiem ātri pierod kā pie garantētām lietām un tās neliek būt lojāliem darba devējam. Biežāk svarīgākas ir labas izaugsmes iespējas un lielas organizācijas tās sniedz, tā piemēram neilgā laikā, uzsākot darbu filiālē klientu apkalpošanā, darbiniekam ir iespējas kļūt par speciālistu kādā nodaļā un pāris gadu laikā organizācijas iekšienē nomainīt vairākus darbus. Darbiniekam rotējot paveras iespējas iegūt daudzveidīgu pieredzi, mācīties un iegūt zināšanas, kuras tas var pielietot arī citās organizācijās vai nozarēs. Izaugot organizācijas ietvaros, darbiniekam daudz svarīgāki par atalgojumu ir profesionālie sasniegumi, vadības atzinība, interesants, izaicinošs darba saturs, karjeras izaugsme, ko lielas organizācijas var noteikti piedāvāt.

Topa līderu vidū lielākā daļa uzņēmumu ir tādi, kas rūpējas un kas investē savas darba devēja labās slavas nostiprināšanā. Tie ir uzņēmumi, kas piedomā pie tā – kā saviem darbiniekiem veidot labu, interesantu vidi un cik svarīgi ir turēt savus solījumus darbiniekiem. Tie zina, ka viens neapmierināts darbinieks «atbaida» desmit potenciālus klientus un ka uzņēmuma klientu labākie piesaistītāji un labākā reklāma ir apmierināti darbinieki. Mūsu novērojumi liecina, ka, ja uzņēmumam ir laba slava darbinieku vidū, tas var piesaistīt profesionālākos darbiniekus pat arī nemaksājot tiem visaugstākās algas.

Topa augšgalā ir pārstāvētas bankas un tehnoloģiju uzņēmumi, kas bieži vien darba ņēmējiem saistās ar iespēju strādāt nozarē, kur darbu veikšanā tiem ir iespēja izmantot jaunākās tehnoloģijas, kuru bizness pastāvīgi attīstās un kurās ir iespēja strādāt vidē ar labu darba organizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Uzņēmumu Reputācijas Tops prezentēs jau desmito korporatīvās reputācijas analīzi, apskatot ne tikai 2014. gada reputācijas izmaiņas, kāpumus un kritumus, bet arī analizējot aizvadītās dekādes spilgtākās tendences.

2014. gada Latvijas uzņēmumi ar augstāko reputāciju tiks apbalvoti jau 17. jūnijā, bet ar pētījumu Dienas Biznesa lasītāji varēs iepazīties 18. jūnijā - žurnālā Uzņēmumu Reputācijas Tops.

Reputācijas Tops šajos gados kļuvis par ļoti būtisku tirgus notikumu barometru, skaidri identificējot dažādu tirgus svārstību un aktivitāšu ietekmi uz reputācijas reitingiem. Pirmie topa gadi kompāniju vadītājiem lika izvērtēt arī sociālās atbildības nozīmi uzņēmuma reputācijā.

Īss ieskats vēsturē:

Pētījums uzņēmumu reputācijas līderu noskaidrošanai pirmo reizi tika veikts 2005. gadā. Eksperti bija vienisprātis, ka Reputācijas Tops rosinās uzņēmējus novērtēt reputācijas spēku biznesā. Pirms desmit gadiem topā iezīmējās būtiska tendence – topa vietas ieņēma gan pelnošas korporācijas, gan 2005. gadā zaudējumus cietuši uzņēmumi, pierādot, ka ne vienmēr apgrozāmo līdzekļu daudzums nosaka to, kurš komersants būs sabiedrībai vai saviem sadarbības partneriem tīkamākais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc mēneša taps zināmi 2013. gada Latvijas uzņēmumi ar augstāko reputāciju

Jau devīto gadu tiek veidots Uzņēmumu reputācijas tops, kurā iekļuvušie uzņēmumi tiks apbalvoti 19. jūnijā, bet ar pētījumu Dienas Biznesa lasītāji visā tā pilnībā varēs iepazīties 20. jūnijā.

Šogad īpašu uzmanību Dienas Bizness un topa veidotāji Nords Porter Novelli pievērsīs uzņēmumu korporatīvās sociālās atbildības vērtējumam, respektīvi, tam, cik un kā kompānijas rūpējas ne tikai par savu, bet visas sabiedrības labklājību. Jāpiebilst, ka šis ir viens no uzņēmumu reputācijas faktoriem, kas gadu no gada kļūst arvien nozīmīgāks gan iedzīvotāju, gan uzņēmēju acīs.

Fiksē fotofinišā

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts ar foto - Paziņoti Uzņēmumu Reputācijas Topa 2013 rezultāti - virsotnē atgriezies LMT

Dienas Bizness,19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 19. jūnijā, laikraksta Dienas Bizness redakcijā notika svinīga gadskārtējā Uzņēmumu Reputācijas Topa rezultātu paziņošana, kurā tika sumināti 150 Latvijas uzņēmumi ar augstāko reputāciju. Nords Porter Novelli, sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un Dienas Bizness veidotais Reputācijas tops ir apjomīgākais uzņēmumu reputācijas pētījums Baltijā, kura apbalvošanas ceremonija šogad pulcināja vairāk nekā 150 valsts vadošo uzņēmumu vadītāju. Pasākumā viesus uzrunāja Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa.

Reputācijas Topa ceremonijā tika apbalvoti Uzņēmumu Reputācijas Topa 2013 pirmo 10 vietu ieguvēji, kā arī nozaru topu uzvarētāji – vadošie Latvijas uzņēmumi. Šogad topa virsotnē ir atgriezies uzņēmums SIA Latvijas Mobilais Telefons, kas saņēma balvu kā uzņēmums ar labāko reputāciju gan starp savas nozares uzņēmumiem, gan starp visiem Latvijas uzņēmumiem kopumā. Reputācijas topa augstajā otrajā vietā ierindojusies AS Swedbank, savukārt trešo vietu ieņem uzņēmums AS Laima, kas iepriekšējos divus gadus noturējās topa augšgalā. Uzņēmums ar straujāko reputācijas izaugsmi šā gada topā – VSIA Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīca, pakāpjoties Reputācijas topā par 36. vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 17. jūnijā, Latvijas Nacionālajā operā notika svinīga desmitā Uzņēmumu Reputācijas Topa apbalvošanas ceremonija, kurā tika paziņoti 2014. gada uzņēmumi ar augstāko reputāciju un desmitgades reputācijas līderi.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA), Nords Porter Novelli, sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un laikraksta Dienas Bizness veidotais Uzņēmumu Reputācijas Tops ir apjomīgākais uzņēmumu reputācijas pētījums Baltijā, kura apbalvošanas ceremonija šogad pulcināja Latvijas vadošo uzņēmumu vadītājus un uzņēmējus. Pasākumā viesus uzrunāja Ministru prezidente Laimdota Straujuma un LIAA direktors Andris Ozols.

«Jau desmit gadus nemainīgi topa augšgalā ir eksportējoši uzņēmumi, puse no labākajiem 2014. gada TOP20 uzņēmumiem veiksmīgi darbojas gan pašmāju, gan ārvalstu tirgos. Laba reputācija un līderība mājas tirgū ir bijusi priekšrocība, iekarojot eksporta tirgus, jo klienti visur novērtē kvalitatīvus produktus un pakalpojumus, labu servisu, atklātu komunikāciju un rūpes par darbiniekiem, sabiedrību un vidi,» uzsvēra LIAA direktors Andris Ozols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reputācijas tops

Turpina «mērīt» Latvijas uzņēmumu reputāciju

Dienas Bizness,23.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumu reputācijas «mērīšana» turpinās – jau septīto gadu pēc kārtas, aptaujājot Latvijas iedzīvotājus un uzņēmumu vadītājus, tiek veidots Uzņēmumu reputācijas tops. Jaunums šogad – pirmo reizi portāla db.lv apmeklētāji var piedalīties totalizatorā un prognozēt, kuri uzņēmumi gozēsies topa augšgalā 2012. gadā.

LD Uzņēmumu reputācijas TOP 2012 izdevums pie lasītājiem nonāks 13. jūnijā. Pērn topa augšgalā bija pārbaudīta vērtības – Laima, Latvijas Mobilais telefons un Latvija Statoil. Vai šogad kas būs mainījies?

Topa veidotāja, sabiedrisko attiecību aģentūra Nords Porter Novelli direktore Evija Ansonska: «Jau septiņus gadus cīņa par iedzīvotāju un uzņēmēju atzinību un reputācijas līdera godu norisinās starp Latvijas vadošajiem uzņēmumiem – Laima, Latvijas Mobilais Telefons, Aldaris, Swedbank un Latvija Statoil, kas topa pirmajā desmitniekā noturējušies visā tā pastāvēšanas laikā. Tomēr korporatīvajai mīlestībai ir visai nepastāvīga daba. Jau pašlaik varam droši prognozēt, ka aizvadītā gada spraigo notikumu ietekmē 2012. gada topā noteikti neiztiksim bez reputācijas kritumiem un kāpumiem, favorītu un grēkāžu maiņas, par to būs parūpējušies Latvijas iedzīvotāji.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tiešraidē būs skatāma Uzņēmumu Reputācijas Topa apbalvošanas ceremonija un Eksporta foruma norise

Dienas Bizness,08.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 9. jūnijā Latvijas Universitātes Dabaszinātņu akadēmiskajā centrā, Torņakalnā, notiks Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA), sabiedrisko attiecību aģentūras Nords Porter Novelli un laikraksta Dienas Bizness veidotā Uzņēmumu Reputācijas Topa apbalvošanas ceremonija, kurā tiks paziņoti 2016. gada uzņēmumi ar augstāko reputāciju un prezentēti Uzņēmumu vadītāju topa rezultāti.

Apbalvošanas ceremoniju 9. jūnijā plkst.11.00 ikvienam būs iespēja vērot tiešraidē www.db.lv.

«Ja iepriekšējos gados tradicionāli Uzņēmumu Reputācijas Topa smailē gozējās lieli nacionālas nozīmes uzņēmumi, tad šogad savas tiesības būt Latvijas TOP10 uzņēmumu ar labāko reputāciju vidū nopietni pieteikuši eksportētāji. Seši no desmit Reputācijas topa pirmrindniekiem šogad ir ievērojami eksportējošie uzņēmumi,» uzsver LIAA direktors Andris Ozols.

Klātesošos uzņēmējus uzrunās un balvas pasniegs Ministru prezidents Māris Kučinskis, Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens, LIAA direktors Andris Ozols, Nords Porter Novelli direktore Evija Ansonska un Dienas Bizness galvenā redaktore Līva Melbārzde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties 17.jūnijam, kad uzzināsim 2014. gada uzņēmumus ar augstāko reputāciju, šī topa veidotāji Nords Porter Novelli piedāvā ieskatu Uzņēmumu Reputācijas Topa aizvadītajā desmitgadē.

2005 – 2007

No 2005. – 2007. gadam topa pirmajā vietā stabili turējās Hansabanka (Swedbank), bet otro vietu ieņēma Latvijas Mobilais Telefons, kurš trīs gadu laikā spēja iemantot iedzīvotāju mīlestību, no piektās vietas iedzīvotāju vērtējumā pakāpjoties uz pirmo, kas kopvērtējumā mobilo sakaru līderim ļāva pārliecinoši saglabāt reputācijas vicečempiona titulu. Reputācijas topa pirmsākumos, tautiskās ēdināšanas uzņēmums Lido piedzīvoja vien nelielas svārstības, 2006. gadā no bronzas godalgas atkāpjoties uz ceturto vietu, savukārt 2007. gadā to godam atgūstot. Topa pirmajos gados augstākos reputācijas vērtējumus ieguva uzņēmumi, kas ir iedzīvotāju ikdienas preču un pakalpojumu «patēriņa grozā» - saldumu, alkohola, maizes un piena ražotāji, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi, kā arī bankas, līzinga uzņēmumi, mazumtirdzniecības tīkli, auto dīleri un telekomunikāciju operatori, kas pilnībā sakrita ar trekno gadu patēriņa filozofiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reputācijas tops

Uzņēmumu Reputācijas Topa apbalvošanas ceremonija - fotogrāfijās

Uldis Andersons,18.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reputācijas topa desmitajā gadskārtā pēc gada pārtraukuma atkal triumfē a/s Laima, ieņemot pārliecinošu pirmo vietu kā iedzīvotāju, tā uzņēmēju vērtējumā.

Nemainīgu otro pozīciju reputācijas topā jau trešo gadu pēc kārtas saglabā a/s Swedbank, kas vienlaikus šogad ieņēma pirmo vietu arī divos atsevišķos reputācijas vērtēšanas faktoros – kā labākais darba devējs un kā uzņēmums ar labāko korporatīvo komunikāciju. Savukārt topa līderis Laima šogad ir panākumu virsotnēs tādās kategorijās kā Labi produkti un pakalpojumi un Augsts eksporta potenciāls, par ko uzņēmums saņēma Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras speciālbalvu.

Par Uzņēmumu reputācijas topa pirmās desmitgades līderi pārliecinoši ir izvirzījies šā gada trešās vietas ieguvējs Latvijas mobilais telefons, kas ir sakrājis visaugstāko reitingu desmit gadu periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnais gads uzņēmumiem bijis atelpas gads: reputācijas līderi savas pozīcijas saglabājuši vai tās mainījušās nedaudz, neraugoties uz dramatiskiem notikumiem finanšu nozarē, banku sektorā liela daļa spēlētāju savas pozīcijas uzlabojuši, Swedbank pat tuvojoties pirmskrīzes līmenim un šogad ierindojoties otrajā vietā. Savukārt Laima jau otro gadu pēc kārtas ir uzņēmums ar vislabāko reputāciju Latvijā, liecina Nords Porter Novelli un biznesa žurnāla LD veidotais Uzņēmumu reputācijas tops 2012.

Jau iepriekš vēroto tendenci, ka banku sektors kopumā atguvis iedzīvotāju uzticību, apstiprina ne tikai Swedbank otrā vieta, bet arī SEB bankas atgriešanās 7. vietā, kas bija šīs bankas pozīcija Uzņēmumu reputācijas topā arī pirmskrīzes gados. Savukārt farmācijas kompānijai Grindeks pirmo reizi izdevies iekļūt reputācijas saraksta pirmajā desmitniekā, tiesa gan, nevis tādēļ, ka būtu ievērojami mainījies šī uzņēmuma reputācijas indekss, bet gan tādēļ, ka, iespējams, mazāku publisko aktivitāšu dēļ no desmitnieka «izslīdējuši» tādi pārtikas nozares ražotāji kā Spilva un Aldaris. Pirms pāris gadiem vērotā tendence «celt saulītē» ražotājus mazinājusies, un, lai gan tie joprojām plaši pārstāvēti visā Uzņēmumu reputācijas topā, tomēr nereti pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji tos nedaudz apsteiguši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mums jābūt pievilcīgiem gan izmaksu ziņā, gan efektivitātē, ikgadējā žurnālā Uzņēmumu Reputācijas Tops 2017 stāsta SIA Orkla Foods Latvija valdes priekšsēdētāja Lolita Bemhena.

Orkla Foods Latvija, kas līdz šim vairāk bija pazīstama kā uzņēmums Spilva, patlaban piedzīvo strukturālas izmaiņas un gatava jaunam izrāvienam eksporta tirgu iekarošanā.

Fragments no intervijas:

Orkla Foods Latvija reputācija pēdējā gada laikā pieaugusi salīdzinājumā ar gadu iepriekš, kad pēc nosaukuma maiņas bija vērojams kritums. Ar ko varat to izskaidrot?

Tas ir liels darbs, lai cilvēki tagad zinātu, ka Orkla Foods Latvija ir tā pati Spilva. Kad Spilva mainīja nosaukumu uz Orkla Foods Latvija, bija daudzi patērētāju jautājumi un neizpratne, līdz ar to nācās pacietīgi stāstīt, ka Spilvas ražotne saglabāta, arī zīmols Spilva saglabāts, un produkti joprojām tiek ražoti Babītē. Uzņēmuma nosaukums mainīts tikai viena iemesla dēļ – Spilvai tika pievienota Gutta, līdz ar to nācās domāt par jaunu nosaukumu. Tas nozīmēja arī izmaksas – nomainīt etiķetes, neuzbāzīgi vēstīt cilvēkiem, kas ir mainījies. Otra lieta – cilvēkiem jāskaidro, kas ir Orkla Foods Latvija un kas Orkla Confectionery & Snacks Latvija. Daudzi man jautā – vai vēl strādāju, vai ražotne pastāv. Ja mūs neatšķir pat klienti, tad joprojām ir nepieciešams skaidrošanas darbus turpināt. Arī man šis nav viegls laiks, jo Spilva ir mans zīmols un to joprojām uzskatu kā savu bērnu. Spilvas zīmols ir viens no tiem, kas ir stiprs, un tajā ir ļoti daudz ieguldīts. Un es gribētu, lai Spilvas zīmols paliek. Šobrīd gan nav nekādu šaubu, ka tas paliks Latvijas tirgū. Tikai cilvēkiem jāskaidro, ka nekas nav mainījies. Mums tagad ir divas ražotnes, bet abām ir viens menedžments.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piektdien iznāk Uzņēmumu Reputācijas Tops 2017

Uldis Andersons, žurnāla «Uzņēmumu Reputācijas Tops» redaktors,08.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Bizness abonenti 9. jūnijā līdz ar laikrakstu saņem arī ikgadējo žurnālu Uzņēmumu Reputācijas Tops 2017, kurš šogad iznāk jau 13. reizi.

Topa veidotāji ir pētījumu centrs SKDS, Nords Porter Novelli un Dienas Bizness.

Uzņēmumu Reputācijas Tops ir Baltijā lielākais reputācijas pētījums, kura ietvaros uzņēmumi tiek atlasīti un vērtēti pēc speciāli izstrādātas metodoloģijas. Uzņēmumi ar labāko reputāciju tiek noskaidroti, ņemot vērā gan sabiedrības (2000 respondentu), gan uzņēmēju (400 respondentu) novērtējumu dažādos šķērsgriezumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reputācijas tops

Uzņēmumu reputācijas topā šogad 28 jaunpienācēji

Dienas Bizness,18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau trešdien laikraksta Dienas Bizness redakcijā tiks prezentēti ikgadējā Uzņēmumu reputācijas topa rezultāti, kad tiks atklāts, vai saldumu ražotājam Laima arī šogad izdevies noturēties topa līdera pozīcijā. Sadarbībā ar aģentūru Nords Porter Novelli un pētījumu centru SKDS veidotais pētījums liecina, ka Latvijas iedzīvotāju un uzņēmēju uzmanību piesaistījuši arī 28 jauni uzņēmumi, kas topā pērn nebija sastopami.

Kopumā šogad topā kāpumu ir vairāk nekā kritumu – 61 kompānijas reputācija, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir uzlabojusies, savukārt 47 uzņēmumiem šogad veicies sliktāk nekā pērn un topā piedzīvots citam mazāk, citam vairāk sāpīgs kritums.

Jāatzīmē, ka šogad īpaša uzmanība pievērsta uzņēmumu korporatīvās sociālās atbildības vērtējumam, respektīvi, tam, cik un kā kompānijas rūpējas ne tikai par savu, bet visas sabiedrības labklājību. Šis uzņēmumu reputācijas faktors gadu no gada kļūst arvien nozīmīgāks gan iedzīvotāju, gan uzņēmēju acīs, tāpēc pirmo reizi būs iespējams iepazīties arī ar sociāli atbildīgāko uzņēmumu topu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļas nogalē Latviju pāršalca baumas par it kā esošām problēmām lielākajā Latvijas bankā Swedbank. Par spīti īsi pirms tam izskanējušajām ziņām par bankas labajiem finanšu rādītājiem, paaugstināto reitingu, baumas radīja uztraukumu iedzīvotājos, kas rezultējās krietnas naudas summas izņemšanā no Swedbank.

Tā kā tieši miniblogošanas vietne twitter tiek piesaukta kā panikas izraisītājs un veicinātājs, db.lv pēta kā šis notikums atspoguļojies šeit.

Vizualizācijai izmantoti izmantoti SIA Soon izmantotie dati.

Vizualizācijas nolūkos katram ierakstam piešķirts «stresa apjoms». Šis rādītājs ir kvantitatīvi izteikts subjektīvs vērtējums.

Piemēram:

Paziņojumi par tuvu Swedbank krahu:

Ienāca info ka rīt swedbank piemeklēs tāds pats liktenis kā krājbanku! ja nu kādam tas interesē,bet es neko 100% nezinu,tik saku!

Aicinājums izņemt naudu no SWEDBANK!-BANKROTĒJOT!: http://t.co/89SR5tvR

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas Swedbank maksās 3,4 miljonus dolāru saistībā ar Krimas sankciju pārkāpumu

LETA,21.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Finanšu ministrijas Ārvalstu aktīvu kontroles birojs (OFAC) paziņojis par izlīgumu ar Latvijas "Swedbank" saistībā ar Krimas sankciju pārkāpumu.

"Swedbank" ir piekritusi pārskaitīt 3 430 900 ASV dolāru (3 144 179 eiro), lai nokārtotu savu iespējamo civiltiesisko atbildību par OFAC noteikto Krimas sankciju pārkāpumu.

2015. un 2016.gadā Latvijas "Swedbank" klients izmantoja Latvijas "Swedbank" elektroniskās bankas platformu no interneta protokola adreses Krimā, lai nosūtītu maksājumus personām Krimā, izmantojot ASV korespondentbankas. Izlīguma summa atspoguļo OFAC konstatējumu, ka Latvijas "Swedbank" acīmredzamie pārkāpumi netika brīvprātīgi pašaizliedzīgi atklāti.

Kā teikts OFAC paziņojumā, pirms Krievijas 2014.gada iebrukuma Ukrainas Krimas reģionā "Swedbank" bija piesaistījusi kuģniecības nozares klientu Krimā, kuram piederēja trīs īpašam nolūkam dibinātas kompānijas, kurām katrai bija konts Latvijas "Swedbank". Laika posmā no 2015.gada 5.februāra līdz 2016.gada 14.oktobrim klients iniciēja 386 darījumus par kopējo summu 3 312 120 ASV dolāru (3 035 326 eiro), izmantojot kontus, kas piederēja kompānijām, kuri tika apstrādāti, izmantojot ASV korespondentbankas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank peļņa Latvijā pērn sasniegusi 135 miljonus eiro

Db.lv,31.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" peļņa Latvijā pērn bija 135 miljoni eiro, kas ir par 55,17% jeb 48 miljoniem eiro vairāk nekā 2021.gadā, informē bankā.

Peļņa galvenokārt palielinājusies, jo pieauguši bankas ieņēmumi. Bankas izdevumi šajā laika posmā arī ir auguši, skaidro bankas pārstāvji.

Vienlaikus bankas mājaslapā publiskotais finanšu pārskats liecina, ka 2022.gadā "Swedbank" grupas peļņa Latvijā bija 103,992 miljoni eiro, kas ir par 41,45% vairāk nekā 2021.gadā, bet pašas "Swedbank" peļņa pērn pieaugusi par 40,4% un bija 103,070 miljoni eiro.

"Swedbank" grupas aktīvi 2022.gada decembra beigās bija 8,514 miljardi eiro, kas ir par 7,1% vairāk nekā 2021.gada beigās, kad bankas grupas aktīvi bija 7,499 miljardi eiro.

Bankā norāda, ka tīrie procentu ienākumi 2022.gadā ir palielinājušies par 49%, kamēr tīrie komisiju ienākumi ir palielinājušies par 9%. Finansēšanā bankas kredītportfeļa apmērs ir pieaudzis par 7%. Mājsaimniecību kreditēšanas apjomi palielinājušies par 8%, kamēr uzņēmumu kredītportfelis palielinājies par 7%. Depozīti, salīdzinot ar 2021.gadu, ir pieauguši par 12%. Savukārt kopējie bankas izdevumi 2022.gadā ir sasnieguši 119 miljonus eiro. Savukārt kredītuzkrājumi 2022.gadā ir bijuši 2,4 miljoni eiro, kas ir līdzīgi kā 2021.gadā, kad kredītuzkrājumu apmērs bija 2,5 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" Latvijā veidos holdingkompāniju, kura kļūs par Baltijā strādājošo grupas banku īpašnieci, informē "Swedbank" mediju attiecību vadītājs Jānis Krops.

"Swedbank" grupa nolēmusi stiprināt klātbūtni Baltijas valstīs, izveidojot jaunu holdingkompāniju, kura tiks reģistrēta Latvijā un apvienos "Swedbank" grupas bankas Baltijā. Šādā veidā "Swedbank" formalizēs jau pastāvošo operatīvās darbības modeli, vienlaikus nodrošinot plašākas pilnvaras Latvijas un Baltijas līmeņa vadībai.

Holdingkompānijas vienīgā īpašniece būs Zviedrijas "Swedbank", un jaunā kompānija būs 100% īpašnieks meitasbankām Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Paredzēts, ka "Swedbank" grupas prezidents būs jaunā holdinguzņēmuma padomes priekšsēdētājs, savukārt "Swedbank" vadītājs Baltijā kļūs par holdinkompānijas valdes priekšsēdētāju. Holdingkompānijas valdes priekšsēdētājs būs arī padomes priekšsēdētājs katrā no Baltijas valstu meitasbankām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies Baltijas lielākā reputācijas pētījuma Uzņēmumu reputācijas tops 2017 apbalvošanas ceremonija.

Fotogrāfijas raksta galerijā!

Uzņēmumu reputācijas topa veidotāji ir pētījumu centrs SKDS, Nords Porter Novelli un Dienas Bizness, un šogad pētījums nāk klajā jau 13. reizi. Piedāvājam ielūkoties pasākuma norisē un augstāko reputāciju iemantojušo uzņēmumu un uzņēmumu vadītāju godināšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Konstatējot naudas atmazgāšanas risku, Swedbank nekavējoties informē attiecīgās iestādes

LETA,20.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konstatējot naudas atmazgāšanas risku, AS «Swedbank» nekavējoties informē attiecīgās iestādes un izvērtē sadarbības turpināšanu ar klientu, aģentūrai LETA sacīja «Swedbank» Risku vadības pārvaldes vadītājs Latvijā Juris Bogdanovs.

«Jebkurā laikā, kad saņemam brīdinājuma signālus vai novērojam darbības, kas varētu liecināt par naudas atmazgāšanas risku, mēs rīkojamies nekavējoties, informējot attiecīgās valsts iestādes un izvērtējot sadarbības turpināšanu ar klientu,» viņš norādīja.

Savukārt, aizbildinoties ar klientu konfidencialitāti, banka nekomentē Zviedrijas sabiedriskajā televīzijā izskanējušo informāciju, ka, iespējams, «Swedbank» izmantota naudas atmazgāšanai, norādīja Bogdanovs.

Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centrs «Re:Baltica», kas Zviedrijas televīzijas izmeklēšanā bija Latvijas partneris, publicējis materiālu, norādot, ka arī Latvijas «Swedbank» klientu vidū bija firmas, kuru naudas izcelsmei vai arī to patiesajiem īpašniekiem vajadzētu radīt vismaz jautājumus uzraugošajām iestādēm un bankai pašai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svarīgi, lai uzņēmumi ikdienā dzīvo saskaņā ar vērtībām, ko paši pārstāv, jo darbinieki redz vai vārdi saskan ar darbiem, pēc ikgadējā Uzņēmumu reputācijas topa prezentācijas pasākuma uzsvēra personāla atlases kompānijas Amrop vadošā partnere Aiga Ārste Avotiņa.

Sadarbībā ar Amrop Uzņēmumu reputācijas topa ietvaros arī šogad tapis Latvijas labāko darba devēju tops, kurā pirmo pozīciju ieņem Swedbank. Skatieties video interviju ar Amrop pārstāvi un uzziniet, kādiem jābūt priekšnosacījumiem, lai uzņēmums būtu starp Latvijas darba devēju līderiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Pētījums: Krievijas magnāts un eksministrs Abizovs caur Igaunijas Swedbank pārskaitījis simtiem miljonus eiro

LETA,20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas magnāts un bijušais ministrs Mihails Abizovs caur Igaunijas "Swedbank" uz ārzonām pārskaitījis simtiem miljonus eiro, konstatēts žurnālistu pētījumā, par kuru vēsta laikraksts "Postimees".

47 gadus vecais Abizovs pašlaik atrodas izmeklēšanas izolatorā Maskavā saistībā ar apsūdzībām par noziedzīga grupējuma izveidi, lai nodarbotos ar naudas atmazgāšanu un krāpniecību lielā apmērā. Viņš tiek apsūdzēts par 60 miljonu ASV dolāru (54 miljonu eiro) izkrāpšanu Krievijas valdībai un investoriem.

Pētniecisko žurnālistu konsorcijs "Organized Crime and Corruption Reporting Project" (OCCRP) aplēsis, ka no 2011. līdz 2016.gadam 70 ar Abizovu saistītu ārzonās Britu Virdžīnu salās, Kiprā, Singapūrā un Belizā reģistrētu uzņēmumu kontos Igaunijas "Swedbank" ieplūduši 860 miljoni ASV dolāru (776 miljoni eiro), no kuriem 770 miljoni dolāru pārskaitīti tālāk, kopumā veicot vairāk nekā 3300 pārskaitījumu. Neilgi pirms kļūšanas par atvērtās valdības lietu ministru Dmitrija Medvedeva pirmajā valdībā Abizovs 2011.gadā sācis daudzus biznesa kontus pārcelt uz Igaunijas "Swedbank", izpētījuši žurnālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusē Swedbank Latvijas iedzīvotājiem nodrošinās iespēju veikt maksājumus ar mobilo tālruni, to veikalā vienkārši nopīkstinot līdzīgi kā bezkontakta karti.

Šādas norēķinu iespējas būs pieejamas līdz ar Swedbank jaunās mobilās lietotnes izveidi, kurā jau izstrādes laikā varēs iesaistīties arī klienti. Mobilo norēķinu iespējas Swedbank ieviesīs visās trīs Baltijas valstīs vienlaikus.

«Katrs otrais Latvijas iedzīvotājs izmanto Swedbank pakalpojumus, tāpēc mums ir ļoti svarīgi gan attīstīt savus risinājumus un ieviest jaunus, gan arī sagatavot klientus jaunu tehnoloģiju lietošanai. Tā, piemēram, pērn Swedbank mobilās lietotnes klientu skaits sasniedza jau 300 000, kas ir teju puse no mūsu digitāli aktīvajiem klientiem. Savukārt bezkontakta karšu norēķini nu jau kļuvuši tikpat ierasti kā e-talona lietošana. Redzam, ka mūsu klienti ir gatavi arī nākamajam bezkontakta norēķinu solim – maksājumiem ar viedtālruni. Ņemot vērā mūsu klientu skaitu un digitālo aktivitāti, tas jau šobrīd veido jauna līmeņa norēķinu ikdienu,» saka Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šāds ir 2012. gada Uzņēmumu reputācijas tops, kas, tavuprāt, šogad ierindosies tā augšgalā?

To uzzināsi 20. jūnijā, kad Dienas Bizness publicēs Nords Porter Novelli veidoto Uzņēmumu reputācijas topu 2013.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vērtēs Latvijas radošo un mediju aģentūru reputāciju

Gunta Kursiša,18.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Reklāmas asociācija (LRA), sadarbojoties pētījumu aģentūru ResearchCube, veiks Latvijas radošo un mediju aģentūru reputācijas pētījumu.

Šāds reputācijas tops Latvijā tiks veidots ceturto reizi. Līdz šim tas tika veidots, summējot klientu atsauksmes, aģentūru darbības novērtējumu un izvēli, sadarboties ar aģentūru. Šoreiz aptaujas dalībnieku lokā tiks iekļauti ne tikai aktīvākie industrijas klienti – reklāmdevēji Latvijā un ārpus tās, bet arī aģentūru darbā iesaistītās trešās puses – par mediju aģentūrām viedokli izteiks sadarbības partneri no mediju pulka, savukārt par radošajām aģentūrām izteiksies aģentūru sadarbības partneri tipogrāfijas nozarē, filmu studijās u.c.

Pētījuma mērķis ir iegūt sabiedrisku un vispārēju novērtējumu par aģentūru reputāciju. Pētījumā tiek iekļautas visas aģentūras.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas uzņēmuma SIA NP Foods vadību pametis tā līdzšinējais valdes loceklis un ilggadējs darbinieks Vadims Vlasovs, liecina ieraksts laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Izmaiņas, V. Vlasovam pametot to valdi, reģistrētas arī citos NP Foods grupas uzņēmumos, piemēram, SIA Saldumu tirdzniecība.

NP Foods turpinās vadīt kompānijas valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis un valdes locekļui Vladimirs Sapožnins un Jekaterina Stuģe.

Izmaiņas uzņēmuma amatpersonās reģistrētas šā gada 14. jūnijā.

Šā gada februārī NP Foods valdi pameta arī Dans Bērtulis, kas valdes locekļa amatā bija kopš 2009. gada.

NP Foods pērn apgrozīja 39,75 milj. Ls, kas ir ievērojami mazāk nekā 2010. gadā, kad tika apgrozīti 53,32 milj. Ls. NP Foods peļņa bija 120,067 tūkst. Ls, kas ir 2,4 mazāk nekā iepriekšējā gadā, kad NP Foods apgrozījums bija vairāk nekā 287 tūkst. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reputācijas tops zināmā mērā katru gadu ir bijis uzņēmumu ekonomiskais spogulis – ir bijis periods, kad cilvēku mīlestība vairāk gājusi «caur vēderu» , tāpat bijis laiks, kad visi mīlējuši bankas. Kopumā pēdējo gadu laikā novērots, ka cilvēki labāk novērtē tos uzņēmumus, kas dod pievienoto vērtību – tos uzņēmumus, kas ražo un eksportē, skaidro Nords Porter Novelli direktors Aigars Nords.

Vairāk par šā gada Uzņēmumu reputācijas topa jaunumiem uzzini, skatoties video!

Komentāri

Pievienot komentāru