Krievijas ekonomikas straujā sabremzēšanās un situācija ar nestabilo valūtu ir būtiski ietekmējusi Latvijas kosmētikas ražotājas SIA Stenders kopējos finanšu rādītājus un attīstību kopumā, stāsta Stendera mārketinga un komunikāciju vadītāja Baiba Čipa-Ziemele.
Viņa norāda, ka plānotā pieauguma vietā Krievijā pagājušais gads tika pabeigts ar gandrīz 40% samazinājumu.
Uzņēmuma provizoriskie rezultāti liecina, ka 2014.gadu Stenders pabeidzis ar aptuveni 6,4 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir līdzīgi kā 2013.gadā. Taču kopumā, atskatoties uz aizvadīto gadu, uzņēmums ir apmierināts ar rezultātu. Par pagājušā gada peļņas rādītāju Čipa-Ziemele komentārus nesniedz.
Taču pagājušā gada laikā turpinājās Stendera attīstība Ķīnā, un 2014.gadā šajā tirgū ir 20% pieaugums pret iepriekšējo gadu. Tāpat pieauguši Latvijas mazumtirdzniecības rādītāji, gadu noslēdzot ar 14% pieaugumu. «Tādējādi, ņemot vērā situāciju Krievijā, rezultāti ir likumsakarīgi, un esam gandarīti, ka izdevies saglabāt sasniegto līmeni,» atzīmē Čipa-Ziemele.
Mērķtiecīgi strādājot jaunajos tirgos un realizējot jaunos projektus, šogad uzņēmums plāno finanšu gadu noslēgt ar 25% apgrozījuma pieaugumu pret 2014.gadu.
Stenders šogad turpina pagājušā gadā sākto veiksmīgo sadarbību ar riska kapitāla investīciju uzņēmumu BaltCap pie investīciju projektiem, kas palīdzēs turpināt attīstīt savus mazumtirdzniecības veikalus Baltijā, Eiropā un Āzijas reģionā, izstrādāt un ieviest jaunas produktu līnijas un veicināt uzņēmuma un zīmola starptautisko atpazīstamību. Par investīciju apjomiem pagaidām Stenders vēl komentārus nesniedz.
Uz šā gada janvāri kopā darbojās gandrīz 200 Stendera tirdzniecības vietas 22 pasaules valstīs - Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Somijā, Norvēģijā, Polijā, Austrijā, Ungārijā, Spānijā, Šveicē, Slovēnijā, Krievijā, Baltkrievijā, Gruzijā, Ukrainā, Kazahstānā, Kirgizstānā, Armēnijā, Ķīnā, Japānā, Saūda Arābijā, Apvienotajos Arābu Emirātos. Veikalu skaits katrā no valstīm ir mainīgs, sevišķi Krievijā un Ķīnā.
Attiecībā uz eksportu šogad uzņēmums plāno turpināt izaugsmi Baltijā, paplašinot veikalu tīklu Igaunijā, kur jau 2014.gadā atvērti divi mazumtirdzniecības veikali Tallinā. Lēna, bet stabila izaugsme norisinās arī Eiropā, kur jauni franšīzes veikali gaidāmi Austrijā un Spānijā.
«Plānojam arī parakstīt sadarbības līgumu ar partneri Portugālē. Šā gada sākumā esam parakstījuši sadarbības līgumu par Stenders produktu tirdzniecību Irākā, kur pirmo veikalu Bagdādē plānojam jau šā gada vasarā. Pateicoties savai pārstāvniecībai Āzijā, esam sākuši sadarbību ar partneriem Korejā un ceram, ka pirmās tirdzniecības vietas atvērsim jau šogad,» stāsta Stendera pārstāve.
Jaunas tirdzniecības vietas plānotas arī Apvienotajos Arābu Emirātos, kur pirmais veikals tika atvērts 2014.gadā Dubaijā, kā arī Saūda Arābijā. Tāpat turpinās darbs, lai varētu paplašināt zīmola pārstāvniecību tādās stratēģiskās vietās kā Londona un Singapūra, kur Stenders startētu ar saviem mazumtirdzniecības veikaliem.
Uzņēmuma zaudējumi 2013.gadā bija 233 114 eiro, bet 2012.gadā uzņēmums strādāja ar peļņu 291 987 eiro. Savukārt uzņēmuma apgrozījums 2013.gadā sarucis par 0,4% - no 6,47 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 6,45 miljoniem 2013.gadā.
Uzņēmums Stenders dibināts 2001.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 436 899 eiro. Stendera lielākā īpašniece ir Ieva Eglīte, kurai pieder 76,77% daļu, investīciju uzņēmumam BaltCap pieder 20% daļu, Saūda Arābijas pilsonim Amīnam Ali Jamanī pieder 1,66%, bet Jānim Bērziņam un Zanei Dreimanei - pa 0,78% daļu, liecina Firmas.lv informācija.