Latvijas Televīzija (LTV) izpelnījusies pārmetumus par necaurredzamību KHL translāciju reklāmas laika pārdošanā.
Iespēja par miljonu eiro jeb vairāk nekā 700 tūkst. Ls iegādāties LTV sponsorēšanas un reklāmas piedāvājumu, kas vēlāk ļautu tirgot reklāmas hokeja klubu (HK) Rīgas Dinamo un Rīga spēļu translācijās, izrādījās nenorijams kumoss pat Latvijas lielākajām reklāmas aģentūrām, taču to paņēmusi firma, kas uz lielo aģentūru fona izskatās salīdzinoši necila, raksta Diena.
Līgums par vērienīgo darījumu jau noslēgts, bet to aizēno bažas par procedūru, kādā izvēlēts reklāmas un sponsorēšanas pakalpojuma ieguvējs.
LTV formāla iemesla dēļ noraidīja divus citus potenciālos pakalpojuma pircējus, bet noslēdza līgumu ar uzņēmumu Reklāmas aģentūra Persona (RAP), kas visu LTV reklāmas un sponsorēšanas piedāvājumu iegādājās par miljonu eiro (bez pievienotās vērtības nodokļa).
LTV ģenerāldirektors Edgars Kots joprojām neatklāj, kāda ir licences maksa par tiesībām translēt Rīgas Dinamo un HK Rīga spēles. Taču iepriekš viņš norādījis, ka tas esot vairāk nekā pusmiljons eiro.
«Šis projekts ir liels, saistības ir pietiekami lielas, un man ir jābūt vismaz minimālai pārliecībai, ka partneris jau ir sevi pierādījis sadarbībā ar televīziju,» laikrakstam norādījis E.Kots. Uz jautājumu, vai nepastāv iespēja, ka LTV par šo piedāvājumu varētu saņemt vairāk, ja tiktu rīkota izsole, kurā piedalītos visi gribētāji, E. Kots atbild: «Esmu pārliecināts, ka ne.»
RAP 2009. gada darbības pārskats liecina, ka RAP neto apgrozījums pērn bija tikai 120 tūkst. Ls, aktīvi gada beigās – 17,3 tūkst. Ls lati un tīrā peļņa – 1,71 tūkst. Ls.
Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols stāsta, ka uzņēmums reklāmas tirgū par redzamāku spēlētāju kļuva tikai šogad, kad ieguva tiesības pārdot reklāmas raidlaiku arī pasaules čempionāta futbolā translācijām LTV7. RAP valdes locekle Tatjana Horoševa stāsta, ka uzņēmums neņemšot kredītu saistību segšanai. Ar LTV tas norēķināšoties pa posmiem, pēdējā maksājuma termiņš esot mēnesis pēc pēdējās spēles, tas nozīmē, ka pilnībā uzņēmumam ar LTV ir jānorēķinās pavasarī.