Pasaule aizvadītajā desmitgadē ir ļoti mainījusies un mārketings līdz ar to, bet ko tas nozīmē biznesam? Mārketinga un pārdošanas eksperts Lielbritānijā Bens Kenčs, grāmatas Selling for Dummies autors, mārketingu sauc par «biznesa svēto grālu», ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Peļņu nesīs emocijas
«Ja es kā labu piemēru minētu uzņēmumu McDonald’s, kāds iebilstu, ka tas nepiedāvā īpaši labus produktus, arī tā pakalpojumi nav spožākie. Taču – kāpēc gan tie ir tik ļoti populāri? Jo lieliski prot pārdot,» stāsta B. Kenčs, piedaloties diskusijā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras biznesa forumā Cēsīs. «Vispirms svarīgi ir saprast, kāpēc cilvēki pērk? Izvēli nosaka tas, kā cilvēki jūtas. Tādēļ, vēršoties pie cilvēkiem, valodai ir jābūt emocionālai. Jāveido saikne ar savu auditoriju, tai jāliek justies iesaistītai. Cilvēki reaģē uz emocijām – kāpēc cilvēki pērk apdrošināšanu, ja to nemīl? Viņi maksā par to, lai nebūtu jābaidās. Brīvdienu braucienus iegādājas tāpēc, ka sagaida patīkamus brīžus. Tāpēc jāaizvāc kooperatīvās pieredzes uzslāņojums, jāizdzēš no atmiņas tas, kas lasīts mārketinga mācību grāmatās. Esiet emocionāli!» tirgvedības jauno seju iezīmē britu eksperts.
Piemēram, a/s Rīgas piena kombināts mārketinga speciālisti apmeklēja pludmales un tur izvaicāja atpūtniekus, pirms radās pagājušās vasaras veiksmīgākais produkts ražotnes klāstā – saldējums Smūtijs. «Mārketinga cilvēki no pludmales devās atpakaļ uz biroju, strādāja ar šo domu, tad atnāca un teica: «Cilvēkiem vajag Smūtiju!» Ražošanas darbinieki teica, ka to nevar, ka mums vajag simt miljonu investīcijas. Tomēr mēs pamēģinājām iztikt ar to, kas mums ir. Tā bez investīcijām mēs tikām pie veiksmīgāk pārdotā saldējuma Latvijā pagājušajā vasarā, par kuru interesi izrāda arī kolēģi no Ķīnas,» stāsta Rīgas piena kombināta valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.
Visu rakstu Kā atsvaidzināt «svēto grālu» lasiet 8. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.