Pasaulē

Kanāriju salu uzņēmums pārdod laiku

LETA,13.03.2015

Jaunākais izdevums

Jaundibināts uzņēmums Kanāriju salās tirgo ekskluzīvas tiesības uz datumiem, piemēram, savu dzimšanas dienu vai īpašiem notikumiem.

Kompānija Get Your Time savu darbību sāka pirms apmēram divām nedēļām. Tā jau pārdevusi dienas vairāk nekā tūkstoš cilvēkiem. «Tā ir ļoti abstrakta koncepcija,» sacīja uzņēmuma viceprezidents Migels Dāvids Diass. «Daži domā, ka tas ir neiespējami, taču mēs to darām.»

Uzņēmuma dibinātājam Lukasam Ordjeresam ideja ienākusi prātā pirms diviem gadiem, kad viņš mantojumā saņēma zemi. Viņš aizdomājās par to, ka sākotnēji zeme nevienam neesot piederējusi. Viņš nolēmis tādu pašu pieeju izmantot, pārdodot laiku.

Ordjeress pie notāra reģistrēja savu projektu kā fizisku personu un 2013.gadā nodeva apstiprināšanai ANO, kā to darītu, ja vēlētos panākt jaunas teritorijas atzīšanu. Projekta mājaslapa tika atklāta šomēnes.

Lielākā daļa pircēju iegādājušies dzimšanas dienas vai attiecību gadadienas datumu, kas tika pasniegts kā dāvana. Pircēji var fotogrāfiju vai tekstu personalizēt, kā viņu nopirktais datums attēlots Get Your Times mājaslapā atrodamajā kalendārā. Viņi arī saņem sertifikātu, kurā atzīti par attiecīgās dienas «īpašnieku».

Diass sacīja, ka pakalpojums pieejams arī uzņēmumiem, kuri vēlas iegādāties kāda svarīga pasākuma vai produkta izlaišanas datumu.

Parasta diena maksā 4,99 eiro, taču par lielāku cenu iespējams iegādāties arī vēsturiskus datumus. 2001.gada 11.septembris, kad Ņujorku satricināja terorakti, novērtēts uz 291 000 eiro, savukārt Spānijas konstitūcijas parakstīšana 1812.gadā un Berlīnes mūra krišana nopērkamas katra par 10 000 eiro.

Dienas «īpašnieks» var pacelt cenu un pārdot datumu kādam citam. Domājams, ka zīmīgāko datumu cenas ar laiku augs.

Kāds Urugvajas uzņēmums nopircis Sarkanā Krusta dibināšanas datumu un plāno to izsolīt apmaiņā pret ziedojumu labdarībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa Spānija tiek uzskatīta par augsta riska zonu ceļotājiem no Vācijas, kopš Spānijas slimību kontroles centrs trešdien pievienoja Kanāriju salas jaunā koronavīrusa karsto punktu sarakstam. Spānija ir ļoti populārs ceļojumu mērķis vācu tūristiem, un tās tūrisma industrija ir lielā mērā atkarīga no viņu tērētās naudas. Tūrisms veido 12% no Spānijas iekšzemes kopprodukta (IKP), un šajā nozarē ir nodarbināti 2,5 miljoni cilvēku. Kanāriju salas ir vēl vairāk atkarīgas no tūrisma, kas sastāda 35% no šī reģiona IKP. Starp ārzemniekiem, kas apmeklē Kanāriju salas, skaitliski visvairāk ir Vācijas pilsoņu. Pērn šo arhipelāgu apmeklēja 2,65 miljoni vāciešu. Jaunie noteikumi ir stājušies spēkā, neraugoties uz Kanāriju salu amatpersonu centieniem kontrolēt vīrusa izplatību, nosakot aizliegumu pulcēties vairāk nekā 10 cilvēkiem un liekot bārus un restorānus slēgt pusnaktī. Vairākās Vācijas federālajās zemēs vēl nav sākusies skolu mācību sezona, tātad daudzas ģimenes vēl nav atgriezušās mājās no vasaras brīvlaika, un tās var ietekmēt Kanāriju salu jaunais statuss. Vācija augusta vidū izplatīja ceļošanas brīdinājumu par Spāniju, to gan neattiecinot uz Kanāriju salām. Šis brīdinājums sarežģīja daudzu vāciešu ceļojumu plānus un radīja problēmas Spānijas tūrisma nozarei. Vācija klasificē kā augsta riska zonu tās valstis vai reģionus, kur septiņu dienu periodā reģistrēti vairāk nekā 50 jauni Covid-19 infekcijas gadījumi uz 100 000 iedzīvotāju. Šis skaitlis Kanāriju salām tagad ir sasniedzis 95,71. Dažas stundas pēc tam Vācijas Ārlietu ministrija izplatīja ceļošanas brīdinājumu par visu Spāniju. Roberta Koha Institūta sarakstā par Covid-19 riska zonām pašlaik ir ietvertas 130 valstis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Ceļojuma pieredzes stāsts: Uz Igaunijas salām!

Ilze Žaime,18.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas salas, kas no Latvijas ir tikai pāris stundu brauciena attālumā, patiks pat visizvēlīgākajiem ceļotājiem.

Ir divi veidi kā nokļūt uz Igaunijas lielākās salas Sāremā - ar lidmašīnu no Tallinas vai ar prāmi no ostas pilsētiņas Virtsu. Lidmašīna uz salu dodas divas reizes dienā un viena lidojuma cena ir 26 eiro. Savukārt prāmis kursē vairāk nekā divdesmit reižu dienā - no agra rīta līdz vēlam vakaram. Biļetes cena vieglajam automobilim ir 8 eiro, kā arī katrai personai jāiegādājas pasažiera biļeti - 3 eiro pieaugušajiem, 1,5 eiro skolēniem.

Aktīvā dzīvesveida piekritējiem salas apceļošana būs piemērota ar velosipēdiem. Sala ir pilnībā plakana, nebūs jārēķinās ar kalniem. Kempingi jūras krastā ir katrā piekrastes ielokā. Ja līdz prāmja piestātnei vēlaties nokļūt ar sabiedriskā transporta palīdzību pa zemes ceļiem, vislabākie savienojumi ved caur Tartu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējama koronavīrusa gadījuma dēļ Tenerifē savās viesnīcas istabās izolēti simtiem tūristu, paziņojusi Spānijai piederošo Kanāriju salu amatpersonas.

Šāds solis sperts pēc tam, kad aizdomās par inficēšanos ar koronavīrusu hospitalizēts kāds itāļu tūrists.

"Veselības apsvērumu dēļ tiek novēroti simtiem viesnīcas klientu un novērošanas līmenis tiks izvērtēts dienas gaitā, taču pašlaik mēs nerunājam par karantīnu," paziņoja Kanāriju salu veselības dienesta preses pārstāve Veronika Martina.

Viņa apstiprināja, ka itāļu tūrists "dzīvojis šajā viesnīcā, kamēr atradies brīvdienās Tenerifē".

Kanāriju salu veselības dienests vēlu pirmdienas vakarā paziņoja, ka itālim pārbaudē konstatēta inficēšanās ar koronavīrusu un viņš ievietots izolācijā, kamēr viņa rezultāti tiek atkārtoti pārbaudīti Madridē, kā to prasa Spānijas protokols attiecībā uz iespējamajiem inficēšanās gadījumiem ar jauno koronavīrusu "Covid-19".

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Uz Maldīvu salām!

Sintija Kristapsone,04.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maldīvu salas ir viena no vietām, kur noteikti kādreiz gribēju doties. Novembrī ieraudzīju treneres Lauras Timoško galeriju sociālajā tīklā Facebook - viņa ar grupu bija devusies uz Maldīvu salām. Redzot bildes, ļoti gribējās būt daļai no šāda piedzīvojuma. Zināju, ka viņa šādu pasākumu rīkos vēlreiz un, tiklīdz Laura izsludināja nākamo braucienu, sazinājos ar viņu, lai noskaidrotu, kā pieteikties.

Lai dotos šādā braucienā, pirmais solis, kas jāveic, ir aviobiļešu iegāde un, kad tas ir izdarīts, tu tiec pievienots dalībnieku sarakstam.

Biļetes vari iegādāties pats vai ir iespēja iegādāties biļetes ar Lauras palīdzību.

Pirms biļešu iegādes bija satraukums, jo Lauru nepazinu personīgi. Vienmēr esmu ceļojusi ar kādu kopā, bet šī bija pirmā reize, kad devos ceļojumā viena pati ar pilnīgi nezināmiem cilvēkiem.

Es izvēlējos biļešu iegādi caur Lauras piedāvāto kontaktpersonu, lai būtu iespēja doties kopīgi.

Biļetes iegādājos laicīgi decembra sākumā, kad bija laba cena - 712 EUR. Tiem, kas biļetes iegādājās vēlāk, tās bija kļuvušas dārgākas, bet kādam sanāca iegādāties arī par izdevīgāku cenu. Viena padoma, kurā brīdī veikt biļešu iegādi, man nebūs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

90% darbu uz Salu tilta ir pabeigti un, sākot ar novembri, satiksmei tiks atvērtas visas joslas, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Pašreiz jau ir pilnībā pabeigti brauktuves asfaltēšanas darbi. Salu tilta remontdarbu veikšanas termiņš ir 1.decembris. Līdz šim laikam tiks pabeigti atlikušie darbi - tiks saskrūvētas uz brauktuves izvietotās barjeras, tiks pielabotas tilta laiduma daļas un kosmētiski sakārtoti tuneļi.

Pašreiz gan vēl nav sākti papilddarbi, jo pārsūdzību dēļ Satiksmes departaments vēl nav noslēdzis līgumu ar būvdarbu veicējiem.

LETA ziņoja, ka Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja maija beigās akceptēja papildu līdzekļu 1,6 miljonu eiro apmērā piešķiršanu iepriekš neparedzētiem darbiem Salu tilta rekonstrukcijā. No tiem 655 000 eiro nepieciešami ietvju norobežojošo bloku nomaiņai tiltā pār Daugavu un tiltā pār Mazo Daugavu. Tilta būvdarbu laikā, pieaicinot neatkarīgu ekspertu, ticis konstatēts, ka esošo ietvi norobežojošo betona bloku stāvoklis ir neapmierinošs. Saglabājot esošos betona blokus un veicot projektā paredzēto lokālo bloku remontu, to kalpošanas ilgums būšot līdz desmit gadiem, savukārt veikt betona bloku kapitālo remontu būšot dārgāk vismaz par 30%, nekā izgatavot un uzstādīt jaunus blokus, darbu nepieciešamību pamatoja Satiksmes departamentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" paziņojusi par vairāk nekā 200 darbavietu likvidāciju Spānijā pēc tam, kad tā slēdza trīs savas bāzes Kanāriju salās.

Sākotnēji arodbiedrības bažījās, ka lēmums varētu nozīmēt 512 darbavietu likvidāciju.

Lidsabiedrība informēja, ka atlaistie darbinieki ir piloti un stjuarti, bet darbiniekus citos amatos atlaišana nav skārusi.

Jau vēstīts, ka augustā "Ryanair" paziņoja, ka no janvāra slēgs Tenerifes, Lansarotes un Grankanārijas bāzes Kanāriju salās, kā arī bāzi Žironā, šādu lēmumu skaidrojot ar pārmērīgu piedāvājumu Eiropas tuvo reisu tirgū.

Vēlāk gan lēmums par Žironas bāzes slēgšanu tika atcelts.

Daļēji lēmums tika pamatots arī ar kompānijas "Boeing" lidmašīnu "737 MAX" piegāžu kavēšanos, kas radījis situāciju, ka kompānijai ir vairāk pilotu un stjuartu nekā nepieciešams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaķusalā uz dienvidiem no Salu tilta plānots uzbūvēt trīs augstceltnes - divas dzīvojamās ēkas un vienu viesnīcu, otrdien Rīgas pilsētas arhitekta kolēģijas sēdē sacīja viens no projekta attīstītājiem uzņēmējs Jānis Lasmanis.

Zemesgabals 13 833 kvadrātmetru platībā, uz kura plānots veikt apbūvi, atrodas starp Salu tiltu un zemesgabaliem, uz kuriem vērienīgu apbūvi plāno SIA «Merks» piederošā SIA Zaķusala Estates. Zemesgabala īpašnieki ir Lasmanis un vēl trīs fiziskas personas.

Būvprojektu minimālajā sastāvā konceptuāli ir atbalstījusi Rīgas pilsētas būvvalde.

Projektētāju SIA «DEI arhitekti» pārstāvis arhitekts Ernests Cerbulis informēja, ka plānotas divas dzīvojamās ēkas 24 stāvu augstumā un nedaudz zemāka viesnīcas ēka, kura atradīsies vistālāk uz dienvidiem no Salu tilta.

Kopējā apbūves platība ir plānota 64 428 kvadrātmetri. Iecerēts, ka kompleksā būs 194 dzīvokļi, 294 viesnīcas numuri, 365 autostāvvietas. Kompleksā plānoti dzīvokļi 70-90 kvadrātmetru platībā, kuriem visiem paredzēts skats uz ārpusi, proti, neviena plakne nebūs pavērsta pret Salu tiltu, samazinot trokšņu līmeni. Iecerēts saglabāt arī esošo koku barjeru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojums: 40 dienās apkārt pasaulei

Sagatavojusi Linda Zalāne; Iesaka: Aldis Plaudis, SIA Vestabalt valdes loceklis,20.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai īstenotu vienu no savām idejām, proti, nosvinētu dzimšanas dienu divas reizes vienā gadā, nolēmu to realizēt, vienlaikus iepazīstoties ar Okeānijā ietilpstošo salu īpatnībām.

Vismazāk cilvēku apdzīvotais reģions uz planētas Zeme ir Klusais okeāns ar tajā izkaisītajām salu grupām. Šo pārsvarā neatkarīgo valstiņu sauszemes teritorijas ir niecīgākas par Latviju, vien daži desmiti tūkstoši kvadrātkilometru, bet kopā ar teritoriālajiem ūdeņiem bieži vien platība ir lielāka par visu Eiropu kopumā. Reģionu divās daļās sadala arī tā sauktais International Day Line.

Sarežģītais ceļojuma puzlis sevī ietvēra desmit valstis, divas aizokeāna teritorijas un 23 pārlidojumus. Visu ceļojumu bijām kopā ar bērnības draugu Andri, bet pa ceļam Jaunzēlandē un Franču Polinēzijā mums pievienojās arī mūsu sievas. Ierodoties Rīgas lidostā, ceļojums sākās tā, it kā kāda augstāka vara būtu sazvērējusies pret mums un kratot pirkstu saka: «Nebrauciet!» Proti, todien kāds jampampiņš bija piezvanījis uz lidostu un pajokojies par tajā ievietoto bumbu. Šāda rīcība, protams, aizkavēja lidojumus par vairākām stundām. Mūsu pirmā pietura bija Amsterdama, kur todien notika karaļa dzimšanas dienas svinības. Gribējām aizbraukt līdz pilsētas centram un apsveikt jubilāru, bet laika trūkuma un iespējamo sastrēgumu dēļ bijām spiesti palikt lidostā un vienkārši uzsaukt tostu gaviļniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neparedzēti remontdarbi uz Salu tilta nekavēs būvniekus līdz novembra beigām pabeigt Salu tilta rekonstrukciju.

Kā paskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere, Salu tilta renovācijas projektā sākotnēji nebija paredzēts veikt tilta pārejas plātņu nomaiņu vai remontu. Veicot aku remontu netālu no pārejas plātnēm, tika konstatēts, ka zem vienas no pārejas plātnēm ir izskalojumi. Veicot objekta apsekošanu, tika atklāts, ka zem visām pārejas plātnēm ir nosēdusies grunts. Pilnīgai situācijas izzināšanai tika veikta videoinspekcija, kas parādīja, ka tukšumi zem pārejas plātnēm ir visa tilta platumā.

Pašlaik visas šīs nepilnības ir novērstas un darbi uz tilta turpinās pēc grafika, taču ir nelielas laika nobīdes no darbu grafika, norāda Dišlere. Būvnieki paredz, ka līdz būvsezonas beigām visi darbi tiks pabeigti, kā plānots, un renovētais Salu tilts kā autovadītājiem, tā gājējiem tiks pilnībā atklāts, informēja Dišlere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes vadības pārstāvji 27.maijā apsekoja un pieņēma pabeigtos Salu tilta kompleksa 2. kārtas pārbūves darbus, kas tika uzsākti 2020. gadā, veicot tos divos etapos.

Salu tilta 2. kārtas pirmais etaps ietvēra divus objektus – Zaķusalas krastmalu un Mūkusalas apli. Būvdarbu ietvaros tika veikta Zaķusalas krastmalas brauktuves un ietves seguma atjaunošana. Tāpat seguma atjaunošana tika veikta uzbrauktuvei no Mūkusalas apļa līdz Kārļa Ulmaņa gatvei un Bauskas ielai (Pārdaugavas virzienā), kā arī abās tuneļa pusēs gājēju pārejas tika aprīkotas ar gājēju luksoforu.

2021. gadā, uzreiz pēc darbu pabeigšanas projekta pirmajā etapa, tika uzsākts darbs pie Salu tilta 2. kārtas otrā etapa. Šī etapa ietvaros tika veikta satiksmes pārvada pār Mazo Krasta ielu Lāčplēša ielā un gājēju tuneļa zem Lāčplēša ielas Maskavas ielā pārbūve, kā arī uzbrauktuves un nobrauktuves izbūve Daugavas krasta promenādes savienošanai ar Salu tilta pār Daugavu ietvēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrās kārtas izmaksas vēl nav precīzi zināmas; sadārdzinājuma var arī nebūt

Rīgas dome atbalstījusi papildu 13 milj. eiro piešķiršanu Salu tilta rekonstrukcijas otrajai kārtai, un tas nozīmē, ka izmaksas no sākotnēji iecerētajiem 17,3 milj. eiro ir pieaugušas līdz pat vairāk nekā 30 milj. eiro. Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins gan pieļauj, ka visi 13 milj. eiro nebūs nepieciešami. Proti, pārbūves projektēšanas projekta izstrādes laikā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) lūgusi palielināt Salu tilta rekonstrukcijai nepieciešamo finansējumu, lai tas nebūtu jādara brīdī, kad tiks saņemti konkrēti būvfirmu piedāvājumi būvdarbu realizēšanai. E. Jakrins atzīmē, ka šie ir projektētāju izstrādāti provizoriskie aprēķini, kas veidojušies projekta pilnveides gaitā. Viņš ir pārliecināts, ka reālās projekta izmaksas nebūs 30 milj. eiro. Kā piemēru viņš min Salu tilta pirmās kārtas projektu, kur provizoriskās aplēses bija 22 milj. eiro, bet reālās – deviņi miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ameriks: Ir jābūt trakam, lai ņemtu kukuli Salu tilta rekonstrukcijas iepirkumā

LETA,21.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir jābūt trakam, lai mēģinātu iegūt prettiesisku labumu no Salu tilta rekonstrukcijas iepirkuma, jo procedūra tiek ļoti rūpīgi uzraudzīta, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam Rīta panorāma sacīja Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR).

Jautāts, vai pieļauj, ka Rīgas domes Satiksmes departamenta amatpersonām ir doti kukuļi, lai uzvarētu konkursā par darbiem uz Salu tilta, Ameriks atbildēja, ka šāda iespēja ir ļoti maz ticama.

Viņš uzsvēra, ka jau daudzus gadus Rīgas domes veiktie iepirkumi tiek ļoti rūpīgi uzraudzīti, lai maksimāli izslēgtu negodprātīgas rīcības riskus. «Tiek sludināts konkurss, tālāk tas tiek skaņots ar Iepirkumu [uzraudzības] biroju (IUB), tālāk tiek parakstīti attiecīgi visi dokumenti. Nu tad, manuprāt, ir jābūt trakam, lai vēl pa vidu iejauktos un mēģinātu kaut kādu labumu sev dabūt,» sacīja Ameriks.

Savu viedokli Ameriks argumentēja arī ar to, ka Rīgas domes Satiksmes departamentā strādājošie pārsvarā esot gados jauni cilvēki, un «liktos absolūti stulbi, ka šādi cilvēki mēģinātu savas karjeras sākumā kaut kādā veidā iegūt sev labumus no tā».

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Jakrins: Iespējams, papildus lūgtie 13 miljoni eiro Salu tiltam nemaz nebūs vajadzīgi

LETA,08.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, ka papildus lūgtie 13 miljoni eiro Salu tilta rekonstrukcijai nemaz nebūs vajadzīgi, jo vēl nav skaidrs, par kādām summām tiks iesniegti būvprojekti, norādīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Emīls Jakrins.

Viņš skaidroja, ka pārbūves projektēšanas projekta izstrādes laikā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) lūgusi palielināt Salu tilta rekonstrukcijai nepieciešamo finansējumu, lai tas nebūtu jādara brīdī, kad tiks saņemti konkrēti būvfirmu piedāvājumi būvdarbu realizēšanai.

Jakrins skaidroja, ka «projektētāji vienmēr lūdz ar rezervi» un reālās projekta izmaksas ne tuvu nebūs 30 miljoni eiro. Kā piemēru viņš minēja Salu tilta pirmās kārtas projektu, kad provizoriskās aplēses liecināja, ka būvdarbiem būs nepieciešami 22 miljoni eiro, bet noslēgumā tie tika veikti par deviņiem miljoniem.

Ja projekts tiks realizēts lētāk, tad atlikusī naudas summa tiks izlietota citu projektu realizācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salu tilta kompleksa otrās kārtas ietvaros izsludināts būvniecības iepirkums pirmajiem četriem objektiem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Salu tilta kompleksa otrās kārtas ietvaros ir pilnībā veikta ekspertīze un saņemts apstiprinājums no Būvvaldes par projektēšanas prasību izpildi, proti, Būvvalde ir apstiprinājusi būvprojektus, četriem objektiem: satiksmes pārvadam pār Krasta ielu, satiksmes pārvadam Lucavsalā, tai skaitā Zaķusalas estakādes, tilta pār Bieķengrāvi augštecē un estakādei pār Bieķengrāvi un Salu tilta kompleksa pievedceļiem, tai skaitā Mūkusalas aplim un uzbrauktuvei no Mūkusalas apļa centra virzienā,» DB pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola. Viņa arī norādīja, ka minētajiem četriem objektiem ir izsludināts būvniecības iepirkums. Savukārt 6. septembra Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē tiks skatīts jautājums par projekta pieteikuma Salu tilta kompleksa atjaunošanas, pārbūves un izbūves 2. kārtas iesniegšanu un īstenošanu. Proti, Rīgas domes Satiksmes departaments komitejā lūgs pilnvarojumu iesniegt projekta pieteikumu Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (CFLA), lai iesniegtu projektu finansējuma saņemšanai no Eiropas Savienības Kohēzija fonda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Uz Salu tilta atjaunota satiksme visās sešās braukšanas joslās

Dienas Bizness,17.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 17.novembrī, uz rekonstruētā Salu tilta atjaunota transportlīdzekļu satiksme visās sešās braukšanas joslās, noņemot pēdējos ierobežojumus. Savukārt tilta pārbūves pirmās kārtas būvdarbi pilnībā tiks pabeigti līdz šā gada beigām, informē Rīgas dome. Kopējās Salu tilta pirmās kārtas renovācijas izmaksas ir 12,38 miljoni eiro.

Tilta rekonstrukcija tika uzsākti pagājušā gada vasarā. Būvnieki šajā laikā strādāja bez tehniskā pārtraukuma, pilnībā atjaunojot brauktuves segumu Salu tiltam un tiltam pār Mazo Daugavu. Sakārtota lietus ūdens novades sistēma, pilnībā nomainītas tilta margas, izbūvētas deformācijas šuves, uzstādīts LED apgaismojums gan uz tilta, gan gājēju tunelī, tāpat atjaunoti tilta balsti.

Gada sākumā zem tilta balstiem atklāja nepilnības, kuras radušās jau Salu tilta sākotnējās būvniecības laikā. Būvnieki, veicot aku remontu netālu no pārejas plātnēm, konstatēja izskalojumus. Veicot objekta apsekošanu, atklājās, ka zem visām pārejas plātnēm ir nosēdusies grunts. Pilnīgai situācijas izzināšanai tika veikta videoinspekcija, kas parādīja, ka tukšumi zem pārejas plātnēm ir visa tilta platumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī vairāku kūrortu viesnīcas cēlušas cenas, ceļotāju maciņus tas neietekmēs, sola atpūtas braucienu organizatori; izņēmums – Tenerife, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šoziem ceļojumu cenas būtiski nemainīsies, sola abi lielākie tūroperatori – Novatours un Tez Tour.

Tez Tour produktu menedžere Marina Ulanova zina stāstīt, ka daudzas viesnīcas ir pacēlušas cenas par 5–7%. «Lielākoties tās pieaugušas numuriem Kanāriju salu viesnīcās. Tas visupirms ir saistīts ar izmitināšanas platību deficītu – tūristu plūsmu apjoms no Eiropas valstīm pieaug gan ar čarterreisiem, gan regulārajiem lidojumiem, kurus veic zemo izmaksu aviokompānijas. Rezultātā viesnīcas jau vairākus gadus ir maksimāli noslogotas visa gada garumā, bet jaunu viesnīcu atklāšanas iespējas vairumā Kanāriju salu kūrortu ir gandrīz izsmeltas – vai nu to nepieļauj noteiktais apbūves blīvums kūrortzonā vai noteiktais liegums apbūvei pludmales zonās, kā piemēram, Fuerteventuras salā, vai arī zemes gabalu un celtniecības darbu augstās izmaksas. Vienīgais loģiskais solis no viesnīcu puses – celt cenu,» skaidro M. Ulanova. Šo cenu pieaugumu izdodas neitralizēt, pateicoties agrās rezervēšanas atlaidēm, kā rezultātā tās gandrīz nemainās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2023. gada 1. decembrī atklāja savu sezonālo bāzi Grankanārijā, vienā no Spānijai piederošajām Kanāriju salām.

Ziemas sezonā airBaltic Grankanārijas lidostā bāzēs divas Airbus A220-300 lidmašīnas, kopumā izpildot tiešos lidojumus desmit maršrutos.

“Mūsu paplašinātā darbība Grankanārijā nodrošinās ievērojami labāku savienojamību un sniegs ceļotājiem plašākas un ērtākas ceļošanas iespējas starp Kanāriju salām un mūsu bāzēm Baltijā un Somijā. Ar šo stratēģisko paplašināšanos mēs nodrošinām risinājumu pieaugošajam pieprasījumam pēc saulainiem atpūtas galamērķiem ziemas sezonā," komentē airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss.

Bāzējot divas lidmašīnas Grankanārijā, airBaltic demonstrē stratēģiju, kā optimizēt apkalpes rotāciju efektivitāti un maksimāli palielinātu lidmašīnu pielietojumu, izmantojot tās maršrutos caur lidsabiedrības jau esošajām bāzēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Precizēta - IUB apturējis Salu tilta pārbūves otrās kārtas iepirkumu

LETA,20.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) 10.jūnijā apturējis Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkuma konkursu par Salu tilta kompleksa otrās kārtas pārbūvi, liecina IUB mājaslapā publicētā informācija. Pēc tam minētā iepirkuma konkursa nolikums grozīts un pagarināts arī piedāvājumu iesniegšanas termiņš - tagad pretendenti var pieteikties līdz 27.jūnijam.

IUB iesniegumu izskatīšanas komisija 2.jūnijā atklātā sēdē izskatīja AS BMGS iesniegumu, kurā minēts, ka BMGS skatījumā iepirkumu konkursa nolikumā būvdarbu vadītājam izvirzītās pieredzes prasības nav objektīvi pamatotas, tādējādi ir pieļauti iepirkuma procedūras pārkāpumi, kurus, pēc sūdzības iesniedzēju domām, ir nepieciešams novērst.

Satiksmes departaments konkursa nolikumā iekļāvis prasību, ka konkursa dalībnieka rīcībā jābūt galvenajam atbildīgajam būvdarbu vadītājam, kurš būtu atbildīgs par iepirkuma priekšmetā paredzēto būvdarbu vadīšanu un ar pieredzi autosatiksmes dzelzsbetona tilta, satiksmes pārvada, viadukta vai estakādes izbūves, pārbūves vai atjaunošanas būvdarbu vadīšanā kā atbildīgajam būvdarbu vadītājam pēdējo piecu gadu laikā vienā objektā. Turklāt šim objektam, ar kuru saistībā tiek prasīta būvdarbu vadītāja pieredze, ir jāatbilst šādām prasībām: «Vienā objektā (viena līguma ietvaros) ir veikta 2 (divu) Būvju ar kopējo 2 garumu 400 metru izbūve, pārbūve vai atjaunošana un vienas no šīm Būvēm viena laiduma garums ir vismaz 24 metri.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju kā izsludināts konkurss par Salu tilta rekonstrukcijas otrās kārtas projektēšanu, Rīgas dome prāto arī par Gaisa un Vanšu tiltu remontu, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz septembra beigām uzņēmumi var iesniegt piedāvājumus Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātajā konkursā Salu tilta rekonstrukcijas otrās kārtas projektēšanai un būvuzraudzībai, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija. Otrās kārtas laikā iecerēts pārbūvēt estakādi un tiltu pār Bieķengrāvi, kā arī satiksmes pārvadus pār Krasta ielu un Lucavsalā.

DB jau ziņojis, ka konkursu par otrās kārtas projektēšanas darbiem departaments provizoriski plānoja izsludināt šā gada sākumā.

Ar ES naudu

Potenciālajam Salu tilta rekonstrukcijas otrās kārtas projektētājam pēdējo trīs gadu laikā jābūt izstrādājušam vismaz viena tilta vai satiksmes pārvada, tuneļa, viadukta būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas projektu, turklāt šī objekta viena laiduma garumam jābūt vismaz 24 metriem, izriet no konkursa nolikuma. Ja ir iepriekšēja pieredze pārbūves vai atjaunošanas būvprojekta izstrādē, tad ir jābūt projektētai brauktuves konstrukcijai, tajā skaitā hidroizolācijas un deformācijas šuvju nomaiņai un dzelzsbetona konstrukciju pārbūvei vai renovācijai. Tāpat tiek prasīts, lai pretendenta finanšu apgrozījums iepriekšējos trīs gados būtu vismaz 300% apmērā no piedāvātās līgumcenas (bez PVN). Būvprojektu izstrādes termiņš nevar būt ilgāks par gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdienas vakarā,18.septembrī, no plkst. 21. līdz 19.septembra rītam tiks ierobežota transportlīdzekļu satiksme uz Salu tilta virzienā uz Pārdaugavu. Salu tilta brauktuvei tiks ieklāts asfaltbetona segums, līdz ar to satiksmei slēgs vienu braukšanas joslu posmā un virzienā no Krasta ielas līdz Lucavsalai, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Savukārt virzienā no Pārdaugavas uz centru satiksme tiks organizēta kā līdz šim – pa divām malējām brauktuves joslām.

Salu tilta remontdarbi uzsākti pērnā gada vasarā, darbi turpinājās arī ziemas periodā. Ziemā pārsvarā visi remontdarbi notika tilta komunikācijas tuneļos, izbūvējot lietus ūdens novadīšanas sistēmu tiltam.

Salu tilts būvēts no 1968. līdz 1976. gadam un kopš tā laika būtiski remontdarbi tiltam netika veikti. Betona apmetums un seguma virskārta bija nokalpojusi, gājēju tunelim vairs nebija apgaismojuma, arī deformācijas šuves nepildīja savas funkcijas.

Salu tilta pār Daugavu un mazo Daugavu renovācijas izmaksas pēc iepirkuma procedūras rezultātiem ir 8,7 miljoni eiro, darbus veic pilnsabiedrība LNK Industries Group. Tilta renovācijai piesaistīts arī Eiropas Savienības līdzfinansējums. Tilta rekonstrukcija jāpabeidz līdz šā gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka no pirmdienas, 29.jūnija, Salu tilta braukšanas joslām virzienā uz centru tiks ieklāts asfaltbetona segums, līdz ar to satiksmei slēgs vienu braukšanas joslu.

Asfaltbetona segumu ieklāšanas darbi Salu tilta posmā no Lucavsalas līdz Krasta ielai notiks nakts laikā no plkst.20.00 – 6.00. Autovadītājiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem virzienā uz centru līdz pat 3.jūlijam.

Savukārt virzienā no centra uz Pārdaugavu satiksme tiks organizēta kā līdz šim – pa divām malējām braukšanas joslām.

Ņemot vērā būvdarbu plānu, no 5.jūlija satiksme tiks pārorganizēta pa četrām jaunizbūvētajām braukšanas joslām uz Salu tilta, lai būvdarbu veicēji varētu uzsākt pēdējā posma būvniecības darbus – brauktuvju seguma atjaunošanu virzienā uz Pārdaugavu.

Salu tilta remontdarbi uzsākti pērnā gada vasarā, darbi turpinājās arī ziemas periodā. Ziemā pārsvarā visi remontdarbi notika tilta komunikācijas tuneļos, izbūvējot lietus ūdens novadīšanas sistēmu tiltam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka sakarā ar slogošanas darbiem no 10. līdz 13.oktobrim nakts stundās no plkst.23.00 līdz plkst.6.00 uz Salu tilta tiks ierobežota transportlīdzekļu satiksme.

Lai pārbaudītu Salu tilta faktisko nestspēju, periodiski, līdz 20 minūtēm, tiks slēgta satiksme posmā no Lucavsalas līdz Krasta ielai.

Salu tilta remontdarbi uzsākti pērnā gada vasarā, darbi turpinājās arī ziemas periodā. Ziemā pārsvarā visi remontdarbi notika tilta komunikācijas tuneļos, izbūvējot lietus ūdens novadīšanas sistēmu tiltam.

Salu tilts būvēts no 1968. līdz 1976. gadam un kopš tā laika būtiski remontdarbi tiltam netika veikti. Betona apmetums un seguma virskārta bija nokalpojusi, gājēju tunelim vairs nebija apgaismojuma, arī deformācijas šuves nepildīja savas funkcijas.

Salu tilta pār Daugavu un mazo Daugavu renovācijas darbus veic pilnsabiedrība LNK Industries Group. Tilta renovācijai piesaistīts arī Eiropas Savienības līdzfinansējums. Tilta rekonstrukcija jāpabeidz līdz šā gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūroperators SIA "Novatours" plāno 5.martā atsākt tūrisma braucienus no Latvijas uz ārvalstīm, pirmos lidojumus organizējot uz Kanāriju salas Tenerifes kūrortiem, informē uzņēmuma pārstāve Ieva Sala.

Uzņēmuma tuvākos plānos jau pavasarī ierindojas ceļojumi arī uz Apvienoto Arābu Emirātu kūrortiem Dubaijā, kā arī uz Maldīvu salām.

Mazinoties Covid-19 ierobežojumiem ārvalstīs, "Novatours" māteskompānija, kas reģistrēta Lietuvā, pirmos ceļojumus Baltijas ceļotājiem sāka piedāvāt februārī - no Igaunijas un Lietuvas uz Ēģiptes kūrortiem Hurgadā un Šarm eš Šeihā, kā arī Kanāriju salu Tenerifi.

Ceļojumu atsākšana esot rūpīgi izsvērts, pārdomāts un atbildīgs lēmums, kas balstīts uz iesaistīto valstu atbildīgo iestāžu lēmumiem, noteikumiem un rekomendācijām, kā arī esot nemitīgā saziņā ar ārvalstu partneriem.

"Ceļotāji, kas jau atgriezušies no ārvalstu braucieniem, ir apliecinājuši, ka par drošību galamērķos tiek gādāts augstā līmenī. Tie arī nav pārlieku drastiski un mierpilnu atpūtu traucējoši vai ierobežojoši," saka I.Sala.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ogļu pārkraušanas pārcelšanu no Eksportostas uz Krievu salu atliek par trim mēnešiem

LETA,12.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogļu pārkraušana Rīgas brīvostas pārvaldes teritorijā Eksportostā notiks vēl līdz 2019.gada 11.martam, šodien nolēma Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja.

Kā komitejā skaidroja Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Zinta Miķelsone, izvērtējot visus apstākļus, brīvostā strādājošie stividori ir lūguši pagarināt darbības termiņu par trim mēnešiem, lai nodrošinātu sekmīgu darbības pārcelšanu uz Krievu salu, vienlaicīgi nepārtraucot savu uzņēmējdarbību.

Rīgas brīvostas pārvalde, izvērtējot apstākļus un iespējamos riskus, ir piekritusi uzņēmējiem laiku dot līdz 11.martam.

Lai gan sākotnēji tika solīts, ka ogles Eksportostā netiks pārkrautas jau no 1.janvāra, Miķelsone solīja, ka marts tiešām ir pēdējais termiņš, ko uzņēmējiem dot - ja projekts netiks pabeigts līdz 30.martam, brīvostai būs jāatmaksā finansējums, ko Eiropas Savienība piešķīrusi šī projekta realizācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Māršala salās pēc trīs nedēļu pārtraukuma atjauno interneta pakalpojumus

LETA--AFP,20.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Māršala salās ceturtdien izdevies atjaunot interneta pakalpojumus, kas šajā Klusā okeāna salu valstī gandrīz nebija pieejami trīs nedēļas saplīsuša zemūdens kabeļa dēļ.

Valsts vienīgais optiskais kabelis saplīsa decembra beigās. Telefona un interneta komunikācijas pēc tam tika pārslēgtas uz satelītiem.

Māršala salu iedzīvotāji un uzņēmēji ātri pārliecinājās par to, cik modernajai dzīvei svarīgs ir internets.

Aktivitāte sociālajos medijos krietni apsīka, jo piekļuve internetam bija ierobežota uz pāris stundām dienā. Uzņēmumi sūtīja darbiniekus fiziski nogādāt nepieciešamos dokumentus, nevarot tos nosūtīt pa e-pastu.

Māršala salu koledža bija spiesta par nedēļu atlikt pavasara semestra sākumu, jo bez interneta nevarēja nodrošināt studijas.

«Mani pamatīgi ietekmēja tas, ka tik ilgi nebija pieejams internets,» atzina otrā kursa studente Mailina Loiaka.

Komentāri

Pievienot komentāru