Atšķirībā no citiem gadiem, šogad konkursu Jaunais vilnis plāno apmeklēt mazāks skaits ietekmīgu Krievijas biznesmeņu.
Oficiāli zināms, ka pasākumu apmeklēs vairākas ietekmīgas Krievijas amatpersonas un uzņēmēji, kas Rīgā ieradīsies uz kārtējo Latvijas — Krievijas starpvaldības komisijas sēdi. Viņu vidū būs arī miljardieris Alfa bank prezidents Pjotrs Avens, kurš vēl pirms pāris gadiem neslēpa savu interesi iegādāties Parex banku. Krievijas pusi sarunās par dažādiem ekonomikas un transporta nozares jautājumiem pārstāvēs Krievijas transporta ministrs Igors Levitins un ietekmīgi uzņēmēji, tostarp Aleksandrs Šohins un P.Avens, vēsta laikraksts Diena. Latvijas pārstāvji sarunās premjers Valdis Dombrovskis un ekonomikas ministrs Artis Kampars (abi JL) uz konkursu doties neplāno.
Šogad pirmo reizi pretimnākšanu konkursam izrādījusi Rīgas dome ar jaunievēlēto mēru Nilu Ušakovu (SC), kurš jau paziņojis par draudzības un biznesa saišu stiprināšanu ar Krieviju. N.Ušakovs speciālā pieņemšanā jau tikās ar Jaunā viļņa konkursantiem un plānojis arī apmeklēt pašu koncertu.
Apmeklētāju vidū būs arī vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC), kurš uz Jauno vilni dodas katru gadu.
No politiķiem pirmajās rindās gozēsies arī Jūrmalas mērs Raimonds Munkevics un viņa trīs vietnieki. Par biļetēm viņi nemaksās, jo Jūrmalas dome ir viens no festivāla organizatoriem. Šogad papildu finansējumu kārtības nodrošināšanai Jūrmalas dome gan nav piešķīrusi, jo nenotiek nakts diskotēka, kam vajadzēja pastiprinātu policijas kontroli.
Mākslinieki samazina savas ambīcijas un honorārus, bet nekustamo īpašumu mākleri necer uz spontāniem Krievijas viesu pirkumiem, norāda laikraksts. Biļešu cenas uz Jauno vilni tikai augušas. Dārgākās ir atklāšanas un noslēguma koncertu biļetes, kad uzstāsies arī leģendārais zviedru duets Roxette. Biļetes uz šiem koncertiem maksā no 40 līdz pat 200 latiem. Biļešu pakete VIP ložā maksā 18 tūkstošus latu. Uz labiem reitingiem šogad cer arī telekompānija LNT, kas pasākumu translēs tiešraidē. Pērn Jaunais vilnis bija visvairāk skatītais raidījums vasaras sezonā, sasniedzot 1.4 miljonus skatītāju. Neoficiāla informācija vēstīja, ka par tiesībām to pārraidīt LNT samaksāja pusmiljonu eiro. «Jaunais vilnis ir zīmols. Un spēcīgiem un atpazīstamiem zīmoliem diemžēl arī šajos ekonomiskajos apstākļos cena nemazinās,» uz jautājumu, vai translācijas cena mainījusies, Dienu informēja LNT.