Jaunākais izdevums

Ūdens izšķērdības tēmai uzkāpis uz varžacs, Latvijā tapušais pisuāra konceptmodelis top pamanīts Skandināvu dizaineru aprindās. Kas tālāk? Šis ir stāsts par to, kā labai idejai tapt taustāmai, tāpēc paveries, vietējais ražotāj – varbūt, ka vērts noķert radošus jaunus cilvēkus trīs soļus pirms viņi paspējuši ar darbiem savu vārdu padarīt par zīmolu.

Vairāk lasiet šodienas Lietišķajā Dienā!

Zviedri taisītu dumpi

Ja latviešus un zviedrus samainītu vietām, būtu gaidāma sacelšanās. Zviedri ir pietiekami izlutināti, lai nepieciestu to, kas patlaban notiek Latvijā – sarunā ar LD atzīst Rīgas Ekonomikas augstskolas rektors Anderss Palzovs.

Nocenotie zīmoli

Iespējams, tuvākajā laikā Latvijā lielākā skaitā varētu ienākt tādi outlet veikali, kas piederēs pa tiešo zīmolu turētājiem, nevis tirgos lielākoties caur starpniekiem iegādātās mantas kā tas ir patlaban. Tiesa, kā apgalvo veikalu pārstāvji, arī tagad «īstajos» Rīgas outletos cenu līmenis esot šim konceptam atbilstošs, taču viedokli par to bojā tie, kas zem šīs izkārtnes tirgo nevienam nezināmus zīmolus vai viltojumus, vai arī tie, kas iepriekš savos veikalos likuši nepamatoti augstas cenas.

Kā uzminēt nākotni

Biotehnoloģiju iekārtu ražotājam Biosan pasaulē ir stabilas pozīcijas, taču priekšā nopietna izšķiršanās – turpināt attīstīt unikālo vai ražot arī masveidā.

Uzticības tirgus

Latvijā trasta pakalpojumu sniedzēji piedāvā īpašuma pārvaldi un neko vairāk. Tikmēr klasiskais trasts, kas ir pieejams arī Latvijas iedzīvotājiem, lai arī dibināms ārvalstīs, ļauj baudīt visus trasta labumus, tai skaitā – izvairīties no kreditoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā iereibušos no sēšanās pie stūres cenšas atrunāt ar kampaņu No vadītāja līdz izvadītājam ir viena glāze, bet ASV krogos uzstādīti runājoši pisuāri, kas ir daļa no kampaņas, lai samazinātu transportlīdzekļu vadīšanu alkohola reibumā.

Alkohola lietotājiem Mičiganā, dzirdot, ka ar viņiem runā pisuārs, varētu šķist, ka iedzerts nedaudz par daudz.

Pateicoties kustības sensoram, pisuārs brīdina kroga apmeklētāju par briesmām, ko rada sēšanās pie stūres reibumā.

Tualetes apmeklētājs tiek sveikts ar vārdiem: «Hei, ieklausies - tā ir taisnība, es runāju ar Tevi.»

«Vai esi iedzēris, varbūt nedaudz par daudz?» saka pisuārs un tad brīdina: «Izdari sev un visiem pārējiem pakalpojumu un izsauc taksometru.»

Kampaņa tika sākta šonedēļ ar mērķi samazināt transportlīdzekļu vadīšanu alkohola reibumā pirms valsts neatkarības dienas svinībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Brensons Lietišķajā Dienā: grūtos laikos ceļ impērijas

Marta Rībele, Lietišķā Diena,14.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labos laikos tiek veidota bagātība, bet grūtos laikos tiek celtas impērijas — tā savu pirmo sleju «Tātad — tu gribi būt uzņēmējs?!» Dienas bizness žurnālā Lietišķā Diena noslēdz britu miljardieris un piedzīvojumu meklētājs Ričards Brensons.

Tā ekskluzīvi Latvijā būs lasāma jau piektdien žurnālā Lietišķā Diena/Dienas bizness un turpmāk katru nedēļu. Lasītāji Virgin Group prezidentam arī varēs uzdot jautājumus.

Pirmajā ierakstā R.Brensons stāsta, kā pats izmantojis recesijas laiku.

Visambiciozākais R.Brensona projekts ir kosmiskā tūrisma kompānija Virgin Galactic.

Atgādinām, ka turpmāk katru piektdienu visi Dienas biznesa un Dienas Lietišķā komplekta abonenti saņems nedēļas žurnālu Lietišķā Diena jaunā veidolā. Taču tāpat kā 2009. gadā Lietišķo Dienu varēs iegādāties preses tirdzniecības vietās visu nākamo nedēļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kāpēc Centis Ūbele pazemināts amatā?

Pāvels Šnejersons, uzņēmumu attīstības vadības kompānijas Core Management vadošais partneris,26.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesenajā Lietišķajā Dienā ar atvieglojumu izlasīju, ka Centis Ūbele nav atlaists. Bet varētu teikt, ka amatā viņš ir pazemināts gan. Vēl nesen efektologs bija galvenā Maxima veikalu tīkla «seja», kas atnesa Maxima reklāmai balvas konkursos, bet no darba brīvajā laikā pat gozējās TV šovos. Tagad viņam atliek vien Lieldienās ripināt olas un kopā ar bērniem svinēt Vinnija Pūka (kāpēc ne savu?) dzimšanas dienu.

Centis Ūbele ir viennozīmīgi ir bijis viens no pamanāmākiem reklāmas tēliem Latvijā. Publikai ir krasi atšķirīgi viedokļi par Centi, ko pierāda kaut vai komentāri jau pieminētajam rakstam, kas atrodams arī db.lv portālā. Bet ja atbilst patiesībai apgalvojums, ka viens no galvenajiem uzdevumiem mārketingā ir prasme atšķirties no konkurentiem, tad kā var vērtēt «efektologa» nomaiņu pret «ģimeni», ko redzam jaunākajās Maxima reklāmās?

Cienījamie eksperti, sociālantropologs Roberts Ķīlis un McCann Erickson Riga direktors Ainārs Ščipčinskis skaidro Maxima reklāmas stratēģijas maiņu ar sabiedrības pārorientāciju no individuālisma (kuru simbolizēja Centis Ūbele) uz ģimeniskām vērtībām. Centis arī neesot iekārojams Maximas pircējām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 8. janvāra katru piektdienu visi Dienas biznesa un Dienas Lietišķā komplekta abonenti saņems nedēļas žurnālu Lietišķā Diena jaunā veidolā.

Žurnāls 32 lappusēs piedāvās ziņas un daudzveidīgu lasāmvielu nedēļas nogalei – aktuāli un padziļināti par biznesu un ekonomikas aizkulisēm, pārsteidzoši par cilvēkiem un uzņēmumiem, kā arī noderīgi par ieguldījumiem, tehnoloģijām, auto, izklaidi, hobijiem un daudz ko citu. Uzzināsiet par veiksmīgākajiem eksportētājiem rubrikā Latvija var! Diskutēsim par to, kādiem jābūt Latvijas mērķiem šodien un kurp virzīsimies pēc pieciem gadiem.

emDienas bizness/em piektdienās turpmāk kopā ar emLietišķo Dienu/em «Aizvien turpinām meklēt ekonomikas kopsakarības, norādīt uz labajām lietam, ielūkoties biznesa un ekonomikas aizkulises, rādīt interesantus biznesus un cilvēkus, būt noderīgi lēmumu pieņemšanā, » saka žurnāla redaktore, kas tāpat kā līdz šim būs Dienas Mediju Ekonomikas analīzes nodaļas vadītāja Marta Rībele. Žurnāla redakcijas kolēģiju veido Dienas un Dienas biznesa žurnālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draudzīgāk, vienlīdzīgāk, neformālāk, efektīvāk – tā par «tu» lietošanas priekšrocībām iepretim «jūs» saka aptaujātie uzņēmumu pārstāvji.

«Priekšniek, šodien birojā būšu ar novēlošanos. No rīta aizskriešu pie viena klienta. Sazvanāmies!», «Tevi kā uzticamo klientu sveicam dzimšanas dienā!», «Piezvani un pastāsti mums, kā tev klājas!» – šādas frāzes uzņēmumu iekšējā un ārējā saskarsmē ikdienā nav retums. Vai «tu» un «jūs» lietojums ir mainījies pēdējos piecos vai desmit gados? Un ko nozīmē tas, ja mazpazīstams cilvēks otrajā tikšanās reizē saka «tu»?

«Lietišķā etiķete jeb sabiedrībā nerakstītās pieklājības normas paredz, ka pieauguši mazpazīstami cilvēki tiek uzrunāti ar «jūs». Ar «tu» uzrunā tuvākos cilvēkus – ģimenes locekļus, radiniekus, draugus, skolas un studiju biedrus, bērnības draugus, bērnus līdz 16 gadiem, kā arī tos, kurus gribas uzrunāt ar «tu» un kuri to ļauj. Ar «tu» lielākoties uzrunā kolēģus,» stāsta etiķetes pasniedzēja Aija Strautmane. Viņa uzsver – etiķete jeb pieklājības normas palīdz labi saprasties cilvēkiem, palīdz nenodarīt pāri sev un apkārtējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Fonteins: nodokļi Latvijā nogalina biznesu

Vēsma Lēvalde, Db,07.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļi Latvijā pieaug tik strauji, ka tas vienkārši nogalina biznesu, intervijā žurnālam Lietišķā Diena sašutumu pauž uzņēmējs, Liepājas domes deputāts, mūziķis Stīns Lorenss jeb Luijs Fonteins.

Viņš atgādina, ka gada sākumā pievienotās vērtības nodoklis viesnīcām tika paaugstināts līdz 21%, kas viņa pārstāvētajam uzņēmumam nozīmējis 16% ienākumu pazušanu vienas dienas laikā. Zemes nodoklis viesnīcas kompleksam veido ap 7000 latu gadā, plus vēl zemes noma, jo tā pieder ostai.

Tomēr intervijā viņš izsakās cerīgi par sava biznesa paplašināšanu – viņam ir viesnīcas Latvijā, kā arī Venecuēlā un Zanzibārā, mūzikas klubs Fontaine Palace, bāri, bet tagad viņš atvēris ceļojumu aģentūru Fontaine Travel, kas vedīšot cilvēkus arī uz Liepāju.

Parex skandāli — nu kam mums tas viss? Valsts vajadzībām strādā pārāk daudz cilvēku, valstij nav vajadzīga aviokompānija, telefonu kompānija un tā tālāk. Kādēļ jābūt atsevišķi Pašvaldības policijai un Valsts policijai? Kādēļ tās nevar apvienot? Tur sēž kaudzēm lēdiju, kas krāso lūpas un pucē nagus, vaktējot, vai pilsētnieku suņi nokārtojas pareizajā vietā un vai kāds neizmet līkumu pa zāli. Pēc efektivitātes vajag tiekties,» savu pozīciju klāsta Luijs Fonteins. Viņš arī uzsver - ja nākamajās vēlēšanās atkal ievēlēs [Aināru] Šleseru, [Andri] Šķēli vai [Aivaru] Lembergu, tad viņam zudīšot respekts pret vietējiem. Kā uzskata uzņēmējs, politikā jāiesaistās jaunai paaudzei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV ekonomists: Latvija kļuva par ārvalstu banku interešu ķīlnieci

,15.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tik dziļu un ilgu krīzi, kādu piedzīvo Latvija, varēja novērst, ir pārliecināts autoritatīvā ASV Ekonomikas politikas izpētes centra direktors Marks Veisbrots. Latvija kļuvusi par ārvalstu banku interešu ķīlnieci, un atkopšanās būšot ilga un smaga, raksta Lietišķā Diena.

Atskatoties nesenā vēsturē, kādas kļūdas, jūsuprāt, Latviju noveda tur, kur tā patlaban atrodas?

Kādas tās ir?

Lielākā kļūda bija lēmums tikt galā ar lejupslīdošo ekonomiku ar pārvērtēto fiksēto valūtas kursu. Šis ir lielākais kritums mūsdienu vēsturē, drīz Latvija jau apsteigs ASV Lielās depresijas laikā piedzīvoto lejupslīdi un ekonomikas zaudējumus. Ja jūs esat zaudējuši tik daudz, tas jau pats par sevi nozīmē, ka līdzšinējā politika ir cietusi neveiksmi. No šādas dziļas, šausmīgas un ilgas recesijas, no tik augsta bezdarba un tik krasa iedzīvotāju ienākumu līmeņa samazināšanās varēja izvairīties. Kaut kādā brīdī lats bija jādevalvē un jāļauj ekonomikai atkopties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Dzintars valdes priekšsēdētājs Iļja Gerčikovs intervijā komentē valsts un Dzintara iziešanu no krīzes. Visu interviju ar Iļju Gerčikovu lasiet žurālā Lietišķā Diena piektdien, 29.janvārī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē vadošais eksperts radošajā domāšanā Dr.Edvards de Bono uzskata, ka Latvijā vajadzētu domāšanas ministru, un sarunā ar premjeru Valdi Dombrovski (JL) viņš jau paspējis ierosināt nevis devalvēt latu, bet paaugstināt tā vērtību, raksta Lietišķā Diena.

«Acīmredzami patlaban Latvija ir Eiropas sliktāko valstu sarakstā kopā ar Īriju, Spāniju un Ungāriju. Ierastais izskaidrojums šim visam — neapdomīgi aizņēmumi, kas tā arī varētu būt. Akūts jautājums ir devalvēšana, kas nenāktos viegli. Ja reiz esi paņēmis mājai kredītu eiro, tad samaksāt atpakaļ devalvētos latos būs grūti. Tā kā situācija ir sarežģīta un man nav tūlītēja risinājuma, ir vajadzīga domāšana,» norāda de Bono.

Viņš norādīja, ka ticies ar premjeru un ierosinājis viņam padomāt par pretējo — lata vērtības paaugstināšanu: «Palieliniet lata vērtību, un redzēsim, kas notiks. Iespējams, tas palīdzētu. Nesaku gan, ka tas būs vienkārši. Premjers man atbildēja, ka tas jau ir noticis deviņdesmitajos gados.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dienas biznesā strādā Latvijas žurnālistikas cerība

Dienas Bizness,21.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas biznesa žurnāliste Līva Melbārzde Latvijas Žurnālistu savienības konkursā Žurnālistikas cerība 2010 atzīta par labāko laikrakstu žurnālisti

Savukārt laikrakstu Dienas bizness un Diena kopīgi veidotā žurnāla Lietišķā Diena žurnāliste Ieva Nora Fīrere atzīta par labāko jauno žurnāla vai nedēļas izdevuma žurnālisti.

Līva Melbārzde laikrakstā Dienas bizness raksta par enerģētikas nozares aktualitātēm, kā arī atspoguļo laikraksta lappusēs valdības un Saeimas darbu. Īpaši izceļami ir publicētie raksti par enerģētiku, kas raduši plašu sabiedrības rezonansi, kā arī apspriesti un atspoguļoti citos medijos, piemēram, Latvenergo apsver došanos uz biržu, Zaļā centrālapkure šosezon visdārgākā, Eesti Energia cierē uz Latvijas mājsaimniecībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Politiķi pieļauj, ka Maizītis varētu nebūt vienīgais kandidāts, viedokļi dalās

,08.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģenerālprokurora Jāņa Maizīša pārvēlēšana būtu pozitīva stabilitātes dēļ, tomēr daži politiķi pieļauj, ka J.Maizītis varētu nebūt vienīgais kandidāts, bet citiem rodas divējādas sajūtas.

Ja Augstākās Tiesas priekšsēdētājs Ivars Bičkovičs izvirzīs ģenerālprokurora amatam J. Maizīti uz trešo pilnvaru termiņu, viņam ir izredzes iegūt nepieciešamo balsu vairākumu, paredz Saeimas deputāti, kuriem būs jābalso par kandidātu, piektdien raksta Diena.

Jāatgādina, ka J.Maizītis ceturtdien paziņoja, ka piekritīs kandidēt uz ģenerālprokurora amatu, ja tiks izvirzīts. Uz viņa iecelšanu iespaidu varētu atstāt attiecības koalīcijā, kurā martā, kad Saeima varētu balstot par ģenerālprokuroru, prognozē to saasināšanos.

Savukārt žurnāls Lietišķā Diena un Dienas bizness piektdien raksta, ka J.Maizīša pārvēlēšana būtu pozitīva stabilitātes dēļ. Tā norādīja vairāki, taču ne visi aptaujātie eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja latviešus un zviedrus samainītu vietām, būtu gaidāma sacelšanās. Zviedri ir pietiekami izlutināti, lai nepieciestu to, kas patlaban notiek Latvijā - sarunā ar LD atzīst Rīgas Ekonomikas augstskolas rektors Anderss PalzovsRektora kabinetā uz galda pedantiski izliktas košu krāsu mapes.

Nupat, intervējot uzņēmēju Haimu Koganu, nonācām līdz šībrīža situācijas rezumējumam, un viņš teica, ka ebrejiem ir muļķīgs ieradums nogriezt tur, kur vajadzētu pielikt. Tas esot attiecināms arī uz valdības darbu patlaban. Vai arī jums ir kāds anekdotisks ekonomiskās situācijas rezumējums viena teikuma garumā?

Es mēdzu teikt, taču tas jau ir izmantots gana daudz reižu, ka ballīte, kam pienācās beigties ap pusnakti, Latvijā ieilga līdz rīta gaismai. Patlaban mums ir svētdienas pusdienlaiks, vēl aizvien lielas ciešanas, un tās turpināsies līdz pirmdienas rītam.

Šādās reizēs cilvēki mēdz sev solīties, ka nekad vairs nelietos alkoholu. Iespējams, ka celtnieki šajās «paģirās» solās nekad vairs nevadāt cementa maisus ar BMW X5.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latviešu pisuārs novērtēts skandināvu dizaina aprindās

Ieva Nora Fīrere,05.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārliecība par sevi un uzlabota līdz šim čābīgā saite starp dizaineru un ražotāju – tas ir viens no ieguvumiem pēc Mākslas akadēmijas studentu veiksmīgā starta Stokholmas mēbeļu mesē, topošie funkcionālie dizaineri stāsta Lietišķajai Dienai.

Izstādes objekti, piemēram, ūdeni taupošs pisuārs vai uz veļasmašīnas novietojama izlietne, uzskatāmi par signāliem Latvijas ražotājiem, apliecinot jauno dizaineru gatavību iesaistīties ar pārdodamām, tirgu uzrunājošām idejām.

Līdz šim studenti veiksmīgi strādājuši ar PAA Vannu fabriku, izmantojot ražotāja zināšanas un darbnīcas tā teritorijā. Iepriekšējos gados sadarbība izveidojusies ar Zundu un Nakts mēbelēm. «Mēs no viņiem vairs nebaidāmies, un arī viņiem nenāktos baidīties. Esam iemācījušies sarunāties, ielauzušies viens otra valodā,» vērtējot sadarbību ar ražotājiem, saka Mākslas akadēmijas asociētā profesore Barbara Ābele. Viņa saka, ka Latvijā drīzāk trūkst nevis radošu prātu vai uzņēmīgu ražotāju, bet tulku, kas abus savestu kopā. Lai attīstītu šo dizaina menedžmenta posmu, studenti gatavi lauzt arī latviešiem pierakstīto mītu par nespēju kooperēties. Viņi plānojuši sastrādāties ar Banku augstskolu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā IT nozarē no organizētajiem iepirkumiem aptuveni 50% ir godīgi, bet ir tādi, kur paceļam pirmo lapu saprotam un zinām, kas uzvarēs, novērojumos par iepirkumiem IT nozarē, dalās DEAC valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis.

Plašāk rakstu par DEAC lasiet 15.janvāra žurnālā Lietišķā Diena un Dienas bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ažiotāžu izraisījušā Tele2 Meteorīta akcija vēl nav palīdzējusi atgūt visus pērn zaudētos klientus, piektdien raksta žurnāls Lietišķā Diena/Dienas bizness.

Starptautiskā Tele2 informācija liecina, ka tās Latvijas meitasuzņēmumam 2009.gada 30.septembrī bija 1.077 miljoni klientu, no kuriem aptuveni 700 tūkstoši — priekšapmaksas karšu lietotāji. Pret 2008.gada 30.septembri klientu skaits samazinājies par 54 tūkstošiem. 27.oktobrī Tele2 ar viltus meteorītu Mazsalacā sacēla ažiotāžu visā Latvijā. Tele2 sabiedrisko attiecību pārstāve Vita Sirica vēl nevarēja atklāt datus par klientu skaitu 2009.gada beigās, jo starptautiskais Tele2 tiek kotēts biržā.

Jāatgādina, ka Meteorīta akcijā, pēc ekspertu aplēsēm, ieguldīti 3.7 miljoni latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā LDDK un Valsts kancelejas rīkotās diskusijas Strukturālās reformas tiešraidi.

Foruma dalībnieki mēģinās vienoties par kopīgiem stratēģiskiem vidējā termiņa mērķiem, kas kalpos par pamatu strukturālo reformu veiksmīgai ieviešanai un dos skaidrību iedzīvotājiem, tai skaitā uzņēmējiem, lai motivētu ātrai un konstruktīvai pārmaiņu pieņemšanai.

Foruma dalībnieki aktīvi paudīs savu viedokli, balsojot par Komerccentrs DATI grupa sagatavotajiem jautājumiem:

- kādā veida strukturālās reformas ir/būtu vislielākais atbalsts tautsaimniecības attīstībai?

- kur šobrīd publiskajam un privātajam sektoram būtu jāiegulda vislielākās investīcijas, lai būtu vislielākā atdeve pēc ekonomikas lejupslīdes?

- kādai jābūt vadības lomai gan publiskajā, gan privātajā sektorā pārmaiņu laikā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas nomniekiem ļaus izvēlēties – segt ostas neieņemto peļņu vai atteikties no zemes nomas.

Nomas līgumu pielikumos ir biznesa plāni, kuros uzņēmēji solījuši noteiktā laikā veikt kādas darbības, piemēram, uzbūvēt termināli, un solījuši kravu apjomus, kas tur tiks pārkrauti, tā radot ienākumus brīvostai, Db stāstīja Rīgas brīvostas valdes loceklis Viesturs Silenieks.

Proti, tā kā nomas līgumi slēgti pamatojoties uz šiem kravu apjomiem, osta ir cietusi zaudējumus no šo biznesa plānu neīstenošanas. Lai perspektīvā no tā izvairītos, brīvostas valde nolēmusi, ka šādiem nomniekiem būs jāatlīdzina ostai negūtie ienākumi, bet, ja viņi tam pretosies – tiks lauzti nomas līgumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nacionālās bibliotēkas jaunās ēkas celtniekiem kavējas algas, uzņēmēji kopš pagājušā gada novembra pilnībā nav saņēmuši sev pienākošos naudu, piektdien raksta žurnāls Lietišķā Diena/Dienas bizness.

Viens no apakšuzņēmējiem, kam pārmet algu aizkavēšanu, — SIA Abora — problēmas noliedz. Savukārt bibliotēkas būves ģenerāluzņēmēja — pilnsabiedrības Nacionālā būvkompāniju apvienība — padomes priekšsēdētājs Māris Saukāns atzina — problēmas ir pāris apakšuzņēmējiem — Abora un UBAK.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Efektīvas pārvaldības balva biznesā: SIA Dziedniecība

Miks Lūsis, Db,08.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Efektīvas pārvaldības un partnerības foruma ietvaros pasniegtas balvas efektīvākajām valsts pārvaldes, pašvaldības un biznesa organizācijām 2009.gadā.

Žūrija kā efektīvāko organizāciju valsts pārvaldē apbalvoja Valsts zemes dienestu, tāpat tika godināta Ekonomikas ministrija un Iekšlietu ministrija.

Nominācijā par efektīvākās pārvaldības pašvaldību tika apbalvota Līvānu novada dome, bet par izcilu paraugu tika nominēta arī Skrundas novada dome un Grobiņas novada dome.

Savukārt par efektīvāko uzņēmumu tika atzīta medicīnas jomā strādājošā SIA Dziedniecība, bet par izcilu veikumu biznesa procesu efektivizācijā tika uzteikta arī a/s Agrofirma Tērvete un a/s Grindeks. A/s Agrofirma Tērvete saņēma arī izdevniecības Dienas bizness speciālbalvu. A/ s Grindeks saņēma žurnāla Lietišķā Diena speciālbalvu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais kredītspeciālists Juris Riekstiņš biznesa nišu ieraudzījis šokolādes ķermeņa skrubī, piektdien raksta žurnāls Lietišķā Diena. Paralēli viņš strādā pie Eiropas projektu konsultantiem.

Viss sācies aiz Jura tēva kāres uz izgudrojumiem. Kad pirts gaisa plūsmas bija sakārtotas, atvaļinātais elektriķis Egīls sācis ķēpāties ar sodu un kafiju, tiekdamies pilnveidot atmirušo šūnu noberšanas tehnoloģiju. «Izdomāja, ka kafija pārāk birstoša. Labi, aizbrauks uz Centrāltirgu pakaļ šokolādes klucim. Izkausēs, sajauks,» pirmsākumus rezumē Juris. «Un es novēroju — veca vai jauna, bet visām patīk šokolāde.»

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Taisīt biznesu treniņtērpā

Jolanta Sēnele, speciāli DB,30.06.2017

Viens no Facebook izveidotāja Marka Zakerberga iecienītākajiem «formas» tērpiem - pelēks T-krekls un džinsi.

Foto: Reuters/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad nepakļaušanās rakstītām un nerakstītām estētiskām normām un likumiem atmaksājas?

Stīvs Džobs katru dienu nēsāja melnu bītleni, zilus džinsus un New Balance kedas. Katru dienu. Arī tad, kad Apple bija kļuvusi par vērtīgāko korporāciju pasaulē. Marks Zakerbergs bija tērpies pelēkā T-kreklā un tumšāki pelēkā sportiska stila jakā ar rāvējslēdzēju pat tajā dienā, kad viņa lolojums, Facebook, «izgāja tautās» (tika sākta publiska kompānijas akciju pārdošana). Ričards Brensons, uzņēmējs un miljardieris, savā blogā pirms pāris gadiem ierakstīja, ka «ideja, ka par profesionālismu norāda auduma gabals, kas karājas tev ap kaklu, ir vienkārši absurda». «Es vienmēr esmu ģērbies tā, kā vislabāk jūtos, un jaunībā tās bija basas kājas un gari mati, vēlāk spilgti krāsaini džemperi un tagad T-krekls un šorti,» R. Brensons raksta savā blogā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Malka veikalos ir 3 – 5 reizes dārgāka nekā pie privātpersonām

,21.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Malkas cenas Latvijas veikalos vidēji ir 3 – 5 reizes dārgākas nekā pērkot no privātpersonām, savukārt brikešu un granulu cenas īpaši neatšķiras, tiesa, pie privātpersonām tās arī nav nopērkamas, jo mājas apstākļos briketes un granulas neražo, liecina Db veiktais pētījums.

Latvijas būvmateriālu veikalos standarta malkas iepakojumi ir 22 – 25 litru apjomā un cenas par šo tilpumu, atkarībā no koka, maksā 2.2 – 2.5 lati. Privātpersonas, kas malku skalda mājas apstākļos, 25 litrus malkas piedāvā par 45 – 60 santīmiem, liecina ss.lv pieejamie sludinājumi. Tas nozīmē, ka veikalos malkas cena ir 3 – 5 reizes augstāka nekā pie privātpersonām. Tiesa, tik mazos apjomos pie privātpersonām iegādāties malku nav iespējams. Privātpersonas piedāvā malku sākot ar 50 litru maisiem. Tāpat privātpersonas piedāvā malku vairumā (sver kubikmetros), tad, pārrēķinot kubikmetrus litros, sanāk, ka 25 litri malkas maksā 30 – 35 santīmi.

SIA Tirdzniecības nams Kurši valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Artiņš Db norāda, ka šogad ir krietni lielāks pieprasījums pēc kurināmā – gan pēc malkas, gan briketēm, gan granulām. Malkas cenu starpību veikalos un pie privātpersonām viņš skaidroja ar to, ka privātpersonām, kas skalda malku mājās, to pārdodot nav jāmaksā nodokļi, kā arī nav starpnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tirgotājs: ziemas sporta inventārs šogad ir deficīts

Anna Novicka, LD,05.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā pasūtījumi sporta precēm parasti tiek veikti vismaz 10 mēnešus iepriekš, ziemas sporta inventārs, īpaši distances slēpes, šogad ir deficītā, jo tik «karalisku» ziemu tirgotāji nevarēja paredzēt, piektdien žurnālā Lietišķā Diena publicētajā intervijā saka veikalu Fans īpašnieka firmas Multisports valdes loceklis Pauls Stēga.

Viņš atzīst, ka šogad sniegs tirgotājiem ir bijusi īsta debesmanna, pieprasījums pārsniedz piedāvājumu, kas nozīmē, ka arī atlaides šogad ir stipri mazākas, nekā iepriekšējos gados. «Cenu lielā mērā nosaka piedāvājums un pieprasījums, un ja piedāvājums ir neliels, tirgotājiem nav nekādas jēgas dot lielas atlaides,» skaidro P.Stēga. Veicot pasūtījumus šai ziemai, tirgotāji esot bijuši piesardzīgi, taču «ziema ir laba, un tauta ir aktīva». Tā kā ziema šogad izdevusies visā Eiropā, tad arī veikt papildus pasūtījumus ir gana sarežģīti, jo ražotāju noliktavās esošais preču daudzums esot ļoti mazs. P.Stēga arī uzsver, ka daudzi šogad izvēlas jaunu inventāru nepirkt, bet vilkt ārā vecas slēpes. Kopumā cilvēki sākuši sportot daudz aktīvāk, taču priekšroka tiek dota tādām aktivitātēm, kas neprasa lielas investīcijas — skriešana, distanču slēpošana, velosports.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģu uzņēmums Husvik, kas kopš 2006.gada Latvijā ražo gatavas mājas, 2011.gadā plāno savu produkciju virzīt arī Latvijas nekustamā īpašuma tirgū, jo patlaban ražotne pārsvarā strādā uz eksportu.

Husvik īpašnieks Pīters Lundebijs piektdien žurnālā Lietišķā Diena publicētajā intervijā stāsta, ka, viņaprāt, mājokļu tirgus Latvijā sāks atgūties jau nākamgad, tādēļ viņš ir gatavs 2011.gadā sākt apbūvi viņam piederošā zemesgabalā projekta Saliena teritorijā. Pēc uzņēmēja teiktā, tur varētu tikt uzceltas 500 - 1000 mājas, kas tiks ražotas pēc Husvik tehnoloģijas - nevis būvējot ēku uz vietas, bet gan visas tās daļas (sienas, grīdu, jumtu utt.) saražojot rūpnīcā, kas procesu ievērojami paātrina un samazina izmaksas.

P.Lundebijs ir līdzīpašnieks arī firmā Rixport, kas iecerējusi apkārt Rīgas lidostai uzcelt viesnīcu un citas ēkas. Taču, pēc norvēģu investora stāstītā, projekts patlaban nevirzās uz priekšu, jo nav skaidrības par lidostas turpmākiem attīstības plāniem. Neskatoties uz krīzi, P.Lundebijs Latviju joprojām uzskata par labu vietu biznesam. «Neesmu makroekonomikas speciālists, taču ja tik negatīvas lietas notiek tik strauji, arī atkopšanās būs tikpat strauja. Domāju, nākamgad jau vērosim izaugsmi,» optimistisks ir P.Lundebijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nordtext direktors: Latvijas klienti nav prasīgi pret tulkojumu kvalitāti

Diāna Kārkliņa, Lietišķā Diena,06.02.2010

«Trīs gadus trenējāmies un nevienam par sevi īpaši nestāstījām,» par SIA Nordtext klusajiem panākumiem saka tās izpilddirektors Arturs Svekris. Uzņēmums tomēr jau gana ambiciozi sevi pieteicis ārvalstu tirgū.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no klientiem ārvalstīs klienti Latvijā nav prasīgi pret tulkojumu kvalitāti. Daudziem arī trūkst izpratnes par to, ka tulkošana kā ārpakalpojums ilgtermiņā izmaksā lētāk, turklāt valsts iestāžu iepirkumi nereti notiek neprofesionāli — tajos bieži uzvar tie, kas grauj nozari ar dempinga cenām.

Šādu viedokli piektdien žurnāla Lietišķā Diena rubrikā Latvija var! pauž tulkošanas un lokalizācijas aģentūras Nordtext izpilddirektors Arturs Svekris.

Orientācija un eksportu un ārvalstu klientu augstās prasības pašam Nordtext ļāvusi krīzes laikā palikt sausām kājām. Jau kopš dibināšanas 2006.gadā uzņēmums eksportē ap 95% no saviem pakalpojumiem.

Savulaik Nordtext nācies pārstrādāt savu biznesa un attīstības plānu, jo tas izrādījies pārlieku pesimistisks un piesardzīgs. Patlaban uzņēmums lepojas ar daudzu tulkošanas tehnoloģiju izmantošanu un produktivitāti. «Mums darba ražīgums ir ļoti augsts, pat augstāks nekā vidēji Top 20 tulkošanas aģentūrām pasaulē,» teic A.Svekris.

Komentāri

Pievienot komentāru