Līdz ar 1. janvāri tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuru īpašumā ir ārvalstīs reģistrēts transportlīdzeklis, jāmaksā īpašs transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis. Kaut gan ideja pēc būtības tiek uzskatīta par labu, vairākus starptautisku uzņēmēju darbiniekus izmaiņas novedušas strupceļā.
Ierobežot iedzīvotāju vēlmi savus dārgos auto reģistrēt ārvalstīts, visbiežāk Igaunijā, valstsvīri centušies jau iepriekš, tomēr bez panākumiem. Jaunie noteikumi paredz konkrētas likmes par noteiktu periodu, ko Latvijas iedzīvotājs valsts teritorijā nobraucis ar ārvalstīs reģistrētu auto. Dienā tie ir 10 eiro, mēnesī – 250 eiro, pusgadā – 600 eiro, bet gadā summa sasniedz tūkstoš eiro. Norma attiecas tikai uz M1 un N1 auto kategorijām, proti, vieglajiem auto un tādām kravas mašīnām, kas sver ne vairāk par 3,5 tonnām. Sodi par likuma neievērošanu ir salīdzinoši lieli un, piemēram, atkārtotu pārkāpumu gadījumā var sasniegt 400 eiro.
Kaspars Gulbis ir Vācijas pārtikas ražotāja un tirgotāja Dr. Oetker tirdzniecības attīstības menedžeris. Uzņēmuma Baltijas filiāle ir reģistrēta Lietuvā, šīs filiāles reprezentatīvais birojs, ko vada K. Gulbis, atrodas Latvijā. Lai spētu veikt darba uzdevumus, uzņēmums tam piešķīris automašīnu. Tā ņemta operatīvajā līzingā Lietuvā un tur arī piereģistrēta. K. Gulbim, sākot ar 1. janvāri, ik dienu jāmaksā 10 eiro, jo viņa auto Lietuvā ņemtā līzinga dēļ nav iespējams piereģistrēt Latvijā.
«Šīs jaunās izmaiņas ir jocīgas. Ja iepriekš bija atrunāti izņēmumi, kādos gadījumos nodokli var nemaksāt, jaunajā likumā šādu atrunu vairs nav. Es saprotu – ir auto ar ārvalstu numuru, un ceļu nodoklis ir jāmaksā, jo mēs taču lietojam infrastruktūru, bet man ir pilnīgi neskaidrs, kā tika aprēķināts, ka gadā ir jāmaksā tūkstoš eiro. Mašīnai, ko izmantoju darba vajadzībām, ceļa nodoklis Latvijā būtu, maksimums, 150 eiro. Ja mums šis jaunais nodoklis būtu kaut vai 200 eiro, problēmu nebūtu, mēs to samaksātu, bet kāpēc tie ir tūkstoš eiro?» neizpratnē jautā K. Gulbis.
Visu rakstu Jaunais ārvalstu mašīnu nodoklis jau rada klapatas lasiet ceturtdienas, 5.janvāra laikrakstā Dienas Bizness!