Automobiļi Latvijā tiek aplikti ar tādiem nodokļiem, kādu nav ne Lietuvā, ne arī Igaunijā; vēlme «paņemt» papildu naudu no auto īpašniekiem raisīs vēlmi meklēt optimizācijas iespēja, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
To liecina Auto asociācijas veiktais pētījums par auto nodokļiem Eiropas Savienībā un Baltijas valstīs. «Auto nodokļu reforma – liekot maksāt par autoražotāja deklarēto CO2, kas aizsākta 2017. gadā un tika ieviesta 2019. gadā, ir ES prasību atblāzma klimta pārmaiņu kontekstā, lai samazinātu siltumnīcu gāzu emisijas apmērus,» skaidro Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš. Viņš norāda, ka Latvijā salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm ir spēkā dažādi nodokļi, nodevas, apgrūtinājumi un maksājumi, kas tieši vai netieši attiecas uz vieglo auto iegādi un ekspluatāciju.
No 2017. gada Latvijā ir atcelts pirmreizējais vieglo auto un motociklu reģistrācijas nodoklis, kas atkarībā auto parametriem bija 100 līdz 2400 eiro, bet šāda nodokļa nav bijis un joprojām nav ne Lietuvā, ne arī Igaunijā.
Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta direktore Solvita Pilka Āmare norāda, ka Latvija šo nodokli atcēla, bet Igaunija tādu ievieš. «Diskusijas par šāda – jauna nodokļa ieviešanu Igaunijā ir karstas, un ar ko tās rezultēsies pagaidām pāragri spriest,» norāda I. Rūtiņš.
Visu rakstu Auto nodokļi Latvijā lielāki nekā Eiropas turīgākajiem lasiet otrdienas, 21.februāra laikrakstā Dienas Bizness!