Pēc SIA Eurobalt Junipro pieteikuma tiesa ierosinājusi jaunu Baltijas aviācijas sistēmu maksātnespējas procesa lietu.
DB rīcībā esošais Rīgas pilsētas Centra rajona tiesas 27. februāra lēmums liecina, ka Baltijas aviācijas sistēmu (BAS) maksātnespējas procesa pieteikums tiks izskatīts tiesas sēdē šā gada 12. martā.
BAS maksātnespējas process ierosināts saistībā ar kādu parādu, tomēr kam, cik un par ko BAS palicis parādā, Eurobalt Junipro īpašnieks un vadītājs Gunārs Silavs DB neatklāja. Proti, viņš atzina, ka Eurobalt Junipro nodarbojas ar parādu pārpirkšanu un arī šis BAS parāds cesijas kārtībā ir nopirkts, lai to piedzītu. Tomēr G. Silavs pagaidām neatklāja, no kā parāds (viens vai vairāki) nopirkts un cik liels tas ir. Eurobalt Junipro vēl pērnā gada sākumā figurēja tiesā kā prasītājs lietā pret savulaik zemēm bagāto Gati Saknīti par aizdevuma piedziņu. Savukārt vēl 2006. gadā Eurobalt Junipro parādījās kā kompānija, kurai G. Saknīša parakstītās parādzīmes cedēja advokāts Viktors Tihonovs.
V.Tihonovs savukārt vēl šogad pārstāvēja BAS, kas Rīgas apgabaltiesā cēla prasību saistībā ar Latvijas Krājbankā ieķīlāto airBaltic akciju atsavināšanu, kā arī pārstāvēja BAS tiesā, kurā tika skatīta BAS pirmā maksātnespējas lieta, ko ierosināja SIA Veriko (pēc DB ierpriekš ziņotā, vēl pērn kompānijas netiešais īpašnieks bija BAS nu jau bijušais līdzīpašnieks un airBaltic bijušais vadītājs Bertolts Fliks, kurš gan saistību ar Veriko noliedza).
Tāpat jau ziņots, ka iepriekš airBaltic pārstāvjiem radās aizdomas, ka BAS pats vēlas tikt atzīts par maksātnespējīgu. Jautāts, vai šoreiz cedētā BAS parāda lietā iesaistīts V. Tihonovs, G. Silavs norādīja, ka V. Tihonovu pazīst, bet šoreiz ar viņu darīšana neesot bijusi.