Pasaulē

Japāņi būvē globālu mobilo sakaru impēriju

Jānis Rancāns,26.06.2013

Jaunākais izdevums

Japānas kompānija SoftBank kļūs par vienu no pasaules lielākajiem mobilo sakaru operatoriem pēc tam, kad ASV komunikāciju operatora Sprint Nextel akcionāri atbalstījuši darījumu, kura rezultātā Sprint Nextel nonāks japāņu uzņēmuma kontrolē.

SoftBank iegādāsies 78% ASV trešā lielākā mobilo sakaru operatora daļas. Darījuma, kas ir lielākais Japānas kompānijas vēsturē, vērtība paredzēta 21,6 miljardu ASV dolāru apmērā.. Saskaņā ar darījumu, Sprint akciju turētājiem par savā rīcībā esošajiem vērtspapīriem tiks piedāvāta iespēja saņemt naudu vai arī tos apmainīt pret Japānas kompānijas akcijām.

Iepriekš savu piedāvājumu Sprint Nextel akciju turētājiem iesniedza arī ASV satelīttelevīzijas kompānija Dish Network Corp., kas mobilo sakaru operatoru piedāvāja iegādāties par 25,5 miljardiem ASV dolāru. Tomēr Sprint akcionāri noraidīja šo piedāvājumu, uzskatot to par pārāk riskantu.

Ar Sprint Nextel pārņemšanu piepildīsies SoftBank prezidenta Masajoši Sona, kas ir pasaules 61. bagātākais cilvēks, mērķis pārvērst kompāniju par vienu no pasaules vadošajiem mobilo sakaru operatoriem, raksta Bloomberg.

Sprint Nextel ir trešais lielākais telekomunikāciju operators ASV, tirgus daļas apmēros piekāpjoties tikai gigantiem AT&T un Verizon. Tomēr kompānija pēdējos gados piedzīvojusi zaudējumus un grimusi aizvien dziļāk parādos.

Japānas kompānijai darījums ļaus ieiet joprojām augošajā ASV tirgū, kamēr pašmāju tirgus sācis stagnēt. Savukārt Sprint Nextel darījums ļaus sekmīgāk konkurēt ar nozares milžiem.

SoftBank norāda, ka pēc ASV telekomunikāciju operatora daļu pārņemšanas Softbank kopumā būs aptuveni 96 miljoni klientu, kas to padarīs par trešo lielāko operatoru pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

SoftBank mobilo sakaru struktūrvienības IPO kļuvis par vēsturiski otro lielāko

LETA,19.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas telekomunikāciju uzņēmums «SoftBank» ceturtdien Tokijas fondu biržā īstenojis mobilo sakaru struktūrvienības akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), kas kļuvis par visu laiku pasaulē otru lielāko.

«SoftBank» norāda, ka struktūrvienības IPO piesaistījis 2,65 triljonu jenu (20,7 miljardu eiro) finansējumu, šim kļūstot par Japānas visu laiku lielāko un pasaulē otru lielāko IPO pēc «Alibaba» debijas biržā 2014.gadā.

Struktūrvienības «SoftBank Corp.» akcijas cena tirdzniecības sesijas noslēgumā gan bija nokritusies par 14,5% - līdz 1282 jenām, salīdzinot ar IPO noteikto cenu 1500 jenu apmērā.

Analītiķi akciju cenas kritumu skaidro ar šā mēneša sākumā piedzīvoto tehnisko kļūmi, kuras dēļ desmitiem miljonu «SoftBank» un Lielbritānijas mobilo sakaru operatora O2 klienti nespēja piekļūt datiem.

Tāpat negatīvu ietekmi radījušas arī drošības bažas saistībā ar Ķīnas tehnoloģiju uzņēmumu «Huawei», kura ražotās detaļas izmanto «SoftBank».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi tehnoloģiju uzņēmumi Hansab un SoftBank Robotics ir apvienojusi spēkus, piedāvājot iespēju uzņēmumiem izmantot cilvēkveidīgo robotu Pepper, lai inovatīvā veidā nodrošinātu komunikāciju ar saviem klientiem un partneriem.

2016. gada beigās Hansab kļuva par sertificētu Softbank Robotics cilvēkveidīgā robota Pepper oficiālo partneri un izplatītāju Baltijas teritorijā. Hansab kā sertificēts partneris nodarbojās ar individuālu programmatūras izstrādi atbilstoši gala lietotāja biznesa vajadzībām. Softbank Robotics izstrādā un ražo humanoīdos robotus, Francijā, tomēr aplikāciju izstrāde notiek Hansab Grupas ietvaros. SIA Hansab veic gala lietotāja biznesa vajadzību identificēšanu un tālāk šo informāciju nodod uzņēmumam Hansab IT solutions, kas veic programmatūras izstrādi. Uzņēmumā šobrīd ir nodarbināti 9 cilvēki, taču Hansab IT Solutions mērķis jau pārskatāmā laikā ir darbinieku skaitu palielināt līdz 20 cilvēkiem. Fiziski uzņēmums atrodas Igaunijā, Tallinā, tāpēc izstādi veic gan Igaunijā, gan Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija Uber paziņojusi par vienošanos pārdot daļu akciju Japānas telekomunikāciju uzņēmumam SoftBank, kompānijai cenšoties uzlabot savu darbību pirms 2019.gadā iecerētā akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO).

SoftBank jau pirms vairākiem mēnešiem izrādīja interesi investēt aptuveni vienu miljardu dolāru, lai iegādātos vismaz 14% Uber akciju.

Taču šo darījumu apdraudēja konflikts starp Uber līdzdibinātāju un bijušo vadītāju Trevisu Kalaniku un ASV investīciju uzņēmumu Benchmark, kas tiesā iesniedza prasību pret Kalaniku, apsūdzot viņu krāpniecībā, līguma pārkāpšanā un centienos manipulēt ar direktoru padomi, lai tā ļautu viņam atgriezties vadītāja amatā pēc viņa atkāpšanās jūnijā.

Neilgi pirms paziņoja par SoftBank investīcijām izskanēja informācija, ka šīs nesaskaņas tikušas atrisinātas.

Tikmēr SoftBank ziņu aģentūrai AFP atteicies apstiprināt informāciju par akciju iegādi un publiskot paziņojumu negrasās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SoftBank ar mobilo sakaru struktūrvienības IPO plāno iegūt 23 miljardus dolāru

LETA,10.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas telekomunikāciju uzņēmums «SoftBank» nākamajā nedēļā Tokijas fondu biržā paredzētajā mobilo sakaru struktūrvienības akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) plāno piesaistīt finansējumu vairāk nekā 23 miljardu dolāru (20,2 miljardu eiro) apmērā, un šis varētu kļūt par pēdējos gados vienu no lielākajiem tehnoloģiju uzņēmumu IPO.

Kompānija pirmdien apstiprināja, ka plāno piedāvāt 1,76 miljardus mobilo sakaru struktūrvienības akciju par 1500 jenām (11,6 eiro) par akciju.

Šis IPO palīdzēs «SoftBank» iegūt finanšu līdzekļus laikā, kad tas aizvien vairāk pārvērš savu darbību par investīciju uzņēmumu.

Struktūrvienības IPO tiks īstenots 19.decembrī, un pēc tā «SoftBank» piederēs aptuveni 63% mobilo sakaru struktūrvienības akciju.

Piedāvājumā noteiktā akciju cena novērtē struktūrvienību vairāk nekā septiņu triljonu jenu apmērā, un šis varētu kļūt par Japānas lielāko IPO.

«SoftBank» jau februārī paziņoja par plāniem realizēt mobilo sakaru struktūrvienības IPO. Uzņēmums skaidro, ka akciju kotēšana fondu biržā nodrošinās struktūrvienībai lielāku pārvaldes autonomiju, lai attīstītu savu izaugsmes stratēģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sanfrancisko vertikālās lauksaimniecības jaunuzņēmums (startup) Plenty piesaistījis 200 miljonus ASV dolāru no tādiem investoriem kā Japānas mediju gigants SoftBank, Google mātesuzņēmuma Alphabet vadības komandā strādājošais Ēriks Šmits (Eric Schmidt) un Amazon boss Džefs Bezos (Jeff Bezos), ziņo BBC.

Plenty (vairāk par uzņēmumu lasāms: https://www.plenty.ag/purpose/) investīciju izmantos, lai paplašinātos ASV un ārzemēs.

Uzņēmums, kas dibināts 2013. gadā, attīsta iekštelpu augu audzēšanas sistēmu, kas aizņem maz vietas un izmanto mazāk ūdens nekā ierasts. Šā gada rudenī uzņēmums plāno tirgū laist pirmo pašaudzēto pārtiku.

«Tagad mēs esam gatavi veidot mūsu saimniecību tīklu un darboties starptautiskā līmenī,» pēc investīcijas saņemšanas sacījis Matts Bernards (Matt Barnard), jaunuzņēmuma vadītājs un līdzdibinātājs.

Plenty nodarbina 100 cilvēkus trīs objektos Sanfrancisko un Vaiomingā. Kopš darbības uzsākšanas tas piesaistījis vairāk nekā 226 miljonus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija Uber iecerējusi 2019.gadā īstenot akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) un šie plāni nav atkarīgi no jauna Japānas telekomunikāciju uzņēmuma SoftBank finansējuma, paziņojis Uber vadītājs Dara Hosrovšahi.

Laikraksta New York Times rīkotā konferencē viņš norādījis, ka «2019.gads ir noteiktais mērķis», un kompānijas līdzdibinātājs un bijušais vadītājs Treviss Kalaniks, kā arī pārējie padomes locekļi piekrituši IPO plāniem.

Hosrovšahi arī pavēstījis, ka vienošanās par SoftBank investīcijām joprojām tiek izstrādāta un tā nav saistīta ar IPO ieceri.

Paredzēts, ka SoftBank kļūs par nozīmīgu Uber investoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas investīciju gigants "Softbank Group" pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās martā, strādāja ar 4,99 triljonu jenu (37,7 miljardu eiro) tīro peļņu, kas ir visu laiku kāda Japānas uzņēmuma lielākā peļņa, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Biznesa gadā, kas noslēdzās 2020.gada martā, uzņēmums cieta zaudējumus 961,6 miljardu jenu apmērā, kas bija lielākie zaudējumi kompānijas vēsturē.

Peļņu pagājušajā biznesa gadā galvenokārt veicinājis tehnoloģiju uzņēmumu akciju cenu kāpums, ņemot vērā "Softbank Group" investīcijas šādās kompānijās.

Dienvidkorejas e-tirdzniecības gigants "Coupang", kurā "Softbank Group" veicis investīcijas, martā akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) ieguva vairāk nekā četrus miljardus dolāru, šim kļūstot par ASV šogad līdz šim lielāko IPO.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Akciju cenu kāpums un lēts finansējums neveicina uzņēmumu pirkšanas darījumus

Žanete Hāka,02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugums akciju tirgos un lēts finansējums tradicionāli ir bijušas divas sastāvdaļas, kas veicinājušas apvienošanās un pārņemšanas darījumu tirgus aktivitāti, taču šajā gadā šī recepte nedarbojas, raksta Bloomberg.

Tā vietā šie faktori drīzāk paildzina darījumu procesu, norāda investīciju baņķieri un juristi, kuri iepriekš prognozēja darījumu aktivizēšanos šajā gadā.

Tomēr augstākas akciju cenas, ko pavada diezgan svārstīga ekonomikas atveseļošanās, vairākiem uzņēmumu vadītājiem liek šaubīties, vai viņi nepārmaksā par darījumu, vai arī nepārdod uzņēmumu pārāk lēti. Turklāt vairāki uzņēmumi, kurus bija plānots pārdot, pateicoties lētam aizdevumam, ir nostājušies uz attīstības ceļa un palikuši neatkarīgi.

Otrajā ceturksnī darījumu apjomi pasaulē sasniedza 490 miljardus ASV dolāru, kas ir par 3% vairāk nekā iepriekšējā ceturksnī, taču salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, kritums bija par 10%, liecina Bloomberg aprēķini.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota un SoftBank paziņo par sadarbību autonomās vadības automobiļu jomā

LETA,04.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» un telekomunikāciju uzņēmums «SoftBank» ceturtdien paziņoja, ka veidos kopuzņēmumu, lai piedāvātu jaunus mobilitātes pakalpojumus, tostarp autonomās vadības automobiļus.

Jaunā uzņēmuma nosaukums būs «Monet», kas ir saīsinājums no «mobility network» («mobilitātes tīkls»), tā 50,25% akciju piederēs «SoftBank», bet atlikusī daļa - «Toyota».

«Monet» paredzēts izveidot līdz 2019.gada aprīlim un tā sākotnējais kapitāls veidos divus miljardus jenu (15,2 miljonus eiro), kas vēlāk tiks palielināts līdz desmit miljardiem jenu (76,06 miljardiem eiro).

Līdz nākamās desmitgades otrajai pusei jaunais uzņēmums sāks piedāvāt autonomās vadības pakalpojumus, izmantojot «Toyota» elektriskos automobiļus.

«Toyota» prezidents Akio Tojoda solījis pārveidot uzņēmumu no autoražotāja par mobilitātes kompāniju, lai pielāgoties izteiktajām izmaiņām, kādas šobrīd piedzīvo nozare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

SoftBank varētu īstenot vienu no pēdējo gadu lielākajiem tehnoloģiju kompāniju IPO

LETA,12.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas telekomunikāciju uzņēmums SoftBank nākamajā mēnesī Tokijas fondu biržā īstenos mobilo sakaru struktūrvienības akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), un šis varētu kļūt par pēdējos gados vienu no lielākajiem tehnoloģiju uzņēmumu IPO.

Kompānija norāda, ka IPO tiks īstenots 19.decembrī un tajā tiks piedāvāti 1,6 miljardi mobilo sakaru struktūrvienības akciju par 1500 jenām (11,6 eiro) par akciju. Tādējādi struktūrvienības vērtība varētu sasniegt 7,18 triljonus jenu (55,5 miljardus eiro), šim kļūstot par Japānas lielāko IPO.

SoftBank jau februārī paziņoja par plāniem realizēt mobilo sakaru struktūrvienības IPO. Uzņēmums skaidro, ka akciju kotēšana fondu biržā nodrošinās struktūrvienībai lielāku pārvaldes autonomiju, lai attīstītu savu izaugsmes stratēģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas vēlas gūt kosmosa sniegtās priekšrocības

Uzņēmumi un investori vienmēr ir kādu jaunu iespēju meklējumos, un lielas ambīcijas saistās ne tikai ar lietām, kas atrodamas uz mūsu zemeslodes. Šajā ziņā daži cer, ka jaunu grūdienu korporatīvajai videi un visai pasaules ekonomikai kopumā sniegs kosmosa iespēju apgūšana. Jāņem gan vērā, ka šajā ziņā vismaz pagaidām investīcijas ir visai riskantas, jo daudzas kompānijas ir savā šādu ieguldījumu sākuma posmā un nav izkristalizējušies kādi nozīmīgākie ieguvēji.

Kosmosa iespēju apgūšanā gan iesaistījušies vairāki mūsdienās pašu populārāko tehnoloģiju kompāniju vadītāji, kas, pēc daudzu ekspertu uzskatiem, šajā jomā novedis pie ātrākajām pārmaiņām desmitiem gadu laikā. Piemēram, Tesla dibinātājs Elons Musks īsteno projektu SpaceX, kas strauji kļuvis par vadošo spēlētāju komerciālo satelītu palaišanas tirgū un šajā ziņā pārspējis Eiropas konkurentu Arianespace. Tesla vadītāja tālāks mērķis ir kolonizēt Marsu, ziņo finanšu portāls Barron’s. Tāpat, piemēram, Amazon.com vadītājs Džefs Bezoss īsteno projektu Blue Horizon, kas arī grib iesaistīties satelītu palaišanas tirgū un galu galā no zemes uz kosmosu pārvest smago rūpniecību. Amazon.com šefs norāda, ka zemes orbītā būs pieejams milzīgs apjoms saules enerģijas. Tāpat ilggadējs kosmosa entuziasts ir arī, piemēram, Virgin Group vadītājs Ričards Brensons, kas grib šajā virzienā atvērt komerciālas tūrisma līnijas. Līdzīgas ambīcijas ir arī Microsoft līdzdibinātājam Polam Alenam. Tiek ziņots, ka, piemēram, tāda kompānija kā OneWeb (to balsta tādu uzņēmumu kā Virgin Group, Qualcomm un SoftBank Group finansējums) saņēmusi regulatoru apstiprinājumu par 720 satelītu palaišanu, ko tā plāno sākt darīt nākamajā gadā. Uzņēmuma mērķis ir piedāvāt lētu, ātru internetu visā pasaulē. Savukārt jau pieminētā SpaceX projekta ietvaros cerēts zemes orbītā līdz 2024. gadam palaist vēl 4 tūkst. mazu satelītu. Līdzīgi grandiozi projekti ir jau pieminētajam Džefam Bezosam, kurš norādījis, ka viņa biznesa modelis ir – katru gadu pārdot Amazon.com akcijas aptuveni miljarda vērtībā un šo summu ieguldīt savā kosmosa iespēju apgūšanas Blue Origin projektā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļēji Latvijā tapušais cilvēkveidīgais robots Pepper savā standarta komplektācijā prot sarunāties ar cilvēkiem un veidot vienkāršus dialogus.

Tehnoloģiju uzņēmuma Hansab multimediju pārdošanas projektu vadītājs Raivis Bidiņš demonstrē sarunu ar robotu.

R. Bidiņš: «Iepazīstini ar sevi.»

Robots: «Mans vārds ir Pepper. Es esmu cilvēkveidīgs robots, 120 cm garš. Es piedzimu tehnoloģiju uzņēmumā Softbank Robotics, Parīzē.»

R. Bidiņš: «Cik tu esi vecs?»

Robots: «Man ir pieci gadi, esmu diezgan jauns.»

R. Bidiņš: «Vai tev ir ģimene?»

Robots: «Mana izstrādes komanda ir mana ģimene.»

R. Bidiņš: «Tu labi izskaties!»

Robots: «Paldies.»

Šobrīd tiek izstrādāta programmatūra, ar kuras palīdzību robotam var iemācīt arī cita veida komunikāciju, piemēram, atpazīt cilvēka emocijas, garastāvokli, dzimumu un vecumu. Šā gada mērķis ir izstrādāt arī latviešu, igauņu un lietuviešu valodu atbalstu, lai robots pielāgotos potenciālajiem lietotājiem Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Indijas strauji augošā viesnīcu ķēde Oyo paplašinās Eiropā

Lelde Petrāne,02.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas strauji augošā viesnīcu ķēde Oyo paplašināsies Eiropā, iegādājoties Amsterdamā bāzētu tūrisma pakalpojumu uzņēmumu @Leisure, ziņo BBC.

Lai iegādātos @Leisure, Oyo šķirsies no 369,5 miljoniem eiro.

Kopš darbības uzsākšanas 2013. gadā Indijas uzņēmums piedzīvojis strauju izaugsmi un apgalvo, ka ir sestā lielākā viesnīcu ķēde pasaulē.

Tās dibinātājam Ritešam Agarvalam šobrīd ir 25 gadi. Oyo jau saņēmusi finansējumu no Japānas konglomerāta Softbank un platformas Airbnb. Pagājušajā mēnesī uzņēmums saņēma stratēģisku investīciju no Airbnb 100 miljonu ASV dolāru apmērā.

Oyo pārvalda mazbudžeta viesnīcas dažādās valstīs, tostarp Ķīnā, ASV un Lielbritānijā, kā arī Indijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās bankas HSBC Ņujorkas filiālē šonedēļ darbu sācis robots, kura nosaukums ir Pepper, raksta MarketWatch.

Jaunā darbinieka pienākumi būs sagaidīt klientus, kad tie ienāk bankas filiālē un jautāt, vai viņiem nepieciešama palīdzība.

«HSBC iepazīstina ar robotu, lai piesaistītu klientus filiālei un radītu atmiņā paliekošu pieredzi,» sacījis HSBC privātpersonu apkalpošanas un aktīvu pārvaldes vadītājs Ziemeļamerikā Pablo Sančezs.

Bankas filiāļu skaits ASV 12 mēnešu laikā (līdz 2017.gada jūnijam) ir sarucis par vairāk nekā 1700, kas ir lielākais samazinājums vēsturē, liecina Wall Street Journal dati.

Robots palīdzēs klientiem ar tādiem tematiem, kā piemērotākās kredītkartes atrašanu vai noguldījumu veikšanu, tādējādi, vismaz teorētiski samazinot klientu gaidīšanas laiku. Ja klientiem viņš patiks, tad arī citās filiālēs darbu sāks roboti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Elektrisko skrejriteņu jaunuzņēmums Lime plāno piesaistīt 500 miljonus dolāru

Žanete Hāka,15.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji augošais ASV elektrisko skrejriteņu un velosipēdu nomas uzņēmums Lime līdz šim piesaistījis finansējumu 765 miljonu dolāru apmērā, taču pie šīs summas neplāno apstāties, raksta ārvalstu mediji.

Neoficiāla informācija, ko atklājušas kompānijai tuvu stāvošas personas, vēsta, ka uzņēmums patlaban meklē veidus, kā piesaistīt vēl 500 miljonus dolāru.

Starp potenciālajiem investoriem ir SoftBank Group Vision Fund un citiem, un paredzams, ka kompānijā varētu ieguldīt arī investori, kas iepriekš izsnieguši finansējumu. Februārī uzņēmums piesaistīja 310 miljonus dolāru no tādām kompānijām kā Alphabet, Bain Capital, Fidelity Ventures un citiem. Toreiz kompānijas novērtējums sasniedza 2,4 miljardus dolāru.

Patlaban gan eksperti atturas prognozēt, cik liela varētu būt Lime vērtība pēc jaunas kapitāla ieplūdes, jo finansējuma apjoms var mainīties, ņemot vērā, ka patlaban sarunas ir tikai sākumposmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

ASV akciju cenas pieaug cerībās uz Covid-19 vakcīnu un lieliem darījumiem

LETA--AFP,15.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV akciju cenas pirmdien pieauga, ko veicināja cerības uz Covid-19 vakcīnu un ziņas par apjomīgiem darījumiem, bet Eiropas biržās akciju cenas maz mainījās.

Oksfordas Universitāte un farmācijas kompānija "AstraZeneca" nedēļas nogalē atsāka Covid-19 vakcīnas klīniskos izmēģinājumus, kas bija pārtraukti vairākas dienas, jo kādam brīvprātīgajam, kas piedalījās izmēģinājumos, bija parādījušās blaknes. Pēc "AstraZeneca" prognozēm, vakcīna varētu būt gatava šā gada beigās vai nākamā gada sākumā.

Farmācijas uzņēmums "Gilead" paziņoja, ka par 21 miljardu ASV dolāru nopirks "Immunomedics", kas ražo medikamentu pret krūts vēzi.

Japānas tehnoloģiju grupa "SoftBank" paziņoja, ka pārdod Lielbritānijas mikroshēmu dizaina uzņēmumu "Arm" ASV bāzētajai kompānijai NVIDIA par 40 miljardiem dolāru.

ASV Finanšu ministrija paziņoja, ka ir saņēmusi programmatūras milža "Oracle" pieteikumu video lietotnes "TikTok" ASV segmenta iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Robotizācijas eiforijā nedrīkst pazaudēt galvu

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece,06.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Robotu ražotāji saņēmuši nopietnu brīdinājumu no EK viceprezidentes Nēlijas Krosas – automatizācijas vilnis cerētās labklājības vietā cilvēku dzīvi var padarīt sarežģītāku .

Šis brīdinājums nav gluži bez pamata – 70% Eiropas Savienības pilsoņu ir pārliecināti, ka «roboti varētu nozagt cilvēkiem darbu», liecina Eiropas Komisijas (EK) veiktā aptauja. Tajā pašā laikā robotizācija ir nozīmīga mūsdienu ražošanas sastāvdaļa, kuras veicināšanā Eiropas Komisija līdz 2020. gadam ir gatava piedalīties ar 700 miljonu eiro lielu līdzfinansējumu. Nav noliedzamas robotu priekšrocības rūpniecībā – tie ir daudz precīzāki, nepastāv cilvēcisko kļūdu faktors, turklāt jau šodien tie dara daudzus smagos darbus, piemēram, tērauda rūpniecībā, ogļu raktuvēs un mašīnbūvē. Diezgan pārskatāmā nākotnē roboti varētu būt ievērojams atspaids arī smagi slimu cilvēku kopšanā, taču tas nenovēršami nozīmē arī to, ka arvien vairāk cilvēku paliks bez darba. Tas rūpniecības un sociāli ekonomisko jautājumu sabalansēšanu paceļ jaunā – globāli risināmā līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas finanšu tehnoloģiju uzņēmums "Revolut" ceturtdien paziņoja, ka tā vērtība pēc jaunu investīciju saņemšanas sasniegusi 33 miljardus dolāru (27,5 miljardus eiro), tādējādi tai pielīdzinoties tradicionālo britu banku vērtībai.

"Revolut" norāda, ka no Japānas investīciju giganta "Softbank Group" un ASV investīciju grupas "Tiger Global" tas saņēmis 800 miljonus dolāru investīcijas.

Uzņēmuma vērtība 2020.gada februārī, pirms koronavīrusa pandēmija aizvien vairāk cilvēkus pamudināja pievērsties banku pakalpojumu izmantošanai internetā, veidoja 5,5 miljardus dolāru.

"Revolut" skaidro, ka jaunākais finansēšanas raunds padarījis to par vērtīgāko Lielbritānijas finanšu tehnoloģiju uzņēmumu.

"Revolut" izveidots 2015.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gatavojas īstenot 100 miljonus eiro vērtu ieguldījumu programmu

Db.lv,29.06.2022

“Maple Bear Global Schools” dibinātājs un priekšsēdētājs Rodnijs Brigss (no kreisās), “Vantage Capital” izpildpriekšsēdētājs Lūks Albinskis un “Maple Bear CEE” ģenerāldirektors Jans Baidans.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājuši četri gadi, kopš Centrāleiropā un Austrumeiropā ienāca “Maple Bear” – vislielākais un visstraujāk augošais franšīzes bilingvālo pirmsskolas līdz vidējās izglītības iestāžu tīkls pasaulē –, un tagad tas kopā ar “Vantage Capital” gatavojas īstenot 100 miljonus eiro vērtu ieguldījumu programmu šajā reģionā.

“Vantage” ieguldījumu programmai, kas paredzēta “Maple Bear Central & Eastern Europe”, ir četras sastāvdaļas:

  • kapitāla ieguldījums reģionālajā galvenajā birojā; ar to tiktu nodrošināts finansējums, lai varētu pieņemt darbā līdz 70 papildu komandas locekļu, kas paaugstinās “Maple Bear” skolu īpašniekiem, skolotājiem un bērniem sniegtā izglītības atbalsta kvalitāti, un paātrināta skolu tīkla paplašināšanās reģionā,
  • kapitāla nodrošināšana “Maple Bear Polska”, kas plāno ar Polijas vietējo akcionāru palīdzību atvērt vairāk nekā 40 skolu,
  • kapitāla nodrošināšana “Maple Bear Czech Republic” vairāk nekā 20 skolām,
  • nekustamā īpašuma finansēšanas programma, kas “Maple Bear” skolu īpašniekiem dos iespēju uzbūvēt lielas pirmsskolas līdz vidējās izglītības paraugiestādes ļoti labās vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru