Japānas telekomunikāciju uzņēmums «SoftBank» ceturtdien Tokijas fondu biržā īstenojis mobilo sakaru struktūrvienības akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), kas kļuvis par visu laiku pasaulē otru lielāko.
«SoftBank» norāda, ka struktūrvienības IPO piesaistījis 2,65 triljonu jenu (20,7 miljardu eiro) finansējumu, šim kļūstot par Japānas visu laiku lielāko un pasaulē otru lielāko IPO pēc «Alibaba» debijas biržā 2014.gadā.
Struktūrvienības «SoftBank Corp.» akcijas cena tirdzniecības sesijas noslēgumā gan bija nokritusies par 14,5% - līdz 1282 jenām, salīdzinot ar IPO noteikto cenu 1500 jenu apmērā.
Analītiķi akciju cenas kritumu skaidro ar šā mēneša sākumā piedzīvoto tehnisko kļūmi, kuras dēļ desmitiem miljonu «SoftBank» un Lielbritānijas mobilo sakaru operatora O2 klienti nespēja piekļūt datiem.
Tāpat negatīvu ietekmi radījušas arī drošības bažas saistībā ar Ķīnas tehnoloģiju uzņēmumu «Huawei», kura ražotās detaļas izmanto «SoftBank».
«SoftBank» gan spējis pārdot visus piedāvājumā nodotos 1,76 miljardus mobilo sakaru struktūrvienības akciju.
Šis IPO palīdzēs «SoftBank» iegūt finanšu līdzekļus laikā, kad tas aizvien vairāk pārvērš savu darbību par investīciju uzņēmumu.
«SoftBank» jau februārī paziņoja par plāniem realizēt mobilo sakaru struktūrvienības IPO. Uzņēmums skaidro, ka akciju kotēšana fondu biržā nodrošinās struktūrvienībai lielāku pārvaldes autonomiju, lai attīstītu savu izaugsmes stratēģiju.