Eksperti

Ja uzņēmums nav online, tas neeksistē jeb e-komercija kā iespēja biznesam

Mantas Lomsarģis, “Wolt” vadītājs Baltijā,10.07.2024

Jaunākais izdevums

Pāris gadus iepriekš e-komercijas attīstība uzņēmumos bieži vien bija apstākļu spiesta, jo ierobežojumi mudināja uzņēmumus meklēt jaunus risinājumus, lai nokļūtu pie saviem klientiem. Šobrīd uzņēmumu digitalizācija ir kļuvusi par teju vienīgo risinājumu, lai turpinātu attīstīt biznesu un sasniegtu arvien plašāku klientu loku.

Līdz ar iedzīvotāju paradumu maiņu, pieprasījums pēc dažādiem e-komercijas risinājumiem pieaug. Saskaņā ar Statista datiem[1], pārtikas piegādes tirgus vērtība līdz 2024. gada beigām sasniegs gandrīz 783 miljardus ASV dolāru un turpinās pieaugt arī nākamos gadus. Tas nozīmē, ka e-komercija ir kļuvusi par nozīmīgu dzinējspēku ikviena uzņēmuma attīstībā.

Mazo un vidējo uzņēmumu izaicinājums – izmaksas un iespējas

E-komercijas attīstība Latvijā joprojām ir pašā ceļa sākumā - kamēr Lietuvā tiešsaistes tirdzniecību piedāvā 38,9% uzņēmumu, Igaunijā 22,3%, Latvijā spēkus e-komercijā iemēģinājuši vien 19,7% uzņēmumu[2].

Lai gan pašreizējā e-komercijas aktivitāte Latvijas uzņēmēju vidū nav augsta, tā atspoguļo ievērojamu izaugsmes potenciālu. Ar pareizu pieeju un atbalstu Latvijas uzņēmumi var izmantot šo potenciālu, lai ne tikai noķertu, bet arī pārspētu kaimiņvalstis e-komercijas jomā. Turklāt tiešsaistes tirdzniecība ir ne tikai veids, kā paplašināt savu tirgu, bet arī kāpināt uzņēmuma ienākumus. Pērn veiktais pētījums apliecina, ka par papildus ērtībām un ātrumu lielākā daļa patērētāju (56%) ir gatavi maksāt vairāk[3].

Tomēr Latvijas uzņēmēji saskaras ar virkni izaicinājumu. Sava e-veikala izveidošana un uzturēšana prasa lielas sākotnējās investīcijas un zināšanas par digitālajiem risinājumiem, kas lielai daļai mazo uzņēmumu nav “paceļami”. Turklāt uzņēmumiem jāspēj izstrādāt arī efektīvas digitālā mārketinga stratēģijas, lai izceltos konkurentu starpā un starp “jaudīgāk aprīkotiem” starptautiskajiem zīmoliem. Šādās situācijās nozīmīgs atbalsts mazajiem uzņēmējiem ir dažādas digitālās platformas, kas veiksmīgi pilda sabiedrotā lomu.

Saskaņā ar MDPI pētījumu[4], e-komercijas platformas būtiski ietekmē mazo un vidējo uzņēmumu finanšu veiktspēju un ilgtspēju, jo tās piedāvā ne tikai tehnoloģiskos risinājumus, bet arī atbalsta sistēmas, kas palīdz uzņēmumiem uzlabot biznesa operatīvo efektivitāti un palielināt ieņēmumus. Platformu piedāvātās iespējas, piemēram, integrēti mārketinga rīki, analītikas sistēmas un piekļuve plašākai klientu bāzei, ievērojami veicina MVU spēju pielāgoties tirgus izmaiņām un saglabāt konkurētspēju, ko apliecina ne tikai Wolt dati, bet arī veiktie pasaules pētījumi.

Platformu loma e-komercijā turpina pieaugt

Lai gan Latvija pašlaik nevar lepoties ar augstiem rādītājiem e-komercijas attīstībā, Wolt datos redzam, ka arī Baltijā preču iegāde tiešsaistē kļūst arvien populārāka. Īpaši strauju izaugsmi redzam tieši pieprasījumā pēc pārtikas precēm ar ātro piegādi. Pieprasījumu pieaugumu redzam arī savos datos - salīdzinot 2023. gada mazumtirdzniecības rādītājus ar 2022. gadu, izaugsme pārsniedz pat 100%, piedāvājumā aptverot teju visu iespējamo – no pārtikas precēm līdz precēm mājdzīvniekiem, dārzam un kam vien nepieciešams. Tas nozīmē, ka klients jau gaida, kad piedāvājums kļūs vēl plašāks ar vietējo uzņēmumu produktiem.

Arī platformu lietotāju skaits turpina pieaugt un, kā apliecina Statista dati, pieaugums turpināsies ar 4,54% augšupeju ik gadu, līdz 2029. gadam tirgus apjomiem sasniedzot 352,70 miljardus ASV dolāru. Turklāt prognozēts, ka arī platformu lietotāju skaits līdz 2029. gadam sasniegs 1,6 miljardus – tātad plašu pircēju loku varēsim sasniegt vien ar dažu platformu starpniecību.

Lai Latvijas uzņēmēji varētu izmantot e-komercijas sniegtās iespējas, ir svarīgi pielāgoties jaunajām tendencēm un izmantot katram biznesam piemērotākos digitālos risinājumus. Platformu izmantošana var būt efektīvs veids, kā maziem uzņēmumiem sasniegt plašāku auditoriju un uzlabot savu konkurētspēju. Wolt pieredze apliecina, ka digitālo platformu izmantošana ne tikai veicina vietējo uzņēmumu izaugsmi un attīstību, bet arī bagātina iepirkšanās pieredzi, nodrošinot patērētājiem ērtu, pieejamu un kvalitatīvu pakalpojumu.

Redzam, ka vietējo uzņēmēju iespējas ir plašas gan mazam, gan lielākam uzņēmumiem, tāpēc atliek vien spert pirmo soli, lai pavērtu jaunus apvāršņus uzņēmuma izaugsmē. Izmantojot e-komercijas sniegtās iespējas, Latvijas uzņēmumi varēs ne tikai sasniegt, bet arī pārspēt kaimiņvalstu līmeni, nodrošinot ilgtspējīgu attīstību un konkurētspēju nākotnē. Šie soļi veicinās vietējās ekonomikas izaugsmi un radīs jaunas iespējas uzņēmējiem un patērētājiem.

[1] Statista - Grocery Delivery Market Value 2024: https://www.statista.com/outlook/emo/online-food-delivery/grocery-delivery/worldwide

[2] Eurostat - Digitalisation in Europe 2024: https://ec.europa.eu/eurostat/cache/interactive-publications/digitalisation/2024/17/index.html

[3] PwC Global Consumer Insights Pulse Survey: https://www.pwc.com/gx/en/news-room/press-releases/2023/global-consumer-insights-pulse-survey-february-2023.html

[4] MDPI - The Impact of E-commerce on SMEs: https://www.mdpi.com/0718-1876/16/7/166

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Wolt piedāvās finansējumu uzņēmumiem

Db.lv,23.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums “Wolt” sadarbībā ar “finmid”, Berlīnē bāzētu finanšu uzņēmumu, turpmāk piedāvās jaunu pakalpojumu – “Wolt Capital”, kas komersantiem Latvijā nodrošinās ātru un vienkāršu piekļuvi papildu finansējumam.

Uzņēmumi “Wolt Capital” finansējumu varēs piesaistīt tādām vajadzībām kā aprīkojumu iegādei, īpašumu nomai, apgrozāmo līdzekļu finansēšanai, lai izlīdzinātu sezonalitātes svārstības un citiem uz attīstību vērstiem mērķiem. Tirgotāji un ēdināšanas uzņēmumi finansējumu varēs saņemt vienu līdz divu dienu laikā.

“Uzklausot mūsu sadarbības partneru vajadzības vairākās valstīs, tostarp Latvijā, izkristalizējās vajadzība uzņēmumiem, īpaši ēdināšanas biznesā, sniegt finansiālu atbalstu, lai veicinātu to attīstību. Bieži vien uzņēmumiem ir pietiekami daudz apgrozāmo līdzekļu ikdienas darbības nodrošināšanai, taču ir ierobežotas iespējas lielāku projektu realizācijai. Piemēram, vasaras sezonā, kad ir nepieciešamas papildu investīcijas terases sezonas uzsākšanai, vai Ziemassvētku laikā, kad pie restorāniem iespējams piedāvāt karstos dzērienus garāmgājējiem, nereti uzņēmumiem tam vienkārši trūkst līdzekļu. Taču mums, kā šo uzņēmumu sadarbības partnerim, ir redzams, ka šādas papildu investīcijas varētu atmaksāties. Tāpēc arī kopā ar vācu uzņēmumu esam izstrādājuši vienkāršu un caurspīdīgu piedāvājumu papildu finansējuma saņemšanai,” norāda Mantas Lomsarģis, “Wolt” vadītājs Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu un citu preču piegādātājs "Wolt" sāk sadarbību ar Lietuvā reģistrēto banku "Revolut Bank", informē SIA "Wolt Latvija" pārstāvji.

Uzņēmumu sadarbība nodrošinās "premium", "metal" un "ultra" bankas karšu īpašniekiem bezmaksas piekļuvi "Wolt+" abonementam, kā arī piekļuvi ekskluzīvām atlaidēm, vēsta uzņēmumā.

"Integrējot mūsu Wolt+ programmu, kas nodrošina bezmaksas piegādi un piekļuvi atlaidēm, mēs ceram uzlabot Revolut lietotāju iepirkšanās pieredzi 17 tirgos,” norāda Mantas Lomsargis, Wolt vadītājs Baltijā.

Patlaban "Wolt+" programmai ir viens miljons abonentu un programma klientiem ļāvis ietaupīt vairāk nekā 200 miljonus eiro kopš tās darbības uzsākšanas 2021.gadā. Līdztekus kopumā pēdējo desmit gadu laikā pārdošanas apjomi caur "Wolt" visos tās darbības tirgos pārsniedz 15 miljardus eiro un kopējais klientu pasūtījumu skaits sasniedzis aptuveni 700 miljonus, atzīmē kompānijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu un citu preču piegādātājs "Wolt" sācis darbu Cēsīs un blakus esošajās teritorijās - Priekuļos, Cīrulīšos un Līvos, informē kompānijā.

Tādējādi turpmāk "Wolt" pakalpojumi būs pieejami 14 Latvijas pilsētās - Rīgā, Jūrmalā, Liepājā, Jelgavā, Daugavpilī, Ventspilī, Valmierā, Rēzeknē, Jēkabpilī, Ogrē, Salaspilī, Siguldā, Ādažos un Cēsīs.

"Cēsis turpina attīstīties un pēdējos gados ir spējušas piesaistīt aizvien vairāk iedzīvotāju un pilsētas viesu. Esam gandarīti, ka varam turpināt savu attīstību un aizvien vairāk Latvijas iedzīvotājiem un uzņēmējiem piedāvāt mūsdienīgu pakalpojumu," stāsta "Wolt" Baltijā vadītājs Mantas Lomsarģis.

"Wolt" iespējams pasūtīt preces un maltītes no vairāk nekā 900 restorāniem un 660 mazumtirdzniecības vietām.

SIA "Wolt Latvija" 2021.gadā strādāja ar 11,747 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 3,7 reizes vairāk nekā 2020.gadā, bet kompānijas peļņa saruka 4,3 reizes - līdz 109 948 eiro. Kompānijas 2022.gada finanšu rezultāti līdz šim nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tehnoloģiju attīstība kurjerpiegādēs tuvākajos gados būs ļoti strauja

LETA,23.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju attīstība kurjerpiegādēs tuvākajos gados būs ļoti strauja, intervijā prognozēja kurjerpiegāžu platformas "Wolt" vadītājs Baltijā Mants Lomsarģis.

Pēc viņa teiktā, pandēmija bija nozīmīgs pavērsiena punkts visai kurjerpiegādes nozarei.

"Pandēmijas ierobežojumu laikā cilvēkiem reizēm nemaz nebija citu iespēju, kā vien izmēģināt e-komerciju. Protams, mēs varētu diskutēt par pieredzi un visu pārējo, bet tas patiesībā būtiski mainīja iedzīvotāju paradumus. Pandēmija mūsu nozari ietekmēja tādā veidā, ka cilvēki platformas sāka uztvert kā ērtību un laika ietaupītāju, kas cilvēkiem ir svarīgi arī šobrīd," teica Lomsarģis.

Savukārt šobrīd, pēc "Wolt" vadītāja paustā, liela uzmanība tiek pievērsta mākslīgajam intelektam un mašīnmācībai, kas, protams, ir ļoti svarīgi un būtiski, bet vēl svarīgāk ir tas, kā šīs tehnoloģijas izmantos un pieņems uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Restorānu biedrība aicina VID vērtēt ātro ēstuvju nodokļu nomaksas disciplīnu

LETA,22.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Restorānu biedrība (LRB) aicina Valsts ieņēmumu dienestu (VID) vērtēt ātro ēstuvju nodokļu nomaksas disciplīnu, intervijā sacīja biedrības prezidents Jānis Jenzis.

Taujāts par ātro ēstuvju, tostarp kebabnīcu skaita palielināšanos Rīgā un ietekmi uz nozari, Jenzis norādīja, ka biedrības redzeslokā ir nonācis nodokļu nomaksas jautājums. "Esam to arī pārrunājuši ar VID sadarbības līguma ietvaros par nodokļu nomaksas disciplīnu," skaidroja Jenzis, piebilstot, ka ne visas kebabnīcas maksā nodokļus, tādēļ šim aspektam būtu nepieciešams papildu izvērtējums.

Viņš arī minēja, ka apzinās VID noslodzi un saprot, ka šādai izpētei nepieciešami papildu resursi, tādēļ nozare VID apliecinājusi gatavību sniegt algoritmu par nozares katras profesijas algas apjomu, tostarp reģionālā dalījumā, piemēram, pavāra vēlamās algas līmeni Rīgā un reģionos, kā arī nostrādāto stundu skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemkopības ministrs Armands Krauze, pamatojoties uz Zemkopības ministrijā saņemto informāciju, rosina Pārtikas un veterināro dienestu (PVD) pastiprināti pievērst vērību un operatīvi sniegt priekšlikumus patērētāju aizsardzības uzlabošanai, saņemot pakalpojumus no ēdienu piegādes uzņēmumiem.

"PVD uzdevums ir nodrošināt, lai Latvijas iedzīvotāji saņem drošu un kvalitātes prasībām atbilstošu pārtiku. Nav pieņemams, ka iegādāto pārtikas produktu kvalitāte piegādes laikā netiek nodrošināta līdzvērtīgi prasībām, kādas tās ir pārējos pārtikas ķēdes posmos. Tiekoties ar PVD ģenerāldirektoru Māri Balodi, vienojāmies, ka nepieciešami uzlabojumi pašreizējā kārtībā, sniedzot iedzīvotājiem garantiju par saņemto pakalpojumu kvalitāti un nepieciešamo higiēnas prasību ievērošanu," uzsver zemkopības ministrs Armands Krauze.

Pēc sarunas ar zemkopības ministru, PVD operatīvi informēja par turpmāko rīcību un piedāvāja virkni priekšlikumu, kas nodrošinātu stingrāku uzraudzību ēdienu piegādātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā nodots projekts “Novira Plaza” Rīgas centrā, kurā investēti vairāk nekā 60 miljoni eiro.

Starp ēkas nomniekiem ir tādi uzņēmumi kā "Spaces", "Wolt Latvia", "PwC Latvia", "Eversheds Sutherland Bitāns",“Zalaris”, “GoCardless”,“Newsec”, kā arī daudzi citi.

"Būvēšanas process pašā pilsētas centrā vienmēr ir izaicinājumu pilns. Ēkas nodošana ekspluatācijā ir robežpunkts, kad varam atskatīties uz visu procesu, un esam gandarīti par paveikto. Daces Putniņas vadīto arhitektu grupas mērķis bija izveidot modernu ēku, kas organiski iederētos Rīgas vēsturiskajā centrā, un, manuprāt, tas ir paveikts lieliski," komentē "Novira Capital" valdes loceklis Nikolajs Križanovskis (Nikolay Kryzhanovskiy).

“Novira Plaza” ir moderns A klases biznesa centrs, kas atrodas starp Satekles, Marijas un Elizabetes ielām. Projekta attīstītāju mērķis ir iegūt LEED platīna sertifikātu pirmajos ēkas darbības gados.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Darbu sāk par 70 miljoniem eiro tapušais biznesa centrs Novira Plaza

Db.lv,12.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 12.aprīlī, darbu sāks biznesa centrs "Novira Plaza", kurā ieguldīti 70 miljoni eiro, informē ēkas attīstītāja pārstāvji.

Biznesa centrs nodots ekspluatācijā februārī.

Par savu mājvietu jauno A klases biznesa centru ir izvēlējušies tādi uzņēmumi kā "GoCardless", "PwC Latvia", "Wolt Latvia", "Eversheds Sutherland Bitāns", "Zalaris", "Newsec" un daudzi citi. Biznesa centrā "Novira Plaza" atradīsies arī "premium" klases kopstrādes telpas "Spaces".

"Novira Plaza" attīstītāji ir "Evernord Asset Management", licencēta Lietuvas aktīvu pārvaldīšanas sabiedrība, kas šobrīd pārvalda četrus slēgtus ieguldījumu fondus un darbojas visās trīs Baltijas valstīs, un "Novira Capital", viens no vadošajiem nekustamo īpašumu attīstītājiem Igaunijā. "Evernord Group" šobrīd pārvalda klientu aktīvus vairāk nekā 250 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Konceptuāli atbalsta samazinātā PVN piemērošanu atsevišķai ēdināšanas uzņēmumu grupai

LETA,15.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien konceptuāli atbalstīja samazinātā pievienotā vērtības nodokļa (PVN) 12% apmērā piemērošanu uz trim gadiem atsevišķai ēdināšanas uzņēmumu grupai.

Komisijas priekšsēdētājs Jānis Reirs (JV) norādīja, ka priekšlikums paredz samazināto PVN piemērot tiem uzņēmumiem, kuru darba spēka izmaksas pārsniedz 10-15% no apgrozījuma. Uzņēmumiem, kuriem darba spēka izmaksas ir mazākas, komisijas ieskatā būtu jāpiemēro pilna PVN likme 21% apmērā.

Tāpat deputāti vienojās, ka ēdināšanas nozares uzņēmumiem būtu jāslēdz līgums vai vienošanās ar Ekonomikas ministriju (EM) un Finanšu ministriju (FM), ka samazinātā PVN likme tiktu piemērota uz trim gadiem, lai priekšvēlēšanu laikā netiktu panākti kādi citi nosacījumi.

Reirs arī norādīja, ka komisija šādu iniciatīvu atbalsta tikai tad, ja nozare spēs pierādīt, ka lēmums pozitīvi ietekmē tās izaugsmi un valsts kopējo ekonomisko attīstību. Līdzekļus, kas tiks gūti no samazinātā PVN, uzņēmumiem būs jānovirza sociālajām iemaksām un iedzīvotāju ienākuma nodokļa nomaksai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Statistika kļūs aizvien operatīvāka un detalizētāka

Jānis Goldbergs,04.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā statistikas pārvalde jau uzsākusi darbu pie dažādu statistikas datu izmantojamības uzlabošanas, kā arī vēlas radīt aktuālo datu rīkus, kas ļautu veikt efektīvāku prognozēšanu un dotu pārskatāmus un svaigus datus lēmumu pieņēmējiem visdažādākajās jomās, intervijā Dienas Biznesam atklāj pārvaldes priekšnieks Raimonds Lapiņš.

Esat jaunais Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) vadītājs. Kāds ir jūsu redzējums par CSP attīstību, un kā tas konkrēti saistās ar mūsu lasītāju vai biznesa kopienas vajadzībām?

Nāku no statistikas lietotāju vidus. Ekonomikas ministrijā esmu aizvadījis 22 gadus, un esmu strādājis ar CSP statistiku ļoti daudz. Pat ienākot šeit, es vēl aizvien jūtos nedaudz klienta ādā. Tas arī dod nelielu priekšrocību, domājot par nākotni, par to, ko vajag. Tas lielais mērķis ir izveidot CSP par vadošo datu iestādi. Lēmumpieņēmējiem ir ļoti svarīgi dati, ja ir jāveic starpvalstu salīdzinājumi, tomēr daudz svarīgāk ir sagādāt viņiem operatīvus, precīzus un pietiekamus datus lēmumu pieņemšanai. Te nav runa par ārkārtīgu precizitāti, jo, pieņemot lēmumus, tāpat ir nenoteiktība, un uzdevums ir to mazināt. Ekonomikas ministrijā, domājot par nākotnes IKP pieaugumu, nav bijis liela satraukuma, vai kļūdīsimies par vienu vai divām decimālzīmēm, piemēram, būs 5,2% vai 5,4% IKP pieaugums. Dievs dod, ka trāpām 5%! Lai strādātu ar šādu precizitāti bez “Dievs dod!”, ir svarīgi saņemt vajadzīgos datus ātri. Te vislielākā nozīme ir operativitātei, nevis precizitātei līdz kādai zīmei aiz komata. Ja šos precīzos datus saņemam trīs mēnešus par vēlu, kad visas prognozes veiktas un lēmumi pieņemti, tiem ir maz jēgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā advokātu biroju tīkla birojs ZAB Eversheds Sutherland Bitāns SIA noslēdzis nomas līgumu un pārcelsies uz jaunām biroja telpām vairāk nekā 850 kvadrātmetru platībā A klases biznesa centra “Novira Plaza” 5.stāvā.

"Ņemot vērā mūsu darbības mērogu, mūsu birojs nevarētu atrasties nekur citur, kā vien izcilā ēkā valsts galvaspilsētas centrā. Tāpēc esmu pārliecināts, ka izvēle par labu modernajai un ilgtspējīgajai "Novira Plaza" jaunbūvei ir pareizais lēmums mūsu komandai," komandas izvēli par labu jaunajām biroja telpām komentē vadošais partneris Agris Bitāns.

"Būvniecības darbiem tuvojoties noslēgumam, turpina papildināties nomnieku loks, un mēs esam ļoti gandarīti, ka “Novira Plaza” par savu jauno mājvietu izvēlas Latvijā un pasaulē atzīti uzņēmumi, kuri novērtē mūsu vīziju par ilgtspējīga, mūsdienīga un dinamiska biznesa centra izveidi pašā Rīgas sirdī,” teic “Evernord Asset Management” direktore un “Evernord Group” dibinātāja Jolanta Jurga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Konceptuāli atbalsta 12% PVN likmes piemērošanu atsevišķiem ēdināšanas uzņēmumiem

LETA,19.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē trešdien konceptuāli atbalstīja priekšlikumu par samazinātās 12% pievienotā vērtības nodokļa (PVN) likmes piemērošanu atsevišķiem ēdināšanas uzņēmumiem, kuru darbaspēka izmaksas pārsniedz 10-15% no apgrozījuma.

Uzņēmumiem, kuriem darbaspēka izmaksas ir mazākas, komisijas ieskatā būtu jāpiemēro pilna PVN likme 21% apmērā.

Komisija lūdz ministrijām rast objektīvākos kritērijus šāda dalījuma ieviešanai.

Komisijas deputāti vienojās, ka ēdināšanas nozares uzņēmumiem būtu jāslēdz līgums vai vienošanās ar Ekonomikas ministriju un Finanšu ministriju, ka samazinātā PVN likme tiktu piemērota uz trim gadiem atsevišķai ēdināšanas uzņēmumu grupai.

Vienlaikus komisija šādu iniciatīvu atbalsta tādā gadījumā, ja nozare ar pamatotiem argumentiem spēj pierādīt, ka lēmums pozitīvi ietekmē tās izaugsmi (palielinās apgrozījums un tamlīdzīgi) un arī valsts kopējo ekonomisko attīstību. Līdzekļus, kas tiktu gūti no samazinātā PVN, uzņēmumiem būtu jānovirza sociālajām iemaksām un iedzīvotāju ienākuma nodokļa nomaksai, kas veicinātu arī algu pieaugumu nozarē kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru