Investējot aptuveni 5,5 milj. eiro, PSIA Ventspils reiss iecerējis iegādāties 15 videi draudzīgus autobusus un izveidot to uzlādes infrastruktūru
To intervijā Dienas Biznesam stāsta PSIA Ventspils reiss direktors Arvis Bernics. Viņš norāda, ka, lai uzņēmums spētu nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu ar pietiekami zemu pašizmaksu, jāmeklē arvien jauni risinājumi, sabalansējot pasažieru intereses ar uzņēmuma iespējām.
Fragments no intervijas:
Kāpēc izvēlējāties iegādāties elektroautobusus?
Uzņēmuma ilgtermiņa attīstības plāns paredz ne tikai paaugstināt pasažieru pārvadājumu kvalitāti, bet arī samazināt izmešus, cik vien to ļauj autobusu tehnoloģiskās iespējas. Vienā vārdā sakot – elektroautobusi ir apkārtējai videi un arī iedzīvotājiem draudzīgāki nekā tie, kuri izmanto dīzeļdegvielu. Atšķirībā no Rīgas, Liepājas vai Daugavpils Ventspilī sabiedriskais transports vienmēr ir balstījies uz autobusiem, kuri patērē dīzeļdegvielu, bet padomju laikos – arī benzīnu. Iecerēts, ka 2019. gadā būs 15 jauni videi draudzīgi autobusi, no kuriem 14 būs elektroautobusi. Lai arī elektroautobusi nav nekāds know how, tomēr Ventspilī plānoti mazas ietilpības elektroautobusi, kādu citviet nav. Kāpēc mums tādi vajadzīgi? Tāpēc, ka Ventspilī 80% maršrutu apkalpo mazas ietilpības autobusi, jo tos izvēlas pasažieri. Plānots, ka 14 no jaunajiem autobusiem būs tieši mazas ietilpības. Tā nebūs 100% autobusu parka nomaiņa, bet gan tikai to, kuri apkalpo pilsētas galveno maršrutu, kur tiek pārvadāti 60% no visiem pilsētas pasažieriem. Pārējos maršrutos paliks autobusi ar dīzeļdzinējiem. Tas nozīmā, ka dīzeļdegvielas iepirkums samazināsies, bet tā vietā tiks meklēts elektroenerģijas piegādātājs. Kopējās investīcijas 5,5 milj. eiro apmērā sākotnēji šķiet iespaidīgas, tomēr jārēķinās, ka uzņēmumam ir jāizveido attiecīga infrastruktūra – uzlādes stacijas ne tikai garāžā, bet arī šī maršruta galapunktos. Tomēr maršrutos, kur strādā tikai viens autobuss, tas tā arī paliks ar dīzeļdegvielu, jo tajos izmantot elektroautobusus nav ekonomiski izdevīgi. Tuvākajā laikā šādu maršrutu elektrifikācija nav paredzēta.
Visu interviju Investēs miljonus elektroautobusos lasiet 8. maija laikrakstā Dienas Bizness.