Investējot produkta izstrādē septiņus tūkstošus latu, Latvijā sākta graudaugu maisījuma jeb musli Graci ražošana, atklāj JIC biznesa inkubatora uzņēmuma SIA Felici vadītāja Alise Balgalve.
Šobrīd SIA Felici piedāvā četru veidu musli – Tievais vielmaiņas stimulēšanai, Enerģiskais enerģijai, Vieglais, kas palīdz attīrīt gremošanas sistēmu un Skaistais, kas veicina šūnu atjaunošanos. Patlaban par musli piegādi SIA Felici ir noslēgts līgums ar Rimi Baltic, un piedāvājumu izskata arī lielveikali Sky, Stockman, Prisma un Elvi.
Sešus mēnešus pēc Graci nonākšanas veikalu plauktos tiks izvērtēta patērētāju interese, un tad tiks kalti turpmākie plāni.
SIA Felici vadītāja stāsta, ka visi produktā izmantotie augļi nāk no Latvijas, graudi produkta ražošanai tiek meklēti caur selekcionāriem, kas pazīst zemniekus, kuri izmanto Latvijā selekcionētu sēklu, tāpat sēkla tiek iepirkta arī no Valsts Priekuļu laukaugu selekcijas stacijas, savukārt spelta tiek iepirkta Lietuvā.
Pārsvarā Latvijas produktu izmantošanai ir gan ideoloģiski, gan racionāli iemesli, stāsta uzņēmuma vadītāja. «Produkti, kas auguši mūsu klimatiskajā joslā, ir vispiemērotākie latviešiem,» viņa norāda, piebilstot, ka «jārēķinās, ka klimats ietekmē ne tikai cenu, bet arī garšu – mazāk saules, skābāks auglis».
«Graci musli sastāvā ir 17 dažādas sastāvdaļas, no kurām 12 ir specifiskas, piemēram, tritikāle, kailgraudu mieži, spelta, linsēklas, upenes, āboli, kanēlis, ķirbji un topiambūrs. Bieži izejvielas vērtība slēpjas tās specifiskajā pārstrādē,» norāda A. Balgalve.
«Vislielākā problēma bija atrast partnerus graudu placināšanai un mikronizēšanai tik mazā apjomā kā tonna no katra graudauga,» atzīst A. Balgalve. «Rīgas Dzirnavniekam, lai palaistu un pieregulētu iekārtu, sešas tonnas «izsvaidās pa līniju», lietuvieši, kas sākotnēji šķita ļoti cerīgi, mainīja dzirnavu konceptu un pārgāja uz Palink pasūtījumu ražošanu, pārējie kā minimālo apjomu pārstrādei nosauca divas tonnas, kas mums šobrīd ir par daudz. Ilgi meklējām, līdz Latvijā atradām mazas dzirnavas, kas piekrita placināt pa vienai tonnai,» viņa stāsta.
Tāpat arī produkta iepakojums tika «googlēts» gadiem, stāsta SIA Felici vadītāja, jo Latvijā tādu neviens nespēja piedāvāt, vien atvest no Ķīnas pilnu konteineru bez garantijām.
Savukārt pati ideja par musli ražošanu uzņēmējai radusies pirms trim gadiem, kad pašai kļuva aktuāla formas atgūšana pēc pirmā bērna piedzimšanas.