Sākot ar 8. augustu, jaunajiem uzņēmējiem būs pieejams biznesa ideju testēšanas instruments - Modes un izklaides centrā Rīga Plaza darbosies Inovāciju stends, kurā jaunie uzņēmēji piedāvās centra apmeklētāju - savu potenciālu klientu - vērtēšanai savas biznesa idejas, aicinot tās komentēt, sniegt ieteikumus uzlabošanai, kā arī nopirkt pirmos produktus, informē uzņēmuma pārstāvji.
Stendu izveidoja Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības (LU EVF) Biznesa inkubators sadarbībā ar Modes un izklaides centru Rīga Plaza un ar ASV vēstniecības atbalstu.
Strādājot ar jaunajiem uzņēmējiem, esam pamanījuši, ka viņi attīsta biznesa idejas, galvenokārt balstoties uz saviem un tuvinieku pieņēmumiem, nevis objektīvām potenciālo pircēju atsauksmēm. Tāpēc bieži, palaižot produktu tirgū, izrādās, ka nav izvēlēta īstā mērķauditorija vai produkta īpašību kopums neatbilst klienta vēlmēm; vai arī produkts savā būtībā nevienam nav vajadzīgs, stāsta LU studentu Biznesa inkubatora vadītājs Mikus Losāns.
Inovāciju stenda mērķis ir palīdzēt jaunajiem un topošajiem uzņēmējiem novērtēt reālu pieprasījumu pēc produkta un atrast idejas konceptu, kas būs klienta vajadzībām piemērots, balstoties uz 15 000 potenciālo klientu atsauksmēm, pirms oficiāli palaist to tirgū.
Atšķirībā no tradicionālajām klientu aptaujām, Inovāciju stenda apmeklētājam būs iespēja nopirkt jaunu produktu, tādā veidā parādot reālu pieprasījumu pēc tā, skaidro Mikus Losāns.
Sagaidāms, ka pēc dalības stendā jaunais uzņēmējs atradīs īsto biznesa virzienu, kurā mērķtiecīgi darboties tālāk, vai arī sapratīs, ka ir jāmeklē pavisam cita pieeja vai pat ideja,” viņš turpina un norāda, ka noteikti būs arī tādi dalībnieki, kas, pateicoties stendam, sapratīs, ka uzņēmējdarbība nav viņiem. Šie cilvēki noteikti kļūs laimīgāki darba ņēmēji, tā LU studentu Biznesa inkubatora vadītājs.
„Tirgojoties centrā un pakļaujoties nosacījumiem, kas ir saistoši reāliem veikaliem, projekta dalībnieki labāk apzināsies reālo situāciju, kas viņus sagaida, iznākot ārā no inkubatora – kādas ir viņu klientu vajadzības un ar kādiem paņēmieniem savu produktu virzīt. Mēs ticam, ka kāds no šiem jaunajiem uzņēmējiem pēc brīža jau kļūs par centra pastāvīgo nomnieku un turpinās priecēt apmeklētājus ar inovatīviem un nebijušiem produktiem vai pakalpojumiem, stāsta modes un izklaides centra mārketinga vadītāja Urzula Spickus.
Pirmie savu ideju – bērnu zīmējumus ar 3D tehnoloģiju palīdzību pārvērst suvenīros un rotaļlietās – testēs LU studentu Biznesa inkubatora dalībnieki un programmas STUDENTA UZŅĒMĒJA GARS š.g. grantu konkursa uzvarētāji Creativity Within. Šāds pakalpojums jau eksistē ārzemēs, bet Latvijā ideja ir pavisam jauna, un, strādājot pie tās, meklējam pieejas kā sasniegt mūsu potenciālos klientus un efektīvāk iegūt atsauksmes par šo produktu. Piedaloties stendā, ceram noskaidrot potenciālu klientu viedokli par pašu pakalpojumu, produkta kvalitāti un cenu, savās gaidās par dalību jaunajā biznesa ideju testēšanas instrumentā dalās Creativity Within pārstāvji.
Projekta autori stāsta, ka ja stenda koncepts sevi pierādīs, nākotnē ir plānots stendu skaitu palielināt, piedāvājot iespēju testēt savas biznesa idejas visā Latvijā. Mēs gribam panākt, lai katrs Latvijas iedzīvotājs beidzot izvilktu no skapja savu ilgi domāto biznesa ideju, un, veiksmīgi notestējot, realizētu to, neatkarīgi no tā, vai viņš ir dalībnieks kādā no Latvijas Biznesa inkubatoriem, projekta ilgtermiņa mērķos dalās Mikus Losāns.