Veidos holdingu valsts transporta kompāniju pārvaldīšanai vienotā tranzīta koridora piedāvāšanai, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrija (EKM) iecerējusi izveidot vienotu holdinga kompāniju valstij piederošo transporta uzņēmumu pārvaldīšanai, vēstīja Rus.postimees.ee, atsaucoties uz BNS. Līdz ar efektivitātes palielināšanu iecerēts nošķirt komerciālo un politisko vadību. Holdingkompānija pārvaldīs Tallinas ostu (Tallinna Sadam), Igaunijas dzelzceļa infrastruktūras (Eesti Raudtee) un pārvadājumu (EVR Cargo) uzņēmumus, Eesti Loots (loču pakalpojumi), Saarte Liinid (citu Igaunijas ostu pārvaldītājs), Tallinna Lennujaam (lidosta). Tāpat EKM izskata iespēju izveidot starpniekfirmu, kurai piederētu daļas Igaunijas dzelzceļa kompānijās un kura pārstāvētu dzelzceļa nozari sarunās ar Krieviju.
Kā pašu būtiskāko pozitīvo infrastruktūras uzņēmumu konsolidācijas radīto efektu ministrija min mērķtiecīgu Igaunijas tirdzniecības koridora pārdošanu, kuras pamata nosacījums ir dzelzceļa kompāniju un Tallinas ostas koordinācija. Holdinga kompānijas izveidošanas rezultātā jātiek izveidotam spēcīgam visu sektoru pārstāvošam tranzīta nozares partnerim, kas varēs pieņemt operatīvus lēmumus un piedāvāt visam loģistikas sektoram vienotu cenu. Mērķtiecīgi plānotu investīciju, pārdošanas koordinācijas un kopīgas likviditātes pārvaldīšanas rezultātā radīsies iespēja atbrīvot naudas līdzekļus 16 milj. eiro apmērā, lēš EKM.
Kopē Latviju
Zīmīgi, ka EKM iecere lielā mērā atgādina savulaik Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA) piedāvāto risinājumu Latvijas tranzīta koridora konkurētspējas palielināšanai. DB jau daudzkārt rakstījis, ka Satiksmes ministrija (SM) ostu pārvaldības reformu diskusiju laikā virzīja LLA ideju savā izpildījumā (VAS Gateway Latvia kā kompleksais līgumslēdzējs no Latvijas puses, apkopojot savā piedāvājumā visu nepieciešamo pakalpojumu klāstu, kuru faktiski nodrošinās jau esošie tirgus dalībnieki), bet tad satiksmes ministrs Aivis Ronis domas mainīja. Rezultātā jau satiksmes ministra Anrija Matīsa laikā valdība, aizbildinoties ar citu nozares spēlētāju iebildumiem, vienota tranzīta koridora piedāvājuma izstrādes funkciju 2013. gadā uzticēja VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) «mazmeitiņai» SIA LDz Cargo loģistika. Par būtiskiem un taustāmiem panākumiem (piemēram, NVS valstu, Eiropas vai Ķīnas kravu izteik- smē) šajā jomā ne LDz, ne LDz Cargo loģistika, ne SM līdz šim nav ziņojuši.
Visu rakstu Igauņi realizēs Latvijas atmesto projektu lasiet 8. septembra laikrakstā Dienas Bizness.