Finanses

Iepirkumu uzraugam jauna vadītāja

Zanda Zablovska,06.03.2012

Jaunākais izdevums

Valdība atbalstījusi Daces Gailes apstiprināšanu Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) vadītājas amatā.

D. Gaile strādā IUB kopš biroja dibināšanas 2002. gada janvārī. Vispirms viņa ieņēma Metodoloģijas departamenta vietnieces, vēlāk direktores amatu. D. Gailes līdzšinējā darba pieredze valsts pārvaldē, zināšanas un prasmes, kā arī redzējums par IUB attīstības vīziju pārliecināja konkursa atlases komisiju, iepriekš norādīja finanšu ministrs Andris Vilks.

D. Gaile IUB vadītāja amatam izvēlēta publiskā konkursa kārtībā no septiņiem pretendentiem. Viņa ir ieguvusi Sociālo zinātņu maģistra grādu ekonomikā, kā arī bakalaura grādu vadības zinātnē Rīgas Tehniskajā universitātē.

Saskaņā ar likumu IUB vadītāja amatā pretendentu ieceļ finanšu ministrs pēc apstiprināšanas Ministru kabinetā.

DB jau rakstīja, ka IUB vadītāja amats ir vakants kopš pērnā gada 9. decembra. Par vadītāja pienākumu izpildītāja tika iecelta D. Gaile. Ilggadējais IUB vadītājs Andrejs Tiknuss atlūgumu iesniedza pērn 10. novembrī pēc paša vēlēšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gaile: IUB saistībā ar lielajiem iepirkumiem gandrīz nav izjutis politisko spiedienu

Nozare.lv,13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs apbrīnojami maz vai pat gandrīz nemaz nejūt politisko spiedienu, kas būtu saistīts ar vērienīgajiem projektiem, norāda jaunieceltā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) vadītāja Dace Gaile.

Vaicāta par politisko ieinteresētību vai ietekmi saistībā ar tādiem vērienīgiem iepirkumiem kā AS Pasažieru vilciens jaunie vilcieni vai infrastruktūras attīstības projekts Krievu salā, viņa norādīja, ka mēģinājumi piezvanīt un pateikt, kādam jābūt lēmumam, nav bijuši.

«Šāds spiediens netiek praktizēts. Finanšu ministrija vispār nejaucas mūsu lēmumos, jo tiek respektēts tas, ka saskaņā ar likumiem esam funkcionāli augstāka iestāde valstī sūdzību izskatīšanā. No juridiskā viedokļa neviens nedrīkst IUB norādīt, kā jālemj. IUB lēmumu var atcelt tiesa,» stāstīja Gaile.

Viņa arī pauda viedokli, ka mēģināt komandēt, kāds būs lēmums, arī tehniski nav tik vienkārši. «Iestādes vadītāji komisijas nevada, jo ne iepriekšējais vadītājs, ne es neesam juristi, bet komisijas priekšsēdētāji var būt tikai juristi. Katru reizi tiek veidota trīs cilvēku komisija. Vai zvanīs katram komisijas loceklim? Pat ja piezvanīs komisijas priekšsēdētājam, viņam var būt viens viedoklis, bet diviem komisijas locekļiem - cits, un jārēķinās ar vairākumu,» skaidroja biroja vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda»), liecina IUB publicētais Iesnieguma izskatīšanas komitejas lēmums.

IUB vadītāja Dace Gaile norādīja, ka «Talgo» vairs šajā iepirkumā «uz tā paša pamata» sūdzību iesniegt nevar.

«Es vairs nevaru iedomāties, ko viņi [«Talgo»] vēl varētu izdomāt,» teica Gaile, piebilstot, ka, protams, šo lēmumu vēl var pārsūdzēt tiesā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA pauda gandarījumu par to, ka «esam pavirzījušies soli tuvāk jaunu elektrovilcienu iegūšanai».

Arī viņš atzina, ka vēl ir iespējams pārsūdzības tiesā, «bet šis ir labs solis uz priekšu, lai mēs šos vilcienus iegūtu».

Lēmumā teikts, ka «Talgo» iesniegums par «Pasažieru vilciena» rīkotās sarunu procedūras rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt šo lēmumu. IUB atļāvis «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» izraudzīto uzvarētāju «Škoda» un atstājis spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons,25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tele2 atkārtoti iesniedzis sūdzību IUB par Zemkopības ministrijas mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumu

LETA,21.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «Tele2» atkārtoti iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par mobilo sakaru pakalpojumu iegādi Zemkopības ministrijai (ZM) un tās padotībā esošajām tiešās pārvaldes iestādēm, liecina IUB publiskotā informācija.

«Tele2» komercdirektors Raivo Rosts sacīja, ka IUB lēmums noteica, ka ZM jāizslēdz konkursa nolikumā noteiktais vērtēšanas kritērijs par konkrētās frekvencēs raidošo bāzes staciju skaitu. «ZM šo IUB lēmumu pēc būtības nav ņēmis vērā, jo veicis tikai korekcijas, mainot punktu skaitu, kas piešķirams par konkrētajā frekvencē raidošajām bāzes stacijām,» skaidroja Rosts.

Savukārt ZM uzsvēra, ka tā ir ņēmusi vērā IUB Iesniegumu izskatīšanas komisijas 25.jūlija lēmumā noteikto uzdevumu veikt grozījumus un pilnveidojusi nolikuma nosacījumus.

«Konkursa nolikums ir izstrādāts atbilstoši pasūtītāja vajadzībām, lai noteiktu saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu, un tajā ir iekļautas prasības un precizēti vērtēšanas kritēriji tīkla pārklājuma nodrošinājumam, bāzes staciju sadalījumam pēc skaita un frekfencēm, gan arī pakalpojumu pieejamības rādītājiem atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) veiktajiem mērījumiem,» uzsvēra ZM.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto tirgotājs SIA Norde Administratīvajā tiesā pārsūdzēs Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu atļaut Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD) slēgt 3,5 miljonus eiro vērtu līgumu par 52 automašīnu piegādi ar SIA Auto Blitz.

Norde pārstāve Līga Loļa aģentūrai LETA uzsvēra, ka IUB lēmumā ir vairākas nepilnības, kas mudina vērsties Administratīvajā tiesā un pārsūdzēt lēmumu.

Izskatot IUB lēmumu, Norde pārstāvji ir konstatējuši, ka nekādi jauni būtiski apstākļi nav noskaidroti un vērtēti, ir atspoguļota tikai iepriekšēja komisijas nostāja, kas liek secināt, ka Norde iesniegtās pretenzijas IUB nav izskatījis vai ņēmis vērā.

«Arī pēc lēmuma saņemšanas ir saglabājušies iepriekšējie jautājumi par Auto Blitz reālo situāciju ar nodokļiem. IUB lietas izskatīšanā nav pieprasījis Valsts ieņēmumu dienestā (VID) papildinformāciju par situāciju kārtībā. Šīs šaubas nav novērsusi ne Iepirkumu komisija, ne arī pats Auto Blitz. Tāpat IUB nav ņēmis vērā Norde iesniegto informāciju par citiem iespējamiem pārkāpumiem, piemēram, garantijas nosacījumu izmainīšanu un apkopju izmaksu palielināšanu,» skaidroja Loļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

IUB Rīgas satiksmei lūgs pārtraukt līgumu ar SIA Rīgas karte, kas no tirgus «izspiež» Mobilly

,19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme lūgs pārtraukt ar SIA Rīgas karte noslēgto līgumu par Rīgas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu.

Tā liecina LETA rīcībā esošais IUB atzinums kādai amatpersonai.

IUB tika lūgts izvērtēt Rīgas satiksmes rīcības neatbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, nododot visus Rīgas satiksmes autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus Rīgas kartei, nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā.

No amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka SIA CityCredit jeb Mobilly jau 2004.gadā uzvarēja iepirkumā par īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu Rīgas satiksmes autostāvvietās uz pieciem gadiem. 2010.gadā Rīgas satiksme izsludināja jaunu iepirkumu, tomēr tas tika pārtraukts, un CityCredit ar Rīgas satiksmi noslēdza vienošanos, ka iepriekš noslēgtais līgums ir spēkā līdz jaunas iepirkuma procedūras rezultātiem. Esošais līgums esot spēkā līdz šā gada jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

IUB vadītāja: pašvaldību vadītāji «apzināti nevēlas neko zināt par iepirkumu likumu»

LETA,25.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumos visnegodprātīgākās ir pašvaldības, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) pieredze.

IUB nereti dzird sūdzības par pašvaldību vadītājiem, kuri nemaz neslēpj, ka viņiem ir būtiski, lai iepirkumā uzvarētu konkrēts pretendents, šodien sabiedrības par atklātību - Delna rīkotajā diskusijā par korupcijas risku mazināšanu publiskajos iepirkumos sacīja IUB vadītāja Dace Gaile.

Viņa norādīja, ka vēlme piešķirt līgumu konkrētam izpildītājam visvairāk jūtams pašvaldībās, turklāt pašvaldību vadītāji «apzināti nevēlas neko zināt par iepirkumu likumu».

Gailes kritiku izpelnījās arī uzņēmēji, kuri, pēc viņas sacītā, gatavo nekvalitatīvus piedāvājumus, neievēro termiņus, veic dempingu, nepilda līguma saistības utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka nākamnedēļ Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) komisija vērtēs uzņēmumu "Eco Baltia vide" un "Lautus" iesniegtās sūdzības par Rīgas sadzīves atkritumu konkursu, apsaimniekošanas uzņēmumi neizslēdz, ka pēc sūdzību izskatīšanas Rīgas domei varētu nākties pagarināt pieteikšanos galvaspilsētas sadzīves atkritumu konkursam, pastāstīja atkritumu apsaimniekotāji.

"Eco Baltia vide" valdes priekšsēdētājs Jānis Aizbalts norādīja, ka uzņēmums, atbilstoši esošajai iepirkuma specifikācijai, ir sagatavojis un iesniedzis savu piedāvājumu, kas, uzņēmuma uzskatā, ir konkurētspējīgs gan no cenas, gan pakalpojumu kvalitātes viedokļa.

Viņš uzsvēra, ka Publisko iepirkumu likums liedz atvērt piedāvājumus, kamēr nav izskatītas sūdzības par paša iepirkuma nolikumu. Līdz ar to, ja IUB nākamnedēļ atzīs kādu no sūdzībām par pamatotu, tad Rīgas domei, neatverot pieteikumus un atgriežot tos dalībniekiem, būs jāpārtrauc esošais iepirkums un jāizsludina jauns, ņemot vērā IUB lēmumu.

"Varam paust tikai nožēlu, ka Rīgas dome, nepagarinot pieteikumu iesniegšanas termiņu, kas pēc sūdzību izskatīšanas IUB ļautu Rīgas domei veikt izmaiņas esošā iepirkuma specifikācijā un turpināt iepirkuma procesu, ir rīkojusies nepārdomāti, neievērojot arī iedzīvotāju intereses. Rīgas dome ar šādu rīcību radījusi jaunus papildu riskus, ka iepirkums nenoslēgsies līdz 12.martam, un kārtējo reizi būs jālemj par krīzes situācijas risinājumu pakalpojumu nepārtrauktības nodrošināšanai," viņš skaidroja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu nams ir atteicies pieņemt Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu likt «Pasažieru vilcienam» pārvērtēt elektrovilcienu iepirkuma konkursa rezultātus, aģentūra LETA uzzināja tiesā.

Tiesas pārstāve Ilze Butkus aģentūrai LETA skaidroja, ka ar tiesā pārsūdzēto lēmumu IUB uzdeva AS «Pasažieru vilciens» atkārtoti izvērtēt sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus. Tiesas secināja, ka pieteikumu jāatsaka pieņemt, jo strīdus lēmums tiesā nav pārsūdzams atsevišķi no lēmuma par uzvarētāja noteikšanu.

Administratīvās rajona tiesas tiesneses pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Augstākajā tiesā.

Vēršoties tiesā «Talgo» pārstāvji aģentūrai LETA pauda uzskatu, ka IUB ir pieļāvis būtiskas un rupjas kļūdas, kā arī izdarījis aplamus secinājumus, tādējādi pieņemot prettiesisku lēmumu.

«IUB lēmumā ir konstatējams tiešs vienlīdzīgas attieksmes pārkāpums, jo birojs pēc būtības ir noteicis, ka »Pasažieru vilcienam« atkārtoti jāizvērtē pretendentu piedāvājumi un jāizvēlas tieši [Čehijas] »Škoda Vagonka« piedāvājums. Šāds lēmums ir prettiesisks, ierobežo konkurenci un ir vērsts pret sabiedrības interesēm publiskajā iepirkumā saņemt objektīvi labāko un saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu,» skaidroja «Talgo» pārstāvji, piebilstot, ka kompānija piedāvāja zemāko vilcienu piegādes cenu - 225 miljoni eiro, kas ir par 16 miljoniem eiro mazāk nekā «Škoda Vagonka» piedāvājums, tādējādi ļaujot ietaupīt tikpat daudz, cik maksā divi pilnībā aprīkoti jauni vilcieni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tiknuss: IUB speciālistus galvenokārt pārvilina iepirkumu pretendenti

Nozare.lv,06.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) savā ziņā ir akadēmija - speciālisti noteiktu laiku nostrādā birojā, iegūst pieredzi un pēc tam tiek pārvilināti uz labāk atalgotu darbu pie iepirkumu pretendentiem vai juridiskajiem birojiem, atzīst bijušais IUB vadītājs Andrejs Tiknuss.

Pēc viņa sacītā, galvenais iemesls IUB speciālistu pārpirkšanai ir nekonkurētspējīgais atalgojums.

«Jurists, kurš pēc sūdzību izskatīšanas raksta lēmumus un piedalās sēdēs, uz papīra saņem nedaudz vairāk nekā 600 latu. Ja viņš saņem šādu naudu, tad ir skaidrs, ka viņu ir ļoti viegli pārpirkt,» norādīja Tiknuss un piebilda, ka IUB speciālistus lielākoties pārvilina juridiskās firmas un uzņēmumi, kas ir iepirkumu pretendenti, sevišķi būvnieki.

Tāpat Tiknuss atzina, ka labāks atalgojums juristiem ir valsts aģentūrās, uz kurām arī daudzi IUB speciālisti ir aizgājuši strādāt.

Bijušais IUB vadītājs atzina, ka krīzes laikā biroja atalgojums būtiski samazinājās. «Piemēram, man bija labs atalgojums - bet tas saruka līdz aptuveni 48% no iepriekšējā apmēra (Tiknusa valsts amatpersonas deklarācijas, kas iesniegtas Valsts ieņēmumu dienestā, liecina, ka 2007.gadā viņš algā saņēmis 43 693 latus, 2009.gadā – 20 389 latus, bet 2010.gadā – 16 437 latus - red.). Bet tas skāra arī ierindas darbiniekus,» atzina Tiknuss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pārvērtēts 4,5 miljonu latu vērtais elektropārvades trašu tīrīšanas konkurss; pretendenti atkal sūdzas IUB

Žanete Hāka,01.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) atkal apstrīdēti 4,5 miljonu vērtā Latvenergo izsludinātā elektropārvades trašu tīrīšanas konkursa rezultāti, liecina informācija IUB.

Pārvērtējot konkursa rezultātus AS Latvenergo par uzvarētājiem atzinis AS Ferrus, SIA MVR Lux, SIA Baltic Engineering Service, SIA Vidzemes Energoceltnieks, SIA Telms, SIA M&G Projekts, SIA SSG, SIA Ošvalki un SIA Meraks.

Tomēr sūdzības par konkursa rezultātiem IUB iesnieguši uzņēmumi SIA Fastways un SIA SSG.

Saskaņā ar IUB lēmumu un sarunu procedūras par elektropārvades trašu tīrīšanu nolikuma prasībām, AS Sadales tīkls atkārtoti izvērtējis iesniegtos piedāvājumus elektrolīniju trašu tīrīšanas nodrošināšanai, stāsta AS Sadales tīkls pārstāve Ilze Rubene. Viņa uzsver, ka elektropārvades līniju trašu tīrīšanas nepieciešamība, lai mazinātu dabas stihiju ietekmi uz elektroapgādes kvalitāti, ir skaidra, tomēr elektropārvades līniju trašu tīrīšanas iepirkums turpina ieilgt SIA Fastways un SIA SSG iesniegto sūdzību dēļ. AS Sadales tīkls līdz 12. novembrim sagatavos un IUB iesniegs skaidrojumu par sūdzību pamatotību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS «Pasažieru vilciens» slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» par elektrovilcienu piegādi, liecina IUB publicētā informācija.

IUB izskatījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» (Talgo) iesniegumu par «Pasažieru vilciena» rīkoto sarunu procedūru Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība. Izvērtējot «Talgo» iesniegumu IUB nolēmis aizliegt «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar «Škoda Vagonka» un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

Tāpat IUB uzdevis «Pasažieru vilcienam» 20 darbadienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus.

Jau ziņots, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - «Talgo", Šveices kompānijas «Stadler» Polijas meitasuzņēmums, Spānijas «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles» (CAF) un «Škoda Vagonka».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vilcienu ražotājs «Talgo» ir pārsūdzējis Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu par elektrovilcienu iepirkuma pārvērtēšanu. «Talgo» uzskata, ka IUB «ir pieļāvis būtiskas un rupjas kļūdas, izdarījis aplamus secinājumus, kā rezultātā pieņēmis prettiesisku lēmumu».

«IUB lēmumā ir konstatējams tiešs vienlīdzīgas attieksmes pārkāpums, jo IUB pēc būtības ir noteicis, ka «Pasažieru vilcienam» atkārtoti jāizvērtē pretendentu piedāvājumi un jāizvēlas tieši «Škodas» piedāvājums. Šāds lēmums ir prettiesisks, ierobežo konkurenci un ir vērsts pret sabiedrības interesēm publiskajā iepirkumā saņemt objektīvi labāko un saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu,» teikts šodien izplatītajā paziņojumā.

««Talgo» piedāvāja viszemāko vilcienu iegādes cenu – 225 miljoni eiro –, kas ir par 16 miljoniem eiro zemāka nekā «Škodas» piedāvājums. Izvēloties «Talgo», iespējams ietaupīt tikpat daudz, cik maksā divi pilnībā aprīkoti jauni vilcieni,» atkārtoti uzsver vilcienu ražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liepājas pilsētas pašvaldībai ļauj pārtraukt bezkontakta maksājumu karšu sistēmas iepirkumu

Žanete Hāka,17.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu Uzraudzības birojs (IUB) ļāvis atstāt negrozītu Liepājas pilsētas pašvaldības iepirkumu komisijas lēmumu pārtraukt konkursu par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu, liecina informācija IUB mājaslapā.

Db.lv jau rakstīja, ka uzņēmumi SIA Rīgas karte un SIA Telemātikas sistēmas iesniedza sūdzības IUB saistībā ar Liepājas pilsētas pašvaldības pārtraukto sarunu procedūru.

Kā stāsta SIA Rīgas karte pārstāvji, 18.martā Liepājas pilsētas pašvaldība izsludināja sarunu procedūru par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu. 18.jūlijā SIA Rīgas karte iesniegusi IUB sūdzību par sarunu procedūras uzaicinājumā iekļautajām prasībām. 15.augustā, izskatot iesniegto sūdzību, IUB nolēma aizliegt Liepājas pilsētas pašvaldībai slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu bez grozījumu veikšanas sarunas procedūras uzaicinājumā un atcelt sarunu procedūras uzaicinājuma 1.pielikumā noteiktās prasības attiecībā uz komercnoslēpuma statusa piemērošanu visai tehniskajai specifikācijai, kā arī specifiskās prasības, kurās ir iekļautas norādes uz AS SEB banka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas satiksmei atkal tukšs šāviens

Elīna Pankovska,27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības uzņēmumam SIA Rīgas satiksme tomēr jāpārtrauc konkurss par mikroautobusu pārvadājumiem galvaspilsētā, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pieņēmis lēmumu aizliegt pašvaldības uzņēmumam SIA Rīgas satiksme turpināt iepirkumu procedūru un slēgt līgumu sarunu procedūrā par mikroautobusu pārvadājumiem Rīgā. Sūdzību IUB par konkursa nolikumu un tajā ietvertajām atsevišķām prasībām iesniedza AS Liepājas autobusu parks un AS Nordeka apvienība. Abi uzņēmumi ir arī vērsušies pie konkurences sargiem, par, viņuprāt, iespējamu aizliegtu vienošanos starp Rīgas satiksmi un SIA Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS). Konkurences padome gan pagaidām plašākus komentāru par šo nesniedz, norādot, ka lēmums vēl nav pieņemts.

Pašvaldības uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis uz jautājumu, kāda būs uzņēmuma rīcība pēc IUB lēmuma, DB norāda: «Rīgas satiksme ir saņēmusi IUB lēmumu, ar kuru rūpīgi iepazīsies. Pēc tam arī tiks pieņemts lēmums par tālāko rīcību, tajā pat laikā IUB lēmumu Rīgas satiksme respektēs un izpildīs.» Savukārt AS Liepājas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns DB norāda, ka pēc IUB lēmuma ir dalītas sajūtas. It kā sūdzībā ietvertās prasības ir apmierinātas, bet tajā pašā laikā IUB ir izvērtējis kritērijus, taču nav skatījis dziļāk ekonomisko būtību un efektīvu līdzekļu izlietojumu, piemēram, cik par braucienu samaksā pasažieri, un cik saņem RS piesaistītais apakšuzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

IUB liedz Latvenergo slēgt līgumu ar izraudzīto Visaginas AES finanšu konsultantu no Lielbritānijas

LETA,06.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) nolēmis aizliegt AS Latvenergo slēgt līgumu sarunu procedūrā par finanšu konsultāciju pakalpojumu iegādi Visaginas atomelektrostacijas (AES) projektam, kurā par uzvarētāju tika atzīts Lielbritānijas uzņēmums Project Financing Solution Limited, liecina IUB interneta mājaslapā pieejamā informācija.

Sūdzību par šo iepirkumu bija iesniegusi SIA Deloitte Latvia. IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija sūdzību atzinusi par daļēji pamatotu.

Saskaņā ar IUB publicēto informāciju, pēc Deloitte Latvia domām, Latvenergo pareizi būtu bijis Lielbritānijas uzņēmuma piedāvājumu noraidīt, jo tas ir nepamatoti lēts. Deloitte Latvia ieskatā pretendents nav precīzi izpratis sarunu procedūras nolikuma prasības un novērtējis riskus, un līdz ar to tas ir piedāvājis ievērojami zemāku cenu nekā pārējie pretendenti, kura turklāt neatbilst faktiskajai tirgus cenai.

Sūdzības iesniedzējs arī uzskata, ka Latvenergo minētajiem apstākļiem nemaz nav pievērsis vērību un līdz ar to nav ņēmis vērā acīmredzamo, ka konsultanta piedāvājums varētu būt nepamatoti lēts. Tādējādi nemaz nav vērtēti iespējamie riski, kas varētu rasties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens līdz gada beigām cer noslēgt līgumu par elektrovilcienu piegādi

LETA,21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» līdz šā gada beigām var paspēt noslēgt līgumu par jaunu elektrovilcienu piegādi pat, ja Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) uzdos veikt kādus papildinājumus iepirkuma dokumentācijā, sacīja «Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Lūgts komentēt satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) otrdien pausto, ka «Pasažieru vilciens» īstenotā elektrovilcienu iepirkuma rezultāti liek domāt par uzņēmuma likvidēšanu, Grigulis norādīja, ka pašreiz ir nepieciešams saglabāt mieru un vēsu prātu.

«Mums ir pasūtījuma līgums, kas nosaka, uz kāda pamata mēs darbojamies. Vilcienu kustība nav pārtraukta, mēs strādājam un turpināsim strādāt. Tagad esam paziņojuši rezultātu un gaidīsim IUB rezultātu,» teica «Pasažieru vilciens» vadītājs.

Viņš pauda, ka vēl ir pietiekami daudz laika, lai noslēgtu līgumu par jauno elektrovilcienu iepirkšanu. «Iepriekšējā pieredze liecina, ja ir kāda sūdzība, IUB to izskata divu mēnešu laikā. Pat, ja ir nepieciešami kādi papildinājumi vai papildu informācija, tad es uzskatu, ka ir pietiekams laiks līguma noslēgšanai,» uzsvēra Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Gaile: IUB ir gandrīz neiespējami pamanīt konkursos aizliegtas vienošanās pazīmes

LETA,20.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) ir gandrīz neiespējami pamanīt konkursos aizliegtas vienošanās pazīmes, aģentūrai LETA apgalvoja biroja vadītāja Dace Gaile.

Viņa skaidro, ka IUB ir devis Konkurences padomei (KP) signālus, ja redz ļoti identiskus piedāvājumus, kas ir ļoti primitīvi, ļoti neprofesionāli realizēti.

Likumā esot noteikts regulējums, kas nosaka, ka gadījumā, ja, piemēram, divi pretendenti pēc kārtas atsauc piedāvājumu iepirkumā, tad pasūtītājam konkurss ir jāpārtrauc, jo esot skaidrs, ka šajā konkursā ir negodīga spēle. Savukārt, ja viens piedāvātājs atsauc piedāvājumu un pasūtītājs nolemj ņemt nākamo, tad tāpat esot jāpārliecinās, vai atsaucējs un nākamais pretendents nav viena tirgus dalībnieki. Cik pasūtītājs ir kompetents to pārbaudīt, ir cits jautājums, bet viņš vienmēr var vērsties Konkurences padomē pēc palīdzības, un to arī iesakām, uzsver biroja vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

DB Uzņēmēju klubs: Depozīta ieviešana mazinājusi «pilnmēness sūdzības» IUB

Daiga Laukšteina,28.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnmēnesi jūt visas iestādes, tomēr Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) jau par kripatiņu mazāk, jo līdz ar depozīta ieviešanu vismaz «pilnmēness sūdzības» izdevies likvidēt.

Bet nav noslēpums, tā ir tikai viena šķautne, kas bojā publisko iepirkumu vidi. Par problēmām un izaicinājumiem plašāk DB Uzņēmēju klubā šomēnes diskutē IUB vadītāja Dace Gaile, pie viena izklāstot, kas ir IUB, kā veidojusies publisko iepirkumu sistēma un kā to ietekmē Eiropas vēsmas.

Iepirkumi kļuvuši dārgāki

Pagājušo trīs gadu statistika rāda, ka kopējais iepirkumu skaits Latvijā krītas no 15,5 tūkst. 2016. gadā līdz nedaudz virs 12 tūkst. pērn. Savukārt līgumcenu summas gan piedzīvo augšupeju. Ja pirms trim gadiem tās kopā bija 1869 milj. eiro apmērā, tad 2018. gadā - 2973,3 milj. eiro. Tātad iepirkumu līgumi kļūst dārgāki.

Ievērojami krities ir tieši mazo iepirkumu skaits – par 5600, salīdzinot ar 2016. gadu. Lielo iepirkumu gan ir aizvien vairāk. Tiek uzsvērta vēl kāda zīmīga tendence, proti, uzņēmēju galvenie klienti publisko iepirkumu jomā ir pašvaldības, turpretī līgumsummas te atpaliek no valsts pasūtījumu cenām. Piemēram, pērn valsts sektorā kopējās līgumsummas sasniedza 1,9 miljardus eiro, bet pašvaldību sektorā – 1,1 miljardu eiro. Pašvaldībās ir vairāk mazo iepirkumu, kas orientējas uz vietējiem uzņēmumiem, piebilst D.Gaile. Skaitliski visvairāk ir piegāžu un pakalpojumu līgumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens: Līgumu par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc valdības lēmuma par finansējumu

LETA,03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» 241,889 miljoni eiro vērto līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda») par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu, pastāstīja «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar «Škoda».

«Mēs protams esam ļoti gandarīti. Un visa iesaistītā komanda ir saņēmusi atzinību, ka darbs ir veikt kvalitatīvi,» teica Grigulis.

Jautāts, kad «Pasažieru vilciens» slēgs līgumu ar «Škoda», Grigulis teica, ka svarīgi ir saprast, kurā brīdī «Pasažieru vilciens» varēs saņemt finansējumu līguma tālākai virzībai. Šis jautājums jāskata Ministru kabinetā un ir Satiksmes ministrijas un Finanšu ministrijas kompetencē, pauda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rosina 49 miljonus eiro no Skanstes tramvajam paredzētās ES naudas novirzīt elektrovilcienu iegādei

LETA,04.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) rosinājusi no iepriekš Skanstes tramvajam paredzētā Eiropas Savienības (ES) finansējuma 49 miljonus eiro novirzīt AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iegādei, pastāstīja ministrijas pārstāve Iveta Kancēna.

SM uzsākusi diskusijas ar Finanšu ministriju (FM) par iespējām pieejamo ES finansējumu novirzīt Liepājas un Daugavpils pašvaldībām tramvaju sliežu infrastruktūras attīstībai, kā arī atbalstīt jaunu pasažieru elektrovilcienu iegādi. Izvērtējot Daugavpils un Liepājas iesniegtās potenciālo projektu koncepcijas, SM sagatavojusi priekšlikumu FM par papildu Kohēzijas fonda finansējuma, katrai no pašvaldībām novirzot 10 miljonus eiro tramvaju infrastruktūras turpmākai attīstībai.

Lai varētu turpināt SM priekšlikuma tālāku virzību un uzsāktu argumentētas sarunas ar Eiropas Komisiju (EK), vispirms ir jānoslēdz diskusijas ar FM un jāsaņem valdības konceptuāls atbalsts konkrētai rīcībai, tādēļ SM par finansējuma izmantošanas alternatīvām un izvēlēto risinājumu informēs Ministru kabinetu (MK), sagatavojot un virzot izskatīšanā MK attiecīgu informatīvo ziņojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieņemot šos grozījumus Publisko iepirkumu likumā, kopumā ir risks, ka sašaurināsies konkurence, pasūtītājam būs jāiegulda daudz lielāks darbs iepirkumu sagatavošanā, būs vairāk strīdu, turklāt valstij un pašvaldībām pastāv zaudējumu risks.

Tā par jauno regulējumu publisko iepirkumu jomā intervijā laikrakstam Diena saka zvērināta advokāte, advokātu biroju apvienības COBALT partnere Sandija Novicka.

Saeimā izskatāmie grozījumi Publisko iepirkumu likumā ir izraisījuši nopietnas uzņēmēju, pašvaldību, valsts iestāžu bažas par būtisku spēles noteikumu maiņu publiskajos iepirkumos. Grozījumu izstrādātāji – Finanšu ministrija (FM) un Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) – gan pauž, ka to mērķis esot "konkurences un uzņēmējdarbības vides uzlabošana". Kāds ir jūsu skatījums?

Domāju, ka ir dažas būtiskas aktuālas lietas, kas izraisījušas publisku diskusiju, ka, iespējams, esošais regulējums nav gana labs. Pirmkārt jau tā sauktais būvnieku kartelis, kur nopietnas aizdomas par nelikumīgu vienošanos pastāvēja jau labu laiku pirms Konkurences padomes (KP) lēmuma. Tagad, kā zināms, šajā lietā notiek tiesvedības, kas varētu turpināties divus trīs gadus. Pie esošā regulējuma šis KP lēmums un sekojošās tiesvedības neliedz šiem būvniekiem piedalīties jaunos iepirkumos. Tas rada jautājumu – vai tas ir pareizi? Protams, ja mēs pajautātu cilvēkiem uz ielas, viņi visdrīzāk teiktu – nē, tas ir nepieļaujami! No otras puses – vai ieviešot regulējumu, kas liegtu šiem uzņēmumiem piedalīties iepirkumos, mēs kā sabiedrība un nodokļu maksātāji tiešām iegūtu? Mēs it kā iegūtu godīgu konkurenci, taču vienlaikus konkurence samazinātos. Latvijā ir mazs tirgus, un jau tā bieži ir situācijas, kad piedāvājums dalībai iepirkumos ir ierobežots. Ja mēs lielu daļu uzņēmumu būvniecības nozarē izslēgsim par pagātnes grēkiem, vai mēs kā sabiedrība kopumā iegūsim?

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Iepirkumu zemākās cenas princips neveicina ilgtspēju

Lāsma Vaivare, Andrejs Vaivars, BNS, speciāli DB,05.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr iepirkumos prevalēs zemākās cenas princips, par ilgtspēju runāt būs ļoti grūti . Šobrīd tas ļoti uzskatāmi redzams ceļu būves iepirkumos, kur asas konkurences apstākļos cīņas par uzvaru un zemāko cenu novedušas pie tā, ka uzvarētāju piedāvātās līgumcenas ir uz pusi vai pat 2,5 reizes zemākas par pasūtītāju paredzētajām.

Cik ilgi tā tas var turpināties, nozarē prognozēt neņemas. «Pieļaujam, ka būvdarbu sezonas otrajā pusē cenas varētu kāpt. Konkurence diez vai mazināsies, tāpēc lielu kāpumu neprognozējam,» pauž ceļu būves uzņēmuma Binders rīkotājdirektors Aigars Sēja.

Ceļu būvē valda īstermiņa domāšana – no valsts puses pieejamais finansējums zināms vien gada griezumā, vairākgadu programmas tiek pieņemtas vien zināšanai, kas neuzliek par pienākumu tās īstenot. Gadiem iepirkumos nav iespējams tikt vaļā no zemākās cenas principa. Papildu tam šoruden vēl gaidāmas Saeimas vēlēšanas. Rezultātā «nozares uzņēmējiem nav ticības nākotnei, tādēļ visi cīnās šodienai,» notiekošo kodolīgi raksturo biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas uzņēmums Patentes Talgo S.L. (Talgo) vēlreiz iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu, liecina IUB mājaslapā publicētā informācija.

Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.

Jau vēstīts, ka «Pasažieru vilciena» iepirkumā par 32 jaunu elektrovilcienu ražošanu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi sacentās četri pretendenti - Talgo, Šveices kompānijas «Stadler» Polijas meitasuzņēmums, Spānijas «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles» (CAF) un Čehijas uzņēmums «Škoda Vagonka» (Škoda).

Sākotnēji «Pasažieru vilciens» par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina Talgo, kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - «Škoda» un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.

Izskatot sūdzības, IUB aizliedza «Pasažieru vilcienam» slēgt līgumu ar «Talgo» par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, «Pasažieru vilciens» nolēma iegādāties vilcienus no Škoda, kura piedāvātā līgumcena ir 241,889 miljoni eiro, ietverot vilcienu ražošanu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, rezerves daļu fonda piegādi pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lēmis atļaut AS Pasažieru vilciens (PV) turpināt iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina IUB informācija.

IUB šā gada oktobra beigās saņēma divu uzņēmumu - Hyundai Rotem Company un AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca - sūdzības par PV izsludināto iepirkumu.

Pēc abu uzņēmumu sūdzību uzklausīšanas IUB nolēma atļaut PV turpināt iepirkumu.

IUB norāda, ka abu uzņēmumi iesniegumi par PV rīkotās sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautajām prasībām ir nepamatoti.

Rezultātā IUB lēma atļaut PV turpināt iepirkuma procedūru, slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība un atstāt spēkā sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautās prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru