Foto

Ieguldot 42,7 miljonus, Scania izveido klimatisko vēja tuneli dažādu laikapstākļu simulēšanai

Gunta Kursiša,29.01.2014

Jaunākais izdevums

Automašīnu ražošanas kompānija Scania pētniecības un inovāciju centrā Sēderteljē, Zviedrijā, izveidojusi klimatisko vēja tuneli. Lai testētu automobiļus, tunelī gaisa temperatūru var mainīt no -35 līdz +50 grādiem pēc Celsija, bet mitruma līmeni – no 5% līdz 95%.

Sistēma darbojas, izmēģinājuma transportlīdzekli novietojot uz rotējošajiem cilindriem attiecīgi katram riteņu pārim. Tādējādi ir iespējams simulēt ātrumu līdz 100 km/h, kas esot optimālais ātrums dažādu testu veikšanai.

Ar testēšanas iekārtu esot iespējams pārbaudīt transportlīdzekļa detaļu izturību pret karstumu un salu, lietusūdens notecēšanu no transportlīdzekļa, autovadītāja redzamību lietus un snigšanas laikā, vējstikla aizsalšanas pakāpi, vēja radīto troksni un to, kā netīrumi pielīp pie transportlīdzekļa sāniem, spoguļiem un durvju rokturiem.

Piemēram, gaisa kanālu sistēma ir veidota no vairākiem maziem sniega lielgabaliem, kas ražo dažāda veida sniegu. Sniegu var aizstāt ar dažāda stipruma lietu, tāpat ir iespējams mainīt lietus lāšu lielumu.

Vēja tunelī automašīnas Scania pārbauda arī, piemēram, Saules staru intensitāti. Ierīcē iespējams simulēt arī mākoņu daudzumu un braukšanu tunelī.

Klimatiskā vēja tuneļa izveidē Scania ieguldījusi 400 miljonu Zviedrijas kronu jeb 42,7 miljonu eiro. Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, līdz ar tā izveidi uzņēmums vairs nebūs atkarīgas no transportlīdzekļu testēšanas reālos apstākļos. Tādējādi kompānija varēs arī samazināt laiku no produktu izstrādes līdz to laišanai tirdzniecībā.

Jaunajā testēšanas iekārtā varēs ievadīt datus par dažādos pasaules reģionos esošu valstu klimatu, tostarp arī, piemēram, Latvijas klimata raksturlielumus dažādos gadalaikos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Scania Latvia vadītāju Aigaru Pušinski

Lelde Petrāne,06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis. Scania ir starptautisks uzņēmums, kas pārstāvēts vairāk nekā 100 pasaules valstīs un nodarbojas ar kravas automašīnu, pilsētas un tālsatiksmes autobusu, rūpniecisko un kuģu dzinēju ražošanu. Tas nodrošina arī saistītos pakalpojumus – kravas automašīnu un autobusu tirdzniecību, servisa pakalpojumus, 24 stundu palīdzību, finansēšanu sadarbībā ar Scania Finans, autovadītāju apmācību un citus pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta risinājumu piegādātājs “Scania” paziņojis, ka oficiāli darbu uzsāk augstas veiktspējas akumulatoru montāžas rūpnīca Zviedrijas galvenajā ražotnē Sēdertāljē.

Tādējādi tiek pavērta iespēja jaudīgu premium klases elektrisko transportlīdzekļu sērijveida ražošanai un solis tuvāk ilgtspējīgu risinājumu ieviešanai ražošanas procesā.

Šī gada aprīlī “Scania” kopā ar “Northvolt” prezentēja kopīgi izstrādātu akumulatoru, kas paredzēts īpaši jaudīgam transportam ar izcilu veiktspēju un unikāli zemu oglekļa pēdas nospiedumu. Šis akumulators tiek ražots “Northvolt ETT” gigaražotnē Zviedrijas ziemeļos, un jau no 5. septembra tas tiek ražots komplektos jaunajā, 18 tūkstoši kvadrātmetrus plašajā ražotnē Sēdertāljē, nodrošinot iespēju uzsākt “Scania” premium klases elektrisko kravas automobiļu sērijveida ražošanu reģionālajam transportam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Scania apstrīd Eiropas Komisijas piemēroto 880 miljonu eiro naudassodu

Žanete Hāka,28.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kompānija Scania ir iepazinusies ar Eiropas Komisijas vakar pieņemto lēmumu par neatļautu informācijas apmaiņu laika posmā no 1997. līdz 2011. gadam un apstrīdēs to, informē uzņēmuma pārstāvji.

Eiropas Komisija vakar, 27. septembrī paziņoja savu lēmumu izmeklēšanas lietā pret Scania, norādot, ka Scania ir pārkāpusi konkurences noteikumus, 14 gadu laikā slepeni vienojoties ar pieciem citiem Eiropas kravas automobiļu ražotājiem par cenu noteikšanu.

Scania neatzīst Eiropas Komisijas apsūdzības un apstrīd lēmumu kopumā. Scania arī uzsver, ka tā ir pilnībā sadarbojusies ar Eiropas Komisiju, sniedzot pieprasīto informāciju un paskaidrojumus visā izmeklēšanas periodā.

Db.lv jau rakstīja, ka Eiropas Komisija (EK) trešdien Vācijas autobūves koncernam Volkswagen piederošajam kravas automašīnu ražotājam Scania piemērojusi 880 miljonu eiro naudassodu, apsūdzot uzņēmumu cenu fiksēšanā un par izvairīšanos no stingrāku piesārņojuma noteikumu radītajām izmaksām.Scania vienīgais līdz šim bija izvairījies no naudassoda saņemšanas vērienīgajā EK izmeklēšanā saistībā ar Eiropas kravas automašīnu ražotāju karteli, kurā pieci citi uzņēmumi jau atzinuši vainu un kopumā saņēmuši rekordlielu naudassodu trīs miljardu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Scania akcionāriem iesaka nepārdot akcijas par VW piedāvāto cenu; VW cenu nepalielinās

Dienas Bizness,18.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgā komisija, kas tika izveidota, lai izvērtētu Vācijas autoražotāja Vokswagen (VW) piedāvājumu par 6,7 miljardiem eiro pārņemt atlikušās autobūves kompānijas Scania akcijas, iesaka atlikušo, VW īpašumā neesošo Scania akciju īpašniekus nepiekrist šādam darījumam.

Komisija, kurā darbojas arī Scania valdes loceļi, uzskata, ka, pamatojoties uz Scania ilgtermiņa perspektīvām, izaugsmes prognozēm, tehnoloģiskajiem sasniegumiem un sinerģijas potenciālu, VW piedāvātā darījuma summa ir pārāk maza.

Scania mazākuma akcionāriem akciju pārdošanas piedāvājums tika izteikts šā gada februārī. VW par katru Scania mazākumakcionāru rīcībā esošo akciju piedāvāja 200 Zviedrijas kronas (22,68 eiro). Piedāvājuma brīdī VW piedāvātā cena par 36% pārsniedza Scania akcijas vērtību.

Piedāvājuma izteikšanas brīdī VW piederēja 62,6% Scania kapitāla un 89,2% balstiesību kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās paaudzes Scania kravas vilcējs, uzlabojot kabīnes saturu, pilnveidojot šasiju, motoru gammu un ieviešot jaunus drošības standartus, tiecas pievienoties šī segmenta teicamnieku klubiņam

Kā jau ierasts, jauna kravas auto pirmizrāde ir kā ilgi gaidīta bērna nākšana pasaulē. Attiecīgi gan tiem, kas auto ir radījuši, gan tiem, kas pirmo reizi klātienē iepazīstas ar jaunā modeļa spējām, tas ir īpašs notikums. Šī iemesla dēļ Scania savās mājās Zviedrijā bija uzrīkojusi vērienīgu testu pasākumu. 16 jaunu Scania kravas auto ar dažādu veidu motoriem, kabīnēm un velkamo sastāvu aizmugurē bija Sēderteljes testa poligonā notiekošā pasākuma saldais ēdiens. Šajā pasākumā klāt bija arī DB autoapskatnieks, un tur redzētais un piedzīvotais liek secināt, ka kravas vilcēju sabiedrībā ir dzimis jauns un spēcīgs konkurents ikvienam šajā segmentā pārstāvētajam zīmolam, tostarp Volvo, Mercedes, MAN un citiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaiņas reģistrētas smago automašīnu tirgotāja SIA «Scania Latvia» valdes sastāvā, ziņo Klientu Portfeļa monitorings.

Kopš 1.novembra uzņēmuma valdi atstājis tās līdzšinējais valdes loceklis Janno Karu, līdz ar to valde turpina darboties vienas personas sastāvā.

Lursoft pieejamā informācija liecina, ka SIA «Scania Latvia» valdes locekļa amatu turpina ieņemt Aigars Pušinskis. SIA «Scania Latvia» reģistrēta 1993. gadā un pieder zviedru Scania CV Aktiebolag. Pērn uzņēmuma apgrozījums palielinājās par 9,32%, pieaugot līdz 56,15 miljoniem eiro, bet peļņa - līdz 2,49 miljiem eiro pēc nodokļu nomaksas. SIA «Scania Latvia», raksturojot tirgus situāciju pagājušajā gadā, norāda, ka iezīmējies samazināts pieprasījums pēc jaunām kravas automašīnām, kam par pamatu bijusi dažu lielu transporta uzņēmumu auto parka neatjaunošana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Scania Latvia apgrozījums pērn sasniedzis 36,145 miljonus eiro

Dienas Bizness,15.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Scania Latvia 2014.gada apgrozījums ir 36,145 miljoni eiro, kas ir par 10,7% vairāk nekā 2013.gadā. Peļņa augusi par 22,4% - līdz 1,532 miljoniem eiro, informē uzņēmumā.

Kā norāda Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis, galvenā pārdošanas apjomu kāpuma atslēga ir pats produkts – Scania Streamline.

Lai arī 2014. gadā jauna komerctransporta ar pilnu masu virs 3,5t reģistrācijas Latvijā ir samazinājušās par 25%, uzņēmums Scania Latvia spējis kāpināt pārdošanas apjomus, palielinot savu tirgus daļu par 11% - no 16,3% 2013. gadā līdz 27,3% pērn.

2015. gadā kravas automobiļu tirgus Latvijā segmentā ar pilnu masu virs 16t tiek prognozēts 900 automobiļu apmērā, kas ir par 16% mazāk ka 2014.gadā. «Tas ir izaicinošs mērķis, tomēr arī šogad plānojam nostiprināt savas pozīcijas tirgū un palielināt Scania kravas automašīnu skaitu Latvijā, » norāda A. Pušinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Investējot 2 miljardus eiro, Scania laiž klajā jaunu kravas automašīnu sēriju

Zane Atlāce - Bistere,26.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 2 miljardus eiro, Scania laidusi klajā jaunu kravas automašīnu sēriju, kuras izstrādes darbs ilga 10 gadu, informē uzņēmumā.

Testu braucienos nobraukti vairāk nekā 10 miljoni kilometru. Starptautiskās tirdzniecības uzsākšana plānota piecos posmos 18 mēnešu periodā. Jauno kravas automašīnu ražošana tiks uzsākta Scania montāžas rūpnīcā Soderteljē. Sākumā uzsvars būs uz transportlīdzekļiem un pakalpojumiem tālajiem pārvadājumiem, bet vēlāk tiks ieviesti citi jauninājumi.

«Vispamanāmākie elementi, protams, ir jaunās kabīnes, bet īstā inovācija ir tā, ka mēs ieviešam jaunas tehnoloģijas, pakalpojumus un izpratni, kas palīdzēs klientiem pārskatīt savus izdevumus un ieņēmumus,» uzsvēra Scania prezidents un izpilddirektors Henriks Henriksons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finansējums

Latvijas Līzinga devēju asociācijai pievienojas Danske Bank un Scania Finans AB Latvijas filiāle

LETA,30.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembrī deviņiem Latvijas Līzinga devēju asociācijas (turpmāk - LLDA) biedriem pievienojušās vēl divas kompānijas - Danske Bank A/S filiāle Latvijā un Scania Finans AB Latvijas filiāle, kas turpmāk ar savām iniciatīvām līdzdarbosies Latvijas līzinga tirgus uzlabošanā.

Līdz ar to LLDA aptver vairāk, nekā 95 % no Latvijas līzinga tirgus.

LLDA vadītājs Jevgenijs Belezjaks: «Šādu starptautiska mēroga dalībnieku iesaistīšanās asociācijas darbībā ir ļoti nozīmīga un vienlaicīgi norāda uz Latvijas līzinga tirgus potenciālu un lielo piedāvājumu. Līdz ar Danske Bank un Scania Finans AB Latvijas filiāles pievienošanos asociācijai, turpināsim līzinga attīstības tālāku sekmēšanu Latvijas tautsaimniecībā».

Danske Bank A/S filiāles Latvijā līzinga nodaļas vadītājs Atis Bialkovskis uzsver, ka: «uzsākot piedāvāt līzinga produktu, Danske Bank ienākusi Latvijas līzinga tirgū straujiem soļiem un guvusi lielu klientu atsaucību: »Nostiprinoties kā pilnvērtīgam tirgus dalībniekam, iestāšanās asociācijā ir likumsakarīgs nākamais solis. Mēs vēlamies attīstīties un kļūt pieejamāki ne tikai klientiem, bet arī pārējiem tirgus dalībniekiem, kā arī dalīties ar savu pieredzi kopīgu asociācijas mērķu sasniegšanai līzinga attīstībā.«

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Noslēgusies Scania jaunās kravas automašīnu paaudzes ieviešana Latvijā

Dienas Bizness,12.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravas automašīnu rūpnīca Scania Eiropā un arī Latvijā prezentējusi atkritumvedējus, pilsētas un reģionālās piegādes, lidostas apkalpes un glābšanas dienestu transportu, tādējādi oficiāli noslēdzot pilnīgu pāreju uz jaunās paaudzes kravas automašīnām visos transporta segmentos.

Pilsētvides transports pieejams ar dažādu alternatīvo degvielu motoriem, kas nodrošina zemāku izmešu līmeni un degvielas patēriņa samazinājumu, kā arī ir kļuvis klusāks un drošāks blīvā satiksmē.

Šobrīd Scania jaunās paaudzes kravas automašīnām ir pieejami 15 dažādi Euro 6 motori ar jaudu no 280 līdz 730 zirgspēkiem (9, 13 and 16 litri). Jaunākais pienesums motoru saimei ir 7 litru motors, kas gan izmēra, gan svara ziņā ir mazākais no Scania motoru klāsta, tomēr aizvien gana jaudīgs (220 līdz 280 zirgspēki) un līdz 10% ekonomiskāks un piemērots piegādes un atkritumu savākšanas transportam.

Paplašināts arī alternatīvo degvielu motoru klāsts, prezentējot 13 litru motoru, kas darbināms ar sašķidrināto gāzi (LNG) vai saspiesto gāzi (CNG) un samazina CO2 izmešus par 15-90%. Jaunais gāzes motors piemērots gan smagu kravu transportēšanai, gan pārvadājumiem starp pilsētām: līdz 40 tonnām smags kravas automobilis, kura motoru darbina sašķidrinātā gāze, var nobraukt līdz pat 1100 km.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Scania pērn Latvijā palielina tirgus daļu

Dienas Bizness,27.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Scania Latvia pērn kāpinājis pārdošanas apjomus, palielinot savu tirgus daļu par 11% - no 16,3% 2013. gadā līdz 27,3% pērn, neskatoties uz to, ka 2014. gadā jauna komerctransporta ar pilnu masu virs 3,5t reģistrācijas Latvijā ir samazinājušās par 25%, informē SIA Scania Latvia Mārketinga projektu vadītāja Linda Zarovska.

«Latvijā tradicionāli būtiskākais segments ir kravas auto virs 16t, kas veido 92% no komerctransporta tirgus. Ja 2013. gada ikmēneša reģistrācijas svārstījās ap 110 automobiļiem un gada beigās pieaugot pat līdz 120 140, tad sākot ar 2014. gada maiju pirmreizējo reģistrāciju skaits samazinājās vidēji uz 60 vienībām,» stāsta Auto Asociācija valdes loceklis Ingus Rūtinš.

Ka norāda I. Rūtinš, populārāko zīmolu secība kravas automobiļu tirgū virs 16t nav mainījusies – joprojām līderis ir Volvo, tam seko Scania, Mercedes Benz un DAF. Tomēr ir mainījušies spēku samēri - Volvo un DAF katrs zaudējuši tirgus daļu par vairāk nekā 10 procentpunktiem (attiecīgi 34% un 12%), savukārt Scania ir ieguvusi vairāk nekā 10 procentpunktus (27,3% tirgus daļa).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravas automobiļu ražotāji attīsta dažādu alternatīvo degvielu motorus, kas nodrošinātu zemāku izmešu līmeni un degvielas patēriņa samazinājumu

Turklāt šie motori ir ievērojami klusāki, kas ir moderna pilsētvides transporta mērķis.

Attīsta alternatīvas

Pēc būtības šobrīd visi lielie kravas automobiļu ražotāji Volvo, Scania, Mercedes vai MAN aktīvi attīsta dažādu alternatīvo degvielu motorus. Nav noslēpums, ka līdzīgi kā vieglo autobūvē, kas jau «jūk prātā» ar vērienīgiem elektrifikācijas plāniem, nekur tālu neatpaliek arī kravas transports. Daudzu ražotāju prātos elektromobilitāte ir arī ilgtspējīga transporta pamats. Piemēram, amerikāņu Tesla radītie elektriskie kravas auto ir radījuši precedentu nozarē un iezīmējuši attīstības ceļu pārējiem. Nav šaubu, ka Volvo, Scania, Mercedes un citu Eiropā pazīstamo zīmolu izpētes centros arī tiek attīstīti līdzīgas tehnoloģijas kravas auto, tomēr, ja par elektriskajiem kravas automobiļiem šobrīd varam runāt vēl aizvien nākotnes formā, ir alternatīvas, kas tautsaimniecībā pieejamas jau šodien.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Daugavpils satiksme" ceturtdien sākusi jauno "Scania Citywide LF" elektroautobusu testēšanu, informē uzņēmumā.

Uzņēmums paralēli īsteno vairākus sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstības projektus, kas Daugavpilī ļaus attīstīt videi draudzīga un ilgtspējīga sabiedriskā transporta pieejamību.

Seši jaunie bezemisiju elektriskās piedziņas autobusi "Scania Citywide LF" testa režīmā izbrauks vairākus pilsētas maršrutus, lai pārbaudītu tehniskās īpašības, drošību un darbību pārvietojoties pa dažādu ceļu segumu un atšķirīgos laikapstākļos. Šāda testēšana ļauj novērtēt elektroautobusu efektivitāti un uzticamību, pirms tie tiks ieviesti regulāros pasažieru maršrutos. Pēc veiksmīga testēšanas posma un atbilstošu rezultātu iegūšanas jaunie autobusi tiks pievienoti maršrutu tīklam un sāks regulārus pasažieru pārvadājumus pilsētas teritorijā, skaidro uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12. augusta Rīgas satiksme (RS) testēs Scania Citywide elektroautobusu, informē pašvaldības uzņēmumā.

Sākotnēji autobuss kursēs 12. autobusa maršrutā, taču lai veiktu pilnvērtīgāku testēšanu, tas tiks norīkots arī citos maršrutos.

Elektroautobuss ir baltā krāsā un vizuāli atšķirsies no pārējiem RS autobusiem, taču tāpat kā jebkurā transportlīdzeklī, arī elektroautobusā, pēc iekāpšanas nekavējoties pasažieriem jāveic brauciena reģistrācija vai jāiegādājas biļete pie transporta līdzekļa vadītāja. Savukārt pieturvietas paziņos vadītājs.

Nākamo piecu līdz septiņu gadu laikā RS būs jānomaina ap 250 autobusiem un daļa no tiem jāmaina uz bezizmešu transportu.

Kā jau iepriekš ziņots, šī gada martā RS uzaicināja elektroautobusu un ūdeņraža autobusu ražotājus sadarboties testēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas sabiedriskā transporta kompānija «Tallinna Linnatranspordi» (TLT) iepirkuma konkursā izraudzījusies Polijas uzņēmumu «Solaris Bus & Coach» kā piegādātāju 100 jauniem ar saspiesto dabasgāzi darbināmiem satiksmes autobusiem, darījuma summai sasniedzot 27 miljonus eiro.

Tas pats līgums paredz iespēju iegādāties vēl 100 autobusu.

TLT vadītājs Deniss Boroditss norādīja, ka jaunie autobusi būs ne tikai videi draudzīgāki, bet arī ļaus līdz 30% jeb diviem miljoniem eiro gadā ietaupīt degvielas izdevumos.

Konkursā pieteicās divas kompānijas, abas ir spēcīgi un pieredzējuši autobusu ražotāji un piedāvāja pienācīgas kvalitātes autobusus, tomēr «Scania Eesti» piedāvājums tika atzīts par iepirkuma noteikumiem neatbilstošu, paskaidroja Boroditss.

Viņš piebilda, ka konkursa noteikumi paredzēja, ka pieteikuma iesniedzējiem jānorāda ne tikai autobusu cena, bet arī to lietošanas izmaksas, uzturēšanas izmaksas un rezerves daļu, kuras nesedz garantija, izmaksas nākamajiem desmit gadiem. «Scania Eesti» pieteikumā nebija pilnībā norādītas visas prasītās izmaksas, tādēļ tas neatbilda Publisko iepirkumu likumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 14. septembrī, Rīgas Pasažieru ostas teritorijā tika atklātas Scania jaunās paaudzes kravas automašīnas.

«Līdz ar jaunā modeļa atklāšanu Scania vairāk nekā jebkad agrāk pievērš uzmanību arī ilgtspējīgai un atbildīgai attieksmei pret vidi un šo domāšanas virzienu ir praktiski iestrādājusi jaunās paaudzes automašīnās,» norāda Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis.

Latvijā tika prezentēts desmit gadu izstrādes rezultāts, kurā ieguldīti vairāk nekā 2 miljardi eiro.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mežsaimniecības uzņēmuma SIA "Pata" grupa investējusi gandrīz astoņus miljonus eiro, iegādājoties 27 "Scania Super" kravas automašīnas, informē uzņēmumā.

Kā norāda "Pata" pārstāvji, uzņēmums no "Scania" saņems 21 kokvedēja sastāvu un sešus vilcēju sastāvus koksnes beramkravu pārvadāšanai. Pirmās kravas automašīnas saņemtas šodien.

Noslēdzoties autoparka paplašināšanas projektam, "Pata" grupai kopumā būs 90 meža tehnikas autoparka vienības, tai skaitā kokvedēji, šķeldvedēji un šķeldotāji.

"Pata" grupas loģistikas vadītājs Kaspars Liepiņš-Liepa, atzīmē, ka grupas autoparka vidējais tehnikas vecums ir divi gadi, savukārt jaunās automašīnas ļaus efektīvāk apkalpot ne vien grupas uzņēmumus, bet arī citus meža īpašniekus.

Uzņēmumā uzsver, ka līdz ar parka paplašināšanu tiks izveidotas 60 jaunas darbavietas, kā arī palielināta enerģētiskā neatkarība, jo kurināmās koksnes produktu pārvadāšanu no meža līdz ražotnei un patērētājam "Pata" grupa veiks ātrāk un mobilāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prestižajā komerctransporta segmentā virs 16 tonnām pērn reģistrētas 979 vienības, kas ir par 27% mazāk nekā 2013. gadā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kravas auto tirgotāji pagaidām skeptiski raugās arī uz 2015. gada rezultātiem. Stagnācija Eiropā, Euro 6 atgāzu normatīvu ieviešana, Krievijas sankciju ietekme uz starptautiskajiem pārvadājumiem, kā arī ieilgušais Krievijas – Ukrainas konflikts ir lielākie cēloņi, kas 2014. gadā kavēja pārvadājumu biznesu, attiecīgi iedragājot kravas automašīnu tirdzniecību. 2014. gada pirmie trīs mēneši bija ļoti pozitīvi, kas izskaidrojams ar 2013. gada nogalē pasūtītajiem un 2014. gada sākumā piegādātājiem pēdējiem Euro 5 kravas auto. Turpretim sākot no aprīļa beigām, kad tirdzniecībā nonāca salīdzinoši dārgākie Euro 6 kravas auto, reģistrācijas apjomi pret 2013. gadu samazinājās par 50%, un šāda tendence saglabājās līdz gada beigām. Populārāko zīmolu secība kravas automobiļu tirgū virs 16 t nav mainījusies – Volvo joprojām ir izteikts līderis, tam seko Scania, Mercedes Benz un DAF.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" investē 11 miljonus eiro 27 jaunu un videi draudzīgu autobusu iegādē, informē uzņēmuma pārstāvji.

Līgums par autobusi piegādi noslēgts ar kompāniju "Scania Eesti".

Uzņēmums iecerējis gada laikā nomainīt lielu daļu autobusu parka uz videi draudzīgāku - jaunie autobusi ir ietilpīgāki, vieglāki un gandrīz par 15% videi draudzīgāki.

Pirmie 10 jaunie "Scania Irizar" autobusi kompānijai tiks piegādāti jūlijā, bet nākamie 17 - nākamā gada sākumā. Plānots, ka pirmie jaunie "Scania Irizar" autobusi pasažierus sāks pārvadāt jau jūlijā.

Jaunie autobusi ļaus "Lux Express" palielināt reisu skaitu.

"Lux Express" tuvāko gadu laikā arī plāno sākt regulārus pasažieru pārvadājumus ar jauniem autobusiem, kurus darbinās alternatīvās degvielas. Galvenokārt uzņēmums koncentrējas uz ūdeņraža autobusiem, jo tas ir virziens, kurā autobusu ražotāji tuvāko pāris gadu perspektīvā solot visefektīvākos inovatīvos risinājumus, norāda kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lux Express jaunu autobusu iegādē investē septiņus miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere,06.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs Lux express piektdien, 6.jūlijā pie Latvijas nacionālās operas prezentēja Scania ražoto Irizar i8 autobusu. Jaunu autobusu iegādē uzņēmums investējis septiņus miljonus eiro.

«Mūsu mērķis ir mazināt stereotipu par to, ka robežu šķērsošana ar autobusu nozīmē arī ilgstošu sēdēšanu šaurā vietā un uz neērta krēsla, bez pietiekamas vietas kājām, kā arī bez gaisa kondicioniera. Gribam, lai Latvijas iedzīvotājiem ceļošana ar autobusu saistās ar komfortu un pozitīvu ceļošanas pieredzi, tādēļ arvien vairāk cilvēkiem rastos vēlme apmeklēt Baltijas valstu galvaspilsētas,» saka Lux Express Latvija valdes loceklis Krišjānis Reķis.

Sākot no 12. jūlija uz Lietuvas galvaspilsētu Viļņu Lux Express autobuss kursēs 12 reizes dienā, un septiņas reizes no tām tas būs Skania Irizar i8 ar īpašu Lounge zonu.

Scania Irizar i8 ir saņēmis prestižo godalgu kā gada labākais autobuss ne tikai dizaina, bet arī inovāciju, tehnoloģiju un ilgtspējīgu risinājumu dēļ, teic Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Scania Latvia Nacionālo bruņoto spēku (NBS) vajadzībām piegādājusi degvielas vedēju gaisa spēku aviācijas bāzei Lielvārdē. Speciāli NBS prasībām un NATO standartiem tika uzkonstruēta un aprīkota degvielas uzglabāšanas cisterna un iepildīšanas sistēma.

Virsseržants Andris Metlāns stāsta: «Jaunā mašīna tiks izmantota lidaparātu zemspārnu un virsspārnu degvielas uzpildīšanai. Tai ir vairākas funkcijas – ne tikai uzpildīt degvielu, bet arī, pateicoties iebūvētajai testa laboratorijai, veikt degvielas kontroli.»

Savukārt, Aigars Pušinskis, SIA Scania Latvia vadītājs, sacīja: «Šis bija sarežģīts projekts, kura realizācijā vairākus mēnešus strādājām kopā ar NBS pārstāvjiem, lai izstrādātu cisternas tehnisko projektu un pēc tam arī nodrošinātu tās izgatavošanu, atbilstoši NBS specifiskajām vajadzībām.»

Degvielas vedējā ir iebūvēta mērlaboratorija, kas uzrauga degvielas kvalitāti. Tas divos cisternas nodalījumos spēj uzglabāt 20 850 litrus degvielas. Tam ir uzpildītās degvielas uzskaite, un tas var atsūknēt jau iepildītu degvielu no lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā kravas automašīnu ražošanas kompānija DAF Nīderlandē prezentēja 2017.gada jaunākās paaudzes automašīnu modeļus. Zilo gigantu prezentācijā viesojās arī Dienas Bizness.

Kompānijas DAF Paccar divīzijas devīze ir Driven by Quality un jaunās paaudzes CF & XF sērijas modeļi, ko DAF prezentēja, to arī apliecina. Jaunajiem modeļiem ir uzlaboti PACCAR MX-11 un MX-13 dzinēji, kas garantē efektīvu degvielas patēriņu, jaunas aizmugurējās asis, jauna transmisijas programmatūra, automāta vadības 12 un 16 pakāpju TraXon ātrumkārbas, uzlabota aerodinamika, maksimāls ekspluatācijas laiks, jauns iekšējais un ārējais dizains.

Īsumā sakot, galvenās priekšrocības, ko saņems klienti, ir: jaunie DAF modeļi patērē par 7% mazāk degvielas, kas gadā uz vienu automašīnu ļauj ietaupīt 3000 eiro un automašīnas var pārvadāt par 100 kilogramiem vairāk, kas gadā dod papildus 600 eiro. Servisa apkopes intervāls ir palielināts no 150 tūkstošiem līdz 200 tūkstošiem kilometru, kas gadā ietaupa 250 eiro, bet parka pārvaldības sistēma DAF Connect – 1300 eiro gadā. Jaunie kravas automašīnu modeļi tirgū tiks piedāvāti, sākot no 2017.gada jūnija. Jauno modeļu krāsa būs debeszila (Jamaica Blue).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Scania Latvia: Darbaspēka trūkums kļūst par aizvien lielāku problēmu

Dienas Bizness,25.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Scania Latvia valdes loceklis Aigars Pušinskis intervijā laikrakstam Diena.

Uzņēmējs, kurš pārstāv starppilsētu autobusu nozari, Dienai sacīja, ka trūkst darbinieku un kvalitatīvi strādājošus šoferus nav viegli atrast. Kā ir kravu pārvadājumu nozarē?

Darbaspēka trūkums kļūst par aizvien lielāku problēmu. Statistika liecina, ka Latvijā visvairāk trūkst pārdevēju, šoferu un šuvēju. Aizvien vairāk kravu pārvadājumu nozares uzņēmumu sāk ievest darbaspēku. Ir pat uzņēmumi, kuri izmanto darbaspēku no Filipīnām, pārsvarā tās gan ir Latvijā reģistrētas automašīnas, kuras darbu veic Zviedrijā. Mēs Scania Latvia uzņēmumā sadarbojamies ar profesionālās izglītības iestādēm, un patlaban mums nav vakantu vietu, arī darbaspēka netrūkst. Veids, kā mēs izvēlamies darbiniekus, norit tiešā sadarbībā ar skolām, sadarbības rezultātā mēs erudītākajiem jauniešiem dodam iespēju strādāt mūsu uzņēmumā. Esam arī sākuši sadarbību ar Latvijas Lauksaimniecības universitāti (LLU) un vienojušies, ka mūsu speciālisti lasīs lekcijas un ka dosim prakses vietas LLU studentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas policija, veicot kratīšanu kāda uzņēmuma teritorijā Salaspilī, atklājusi lielu daudzumu nelegāli glabāta šķidruma, iespējams, spirtu.

Apsekojot kādu uzņēmumu Salaspils novadā, VID Muitas policija pamanīja aizdomīgu kravas automašīnas SCANIA, taču autovadītāja atrašanās vieta nebija zināma. Tika pieprasīta un operatīvi saņemta tiesas atļauja veikt divas kratīšanas – uzņēmumam piederošajā kravas automašīnā SCANIA un automašīnas vadītāja dzīvesvietā.

Pārbaudot kravas auto, VID Muitas policijas darbinieki konstatēja, ka kravas nodalījumā atrodas astoņas 1000 litru tvertnes, kas piepildītas, visticamāk, ar spirtu.

Veicot kratīšanu kravas automašīnas vadītāja dzīvesvietā, tika atrastas un izņemtas sešas 1 litra tilpuma Captain Morgan pudeles ar brūnas krāsas šķidrumu bez akcīzes markām, 12 pudeles ar degvīnu Finlandia bez akcīzes markām, kā arī divpadsmit 1 litra tilpuma pudeles Bell’s bez akcīzes markām; kopumā 30 litri ar alkoholiskajiem dzērieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Kravas automašīnas Scania

Žanete Hāka,24.10.2014

Atšķirībā no vieglajām automašīnām, kam ir dažas gala komplektācijas, kravas transportlīdzekļus iespējams izveidot dažādos variantus. Klients izsaka savas vēlmes un nepieciešamības un atkarībā no tām tiek komplektēta automašīna.

Foto: Scania

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoreiz portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties kravas automašīnu Scania tapšanas procesā.

Kompānijas inženieris Matīss Andiņš stāsta, ka šajā gadā kopumā nozarē vērojams kravas automašīnu pārdošanas kritums, ko varētu, iespējams, saistīt ar Krievijas sankciju piemērošanu, taču uzņēmumā pārdošanas kritumu neizjūt - pārdoto automašīnu skaits pat ir audzis.

Nākamajā gadā uzņēmums plāno saglabāt aptuveni tādus pašus pārdošanas apjomus kā šajā gadā vai pat nedaudz kāpināt.

Galerijā augstāk iespējams apskatīt, kā tiek ražotas un saliktas Scania automašīnas!

Komentāri

Pievienot komentāru