DPD Latvija vidēji gadā piegādā ap miljons sūtījumu; to apjoma kāpumu pēdējos četros gados stimulē e-komercijas attīstība Latvijā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
DPD Latvija apgrozījums no 6,39 milj. eiro 2010. gadā ir pieaudzis līdz 9,83 milj. eiro 2013. gadā. Tā kā uzņēmums pieder Francijas grupas La Poste meitas uzņēmumam Geopost, kura rezultāti vēl nav publiskoti, arī Latvijas kompānijas dati netiek atklāti. Šogad uzņēmuma apgrozījums varētu pieaugt par 10%, prognozē DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Ainārs Gilis. Izaugsmes temps vairs nav tik straujš kā iepriekš, un tas ir saistīts nevis ar pieaugošo konkurenci, bet ar ekonomikas attīstību valstī kopumā. Uzņēmumam ir 16 gadu pieredze kurjerpasta biznesā Latvijā, kurš balstās uz sūtījumu piegādi «no durvīm līdz durvīm». Savulaik uzņēmuma izaugsmi sekmējusi Latvijas iestāšanās ES, vēl viens nozīmīgs grūdiens ir e-komercijas attīstība. Apgrozījuma kāpums pēdējos gados ir nodrošinājis uzņēmumam vietu DB un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā. Šogad DPD Latvija veicis zīmola maiņu; turpmāk tas uzņēmumu grupas DPD group ietvaros darbosies ar vienotu zīmolu DPD.
Buma efekts
Saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas pēdējiem datiem, uzņēmums DPD Latvija 2014.gadā ir palielinājis savu tirgus daļu Latvijā par 5%, kopumā aizņemot 46% no visa Latvijas eksprespasta un kurjerpasta tirgus. 2014. gadā DPD Latvija ir piegādājis 2,45 miljonus sūtījumu, kas ir par 13% vairāk nekā iepriekšējā gadā. E-komercijas sūtījumi, kas tiek piegādāti klientiem no pirkumiem interneta veikalos, DPD Latvija veido 30–40% no apgrozījuma. Vēl pirms četriem gadiem šis apjoms bija apmēram 5%.
«Lēciens ir straujš, bet Latvija šajā ziņā nav unikāls piemērs. Šāda tendence ir visā Eiropā. Atšķirība ir vien tā, ka Latvijas iedzīvotāji vairāk iepērkas vietējos interneta veikalos,» atklāj A. Gilis. Citās Baltijas valstīs interneta tirdzniecības attīstības temps ir līdzīgs Latvijai.
Lietuviešu uzņēmēji ir aktīvāki un izvērš darbību arī Baltijas līmenī. To apliecinot fakts, ka DPD Latvija daudz piegāžu uz Latviju veic no Lietuvas interneta veikaliem, savukārt mūsu valsts komersanti nav tik aktīvi. Līdz ar biežāku iepirkšanos internetā paciņu saņēmēju ir kļuvis krietni vairāk un katram cilvēkam ir savi pieņēmumi par to, kādu servisu tas vēlas saņemt. «Mūsu kurjeriem un servisa darbiniekiem nākas rēķināties ar dažādiem viedokļiem, pieņēmumiem, garastāvokli un attieksmi. Tas prasa kompetentus klienta apkalpošanas speciālistus un pieklājīgus kurjerus. Šajā virzienā nemitīgi attīstāmies,» atzīst A. Gilis. No malas skatoties, sūtījumu piegādāšana «no punkta A uz punktu B» izskatās vienkārša, bet tam apakšā ir sarežģīts mehānisms, loģistika – cikos, kur, kāpēc, ko darīt, ja klientam paciņu nevar nogādāt?
Visu rakstu Griežas līdzi pirkumiem internetā lasiet 23. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.