Citas ziņas

Google varētu pamest Ķīnu

Elīna Jēkabsone, Db,13.01.2010

Jaunākais izdevums

Pēc hakeru uzbrukuma Ķīnas cilvēktiesību aktīvistu e-pasta kontiem, Google apsver iespēju pamest Ķīnas tirgu, ziņo BBC.

Google komunikāciju un sabiedrisko attiecību vadītājs Pīters Barrons (Peter Barron) uzskata, ka tas bijis izsmalcināts un mērķtiecīgs hakeru uzbrukums uzņēmuma infrastruktūrai no Ķīnas puses. P.Barrons arī piebilda, ka tas nav konkrēts apvainojums Ķīnas valdībai, bet uzsvēra, ka vairs nevēlas cenzēt Ķīnas portālā ievietotos datus valdības vajadzībām. P.Barrons informēja, ka gadījumā, ja situācija neuzlabosies, kompānija pārtrauks četrus gadus ilgo darbību Ķīnā.

Google galvenais jurists Deivids Drummonds (David Drummond) atzina, ka uzbrucēju galvenais mērķis bijis piekļūt Ķīnas cilvēktiesību aktīvistu Gmail kontiem. Pēc veiktās izmeklēšanas tika noskaidrots, ka hakeriem ir izdevies uzlauzt divus e-pasta kontus, tomēr e-pastu vēstuļu saturam hakeriem nav izdevies piekļūt. Stundu pēc paziņojuma par hakeru uzbrukumu Google akciju cena Ņujorkā samazinājās par 1.1%.

ASV Valsts sekretāre Hilarija Klintone (Hillary Clinton) piebilda, ka Google apgalvojums par Ķīnas hakeru uzbrukumu rada ļoti nopietnas bažas un jautājumus, Viņa arī informēja, ka ASV jau lūdza paskaidrojumus no Ķīnas puses.

Savukārt D. Drummonds norāda, ka Google tuvāko nedēļu laikā plāno uzsākt sarunas ar Ķīnas valdību, lai vienotos par to, vai kompānija turpinās Google.cn meklētājprogrammas darbību Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz daudzajiem papildu produktiem, ko ģenerē interneta milzis Google, kompānijas apgrozījuma lielāko daļu – aptuveni 96% - joprojām veido Google interneta meklētājs. Interneta lietotājiem kļūstot gudrākiem, nepacietīgākiem un prasīgākiem, Google «horizontālais» interneta meklētājs, kā to nodēvējuši eksperti, nākotnē varētu zaudēt savu pievilcību.

Šādu viedokli savā rakstā Business Week paudis Džefrijs Reiports (Jeffrey Rayport), kurš vada konsultāciju kompāniju Marketspace LLC, kas ir padomdevējs vadošiem pasaules uzņēmumiem tādos jautājumos kā, piemēram, komunikācija ar klientu.

Pēdējais pierādījums tam, ka Google ne visai labi veicas «vertikālo» jeb specifisko internetu meklētāju izstrādē, ir kompānijas mēģinājums piedāvāt īpašu tiešsaistes meklēšanas sistēmu potenciālajiem nekustamā īpašuma pircējiem. Proti, Google centās uz sava pakalpojuma Google Maps bāzes piedāvāt ērtu nekustamo īpašumu meklēšanu interneta lietotājiem. Ņemot vērā Google Street View iespējas, šis projekts sākotnēji varbūt šķita daudzsološs, taču galu galā tas palika pusceļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Google pietuvojies izlīgumam ar Eiropas Komisiju (EK), tehnoloģiju milzi Eiropā, iespējams, sagaida vēl viena apsūdzība monopolstāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā.

Vairāku kompāniju, kurā ietilpst arī Microsoft, apvienība ICOMP vērsusies EK ar jaunu sūdzību, norādot, ka Google panākusi savu internetā dominējošo stāvokli slēdzot negodīgus līgumus, vēsta Bloomberg. ICOMP pauž uzskatu, ka Google veidojusi plašu ekskluzīvu attiecību tīklu, kuru nelegāli izmantojis, lai nodrošinātu sev izdevīgu stāvokli tirgū.

Aizvadītajā nedēļā Google Eiropas Savienības (ES) regulatoriem iesniedza piedāvājumu noslēgt mierizlīgumu strīdā par konkurences pārkāpumiem. ES izmeklēšanu saistībā ar iespējamiem Google pārkāpumiem uzsāka 2010. gadā. Google tiek pārmests, ka kompānija savā interneta pārlūkprogrammā priekšroku dod meklējumu rezultātiem, kas atbilst tās pašas sniegto pakalpojumu interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija uzsākusi pretmonopola izmeklēšanu pret Google, pamatojoties uz trīs kompāniju sūdzībām, ka Google ļaunprātīgi izmanto tirgus dominējošo stāvokli.

Times online norāda, ka Goolge mākslīgi tur augstas cenas, tādējādi tas kļūst neizdevīgas potenciālajiem konkurentiem. Kā rezultātā meklēšanas rezultāta pirmajās ailēs atrodas Google piederošas lapas.

Viena no kompānijām, kas iesniedza sūdzību pret Google, ir Lielbritānijas kompānija Foundem. Tās pārstāvis norādīja, ka Google tirgus daļa Lielbritānijā ir 90%. «Google kontrolē, ko lietotājs meklētājprogrammā atrod. Tādējādi pēdējo gadu laikā Google ir sācis izmantot meklēšanas rezultātus mārketinga kanāliem,» norāda Foundem pārstāvis.

«Piemēram, ja Jūs ierakstāt vienalga kādas lietas vārdu, ko vēlaties iegādāties vai salīdzināt, tad lapas augšējā daļā Google Jums piedāvās pirkuma rezultātu lapu, kas pieder Google. Savukārt pēc tās atrodas video rezultāts, kas arī pieder Google. Tādējādi Google izmanto savu dominējošo stāvokli, lai popularizētu tā pārējos pakalpojumus,» turpina Foundem pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Krievijas ēna preču eksportā pamazām sarūk

Latvijas Bankas ekonomiste Daina Pelēce,10.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā apritēja divi gadi, kopš Krievijas Federācija noteikusi sankcijas Eiropas Savienības, t.sk., Latvijas pārtikas produktiem. Vai divi gadi Latvijas eksportētājiem ir bijis pietiekošs laiks, lai kompensētu Krievijas tirgus zaudēšanu un atrastu jaunus noieta tirgus?

Kopējais Latvijas preču eksports 2015. gadā pieauga par 1,1%, kas vērtējams kā labs sniegums, ņemot vērā Krievijas noteikto embargo pārtikai un sarežģīto un nelabvēlīgo situāciju vairākos Latvijas eksporta tirgos. Diemžēl šogad Latvijas ārējās tirdzniecības rādītāji pārsvarā atrodas negatīvajā zonā, un šā gada astoņos mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu preču eksports ir sarucis par 1,5%.

Nav šaubu, ka 2015. gadā Latvijas kopējo preču eksporta izaugsmi būtiski bremzēja eksporta kritums uz Krieviju, kas salīdzinājumā ar 2014. gadu saruka par 24%. Tomēr preču eksportu uz Krieviju nesamazināja tikai sekas, ko izraisīja 2014. gada 7. augustā Krievijas noteiktais embargo liellopu gaļai, cūkgaļai, augļiem, dārzeņiem, mājputniem, zivīm, sieram, pienam, piena produktiem un 2015. gada 4. jūnijā pasludinātais beztermiņa aizliegums visam Latvijas zvejas produktu eksportam uz Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) jau otrdien varētu noteikt rekordlielu sodu ASV tehnoloģiju korporācijai Google par konkurences noteikumu pārkāpšanu, atklājuši anonīmi avoti.

Konkurences komisāres Margrētes Vestageres vadībā ES noteiks sodu Google, kas būs lielāks nekā 2009.gadā noteiktais 1,06 miljardu eiro sods ASV mikroshēmu ražotājam Intel, atklāja lietai pietuvinātas personas, kas vēlējās palikt anonīmas.

Anonīmie avoti atklājuši, ka sods Google varētu būt 1,1-2 miljardi eiro. Lai gan tas būtu visu laiku lielākais sods, kādu ES noteikusi par konkurences pārkāpumiem, maksimālais pieļaujamais sods ir 10% no kompānijas iepriekšējā finanšu gada ieņēmumiem, kas Google gadījumā būtu astoņi miljardi eiro.

Vienlaikus ES arī prasīšot Google mainīt savu biznesa praksi, lai kliedētu ES bažas.

Lēmums, kura paziņošana gaidāma otrdien vai trešdien, pieņemts gadu pēc tam, kad Vestagere pārsteidza pasauli un saniknoja toreizējā ASV prezidenta Baraka Obamas administrāciju ar rīkojumu ASV tehnoloģiju kompānijai Apple atmaksāt 13 miljardus eiro Īrijas budžetā, ko kompānija saņēmusi kā nodokļu atvieglojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google par privātuma pārkāpšanu piekrīt maksāt rekordlielu soda naudu

Gunta Kursiša,10.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google piekritusi maksāt vēsturē lielāko sodu, ko uzņēmumam jebkad piespriedusi ASV Federālā Tirgus komisija. Piemērotais sods saistīts ar privātuma aizsardzību, vēsta BBC.

Jau iepriekš rakstīts, ka šā gada jūlija sākumā Google izteica iespēju, ka tā varētu maksāt 22,5 milj. ASV dolāru soda naudu. Soda naudas apmērs piespriests par to, ka Google «apgājusi» iestatījumus Apple Safari interneta pārlūkā, kas paredz nesekot tam, kādas lapas apmeklējis pārlūka lietotājs. Google iepriekš norādīja, ka šāda situācija nav radusies speciāli, bet gan kļūdas dēļ.

Tomēr sods piešķirts nevis par to, kādas metodes Google izmantojusi, lai «apietu» Safari pārlūka iestatījumus, bet gan par kompānijas rīcības nepareizu interpretēšanas veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Google biroji izpelnījušies atvērtas un inovatīvas darba vides reputāciju, un šoreiz piedāvājam aplūkot vienu no multinacionālākajiem Google birojiem, kas atrodas Šveices lielākajā pilsētā Cīrihē.

«Ārpus darba laika Google darbinieki nodarbojas ar visdažādākajām lietām, sākot ar riteņbraukšanu un beidzot ar biškopību, frisbiju un fokstrota dejošanu,» tā kompānija raksturo savus darbiniekus. Šķiet, Google nebaidās arī savas darba telpas padarīt pietuvinātas dzīvei ārpus darba laika, un, piemēram, sapulces vadīt tām speciāli paredzētās «šūnās», izveidot apzaļumotas terases ar skatu uz pilsētu un biroja vestibilu dizaina ziņā veidot īru kroga labākajās tradīcijās.

«Lai gan nav divu vienādu uzņēmuma Google biroju, tiem visiem ir dažas kopīgas iezīmes — sienas gleznojumi un rotājumi, kas raksturo vietējās tradīcijas; Google darbiniekiem ir kopīgas darba vietas, telpas darbam un apspriežu telpas; ir iespēja spēlēt videospēles, biljardu un klavieres; kafejnīcas un nelielas virtuves, kurās ir pieejams veselīgs ēdiens; jau pierastās baltās tāfeles, ko izmantot pēkšņi radušos ideju apspriešanai,» skaidrots Google mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Google atzīts par nevainīgu atslēgvārdu strīdā

Lelde Petrāne,23.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Kopienu Tiesa strīdā ar luksusa preču ražotāju LVMH lēmusi par labu Google, ziņo BBC.LVMH pieder tādi zīmoli kā Louis Vuitton, Moet & Chandon un Dior. Tā iebilda pret Google praksi atslēgvārdu pārdošanā.Savukārt tiesas spriedumā rakstīts, ka «Google nav pārkāpis preču zīmju likumu, ļaujot reklāmdevējiem iegādāties atslēgvārdus, kas atbilst konkurentu preču zīmēm.»Savukārt Bloomberg raksta, ka Google spēja izmantot aizsargātus vārdus kā atslēgvārdus, kas saista interneta meklētājus ar reklāmām līdz ar Eiropas Kopienu tiesas spriedumu varētu tikt ierobežota. Tiesa lēmusi, ka meklētājprogrammas nedrīkst izmantot vārdus, ja tās ir brīdinātas par iespējamiem preču zīmju pārkāpumiem.Eiropas Kopienu Tiesa strīdā ar luksusa preču ražotāju LVMH lēmusi par labu Google, ziņo BBC.LVMH pieder tādi zīmoli kā Louis Vuitton, Moet & Chandon un Dior. Tā iebilda pret Google praksi atslēgvārdu pārdošanā.Savukārt tiesas spriedumā rakstīts, ka «Google nav pārkāpis preču zīmju likumu, ļaujot reklāmdevējiem iegādāties atslēgvārdus, kas atbilst konkurentu preču zīmēm.»Savukārt Bloomberg raksta, ka Google spēja izmantot aizsargātus vārdus kā atslēgvārdus, kas saista interneta meklētājus ar reklāmām līdz ar Eiropas Kopienu tiesas spriedumu varētu tikt ierobežota. Tiesa lēmusi, ka meklētājprogrammas nedrīkst izmantot vārdus, ja tās ir brīdinātas par iespējamiem preču zīmju pārkāpumiem.Eiropas Kopienu Tiesa Google strīdā ar luksusa preču ražotāju LVMH lēmusi par labu Google, ziņo BBC.

LVMH pieder tādi zīmoli kā Louis Vuitton, Moet & Chandon un Dior. Tā iebilda pret Google praksi atslēgvārdu pārdošanā.

Tiesas spriedumā rakstīts, ka «Google nav pārkāpis preču zīmju likumu, ļaujot reklāmdevējiem iegādāties atslēgvārdus, kas atbilst konkurentu preču zīmēm.»

Savukārt, Bloomberg raksta, ka Google spēja izmantot aizsargātus vārdus kā atslēgvārdus, kas saista interneta meklētājus ar reklāmām līdz ar Eiropas Kopienu tiesas spriedumu varētu tikt ierobežota. Tiesa lēmusi, ka meklētājprogrammas nedrīkst izmantot vārdus, ja tās ir brīdinātas par iespējamiem preču zīmju pārkāpumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais informācijas tehnoloģiju un interneta pakalpojumu koncerns Google varētu jau maijā sākt fotografēt Latvijas pilsētu ielas, lai attēlus izmantotu savu globālo karšu un satelītattēlu krājumu īpaša ielas līmeņa skatījuma funkcijām, informē Datu valsts inspekcijas (DVI) direktores vietniece Aiga Balode.

Biznesa portālam Nozare.lv A. Balode teica, ka pēc saņemtā Google lūguma tam izsniegt datu apstrādes apliecību jeb atļauju fotografēt vairāku pilsētu ielas visā to garumā DVI lūgusi kompāniju precizēt dažus jautājumus un iesniegt precizējumu līdz 12.aprīlim.

«Ja Google iesniegs savas atbildes, tās izskatīsim pāris dienu laikā un, ja viss būs kārtībā, izsniegsim apliecību. Tā kā viens no šādas apliecības noteikumiem būs iedzīvotāju iepriekšēja brīdināšana par fotografēšanu noteiktās vietās un laikos, tas prasīs zināmu laiku un fotografēšana varētu sākties aprīļa beigās vai maija sākumā,» Balode teica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google izstrādā mūzikas atskaņošanas sistēmu

Jānis Rancāns,10.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google izstrādā mūzikas atskaņošanas ierīci, kas darbosies izmantojot bezvadu tīklus. Ierīces pārbaudes uzsāktas Google birojā Kalifornijā.

«Google izstrādā izklaides ierīci, kuru nepieciešams pārbaudīt ārpus laboratorijas apstākļiem,» norāda kompānija. «Ierīce pašlaik atrodas prototipa fāzē un tiks modificēta saskaņā ar pārbaužu rezultātiem,» uzsvēra Google.

Kompānija Google vēlas pastiprināt savas pozīcijas patēriņa elektronikas jomā, lai tādējādi samazinātu savu atkarību no interneta meklēšanas pakalpojumiem. Interneta gigants jau ir izstrādājis populāro mobilo ierīču operētājsistēmu Android, kā arī pērn pavēstīja par Android@Home sistēmas, kas ļaus dažādām ierīcēm komunicēt savā starpā, izstrādāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google par «cepumiem» maksās lielāko sodu vēsturē

Gunta Kursiša,11.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijai Google būs jāmaksā vēsturē lielākais sods, ko uzņēmumam jebkad piespriedusi ASV Federālā Tirgus komisija. Piemērotais sods saistīts ar privātuma aizsardzību, vēsta The Wall Street Journal.

Meklētāja gigants jau teju piekritis piespriestajam 22,5 miljonus ASV dolāru sodam, citējot kāda ierēdņa teikto par vienošanos, raksta medijs.

Sods saistāms ar to, ka Google «apgājusi» iestatījumus Apple Safari interneta pārlūkā, kas paredz nesekot tam, kādas lapas apmeklējis pārlūka lietotājs. Google norādīja, ka šādas situācija nav radusies speciāli, bet gan kļūdas dēļ.

Jau šā gada februārī Stenfordas Universitātes (Stanford Univeristy) pētnieks ievēroja, ka Google izmanto Safari trūkumus – programma paredz, ka Google sīkfaili jeb cookies tiek instalēti, izmantojot populāru mājas lapu reklāmas, pat tādā gadījumā, ja lietotājs pārlūka iestatījumos norādījis, ka vēlas izvairīties no «cepumiem». Tādējādi Google spēja novērot cilvēku interneta lietošanas paradumus pat tad, ja pārlūka lietotāji iestatījumos bija norādījuši, ka to nevēlas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google nav jāmaksā Francijas valsts pieprasīts nodokļu parāds 1,115 miljardu eiro apmērā, jo interneta milža Īrijas meitsabiedrība nav apliekama ar nodokļiem Francijā, trešdien nolēma Francijas tiesa.

«Francijas kompānija Google Ireland Limited (GIL) nav apliekama ar nodokļiem Francijā par periodu no 2005. līdz 2010.gadam,» teikts tiesas lēmumā.

Google 2015.gadā samaksāja Francijā uzņēmuma ienākuma nodokli tikai 6,7 miljonu eiro apmērā, jo tās Eiropas meitsabiedrības ienākumi bija reģistrēti zemo nodokļu valstī Īrijā. Šādu iespēju ir izmantojuši arī citi multinacionālie uzņēmumi.

Grupa nodarbina Francijā 700 cilvēkus, bet reklāmas kontrakti tās interneta pārlūkam vai videofailu apmaiņas vietnei YouTube ir parakstīti ar Īrijas meitsabiedrību.

Francijas pieprasītais nodokļu parāds bija tikai viena no vairākām juridiskām problēmām, ar kurām Kalifornijas štatā bāzētā Google ir saskārusies Eiropas Savienībā (ES).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google saņem sodu par bezvadu tīklu informācijas pārtveršanu

Jānis Rancāns,13.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google maksās septiņu miljonu ASV dolāru lielu sodu par bezvadu interneta tīklos pārsūtītas informācijas pārtveršanu un citiem Street View projekta ietvaros veiktajiem privātuma pārkāpumiem.

Google piekritusi samaksāt septiņus miljonus ASV dolāru, lai atrisinātu 38 ASV štatu uzsāktu tiesvedību, kuras ietvaros interneta kompānija tika apsūdzēta par neaizsargātos bezvadu komunikāciju tīklos pārsūtītas informācijas, kā piemēram paroles un e-pasti, pārtveršanu, raksta Deutsche Welle. Google, veicot ielu fotografēšanu, savas automašīnas bija aprīkojusi ar iekārtām, kas spēj konstatēt WiFi bezvadu interneta tīklus, lai tādējādi pārbaudītu savu atrašanās vietu.

Pieslēdzoties WiFi tīkliem, Google rīcībā nonākuši arī to īpašnieku privātie dati. Kompānija gan uzsver, ka šādus datus neapkopoja, bet iespēja pārtvert privātu informāciju tikusi izveidota kļūmes dēļ, jo iekārtām sākotnēji vajadzējis tikai konstatēt WiFi tīklus. Apsūdzētāji gan atzīmē, ka Google zinājusi par šādas iespējas eksistenci.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā programma Google Developers Launchpad sāk sadarbību ar jaunuzņēmumu akseleratoru Startup Wise Guys kā vienīgo partneri Baltijā; Eiropā tam ir vēl trīs partneri

Jaunā sadarbība ar Google palīdzēs programmas dalībniekiem piekļūt augstas klases mentoriem un arī Google Firebase un Google Cloud pakalpojumiem, stāsta Startup Wise Guys mārketinga direktore Zane Bojāre. Līdz šim Startup Wise Guys akselerācijas programmās Baltijā ir piedalījušies 145 uzņēmumi, tostarp 14 no Latvijas, piemēram, Anatomy Next, CastPrint, Zeew, Lahdes, Orocon, Motivio, Vartus.eu, CEnOS.

Fragments no intervijas, kas publicēta 6. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Kā radusies šāda sadarbība?

Savā ziņā šī sadarbība ir attīstījusies un izaugusi no ilgtermiņa sadarbības. Google speciālisti jau ilgstoši ir bijuši Startup Wise Guys programmu mentori. Kompānija novērtē mūsu ilgtermiņa darbu un to, ka strādājam visā Baltijā. Reģionā ir vēl citi akseleratori, kas darbojas aptuveni tikpat ilgi, piemēram, BuildIt, bet tas nestrādā visā Baltijā. Google Eiropā sadarbojas tikai ar četriem akseleratoriem šajā programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru