Pasaulē

Google Ķīnas konkurenta peļņa aug par 76%

Ritvars Bīders,22.10.2010

Jaunākais izdevums

Palielinoties reklāmu apjomam, Ķīnas interneta meklētāja Baidu peļņa šā gada trešajā ceturksnī bija 1,05 miljardi juaņu (79,3 miljoni latu), kas ir par 76% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ziņo Associated Press.

Baidu, kas ieguva samērā lielu tirgus Ķīnas tirgus daļu pēc Google lēmuma pamest valsti, apgrozījums palielinājies līdz 2,26 miljardiem juaņu (170,6 miljoniem latu).

Šā gada trešajā ceturksnī Baidu tirgus daļa Ķīna palielinājās līdz 73% no 64% šā gada sākumā.

Baidu prognozē, ka šā gada pēdējā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, kompānijas apgrozījums varētu palielināties par vairāk nekā 90% līdz aptuveni 2,4 miljardiem juaņu (181,2 miljoniem latu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ķīnas «Google» Baidu peļņa uzlēkusi par 60%

Gunta Kursiša,30.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas lielākā interneta meklētāja Baidu neto ieņēmumi šā gada trešajā ceturksnī, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu, ir pieauguši par 60%, sasniedzot 478 miljonus ASV dolāru, ziņo BBC.

Baidu ieņēmumu kāpumu nodrošināja pieaugošais reklāmas apjoms - ieņēmumi no tiešsaistes mārketinga palielinājušies par teju 50%, norāda kompānija.

Baidu pieder aptuveni 80% no Ķīnas tirgus interneta meklētāju jomā. Google pameta Ķīnas tirgu 2010. gadā, atstājot tur ļoti ierobežotu saturu. Šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad hakeri uzbruka Ķīnas cilvēktiesību aktīvistu e-pasta kontiem.

Oktobrī Credit Suisse samazināja kompānijas nākotnes perspektīvas, ņemot vērā bažas, kā Baidu gūs tik pat lielus ienākumus, arvien pieaugot meklējumu skaitam, kas tiek veikti no mobilajām ierīcēm – telefoniem un plašetdatoriem. Pašlaik lielākā daļa ieņēmumu Baidu nodrošina veiktie meklējumi pārlūkā no personālajiem datoriem. Baidu vadītājs Robins Lī (Robin Li) gan norādīja, ka kompānijas mobilās meklēšanas apjomi pieaug.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Dell un Baidu sadarbosies viedtālruņu izstrādē

Gunta Kursiša,06.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju ražotājs Dell ir apstiprināts to uzņēmumu sarakstā, kas sadarbosies ar Ķīnas lielāko interneta meklētāju Baidu, lai izstrādātu mobilos tālruņus, vēsta BBC.

Dell patlaban izstrādā viedtālruņus, kas darbosies, izmantojot Baidu jauno programmatūras platformu Ķīnas tirgum Baidu Yi, pavēstījusi Dell pārstāve Adelaine Lī (Adeline Lee). Daudzas Ķīnas interneta kompānijas cenšas palielināt to klātbūtni arī mobilo tālruņu tirgū, raksta medijs.

Par programmatūras Baidu Yi bāzi izvēlēta Andriod operētājsistēma. Uzņēmuma Baidu vadītāji nav pavēstījuši par plāniem laist klajā pašu izstrādātu operētājsistēmu. Patlaban nav zināms arī laiks, kad Dell viedtālruņi varētu tikt laisti klajā, pavēstījusi A. Lī.

Jau vēstīts, ka Ķīnas interneta meklētājs Baidu šī gada otrajā ceturksnī ir pārspējis prognozes un sasniedzis 95% peļņas pieaugumu. Uzņēmuma peļņa periodā no aprīļa līdz jūnijam (ieskaitot) ir 163 miljardi juaņu jeb 253 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas vērtīgāko zīmolu TOP 10

Dienas Bizness,01.02.2013

10. Sinopec. Vērtība - 12,5 miljardi ASV dolāru. Sinopec ir naftas un dabasgāzes kompānija, kas 2012. gadā ir parakstījusi līgumus aptuveni 10 miljardu ASV dolāru vērtībā. Ķīnas enerģētikas gigants arī iegādājies 49% Kanādas uzņēmuma Talisman Energy, tādējādi iegūstot arī tiesības pētīt dabasgāzes un naftas laukus Kanādas rietumos.

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas ekonomikas izaugsme varbūt arī bremzējas, bet valsts patērētāju ar vidējiem ienākumiem armija kļūst tikai lielāka. Turpinoties šādai tendencei, Ķīnas korporācijām varētu aizsākt jaunu ēru, kurā aizvien svarīgāka loma būs zīmolam, teikts Milward Brown Optimor un WPP Brandz veiktajā pētījumā.

Pētījumā, kurā apkopota informācija par 50 vērtīgākajiem Ķīnas zīmoliem, secināts arī, ka visstraujāko vērtības pieaugumu piedzīvojoši tieši tehnoloģiju zīmoli. Tas skaidrojams ar to, ka Ķīnas patērētāji aizvien vairāk laika, kā arī naudu, tērē internetā un izmantojot mobilās tehnoloģijas.

Tāpat ziņojumā norādīts, ka aizvien biežāk Ķīnas zīmoli savu klātbūtni nostiprina arī ārvalstīs, kas to vērtību tikai palielina.

Ķīnas vērtīgāko zīmolu TOP 10:

10. Sinopec. Vērtība - 12,5 miljardi ASV dolāru.

Sinopec ir naftas un dabasgāzes kompānija, kas 2012. gadā ir parakstījusi līgumus aptuveni 10 miljardu ASV dolāru vērtībā. Ķīnas enerģētikas gigants arī iegādājies 49% Kanādas uzņēmuma Talisman Energy, tādējādi iegūstot arī tiesības pētīt dabasgāzes un naftas laukus Kanādas rietumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta meklētājs Baidu atkal ir pārspējis prognozes – tā peļņas pieaugums šī gada otrajā ceturksnī ir sasniedzis 95%, vēsta BBC.

Uzņēmuma peļņa periodā no aprīļa līdz jūnijam (ieskaitot) ir 163 miljardi juaņu jeb 253 miljoni ASV dolāru. Salīdzinājumam – pērnā gada attiecīgajā periodā Baidu ieņēmumi bija 837 miljoni juaņu.

Savukārt Baidu ieņēmumi attiecīgajā periodā, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieauguši par 78%, atklājis uzņēmums.

Kompānija pavēstījusi, ka ievērojamo ieņēmumu un peļņas pieaugumu ir nodrošinājis pieprasījums pēc reklāmas.

«Ļoti ievērojami palielinās interneta meklētāju tirgus. Arī Baidu ir viens no tiem uzņēmumiem, kas strauji aug,» norādījuši analītiķi.

Uzņēmums Baidu ir pārliecināts, ka tas turpinās izaugsmi arī turpmāk. Interneta meklētājs cer, ka nākamā ceturkšņa laikā – līdz septembrim, tā ieņēmumi pieaugs vēl par 79,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ķīnas interneta meklētājs pieredz strauju peļņas izaugsmi

Jānis Rancāns,24.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas lielākais interneta meklētājs Baidu šā gada otro ceturksni noslēdzis ar peļņas pieaugumu 70% apmērā. To sasniegt esot palīdzējusi izaugsme interneta reklāmas jomā, vēsta BBC.

Kopumā gada otrajā ceturksnī kompānija nopelnījusi 436 miljonus ASV dolāru – lielu daļu peļņas izdevies nodrošināt, patiecoties apgrozījuma kāpumam interneta reklāmas jomā.

Interneta meklētājam Baidu pieder 80% no Ķīnas tiešsaistes meklēšanas tirgus, tādējādi kompānija ir pievilcīga reklāmdevējiem. Analītiķi uzskata, ka dominējošā loma tirgū, Baidu ļauj arī reklāmdevējiem diktēt savus noteikumus.

Pašlaik Ķīna ir pasaules lielākais tirgus – valstī ir aptuveni 500 miljoni interneta lietotāju, un tiek paredzēts, ka šis skaitlis turpinās pieaugt.

Pēdējā laikā Baidu arī ir uzsācis dažādus pasākumus, ar kuru palīdzību cer dažādot savu uzņēmējdarbību, lai saglabātu izaugsmi. Tā gada sākumā kompānija laida klajā zemo cenu viedtālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baidu, Ķīnas vadošais meklētājprogrammas operators, gandrīz dubultojis savus ieņēmumus ceturtajā ceturksnī un prognozē lielākus pirmā ceturkšņa ieņēmumus nekā paredz analītiķi, ziņo Reuters.

Saskaņā ar Baidu aplēsēm ieņēmumi pirmajā ceturksnī būs no 360,6 miljoniem ASV dolāru līdz 371,2 miljoniem ASV dolāru. Analītiķi meklētājprogrammai prognozē 354,2 miljonu dolāru ieņēmumus.

Baidu ceturtā ceturkšņa tīrā peļņa pieaugusi līdz 175,9 miljoniem ASV dolāru. Tajā pašā laika posmā iepriekšējā gadā tās peļņa bija 62,7 miljoni ASV dolāru.

Ieņēmumi ceturtajā ceturksnī bijuši 371,3 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ķīnas rakstnieki apsūdz Apple autortiesību pārkāpšanā

Jānis Rancāns,09.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki Ķīnas rakstnieki paziņojuši, ka uzsākuši tiesvedību pret ASV tehnoloģiju kompāniju Apple, kuru tie apsūdz autortiesību pārkāpumos.

Pekinas tiesā prasību pret Apple kopumā iesnieguši deviņi rakstnieki. Ķīnas rakstnieki Apple apsūdz 37 darbu autortiesību pārkāpšanā, kā arī pieprasa no kompānijas 11,91 miljonu juaņu (1,9 miljoni ASV dolāru) lielu kompensāciju.

Līdzīga satura pretenzijas jau agrāk paustas arī pret citām tehnoloģiju un interneta kompānijām, kā, piemēram, Baidu un Google. 2010. gadā kompānija Google oficiāli atvainojās, bet 2011. savukārt Baidu dzēsa 2,8 miljonus darbu, kad saņēma vairāk nekā 40 autoru sūdzības.

«Populārāko grāmatu lejupielāžu skaits pārsniedz miljonu reižu, kas rada vismaz miljardu dolāru lielus zaudējumus katram rakstniekam,» norāda autori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford plāno piecu gadu laikā tirgū piedāvāt savu autonomās vadības automašīnu

LETA,17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs Ford Motor Company paziņojis, ka līdz 2021.gadam uz autoceļiem būs pieejamas kompānijas automašīnas, kas bez autovadītāja varēs sniegt automašīnas koplietošanas pakalpojumus.

Ford norādīja, ka pastiprina investīcijas šajās tehnoloģijās un dubulto personālu autonomās vadības automašīnas izstrādes kompleksā Silīcija ielejā.

Uzskatām, ka autonomās automašīnas ietekme uz sabiedrību ir tikpat būtiska, kāda pirms 100 gadiem bija Ford slīdošās komplektēšanas līnijai, paziņoja Ford ģenerāldirektors Marks Fīldss.

Esam apņēmušies nogādāt uz ceļiem autonomo automašīnu, kas var uzlabot drošību un atrisināt sociālus un vides izaicinājumus miljoniem cilvēku, nevis tikai tiem, kas var atļauties luksusa automašīnas, viņš norādīja.

Īstenojot šo projektu, Ford kopā ar Ķīnas interneta kompāniju Baidu investēs 150 miljonus ASV dolāru (133 miljonus eiro) ASV uzņēmumā Velodyne, kas specializējas autonomās vadības automašīnu sensoru izstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tehnoloģiju giganti apēdīs tradicionālās bankas?

Latvijas Bankas maksājumu eksperte Edīte Gailiša,15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs lielās kompānijas apzīmē kā TechGiants – tehnoloģiju milži. ASV kompānijas Google, Apple, Facebook un Amazon (apzīmētas arī kā GAFA) ir dominējošie spēlētāji savās jomās.

Piemēram, 2018. gadā visā pasaulē 90% gadījumu, meklējot informāciju internetā, izmantots Google meklētājs. Facebook kopā ar Google ir dominējošie spēlētāji digitālās reklāmas pārdošanā (kopā tie aizņem vairāk nekā 50% tirgus). 2018. gada beigās Facebook bija gandrīz 2.4 miljardi lietotāju (tas ir vairāk nekā 30% planētas iedzīvotāju), un katru minūti tiek reģistrēti 400 jauni lietotāji. Google ir apmēram 1.5 miljardi lietotāju, Amazon – apmēram 300 miljoni. Tāpat strauji audzis Apple maksājumu risinājuma Apple Pay lietotāju skaits – 2018. gadā tas sasniedzis 383 miljonus (pieaugums pret 2017. gadu ir 67%).

Arvien nozīmīgāku lomu spēlē arī Ķīnas lielie tehnoloģiju uzņēmumi Baidu, Alibaba (AliExpress platformas uzturētājs), Tencent un Xiaomi (kopā apzīmēti kā BATX), kas radījuši digitālas ekosistēmas, ietekmējot Ķīnas iedzīvotāju ikdienu un dzīvi, kā arī metuši izaicinājumu GAFA pārākumam, aktīvi darbojoties ārpus Ķīnas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas bagātāko cilvēku saraksta augšgalā ierindojas būvnieks

Gunta Kursiša,07.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Ķīnas bagātāko cilvēku saraksta augšgalā ierindojies 55 gadus vecais Liaņs Vengens (Liang Wengen). Iepriekš viņš vadījis ieroču ražošanas rūpnīcu, bet patlaban pievērsies būvniecībai, vēsta BBC.

L. Vengens ir būvniecības uzņēmuma Sany vadītājs. Viņa bagātība ir pieaugusi līdz 11 miljardiem ASV dolāru.

ASV dolāru miljardieru sarakstu šogad veido Ķīnas 271 magnāts. Pērn šis saraksts bija teju par simts bagātniekiem īsāks – 2010. gadā pērn bija 189 miljardieri.

Congs Kvinhous (Zong Qinghou), dzērienu impērijas Wahaha vadītājs, šogad zaudējis miljardieru saraksta līderpozīcijas un ar 10,7 miljardus ASV dolāru lielu bagātību ieņem otro vietu.

Interneta meklētāja Baidu vadītāja Robina Lī Janhonga (Robin Li Yanhong) bagātība ir 8,8 ASV dolāru apjomā, savukārt Red Bull enerģijas dzērienu ekskluzīvo izplatīšanas tiesību īpašnieks Jans Bins (Yan Bin) ierindojas miljardieru saraksta ceturtajā vietā. Viņa bagātība ir 7,8 miljardi ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Eiropas Nākotnes fonds simts miljardu eiro vērtībā

Rūta Kesnere, DB komentāru nodaļas redaktore,26.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) ierēdniecība nākusi klajā ar priekšlikumu izveidot tā saukto Eiropas Nākotnes fondu ar finansējumu 100 miljardu eiro apmērā, lai aizsargātu Eiropas lielos uzņēmumus, kuri tiek dēvēti par nacionālajiem čempioniem, pret tādiem ASV un Ķīnas konkurentiem kā Google, Apple un Alibaba. Priekšlikums tiks prezentēts jaunajai Eiropas Komisijas prezidentei Urzulai fon der Leienai, kuras mandāts stājas spēkā 1. novembrī, raksta portāls politico.eu.

Dokumentā kā galvenie Eiropas sāncenši minēti Google, Apple, Microsoft, Alibaba, Facebook, Baidu un Tencent, uzsverot, ka ES pašlaik nav līdzvērtīgu uzņēmumu. Runājot par Donalda Trampa radīto draudu starptautiskajai tirdzniecībai novēršanu, ES birokrāti ierosina ļoti agresīvu jaunu sistēmu, lai vienpusēji noteiktu muitas tarifus ASV precēm. Savukārt attiecībā uz Ķīnu dokuments paredz aizliegumu Ķīnas uzņēmumiem piedalīties publiskajos iepirkumos Eiropā, tādējādi tos sodot par subsīdijām, kuras šie uzņēmumi saņem no Pekinas.

Vienīgais veids, kā Eiropai izdzīvot tirdzniecības karos, ir pastiprināti pievērsties inovācijām un digitalizācijai.

Dokumentā minēts, ka jaunizveidotais Eiropas Nākotnes fonds fokusēsies uz ilgtermiņa akciju iegādi ES bāzētos uzņēmumos stratēģiski svarīgās nozarēs. Saskaņā ar portālā politico.eu minēto, lai gan Francija un Vācija varētu šāda fonda izveidi atbalstīt, tomēr citas dalībvalstis, piemēram, Nīderlande, ir daudz atturīgākas. Kā norādījis politico.eu Urzulas fon der Leienas pārstāvis, «neviens no EK prezidentes komandas līdz šim nav neko dzirdējis par mistisko Eiropas Nākotnes fondu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas vērtīgākie zīmoli – bankas, naftas un telekomunikāciju kompānijas

Jānis Rancāns,13.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo pakalpojumu sniedzējs China Mobile jau otro gadu ticis atzīts par Ķīnas vērtīgāko zīmolu.

Zīmola China Mobile vērtība šogad veidojusi 53,6 miljardus ASV dolāru, kas, salīdzinot ar aizvadīto gadu, ir kritums 4% apmērā. Lielāko vērtības kāpumu (244% apmērā) piedzīvojusi tiešsaistes mediju kompānija Sina, kas ir bijis lielākais vērtības pieaugums šogad.

Kompānijas Sina zīmola vērtība šogad sasniegusi 1,9 miljardus ASV dolāru, iekļūstot saraksta 25 vietā. Šāds rezultāts atspoguļo ievērojamo sociālo mediju popularitātes pieaugumu Ķīnā, vēsta BBC.

Lielbritānijas reklāmas grupas WPP pētījumā izveidotajā reitingā tika sagrupētas 50 Ķīnas kompānijas pēc to uzņēmējdarbības un patērētāju atsauksmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijai apstādinot daudzus procesus, arvien skaidrāks kļūst tas, ka notiekošajam būs graujoša ietekme uz pasaules ietekmīgākajām (un ne tikai) tautsaimniecībām. Tiesa gan, neskatoties uz arvien drūmāku ekonomikas datu plūsmu, kopš marta otrās daļas strauji turpina atveseļoties cenas lielākajos pasaules akciju tirgos.

Akciju tirgum vērtspapīru novērtējumos nākotni patīk ietvert ļoti laicīgi. Tādējādi, ja skatās uz to, par ko šobrīd gatava balsot nauda, tad tas jau varētu būt potenciālais ekonomikas atveseļošanās process.

Kopš sava marta beigu daļas zemākā punkta ASV akciju tirgus "Standard & Poor" 500" indeksa vērtība līdz šīs nedēļas sākumam bija palielinājusies jau par 26,5%! Tas nozīmē, ka ASV akciju kritums kopš februāra rekorda ir 16% apmērā. Savukārt kopš gada sākuma ASV akcijas kļuvušas vien par 11% lētākas. Kopumā tas nebūt nav maz, lai gan patiesībā – arī nekas ļoti briesmīgs. Līdzīga cenu dinamika, lai gan nedaudz bēdīgāka, vērojama arī Eiropā. Piemēram, Vācijas akciju tirgus DAX indeksa vērtība kopš marta izpārdošanas dziļākā punkta palēkusies jau aptuveni par ceturto daļu. Kopš februāra virsotnēm gan šī indikatora vērtība joprojām sarukusi par 23,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas valdība aizliegusi 59 Ķīnas mobilo aplikāciju darbību, tostarp, tādu populāru sociālo mediju platformu darbību kā "TikTok", "Helo" un "WeChat".

Kā pamatojums aplikāciju aizliegšanai valstī minēts apdraudējums valsts neatkarībai un drošībai. Indijas valdība sacījusi, ka aplikācijas iesaistītas darbībās, kas kaitē Indijas suverenitātei un integritātei, aizsardzībai, drošībai un sabiedriskajai kārtībai. Tāpat Indijas valdība atsaukusies uz sūdzībām, ka Indijas lietotāju dati tiek nosūtīti uz ārzemēm bez to īpašnieka piekrišanas.

Kāda augsta valsts amatpersona skaidrojusi, ka valdība ir apsvērusi visus aspektus, pirms pieņēmusi lēmumu. "Šīs aplikācijas valstī izmantotas ilgu laiku, un ir liecības, ka tām ir problēmas ar privātumu un drošību, tostarp, pastāv riski, ka dati tiek sūtīti ārpus valsts," viņš sacījis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš šā gada sākuma ASV akciju tirgus raksturojošā Standard & Poor's 500 indeksa vērtība pieaugusi jau par 10%. Tas nozīmē, ka četru ar pusi mēnešu laikā investoriem akcijas sagādājušas vairāk nekā vesela gada cienīgu atdevi.

Tas ir, ja ņem vērā to, ka akciju cenas vēsturiski vidēji gadā pieaugušas aptuveni par 8% (ja vērtē šī ASV indeksa vidējo izmaiņu).

Sevišķi izcils akcijām padevies šā mēneša sākums, kad pasaules ietekmīgākā šī tirgus (ASV) gadījumā jauns cenu rekords krīt gandrīz līdz ar katru jaunu dienu. Kopš marta beigām vien S&P 500 indeksa vērtība pieaugusi par 3,5%.

Stimuli un izaugsmes gaidas

Kopumā tirgos ballīte turpinās uz milzīgo pasaules varenāko valdību un centrālo banku bezprecedenta ekonomikas un monetāro stimulu fona. "Marta vidū ASV Kongress beidzot apstiprināja kārtējo valsts izdevumu palielinājumu, šoreiz 1,9 triljonu ASV dolāru apmērā. Tāpat kā iepriekš, arī jaunākajā fiskālo pasākumu programmā ir paredzēts stimulēt ekonomiku, piešķirot katram iedzīvotājam čeku par summu līdz 1400 ASV dolāriem. Šie čeki palīdz stimulēt ekonomiku divējādi – ar lielākiem iedzīvotāju tēriņiem un iespēju cilvēkiem izmantot daļu no saņemtajiem atbalsta maksājumiem papildu uzkrājumu veidošanai, piemēram, iegādāties finanšu aktīvus (pārsvarā akcijas). Jauno pasākumu apstiprināšana tika gaidīta jau janvārī un bija viens no iemesliem akciju tirgus kāpumam kopš gada sākuma. Līdz ar to var apgalvot, ka šie jaunumi martā daļēji jau bija atspoguļoti akciju cenās. Tāpēc, lai nepieļautu optimisma apsīkumu, ASV prezidenta Džo Baidena administrācija izteica mājienus par nākamo atbalsta programmu gandrīz uzreiz pēc jaunākā fiskālo stimulu likumprojekta pieņemšanas. Tik tiešām, marta beigās tika paziņots par papildu finansējumu infrastruktūras attīstībai divu triljonu ASV dolāru apmērā. Pagaidām akciju tirgu reakcija uz šo paziņojumu ir pozitīva, jo jaunais plāns noteikti nāks par labu ekonomikai un palīdzēs atsevišķiem uzņēmumiem uzlabot savus finanšu rezultātus. Tomēr pēc rūpīgākas analīzes jāsecina, ka šoreiz tirgus dalībniekiem būtu ieteicams piebremzēt savu sajūsmu. Pirmkārt, atšķirībā no iepriekšējām stimulu programmām, šī tiks īstenota nevis tūlīt, bet gan 8 līdz 10 gadu laikā. Turklāt tā gandrīz pilnā mērā tiks finansēta no uzņēmumu ienākuma nodokļu palielinājuma. Līdz ar to daži uzņēmumi var saņemt papildu pasūtījumus saistībā ar infrastruktūras attīstību, taču vairumam uzņēmumu peļņa saruks, jo būs jāmaksā lielāki nodokļi," kopējo situāciju ASV ekonomikas stimulu frontē ieskicē Luminor Ieguldījumu stratēģis Vitālijs Siļvestrovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā puse no Ķīnā populārākajiem korporatīvajiem zīmoliem ir starptautisku kompāniju nosaukumi – pat Ķīnas lielākais interneta meklētājs Baidu ir «izstumts» no pirmā desmitnieka, kā vienīgo Ķīnas pārstāvi desmit populārāko vidū atstājot uzņēmumu Uni-President.

Zīmīgi, ka pat pirmo simts Āzijas un Klusā okeāna reģiona populārāko zīmolu vidū nav neviens Ķīnas zīmols, ieskaitot pasaulē zināmo datoru ražotāju Lenovo.

Zīmolu topu veidoja Campaign Magazine UK.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien virtuālās valūtas Bitcoin vērtība atkal pārsniedza 1000 dolāru atzīmi, liecina biržu dati.

Pagājušajā nedēļā Bitcoin vērtību iedragāja paziņojums, ka Ķīnas interneta kompānija Baidu varētu pieņemt maksājumus ar Bitcoin. Paziņojums sekoja iepriekš izteiktajam Ķīnas Centrālās bankas aizliegumam finanšu institūcijām piedāvāt pakalpojumus, kas saistīti ar Bitcoin. Pēc šī paziņojuma Bitcoin vērtība nogāzās par vairāk nekā 30%.

Patlaban apgrozībā ir aptuveni 12 miljoni Bitcoin, liecina Bitcoincharts aplēses.

Bitcoin 2008. gadā ieviesa kāds programmētājs vai programmētāju grupa ar nosaukumu Satoshi Nakamoto. Patlaban šo valūtu izmanto, lai iegādātos internetā dažādas preces sākot no gumijas lācīšiem līdz pat viedtālruņiem. Bitcoin ir potenciāls samazināt banku darījumu komisijas, padarot to par pievilcīgu tendenci cilvēkiem, kas tirgojas internetā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Banku pārstāvji brīdina par virtuālās valūtas riskiem

Žanete Hāka,13.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Banku iestāde (EBI) piektdien publicējusi brīdinājumu par riskiem, kas saistīti ar virtuālās valūtas, piemēram, Bitcoin, izmantošanu, veicot dažādus virtuālās valūtas darījumus.

EBI norāda, ka virtuālā valūta patlaban ir uzmanības centrā un pieaug tās popularitāte, tomēr patērētājiem ir jābūt skaidrībai par riskiem, kas ar to saistās. Pašlaik patērētāju tiesības netiek aizsargātas, jo nav izstrādāti īpaši noteikumi darījumiem, kuri veikti, izmantojot virtuālo valūtu kā maksāšanas līdzekli, tādējādi pastāv risks zaudēt naudu.

Tāpat jāatceras, ka biržas platformas netiek regulētas, kā arī tās nav bankas, kas tura virtuālo valūtu kā depozītu. Pašlaik nav nekādas aizsardzības ES patērētājiem no iespējamiem zaudējumiem, ja platforma pārtrauc darbu.

EBI uzsver, ka digitālie maciņi, kuros glabājas patērētāju virtuālā nauda, nav pasargāta no hakeriem. Ir bijuši ziņojumi no patērētājiem, kas zaudējuši ievērojamas virtuālās valūtas summas, un pastāv tikai neliela iespēja, ka tā tiks atgūta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības uzņēmuma Alibaba dibinātājs Džeks Ma kļuvis par Ķīnas bagātāko cilvēku, viņa turībai veidojot gandrīz 20 miljardus dolāru, otrdien ziņo ASV žurnāls Forbes.

Ma bagātība šogad pieaugusi līdz 19,5 miljardiem dolāru, salīdzinot ar 7,1 miljardu dolāru pērn.

Forbes norāda, ka Ma turības kāpumu veicinājis Alibaba šogad īstenotais visu laiku lielākais akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO).

Alibaba debijā Ņujorkas fondu biržā septembrī ieguva 25 miljardus dolāru, tādējādi šim kļūstot par pasaulē visu laiku lielāko IPO.

Pagājušajā mēnesī Alibaba dibinātāju par Ķīnas bagātāko cilvēku atzina arī Ķīnas portāls Hurun Report, kurš Ma turību lēš 25 miljardu dolāru apmērā.

Tikmēr Forbes veidotā saraksta otrajā vietā šogad ierindojies Google Ķīnas versijas Baidu dibinātājs Robins Li, kura turība veido 14,7 miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tehnoloģiju kompānija Mozilla Corporation trešdien paziņoja, ka tās interneta pārlūks Firefox ASV teritorijā turpmāk kā noklusēto meklēšanas programmu izmantos nevis kompānijas Google, bet gan Yahoo! izstrādāto programmu.

Google meklēšanas programma bija noklusētais variants sērfošanai internetā ar Mozilla Firefox kopš 2004.gada, bet no decembra šo Google lomu ASV pārņems Yahoo!, paziņoja Mozilla vadītājs Kriss Bērds. Partnerība ar Yahoo! ir noslēgta uz pieciem gadiem.

Bērds paziņoja, ka kompānija pieņem «lokālāku un elastīgāku pieeju, lai palielinātu izvēli un inovācijas vispasaules tīmeklī».

Krievijā Firefox sāks izmantot vietējo interneta meklētāju Yandex, bet Ķīnā - interneta meklētāju Baidu.

Bezmaksas interneta pārlūks Firefox ir trešais populārākais pārlūks pasaulē pēc kompānijas Google izstrādātā pārlūka Chrome un kompānijas Microsoft pārlūka Internet Explorer.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien publicējam atziņu, kuru izteicis Robins LĪ, ķīniešu uzņēmējs, multimiljardieris, Baidu Inc. līdzdibinātājs, priekšsēdētājs un izpilddirektors.

«Es esmu uzņēmējs. Es neesmu politiķis.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Miljardieris Soross atbrīvojas no Alibaba akcijām, priekšroku dodot Facebook

Lelde Petrāne,17.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fonds, kas pieder ietekmīgajam miljardierim Džordžam Sorosam, pārdevis lielāko daļu Ķīnas tiešsaistes mazumtirdzniecības uzņēmuma Alibaba akciju, ziņo BBC.

Soros Fund Management tagad pieder tikai 60 000 uzņēmuma akciju 4,88 miljonu ASV dolāru vērtībā. Vēl marta beigās tā īpašumā bija akcijas 370 miljonu ASV dolāru vērtībā.

Pagājušajā nedēļā Alibaba sarūgtināja Volstrītas analītiķus, izplatot jaunākos cetukšņa darbības rezultātus un paziņojot par lēnāko ceturkšņa ieņēmumu pieaugumu trīs gadu laikā - kāpums par 28% līdz 3,2 miljardiem ASV dolāru.

Sorosa uzņēmums pārdevis arī Ķīnas tiešsaistes meklētājprogrammas Baidu akcijas, bet iegādājies Time Warner un Facebook akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks,02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru