Vislielākais izaicinājums transporta sistēmas attīstībai Latvijas pilsētās ir finansējuma piesaiste, kā arī sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšana mazapdzīvotās apkaimēs, Teritoriālās kohēzijas politikas un Eiropas Savienības (ES) budžeta komisijas (COTER) konferencē Integrēti mobilitātes un pilsētattīstības risinājumi funkcionālās pilsētu teritorijās norādīja Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktora vietniece un Autotransporta nodaļas vadītāja Annija Novikova.
Viņa skaidroja, ka Latvijā ievērojami transporta tīkla projekti tiek īstenoti, piesaistot Eiropas līdzekļus, un šī finansējuma pieejamība nekad nav garantēta.
Tāpat viņa uzsvēra, ka liela daļa Latvijas reģionu ir salīdzinoši maz apdzīvoti, tomēr sabiedriskā transporta pieejamība jānodrošina visur - arī apkaimēs, kur tā izmantošana nav intensīva, līdz ar to nenes peļņu.
Viņa klātesošos informēja par Latvijas Nacionālā attīstības plānā 2014.-2020.gadam ietvertajām pamatnostādnēm sabiedriskā transporta plānošanā. Viņa skaidroja, ka galvenie mērķi ir piekļuves sabiedriskā transporta pakalpojumiem visām pilsētām uzlabošana, kā arī vienota dzelzceļa un ceļu transporta tīkla nodrošināšana. Viņa uzsvēra, ka tostarp ir svarīgi attīstīt sabiedriskā transporta pakalpojumus posmos ar mazu iedzīvotāju skaitu, meklējot kompromisu starp pieprasījumu, izmaksām un neaizmirstot arī vides aizsardzību.
Galvenie pienākumi tuvākajā laikā ir pārskatīt valsts galvenos savienojumus - gan dzelzceļa, gan autotransporta, kā arī strādāt pie vienotas sabiedriskā transporta tarifa sistēmas izveides, stāstīja Satiksmes ministrijas pārstāve.