Aptauja rāda, ka pircēji reti saglabā čekus, un nezina, kādi dokumenti nepieciešami, lai apmainītu nekvalitatīvu preci
To apliecināja pēc tirdzniecības centru alianses Galactico pasūtījuma veiktā aptauja. Tikai 16% aptaujāto iedzīvotāju zināja, ka nekvalitatīvas preces apmaiņai pietiek vien ar pirkuma čeku. Aptaujā noskaidrojās, ka pircēji ne vienmēr saglabā čekus. Visbiežāk tiek saglabāti čeki par sadzīves precēm, TV, video un audio tehniku, mobilajiem tālruņiem, reti – par rotaļlietām, grāmatām. Tāpēc Galactico tirdzniecības centros no šā gada 6. oktobra pircējiem ir uzsākta informatīva kampaņa par patērētāju tiesībām. Speciāli apmācīti tirdzniecības centru informācijas dienestu darbinieki palīdzēs pircējiem neskaidrās situācijās un sniegs atbalstu, ja pircējiem būs radušās problēmas ar nekvalitatīvām precēm. Informatīvā kampaņa tapusi ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra atbalstu.
Linstow Center Menagement tirdzniecības centru komercdirektore Evija Majevska: «Mums ir svarīgi, lai klients saņem gandarījumu par pirkumiem, ko ir veicis Galactico tirdzniecības centros, tāpēc Galactico tiek rīkota patērētāju informēšanas kampaņa par patērētāju tiesībām. Galactico ir kā vidutājs starp pārdevēju un pircēju, jo abi ir mūsu klienti. Lai nerastos domstarpības starp viņiem, pircējiem ir jāzina procedūra, kura ir jāievēro, lai varētu realizēt savas tiesības. Savukārt pārdevējiem ir jāzina, kādas ir pircēju tiesības un tās jāievēro.»
Katrā no Galactico tirdzniecības centriem – Alfa, Origo, Galerija Centrs, Mols, Dole – pie informācijas dienestiem tiks izvietoti informatīvie bukleti, kuros īsumā ir izskaidrotas pircēju tiesības un pienākumi, ka arī norādīts kā rīkoties problemātiskās situācijas. Lai neskaidros gadījumos palīdzētu pircējiem, Galactico informācijas dienestu darbinieki noklausījās lekciju kursu pie Patērētāju tiesību aizsardzības centra speciālistiem. «Reizēs, kad pēkšņi saplīst kāda nesen iegādāta lieta, mēs jūtamies nepatīkami, un bieži vien apjūkam, jo nezinām, ka rīkoties tālāk,» skaidro Evija Majevska, «tāpēc vēlējāmies palīdzēt saviem klientiem un speciāli apmācījām Galactico informācijas dienesta darbiniekus patērētāju tiesību jautājumos. Viņi būs mūsu klientu palīgi, kas informēs, kā rīkoties un kādas ir pircēja tiesības konkrētā gadījumā.»
Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vadītāja Baiba Vītoliņa norāda: «Ir ļoti būtiski, ka patērētājam būs iespējas saņemt informāciju un kvalitatīvas konsultācijas, par savām tiesībām un iespējamiem problēmu risinājumiem turpat tirdzniecības centros, kur tiek izdarīta liela daļa pirkumu. Tas ļaus ātrāk un efektīvāk patērētājam un uzņēmējam rast risinājumu par sasāpējušo jautājumu. PTAC bieži pēc palīdzības vēršas patērētāji, kas savu tiesību nezināšanas dēļ ir nepareizi uzsākuši pretenzijas risināšanu, zaudējot gan laiku, gan bieži vien arī līdzekļus, tādēļ tirdzniecības centru konsultanti būs lieliski padomdevēji šādās situācijās.»