Nebanku maksājumu karšu sektors Latvijā ir salīdzinoši jauns – pirms dažiem gadiem pirmās nebanku kartes izdeva pāris uzņēmumi, tomēr sektors aug.
Protams, nebanku maksājumu kartes neaizvietos banku izdotās kartes un to īpatsvars ir samērā mazs, tomēr citu valstu dati liecina, ka šis sektors piedzīvo izaugsmi. Pēc MasterCard aplēsēm, nebanku maksājumu karšu īpatsvars ir aptuveni 8% no visām Eiropā izsniegtajām maksājumu kartēm jeb aptuveni 57 miljoni karšu, un šie rādītāji ir ar augošu tendenci, skaidro finanšu uzņēmuma Transact Pro valdes loceklis Maksims Jaroševskis.
Latvijā pagaidām zināmākās šī sektora kartes ir priekšapmaksas dāvanu kartes, kuras karšu apstrādes uzņēmums First Data piedāvā uzņēmumiem jau vairākus gadus. Šādas kartes izmanto, Galactico tīklā esošie veikali vai atsevišķi lielveikali, piemēram, Rīga Plaza. Kā liecina Galactico tīkla dati, pērn pārdoti vairāk nekā 217 tūkstoši Galactico dāvanu karšu 4,6 miljonu latu vērtībā.
Savukārt priekšapmaksas debetkartes būtiski neatšķiras no banku debetkartēm - kontā tās īpašnieks ieskaita noteiktu naudas summu, kuru pēc tam izmanto iepirkumiem veikalā vai internetā. Viena no atšķirībām salīdzinājumā ar bankas izdotu karti ir tas, ka bankas izsniegtai debetkartei var būt vēl overdrafts, savukārt priekšapmaksas debetkarte nozīmē, ka lietotājs var izmantot tikai to naudu, kuru ir novietojis uz kartes konta, skaidro A. Saveljevs.