Valsts institūciju, banku, pārvadātāju un tehnoloģiju ieviesēju starpā vienprātība nav panākta, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pēc trīs mēnešu darba valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) gatavojas valdībai likt galdā risinājumu gadiem muļļātajai problēmai ar bezkontakta karšu izmantošanu norēķiniem sabiedriskajā transportā. Ne visas iesaistītās puses gan ir apmierinātas ar ATD piedāvājumu. DB jau rakstījis, ka valdība atlika līdz nākamā gada vidum Ministru kabineta (MK) noteikumu stāšanos spēkā, kas paredzēja bezkontakta bankas karšu izmantošanu, lai varētu identificēt atlaižu saņēmējus (tostarp invalīdus, bāreņus, politiski represētos). Bezkontakta maksājumus varētu veikt arī ikviens cits, kam būtu šādas kartes, arī pašvaldības varētu tās izmantot savu iedzīvotājiem sniegto atvieglojumu administrēšanai.
«Sistēma, ko esam sagatavojuši, būs maksimāli atvērta,» norāda ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš, piebilstot, ka liela daļa no iesaistītajām pusēm ATD piedāvājumu atbalsta. Paredzēts, ka braukšanas maksas atvieglojumu 100% apmērā saņēmēji pēc savas izvēles varēs identificēties ar bankas maksājumu karti (nauda gan caur to netiks skaitīta), eID karti, citu nebanku karti, piemēram, validējamu invalīdu apliecību, ja Labklājības ministrija tādu izsniegtu, kā arī jau esošajiem pilsētas risinājumiem – personalizēto e-talonu vai pilsētnieka karti. Pēc viņa teiktā, Rīgas satiksme gatava ieprogrammēt savus validatorus tā, lai tie spētu eID karti nolasīt. Ar Rīgu un citām pašvaldībām runāts par to, ka pie vadītāja varētu uzstādīt POS termināli visu karšu validēšanai.
Visu rakstu Bezkontakta karšu norēķini transportā arvien bez kompromisa lasiet 23. septembra laikrakstā Dienas Bizness.