Francijas kompānija, kas pārvalda Parīzes elektroauto koplietošanas shēmu Autolib, iesniegusi rūpnieciskās spiegošanas sūdzību pret BMW, jo vācu auto gigants esot iesūtījis spiegus, lai izpētītu shēmas automašīnas, raksta thelocal.fr.
Skandāls sācies 21. augustā, kad Autolib apkalpojošais personāls jeb vēstnieki, kā viņi tiek saukti, pamanījuši divus vīriešus - vāciešus - pie uzlādes stacijas Parīzē, pētot vienu no elektriskajām automašīnām. Vēlāk tajā pašā dienā tie paši vīrieši izlikušies par apkalpojošo personālu un darbojušies ar vienu no automašīnām.
Veicot nelielu izmeklēšanu Autolib esot secinājusi, ka vīrieši ir saistīti ar inženieru uzņēmumu, kas iesaistīts BMW elektriskās automašīnas tapšanā.
Iespējamie spiegi, ložņājam ap Autolib staciju, pamanīti arī nākamajā dienā.
Jautāti, ko viņi tur dara, abi vīrieši pat neesot slēpuši, ka strādā BMW, savukārt, francūži sākuši pievērst pastiprinātu uzmanību aizdomīgam «apkalpojošajam personālam» un vērsušies pat pie izlūkdienesta.
Abi vīrieši atkal pamanīti 5. septembrī, un nokļuvuši policijas rokās, kur nopratināti un atlaisti brīvībā.
Tam sekojusi BMW atzīšanās, ka autoražotājs esot nosūtījis darbiniekus veikt «saderības testus», un atvainošanās par atļaujas nelūgšanu. Citā paziņojumā BMW kategoriski noliedz jebkādus apvainojumus par rūpniecisko spiegošanu. «Saistībā ar gaidāmo BMW I3 laišanu klajā BMW Grupa veic regulāras pārbaudes visā Eiropā, lai pārbaudītu uzlādes staciju uz koplietošanas ielām saderību,» norādīts paziņojumā. Vienīgais šo pārbaužu mērķis esot apzināt uzlādes staciju tīklu, kuru BMW transportlīdzekļi varētu izmantot.
Autolib, auto koplietošanas shēma, kas balstīta uz Francijas galvaspilsētas velosipēdu koplietošaanas projektu Velib, tika atklāta 2011. gada oktobrī.
Lietotāji var iznomāt un pēc tam atgriezt atpakaļ kādu no 4 tūkstošiem elektrisko automašīnu, maksājot 9 eiro par pusstundu.