Tikai pirmajā brīdī šķiet, ka jaunājā BMW X5 nav nekas mainījies. Taču patiesībā aiz škietami pazīstamās fasādes viss ir jauns.
Šasija, komplektējošie materiāli un virsbūves paneļi – viss ir darināts no nulles. Plaši izmantojot izturīgākus, bet tajā pašā laikā vieglākus materiālus, X5 ir kļuvis teju par 100 kilogramiem vieglāks. Visbeidzot, saglabājot riteņu bāzi, pats auto ir kļuvis nedaudz garāks, platāks un zemāks.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Bagāto ļaužu favorīts, kuru pirka, pērk un turpinās pirkt. Tas tiesa, ka BMW dažreiz paslīd kāja dizaina ziņā, jo tas ne vienmēr izdodas tāds, kas patiktu visiem, taču jāpatur prātā, ka bavāriešiem ir jāatrod zelta vidusceļš, lai izlavierētu starp Eiropas, ASV un Āzijas pircēju atšķirīgajām estētisko vērtību skalām. Lai kā savulaik zākāja skandalozā Krisa Bengla dizainēto BMW 7. sērijas limuzīnu, tas tāpat bija satriecoši populārs un pieprasīts. Atbilde slēpjas tajā, ka dizains ir gaisīgs jēdziens, kas vienam patīk, bet otram ne, taču, kas attiecas uz tehnisko pildījumu, šeit BMW nepieļauj nekādu kompromisu. Jaudīga tehnika ar dažādām braukšanas stila programmām, kas patiks ikvienam, sākot no mājsaimniecēm un beidzot ar piekasīgu autoentuziastu, kurš ar BMW X5 pieradis braukt tikpat ātri un azartiski, cik to atļauj zem parasta pasažieru auto čaulas paslēpts auto. Nenoniecinot daiļā dzimuma pārstāves kā šī auto mērķauditoriju, X5 tomēr vairāk ir lielo «puiku» spēles laukums. Statusa, pašapziņas un finansiālo iespēju demonstrēšanai piemērota spēļmantiņa. Latvijā BMW X5 cenu lapā sāksies ar 56 350 eiro, kas tiek prasīts par klasiskās piedziņas modeli ar 218 ZS jaudīgo dīzeli. Turpretim x Drive pilnpiedziņas modeļu cena sāksies ar 59 000 eiro. Pats par sevi saprotams, ka šī cena ir tikai ieejas biļete X5 kļubiņā. Par visām pārējām atrakcijām būs jāmaksā vēl, un – gana daudz, tādēļ pienācīgi nopakots X5 pircējam izmaksās vismaz 70 līdz 80 tūkst. eiro. Kārtējo reizi arī bagāti ļaudis var pačīkstēt, ka tas ir dārgi, taču tas, ko pretim dos jaunais X5, būs katra iztērētā eirocenta vērts.
Vadāmība un gaitas īpašības
Šo rindu autoram bija iespēja iepazīties ar pilnpiedziņas X5 un 258 ZS dīzeļmotoru pakrūtē. Fantastiski jaudīgs un tik neticami taupīgs motors, ka dažu labu kompaktklases modeli varētu ķert sirdstrieka, uzzinot, ka BMW sešcilindru motors bez jebkādiem eko braukšanas trikiem vidēji tērēs septiņus (!) litrus degvielas. 560 ņūtonmetru griezes moments garantēs fantastisku vilkmi un astoņpakāpju automāts filigrāni sakārtos, lai pie dažādiem braukšanas stiliem auto būtu ātrs kā no loka izšauta bulta. Pilsētā X5 gan nejūtas savā ādā, jo pie mazākā akseleratora pedāļa aizskaršanas X5 ar mērķtiecīgu un strauju paātrinājumu zibenīgi sasniegs ātrumu, par ko pie mums piemēro ne tikai naudas sodu, bet arī soda punktus. X5 alkst plašumu ne tikai tiešā, bet arī pārnestā nozīmē. Uz mūsu koplietošanas ceļiem nekur diži ātri gan nepaskriesi, tomēr šeit X5 vismaz spēs parādīt kaut vai kripatiņu no savām prasmēm. Stabils un drošs ceļa biedrs, kurš, to izprovocējot uz agresīvāku līkumu sasaistes izbraukšanu, burtiski ar zobiem un nagiem ieķersies asfaltētajā kārtā, perfekti zīmējot vajadzīgo trajektoriju. Ja neskaita nelielu virsbūves svēršanos pagriezienos, jo fizika paliek fizika un paaugstinātā virsbūve liek par sevi manīt, visādi citādi X5 būs spējīgs braukt tikpat ātri un sportiski kā pasažieru auto. Turklāt bavāriešu visurgājējs nebaidīsies no grantētiem ceļiem, kuri bieži vien ir pat labākā stāvoklī nekā dažs labs cietā seguma klājums. Pat uz 20 collu ripuļiem vairāk nekā divu tonnu pašmasu X5 burtiski lidos, vienaldzīgi izturoties pret sīkām bedrītēm un nelīdzenumiem. Galvenais secinājums – 258 ZS jaudīgais dīzelis ir ideāls spēka agregāts, kurš perfekti atbildīs X5 svara kategorijai. Pieliekot klāt niecīgo degvielas patēriņu, neko labāku nevar vēlēties.
Varētu vēlēties
Garnadžu kāre pēc BMW modeļu spogulīšiem diemžēl ne tikai X5, bet arī citu BMW modeļu cienītājus novirza askētiskāku un mazāk pamanāmu marku un modeļu virzienā. Personiski pazīstu BMW fanus, kuri atzīst, ka štrunts par finansiālajiem zaudējumiem, vairāk tracinot laika un nervu tērēšana, kā arī neziņa, par nākamo reizi, kad, pienākot pie auto, nāksies konstatēt, ka spoguļu atkal nav. Kas attiecas uz pašu auto, no lietošanas viedokļa t.s. nefiksējošie X5 pagrieziena rādītāji prasīs garāku adaptācijas periodu.
Verdikts
Lielo premium SUV klases izcilnieks, kurš daudziem sugasbrāļiem joprojām ir un būs etalons, pēc kā līdzināties.