Jau trešo nedēļu šosejas Jelgava–Staļģene–Code (P94) trešajā kilometrā pie Mežciema turpinās jaunā tilta pār Vircavas upi būvniecība. Tam jābūt gatavam nākamā gada vasarā, vēsta reģionālais portāls zz.lv.
Darba gaitā upmalā izcērtot kokus, no šosejas tagad paveras plašs skats uz tilta būvlaukumu, kur redz divus ekskavatorus un vairākas smagās automašīnas, kurās tiek krauta krastmalas melnzeme. Pašu Vircavas upi augšpus tilta neredz. Tās vecā gultne palikusi zem zemes rakumiem, bet jaunā vēl nav izveidota.
Uzņēmuma «Rīgas tilti» meistars Ivars Vēmanis skaidro, ka upe aizrakta vien uz pāris nedēļām. Tālāk uz būvēšanas laiku tiks izveidota pagaidu caurteka, kas nodrošinās upes plūdumu. «Šajā sausajā laikā upe gan ir kā dīķis. Uz kuru pusi pūš vējš, uz to arī tek,» saka darbu vadītājs. Viņš paskaidro, ka tilta celtniekiem vispirms līdz mālam jānoņem 11–12 tūkstoši kubikmetru melnzemes slānis un tad tā vietā tikpat daudz jāuzber smilts. «Sausais laiks mums atvieglo darbu, cerams, ka vienu nedēļu ūdens līmenis upē vēl necelsies,» teic I.Vēmanis.
Uzņēmuma «Latvijas valsts ceļi» izstrādātajā tilta projektā ir secināts, ka vecais Vircavas tilts, kas būvēts 1927. gadā, sen vairs neatbilst mūsdienu prasībām. Tā brauktuve ir tikai 5,5 metrus plata, arī tilta desmit tonnu celtspējas ierobežojums rada grūtības gan lauksaimniekiem, gan mežsaimniekiem. Jaunais tilts būs divas reizes platāks, un tā celtspēja atbildīs valstī noteiktajam 44 tonnu normatīvam.
Projekta vadītājs uzņēmuma «Latvijas valsts ceļi» pārstāvis Mārcis Bergs teic, ka darbu izpilde sokas, kā plānots. Darbu paredzēts pabeigt 320 dienās. Ziemā būvei droši vien būs tehnoloģiskais pārtraukums. Projekta izmaksas ir 973 tūkstoši eiro, un tas pilnībā finansēts no valsts budžeta.
Projekts paredz, ka būvniecības gaitā tiks sakārtots arī vecais tilts, kas turpinās kalpot gājējiem un velosipēdistiem. Tas būs savienots ar veloceliņu, kas no Mežciema ved uz Blukām.