Lai nebūtu «gribējām, kā labāk, bet sanāca - kā vienmēr», nākamajai vispasaules izstādei Expo 2015 Milānā jāsāk gatavoties jau tagad, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas bizness.
Lai gan panākta konceptuāla vienošanās par Latvijas dalību nākamajā izstādē 2015. gadā Milānā, pagaidām nav zināms, vai tās rīkošanu uzticēt LIAA, kuras vadītājs Andris Ozols iepriekšējās izstādes sagatavošanas laikā tika ierauts pamatīgā skandālā.
KNAB turpina izmeklēšanu kriminālprocesā saistībā ar to, ka viņš, iespējams, mēģinājis no vēja tuneļu ražotāja Aerodium izspiest kukuli. Tāpat nav skaidrs, cik varētu izmaksāt Latvijas dalība un no kurienes tiks gūts nepieciešamais finansējums.
Drīzumā būs gatava darba grupa, kam līdz nākamā gada martam ir jāizstrādā koncepcija, tad valdība varētu lemt par finansējumu, par saistībām, saka Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Juris Pūce. Vadības grupā kā koordinators būs Ekonomikas ministrija, bet, ņemot vērā Expo 2015 vadmotīvu - Paēdināt planētu. Enerģija dzīvei -, aktīva sadarbība plānota ar pārtikas ražotājiem, Zemkopības ministriju. Finansējuma apjoms būs atkarīgs no izvēlētās koncepcijas. «Lielākoties valstu līdzdalība 2010. gada izstādē izmaksājusi ap 10 milj. USD, Latvijai tas izdevās aptuveni par 5 milj. USD,» saka valsts sekretārs. Viņš izteica cerību, ka Expo 2015 izmaksas varētu būt līdzīgas.
Ja visu sāk darīt laikus, ir iespējams ieekonomēt, jo nav jāpārmaksā apakšuzņēmējiem, dažādiem pakalpojumu sniedzējiem, ir iespējams arī veiksmīgāk visu saplānot un iegūt plašāku uzņēmēju pārstāvniecību, uzsver Aerodium vadītājs Ivars Beitāns.
Latvijā ir gana spēcīga pārtikas ražošanas nozare, un valsts dalība nākamajā Expo var būt sekmīga. Tomēr ierēdņiem būtu jāapzinās, ka šāds pasākums nav vienkārši «gadatirgus», jo tad būs grūti izcelties un būt pamanītam. Vajag «troksni», vajag, lai par tevi runātu, tad tev pievērsīs uzmanību. Ķīnā to panāca «lidojošie cilvēki» no Latvijas. Daudzām valstīm bija labi, skaisti paviljoni un tajos tika rādītas preces un sasniegumi, taču fakts, ka tie ir labi, nevairo motivāciju atnākt, jo īpaši, ja izvēle bija starp 250 paviljoniem, ko apmeklēt, skaidro I. Beitāns. Ļoti svarīgi ir arī atrast zinošu sadarbības partneri valstī, kurā būs izstāde.