#Uz pārmetumiem par sistēmas lēndarbīgumu Lattelecom pārstāvja atbilde ir īsa un kodolīga - ātrums ir atbilstošs pasūtītāja prasībām.
E-veselības izstrādātājam uzdots nodrošināt sistēmu savstarpējo savietojamību, ne orientēties uz lietotāju ērtībām
Ārsti, IT nozares speciālisti un datu aizsardzības eksperti pauduši skaļu neapmierinātību ar e-receptēm un e-darbnespējas lapām, kas no šī gada 1. janvāra ir obligātas. Galvenais pārmetums e-veselības sistēmai, kas pagaidām izpaužas kā šīs e-receptes un e-darbnespējas lapas, ir sistēmas lēndarbīgums, kā arī tas, ka bieži lietotājs, veicot kādu darbību, tiek no sistēmas «izmests», vai arī tā gluži vienkārši «uzkaras».
Tik apjomīgas e-sistēmas izveides kvalitāti nosaka pasūtītāja prasme definēt pareizu darba uzdevumu.
Lai saprastu, vai izstrādātā sistēma ir vai nav brāķis, Dienas Bizness vērsās pie izstrādātāja – Lattelecom, kura pārstāvji gan interviju klātienē atteica. Taču rakstiski uzņēmuma Korporatīvo klientu dienesta direktors Jānis Kirilka uzsver, ka izstrādātā sistēma pilnībā atbilst pasūtītāja prasībām, līdz ar to neveiksmju iemesls lielā mērā slēpjas neprecīzi definētās prasībās no pasūtītāja puses.
«Jānorāda, ka tik apjomīgas e-sistēmas izveides kvalitāti nosaka pasūtītāja prasme definēt pareizu darba uzdevumu. Līdzīgi kā, ceļot lielas ēkas – rūpnīcas vai slimnīcas -, vispirms jānodefinē, kāds būs apmeklētāju skaits, kādas būs funkcijas, kādas tie ikdienā izmantos, kā savstarpēji mijiedarbosies dažādas sistēmas daļas. Ja vajadzības tiek definētas nepilnīgi, tad rezultātā uzceltā ēka, rūpnīca vai izstrādātā e-sistēma tikai daļēji varēs apmierināt lietotāju vajadzības,» skaidro J. Kirilka. Viņš arī norāda, ka izstrādātā sistēma ir tikai «digitāls spogulis» biznesa procesiem dzīvē.
Ātrums ir atbilstošs pasūtītāja prasībām.
Lūgta komentēt, vai izstrādātā sistēma tiešām atbilst pasūtītāja prasībām un ir tāda, kā iecerēts, Nacionālā veselības dienesta direktores vietniece informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Linda Freimane stāsta: «Lietotāju prasības dažādu sistēmu darbībai pāris gadus iepriekš un šodien ir mainījušās, un e-veselības sistēma nav izņēmums. Tai ir jāpielāgojas mūsdienu lietotāja vajadzībām, un tas arī tiek darīts šobrīd, kā arī tiks darīts turpmāk. Tā e-veselības sistēma, kāda tā ir šodien, krietni atšķiras no tās, kas tika piedāvāta lietotājiem 2016. gada septembrī. To atzīst arī paši sistēmas lietotāji, kuri tās lietošanu uzsākuši jau 2016. gadā. Kopumā šādu sistēmu ieviešana ir nepārtraukts pielāgošanas un pilnveidošanas process. Turklāt, jo vairāk sistēmu lieto, jo vairāk rodas jaunu vajadzību un vēlmju.»
Uz pārmetumiem par sistēmas lēndarbīgumu Lattelecom pārstāvja atbilde ir īsa un kodolīga - ātrums ir atbilstošs pasūtītāja prasībām.
LASI ARĪ:
Keris: daudzās valstīs hakeri uzlauž e-veselību un prasa izpirkuma maksu
Mēģinājumi ielauzties e-veselības sistēmā
Mēģinājumi ielauzties e-veselības sistēmā
Papildināta - Otrdien noticis uzbrukums e-veselībai
Plašāk lasiet rakstā Pasūtītājs uzlabojumus neprasa ceturtdienas, 8. februāra, laikrakstā Dienas Bizness!