Pasaulē

Electrolux peļņa nedaudz augusi, bet apgrozījums pievīlis

Lelde Petrāne,02.02.2011

Jaunākais izdevums

Zviedrijas mājsaimniecības ierīču ražotājs Electrolux AB trešdien paziņojis, ka tā ceturtā ceturkšņa tīrā peļņa augusi par 2%, pateicoties zemākām pārstrukturēšanas izmaksām Eiropā un Ziemeļamerikā, bet apgrozījums samazinājies, nesasniedzot prognozes, ziņo AP.

Kompānija, kuras galvenā mītne atrodas Stokholmā, ceturtajā ceturksnī strādājusi ar tīro peļņu 677 miljonu kronu (53 miljoni latu) apmērā. Tas ir nedaudz vairāk nekā tā nopelnīja atbilstošajā laika periodā iepriekšējā gadā, kad guva 644 miljonu kronu peļņu.

Apgrozījums samazinājies līdz 27,6 miljardiem kronu no 28,2 miljardiem kronu pirms gada.

Jaunais vadītājs Keits MakLoglins (Keith McLoughlin), kurš amata pienākumus sāka pildīt 2011.gada 1. janvārī, paziņojis, ka ir apmierināts ar rezultātiem, paskaidrojot, ka, neraugoties uz dārgākām izejvielām un spēcīgāku konkurenci, viņa kompānija ir spējusi uzlabot rezultātus visās tās darbības jomās. «Esmu ļoti lepns,» viņš teicis.

Gada peļņa sasniegusi gandrīz 4 miljardus kronu, pateicoties zemākām izmaksām.

MakLoglins brīdinājis, ka 2011.gadā vēl pieaugs izejvielu izmaksas, tādēļ Electrolux paaugstinašot cenas Ziemeļamerikā. Eiropā cenu pieaugums būšot selektīvāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav viegli izveidot ērtu, funkcionālu un vienlaikus skaistu virtuvi. Lai iegūtu vēlamo rezultātu un izveidotu ideālu vidi virtuves iekārtojumam, var paiet zināms laiks. Dažiem daudz svarīgāka var būt lielas ģimenes mājas projektēšana ar aktīvu un plašu dzīvojamo zonu. Turklāt virtuves estētika, skapji, darba virsmas, virtuves tehnika un citi aspekti var tikt būtiski mainīti, ja vēlies mājīgu un ērtu mājokli. Katram no tiem ir īpašas nianses, kas jāņem vērā, tāpēc šajā rakstā apskatīsim dažus ieteikumus ideālās virtuves projektēšanai.

1. Veido to ar nolūku

Ideāla virtuve ir radīta, ņemot vērā mājas iemītnieku vajadzības. Ir svarīgi ņemt vērā, cik ģimenes locekļi to ikdienā izmantos un cik bieži.

Parasti, ja Tu ikdienā daudz gatavo vai uzņem viesus un vēlies virtuvē izveidot viesu zonu, kas ļautu Tev gatavošanas laikā būt ar saviem viesiem vai ģimeni, tad virtuvē noteikti iederēsies salas virsma. Virtuves sala nodrošina viesiem vietu, kur sēdēt, un virsmu, uz kuras gatavot ēdienu un pasniegt uzkodas. Stūra noliktavu, kas padarīs virtuvi sakoptāku un sakārtotāku, var izmantot arī, lai palielinātu radošumu un maksimāli izmantotu virtuvē pieejamo telpu. Tava virtuve var iegūt vairāk letes un uzglabāšanas vietas, uzstādot stūra uzglabāšanas skapīti vai plauktus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas sadzīves tehnikas ražotājs "Electrolux" pērn strādāja ar 1,32 miljardu kronu (116 miljoni eiro) zaudējumiem salīdzinājumā ar 4,7 miljardu kronu peļņu 2021.gadā, liecina kompānijas ceturtdien publiskotais pārskats.

Tajā norādīts, ka uzņēmuma produkcijas pieprasījumu negatīvi ietekmēja augstā vispārējā inflācija, procentu likmes, enerģijas cenas un ģeopolitiskais saspīlējums.

Tikai ceturtajā ceturksnī "Electrolux" zaudējumi sasniedza 1,9 miljardus Zviedrijas kronu pretstatā 596 miljonu kronu peļņai 2021.gada oktobrī-decembrī.

Gada pēdējos trīs mēnešos "Electrolux" apgrozījums bija 35,8 miljardi kronu, kas ir nedaudz vairāk kā pirms gada. Visā 2022.gadā apgrozījums sasniedza 134,9 miljardus kronu.

Pērn "Electrolux" paziņoja par izmaksu samazināšanas programmu saistībā ar mazāku pieprasījumu un ieņēmumiem. Uzņēmums brīdināja, ka samazinās līdz 4000 darbavietu, no kurām lielākā daļa ir Ziemeļamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuviešu studenta veidoti bērnu ratiņi ar gaisa filtru izpelnās starptautisku atzinību

LETA,16.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā dizaina konkursā Electrolux Design Lab Helsinkos augstu atzinību izpelnījusies Viļņas Mākslas akadēmijas studenta Dominika Budina piedāvātā ideja - bērnu ratiņi ar gaisa filtru, kas pasargā mazuli no piesārņota gaisa.

Konkursa komisija ne tikai novērtējusi viņa piedāvājuma aktualitāti, bet arī prognozējusi tam komerciālu veiksmi un iespējas nostiprināties pasaules tirgū, raksta Faktai.lt.

Šogad konkursam bija pieteikušies 1500 dalībnieki no 56 pasaules valstīm. Atlasi uz trešo kārtu izturējuši seši no viņiem. 23 gadus vecā lietuviešu studenta darbs ar devīzi Gaisa vairogs ieguvis otro vietu un 6000 eiro prēmiju.

Jautāts par saviem panākumiem, Dominiks atzīst, ka cerējis iekļūt pirmajā simtniekā, bet iespēja piedalīties finālā un godalgotā vieta pārsteigusi arī viņu pašu.

«Man liels prieks par šo uzvaru. Starptautiskais konkurss Electrolux Design Lab ne tikai dod iespējas iepazīstināt pasauli ar savām idejām, bet ļauj arī mācīties, paver radošo brīvību un veicina inovāciju ieviešanu,» viņš sacījis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook lietotāji varēs palīdzēt glābt pasaules okeānus

Jānis Rancāns,01.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas kompānija Electrolux 1. septembrī uzsākusi akciju, kuras laikā Facebook lietotājiem, kuri kļūs par uzņēmuma sekotājiem sociālajā portālā Facebook, būs iespēja noteikt ziedojumu apmēru, kas tiks novirzīts pētījumiem par plastmasas piesārņojumu pasaules okeānos.

Par katru jaunu sekotāju Electrolux ziedos vienu eiro starptautiskajām jūras izpētes organizācijām Algalita un 5 Gyre.

Ik gadu pasaulē tiek saražotas 260 tonnas plastmasas, no kuriem tikai 5% ir pārstrādājams materiāls, liecina aprēķini.

Liela daļa plastmasas nokļūst Zemeslodes okeānos. Piemēram, Klusajā okeānā plastmasas atkritumi aizņem milzīgas teritorijas, kas ieguvušas apzīmējumu Lielais Klusā okeāna atkritumu lauks (Great Pacific Garbage Patch), kura lielums tiek lēsts 150 tūkstošu kvadrātkilometru apmērā. Plastmasas atkritumi ievērojami piesārņojuši arī citus okeānus.

2008. gadā Electrolux uzsāka projektu, kurš tiek saukts par Vac from the sea, kura mērķis ir pievērst uzmanību plastmasas piesārņojumam jūrās un okeānos. Projekta ietvaros kompānija izveidojusi arī piecus Green Range putekļusūcēju paraugmodeļus, to korpusā izmantojot savākto plastmasu no Ziemeļu jūras, Indijas okeāna, Vidusjūras, Klusā okeāna un Baltijas jūras, informē Electrolux.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Electrolux par 3,3 miljardiem iegādājas General Electric sadzīves tehnikas biznesu

Lelde Petrāne,08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi no lielākajiem sadzīves tehnikas zīmoliem vienojušies par savstarpēju, vairāk nekā 3 miljardus vērtu darījumu, ziņo BBC.

Electrolux iegādāsies General Electric sadzīves tehnikas biznesu, par to maksājot 3,3 miljardus ASV dolāru (2,59 miljardus eiro). Tas ir Zviedrijas kompānijas lielākais darījums un sniedz tai lielāku klātbūtni ASV tirgū.

Electrolux, kas izmanto arī zīmolus Zanussi, AEG, ir pasaulē otrs lielākais sadzīves tehnikas ražotājs, kuru pārspēj tikai Whirlpool.

«Šis ir vēsturisks brīdis un svarīgs stratēģisks solis,» pavēstījis Electrolux vadītājs Keits MakLoglins (Keith McLoughlin).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Electrolux peļņa samazinās, bet mazāk nekā prognozēts

Lelde Petrāne,27.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas sadzīves tehnikas ražotājs Electrolux AB trešdien paziņojis par trešā ceturkšņa tīrās peļņas kritumu, ziņo The Wall Street Journal.

Kompānijas, kas ražo tādas preces kā putekļu sūcēji, ledusskapji un trauku mazgājamās mašīnas, tīrā peļņa bijusi 1,38 miljardi Zviedrijas kronu (205 miljoni ASV dolāru).

Tajā pašā laika posmā iepriekšējā gadā Electrolux nopelnīja 1,63 miljardus kronu.

Analītiķi bija prognozējuši, ka sadzīves tehnikas ražotāja peļņa būs samazinājusies vēl vairāk - līdz 1,12 miljardiem kronu.

Medijs norāda, ka pagājušajā gadā Electrolux ieguva no zemajām izejmateriālu cenām, kas kopā ar būtisku izmaksu samazināšanu un lielākām produktu cenām noveda pie augstākas rentabilitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pieaugot izmaksām, Electrolux paaugstinās cenas arī Eiropā

Lelde Petrāne,14.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Electrolux, pasaulē otrs lielākais sadzīves tehnikas ražotājs, saistībā ar izmaksu pieaugumu palielinās cenas Eiropā, ziņo BBC.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju importēto izejvielu un transporta izmaksas 2011.gada pirmajos mēnešos ir būtiski pieaugušas.

Electrolux plāno palielināt cenas par 5 - 7% no šā gada 1. oktobra.

Kompānija jau bija paziņojusi par cenu kāpumu Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā.

Aprīlī Zviedrijas kompānija ziņoja par pirmā ceturkšņa peļņas samazināšanos gada griezumā. Kā iemesls tika minēts tieši izejmateriālu, piemēram, tērauda, ķīmisko vielu un plastmasas, cenu kāpums.

«Pēdējo 18 mēnešu laikā dažu Electrolux svarīgāko izejvielu vidējās izmaksas pieaugušas no 40% līdz 90%, un transportēšanas izmaksas arī ir būtiski augušas,» teikts kompānijas paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas studentes aksesuārs svaigam gaisam iekļūst pasaulē 20 labāko ideju vidū

Gunta Kursiša,19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) studentes Kristīnes Bulas dizaina ideja interjera aksesuāram svaigam gaisam Coco ir iekļauta 20 pasaules labāko darbu vidū starptautiskā dizaina konkursā Electrolux Design Lab 2013.

Tādejādi pirmo reizi konkursa vēsturē ideja no Latvijas ir nokļuvusi konkursa pusfinālā.

Pusfinālā iekļuvušas arī tādas citu valstu studentu idejas kā «elpojoša siena», kas tīra gaisu, virtuves iekārta, kas novērš vientulību, tīrīšanas robots, kas darbojas, izmantojot kinētisko enerģiju un citas.

Coco ir interjera aksesuārs, kas absorbē putekļus un kalpo kā dzīvestelpas dekors. Tas neizmanto elektroenerģiju, bet darbojas, izmantojot magnētus, kuri rada kustību un līdz ar to – arī gaisa plūsmu. Gaisa atsvaidzinātajam lietotājs var izvēlēties dažādus aromātus – savvaļas piparmētru, kanēli vai lavandu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Whirlpool un Electrolux brīdina pircējus par cenu kāpumu

Lelde Petrāne,28.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājsaimniecības elektroierīču ražotājas Whirlpool un Electrolux brīdinājušas, ka pircējiem šogad būs jāizdod vairāk naudas, lai iegādātos ierīces, jo kompānijām jāmaksā vairāk par, piemēram, tēraudu un varu, vēsta CNBC.

Ierīču ražotājas, kas trešdien paziņoja par ceturkšņa peļņu, pārsniedzot prognozes, norādījušas, ka cenu pieaugums ir dabisks, ņemot vērā materiālu izmaksu straujo pieaugumu šajā gadā.

Saskaņā ar Electrolux sniegto informāciju cenu pieaugums Ziemeļamerikā ir vidēji 4%, un grupa plāno cenu kāpumu arī Eiropā un Latīņamerikā.

Whirlpool jau aprīlī paaugstinājusi cenas visā pasaulē, pieaugumam dažādos tirgos atšķiroties.

Analītiķi gan raizējoties, ka cenu pieaugums nebūs pieņemams pircējiem, galu galā negatīvi ietekmējot pieprasījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sociālās atbildības aktivitātes padara darbiniekus motivētākus

Gunta Kursiša,10.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem būtu jāiesaistās ilgtspējīgā attīstībā un sociālā darbā, jo tas nostiprina uzņēmuma reputāciju un lojalitāti, palīdz darbiniekiem kļūt augstāk kvalificētiem un motivētākiem, kā arī rada kvalitatīvāku gan darba vidi, gan sabiedrību, trešdien seminārā Stratēģiskās sociālās investīcijas: win-win pieeja stāstīja Korporratīvās ilgtspējas un atbildības institūta (Institute for Corporate Sustainability and Responsibility) pārstāve Dace Avena.

Seminārā tika runāts par to, kādēļ stratēģiskās sociālās investīcijas (SSI) uzņēmumiem ir nozīmīgas, kā izvēlēties uzņēmumam atbilstošās mērķa grupas, ar kurām strādāt sociālās atbildības veicināšanas virzienā. Tika stāstīts arī par to, kā saprast, kas ir interesants uzņēmumā strādājošiem. Savā pieredzē par darbinieku brīvprātīgo darbu stāstīja SEB bankas pārstāve Agnese Strazda, pieredzē par sociālās atbildības veicināšanu dalījās Electrolux Latvia pārstāvis Eduards Reneslācis un Soros Foundation Latvia pārstāve Aija Tūna.

Viens no semināra organizatoriem – asociācija Dzīvesprieks nodarbojas ar bāreņu un bez vecāku gādības palikušu jauniešu skološanu. Papildus arodizglītības programmām jauniešiem tiek mācīta angļu valoda, datoru mācība un mājsaimniecības priekšmeti. Dzīvesprieka pārstāve Līga Landiša stāstīja par asociācijas pieredzi, sadarbojoties ar uzņēmumiem un institūcijām. Asociācjai izveidojusies sadarbība ar Electrolux, GlaxoSmithKline, Hauska Partner, If, Intrac, Krāsu serviss, Nordea, Oriflame, Prolux, SEB banka, Snickers, StoraEnso, Systemair, TBWA Latvia, Vairāk saules, Vivacolor, arī zvērinātu advokātu biroju Petrovs un partneri, kā arī British Chamber. Daži uzņēmumi atbalsta asociāciju materiāli, bet ir arī tādi, kas iesaistās audzēkņu izglītošanas darbā, vēlāk arī pieņemot apmācītos audzēkņus darbā. «Uzņēmumiem jābūt sociāli atbildīgiem, jo tādējādi tiek izglītots arī potenciālais kompānijas klients vai darbinieks,» norādīja D. Avena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Anglijā sajūsminās par vairāk nekā 70 gadus vecu, funkcionējošu ledusskapi

Lelde Petrāne,27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Anglis Džims Viliamsons no Dērbijšīras vēl joprojām savā vasarnīcā izmanto vairāk nekā 70 gadus vecu ledusskapi, kas izgatavots īsi pirms Otrā pasaules kara vai tā laikā.

Senlaicīgā iekārta bijusi pastāvīgā lietošanā kopš tās iegādes brīža un vēl joprojām darbojas, uzglabājot pārtikas produktus svaigus. Kā novērtējuši eksperti, šis ledusskapis ir vecākais funkcionējošais ledusskapis Anglijā.

Salīdzinot seno ledusskapi ar mūsdienu iekārtām, tas patērē ievērojami vairāk elektroenerģijas un tā ietilpība ir tikai 109 litri.

Stāsts, kā antīkais ledusskapis nonācis pie Viliamsona, vijas cauri vairākiem gadu desmitiem. «Mana tante pirms vairākiem gadiem pierakstījās garā gaidīšanas sarakstā, lai saņemtu divus ledusskapjus: vienu sev pašai, otru savai māsai - manai mammai. Pēc ledusskapja iegādes līdz 60-to gadu sākumam tas atradās manu vecāku mājās, pēc tam viņi pārvācās uz vasarnīcu Dērbijšīrā, paņemot līdzi arī ledusskapi. Savukārt, es šo vasarnīcu ieguvu mantojumā, tomēr tagad ar sievu esam iecerējuši to pārdot,» stāsta vecākā ledusskapja īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģertrūdes iela no Brīvības līdz K. Barona ielai ir dzīvīga un pašpietiekama – grūti iedomāties, kā te varētu pietrūkt. Īsajā ielas posmā atrodami visdažādākie uzņēmumi – sporta klubs un skaistumkopšanas saloni, tepat ērti nopērkama pārtika, apģērbi, apavi, ziedi, medikamenti un zoopreces. Tomēr, līdzīgi kā citur galvaspilsētas centrā, vairākums «redzamo» uzņēmumu pārstāv ēdināšanas nozari.

Lai arī Ģertrūdes ielā ir vesela plejāde ēdināšanas uzņēmumu, to nevar būt par daudz, spriež Liene Jermacāne, kafejnīcas Maize vadītāja. Viņas vadītais uzņēmums ar kaimiņiem sadzīvo labi un nekonkurē ne ar vienu. «Ja pasniedz kvalitatīvu ēdienu, nevajadzētu baidīties par to, ka varētu iet slikti. Galvenais – kā pasniedz, kāda ir ideja un cenas,» stāsta L. Jermacāne.

«Ģertrūdes iela ir ļoti populāra, tuvu centram. Te rosās ļoti liela dzīvība. Biznesam šī iela ir fantastiska. Sākotnēji mēs te bijām teju vienīgais restorāns, bet lēnām viss attīstās,» spriež restorānu Steiku haoss un KID* vadītāja Inga Sīle. Attīstība varētu būt saistīta ar to, ka uzņēmēji saprot – te apgrozās daudz biznesa cilvēku, jo tuvumā ir dažādi biroji un iestādes, kur strādā potenciālie klienti. Svarīgs aspekts ir arī tas, ka te var ērti novietot automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Akciju tirgos negatīvs noskaņojums

Žanete Hāka,25.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdienu Eiropas akciju tirgi sāka ar kritumu, jo vairāku uzņēmumu finanšu rezultāti radīja vilšanos investorus, kā arī tirgus gaida Lielbritānijas provizoriskos IKP datus.

Rezultātā Stoxx Europe 600 samazinājās par 0,3%, Vācijas DAX 30 – par 0,3%, Francijas CAC 40 – par 0,65%, bet Lielbritānijas FTSE 100 –par 0,1%.

Investorus apbēdināja Volvo AB un Electrolux trešā ceturkšņa finansiālie rādītāji, kā rezultātā uzņēmumu akcijas piektdien nokritās par att iecīgi 5,35% un 5,5%. Volvo peļņa trešajā ceturksnī sarukusi par 18%, tādējādi uzņēmums plāno samazināt darbinieku skaitu par 2000. Par tikpat darbinieku skaitu samazinās arī sadzīves tehnikas ražotājs Electrolux, jo trešā ceturkšņa rezultāti nav sasnieguši prognozētos. Uzņēmuma peļņa sarukusi par 24%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Electrolux vadītājs atkāpjas, jo vēlas darīt ko citu

Lelde Petrāne,23.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No amata atkāpies Zviedrijas elektroierīču ražotāja Electrolux AB prezidents un vadītājs Hans Strabergs (Hans Straberg), atsaucoties uz kompānijas paziņojumu, vēsta AP.

Viņu aizstās viceprezidents Keits MakLoglins (Keith McLoughlin), kurš vadītāja amata pienākumus sāks pildīt 2011.gada sākumā.

H. Strabergs paziņojumā norādījis, ka pēc deviņiem gadiem Electrolux vadītāja amatā, viņš jūt, ka pienācis laiks darīt ko citu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Whirlpool trešā ceturkšņa peļņa samazinājusies par 9,2%

Lelde Petrāne,27.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikas un Eiropas patērētājiem atturoties no lieliem pirkumiem, Whirlpool Corp., pasaulē lielākā mājsaimniecības ierīču ražotāja, trešā ceturkšņa peļņa samazinājusies par 9,2%, ziņo Bloomberg.

Tīrā peļņa sarukusi līdz 79 miljoniem ASV dolāru jeb 1,02 ASV dolāriem uz akciju.

Tajā pašā laika posmā iepriekšējā gadā ASV, Mičiganā bāzētā kompānija nopelnīja 87 miljonus ASV dolāru jeb 1,15 ASV dolārus uz akciju.

Apgrozījums trešajā ceturksnī pieaudzis par 0,5% līdz 4,52 miljardiem ASV dolāru, kas liecina par ievērojamu apgrozījuma pieauguma palēnināšanos.

Ieņēmumi Ziemeļamerikā samazinājušies par 3% līdz 2,4 miljardiem ASV dolāru, bet apgrozījums Eiropā sarucis par 8% līdz 827 miljoniem ASV dolāru.

Kā vēstīts, arī Zviedrijas sadzīves tehnikas ražotājs Electrolux AB trešdien paziņoja par trešā ceturkšņa tīrās peļņas kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikācijas uzņēmums "Tet" sācis sadzīves tehnikas tirdzniecību e-veikalā, informē uzņēmums.

Izvērtējot tirgus tendences un klientu vēlmes, no pirmdienas "Tet" veikalos ir iespējams iegādāties ne tikai datortehniku, viedierīces, televizorus un audio tehniku kā līdz šim, bet e-veikalā arī sadzīves tehniku - ledusskapjus, tvaika nosūcējus, veļas mazgājamās mašīnas, plīts virsmas, cepeškrāsnis, mikroviļņu krāsnis, putekļu sūcējus un trauku mazgājamās mašīnas.

"Apzinot iedzīvotāju vajadzības, secinājām, ka "Tet" klienti pastiprināti izrāda interesi mūsu veikalos iegādāties arī sadzīves tehniku, tādējādi norēķinoties par vairākiem pakalpojumiem vienlaikus. Tā kā piedāvājam arī elektroenerģijas pakalpojumu, turklāt sadzīves tehnika kļūst arvien "gudrāka", piemēram, sadarbojoties ar citām ierīcēm un lietotnēm, šis uzņēmumam ir likumsakarīgs pakalpojumu attīstības solis," stāsta "Tet" valdes loceklis un komercdirektors Gusts Muzikants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arodbiedrība, kas pārstāv Zviedrijas elektrotehnikas ražotāja Electrolux darbiniekus, izteikusi nosodījumu par jaunā amerikāņu izcelsmes vadītāja Keita MakLoglina (Keith McLoughlin) dāsno atalgojuma paketi, ziņo thelocal.se.

MakLoglins, kurš savus jaunos amata pienākumus sāks pildīt 2011.gada 1. janvārī, nākamgad atalgojumā saņems līdz pat 74,5 miljoniem kronu (10,63 miljoni ASV dolāru).

Arodbiedrība Unionen, kuras dalībniekiem, ņemot vērā pašreizējos ekonomiskos apstākļus bija jāsamierinās ar algas pieaugumu par 0,7% šogad, ir saniknota par jaunā bosa atalgojumu.

Unionen priekšsēdētāja Gunilla Brandta (Gunilla Brandt) esot šokēta par to, ka ir pietiekami daudz naudas MakLoglinam, bet lielākajai daļai darbinieku bija jāsamierinās ar pieticīgu algas pieaugumu. Vadība esot atsaukusies uz slikto ekonomisko situāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pavasara Latvijā datorus pērk vairāk un labākus, un pirms mācību gada interese par tiem pieņemas spēkā

Koronavīrusa Covid-19 pandēmija īsā laika sprīdī iemācīja mūs strādāt, komunicēt un izklaidēties citādāk. Un tā arī mainīja mūsu skatījumu uz vajadzību pēc dažādām tehnoloģijām, laužot gadiem iesīkstējušus uzskatus. Tomēr, iespējams, nozīmīgākais neparastās situācijas pienesums ir pragmatisma pamodināšana lielā sabiedrības daļā, kas uzskatāmi izpaudās iepirkšanās paradumos.

Dzīvojot tehnoloģiju laikmetā, kolektīvajā apziņā bija izveidojies priekšstats, ka dators jau nu noteikti ir katram darbīgam cilvēkam. Pandēmijas izraisītā sociālā izolēšanās lika pamosties no šī maldu miega, jo izrādījās, ka daudzās mājsaimniecībās ir labi ja viens dators uz visiem. Dažkārt tas bija kādam no vecākiem darba devēja izsniegts. Strādājot un mācoties mājās, ar to vairs nepietika, tādēļ pavasarī Latvijā strauji pieauga pieprasījums pēc personālajiem skaitļotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Pircēji e-veikalos labprāt norēķinās ar “pērc tagad, maksā vēlāk” risinājumu

Sadarbības materiāls,15.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācija paredzēta saimnieciskās darbības veicējiem.

Inovatīvā maksājumu pieņemšanas risinājuma Klix veiktajā sabiedriskās domas aptaujā Baltijā noskaidrots, ka pircēji internetā visbiežāk gribētu izmantot iespēju maksāt pa daļām, iegādājoties lielākas preces, piemēram, mēbeles un mājokļa aprīkojumu, TV, elektronikas preces un datortehniku. Tomēr katrs desmitais gribētu izmantot “pērc tagad, maksā vēlāk” pakalpojumus arī tādiem pirkumiem kā lidmašīnas biļetes, celtniecības materiālu iegāde un auto remonts.

Reprezentatīva iedzīvotāju aptauja veikta Baltijā, kopumā aptaujājot 2100 iedzīvotājus, kuri ikdienā izmanto internetu. Aptauja veikta sadarbībā ar pētījumu aģentūru Norstat.

Visbiežāk aptaujā minētās preces un pakalpojumi, kurus pircēji iegādātos, maksājot pa daļām, ir mēbeles un preces mājokļa iekārtošanai, TV un elektronikas preces, datortehnika. Kā otrā populārākā izvēle ir iespēja veikt apmaksu vairākos maksājumos, iegādājoties būvniecības materiālus un veicot automašīnas remontu. Trešā populārākā izvēle ir lidmašīnas biļešu, dārza aprīkojuma, juvelierizstrādājumu iegāde vairākos maksājumos un medicīnas pakalpojumu apmaksa pa daļām. Retāk pircēji izvēlētos apmaksāt pa daļām skaistumkopšanas pakalpojumus un pasākumu biļetes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievijas kompānija ražos robotus Igaunijā

Jānis Rancāns,03.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas kompānija Kvadrat SG, kas izgatavo industriālos robotus, Igaunijas austrumu pilsētā Narvā izveidos jaunu ražošanas centru, ir paziņojis uzņēmuma īpašnieks Sergejs Gadalovs.

Narva ir izvēlēta tāpēc, ka šeit ir daudz tehniski kvalificētu cilvēku un ir viegli strādāt. Krievijas kompānija Narvā ir jau izveidojusi augsto tehnoloģiju ražošanas uzņēmumu ASF Robotics AS.

«Mēs nenodarbojamies ar vienkāršu montāžu, mūsu klientu vidū ir tādas kompānijas kā Ford Motor Company, Caterpillar, Electrolux un Henke-Era. Es nekad iepriekš neesmu strādājis Igaunijā, bet redzu, ka uzņēmējdarbības vide šeit ir sakārtota. Lietas notiek ātri un cilvēki ir draudzīgi,» skaidro S. Gadalovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltic PR Awards Latvija demonstrē pārliecinošu pārākumu

Dienas Bizness,20.05.2011

Kategorijā Patērētāju attiecības sabiedrisko attiecību gada balvu ieguva Igaunijas aģentūras Corpore Public Relations kampaņa sadzīves tehnikas ražotājam Electrolux.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pārliecinošu Latvijas komunikācijas speciālistu sniegumu noslēdzies Ziemeļeiropas vadošais ikgadējais komunikācijas vadības forums Baltic PR Awards, kura ietvaros apbalvoti labākie pērnā gada sabiedrisko attiecību projekti. Šogad galvenās balvas ieguvuši 8 darbi no Latvijas, viens no Lietuvas un viens no Igaunijas.

Konkursā darbi iesniegti desmit kategorijās, no tām starptautiska žūrija finālam izvirzīja kopumā 30 darbus. Vissīvākā konkurence finālistu atlasē bijusi patērētāju attiecību, digitālās komunikācijas un korporatīvās sociālās atbildības kategorijās, kā arī krīžu un problēmjautājumu vadības kategorijā.

Kategorijā Patērētāju attiecības sabiedrisko attiecību gada balvu ieguva Igaunijas aģentūras Corpore Public Relations kampaņa sadzīves tehnikas ražotājam Electrolux.

Korporatīvās komunikācijas kategorijā par veiksmīgāko atzīts Lietuvas aģentūras Pro Group darbs stiprā alkoholiskā dzēriena Žalgiriui 600 popularizēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PR tīkls Centrāleiropā un Austrumeiropā MSL turpmāk oficiāli darbosies kā viens no Publicis Groupe Latvia zīmoliem, līdzās radošajai aģentūrai Leo Burnett, mediju aģentūrai Starcom un digitālajai aģentūrai Digitas.

Ar MSL zīmola ieviešanu vietējā mērogā Publicis Groupe paplašina sabiedrisko attiecību pakalpojumu klāstu Baltijas valstu tirgos.

Jānis Pencis, Publicis Groupe Latvia izpilddirektors, stāsta: "Sabiedriskās attiecības vienmēr ir bijušas mūsu sniegto pakalpojumu klāstā, un pēdējo gadu laikā esam plānojuši šo biznesa daļu attīstīt. Esmu gandarīts, ka šodien šie plāni beidzot ir īstenojušies, pateicoties paplašinātajai komandai jaunās izpilddirektores Baibas Kauliņas vadībā."

"Laikā, kad pasaule piedzīvo milzīgas pārmaiņas, sabiedrisko attiecību nozarei vienmēr ir bijusi izšķiroša loma, palīdzot zīmoliem pielāgoties pasaules dinamikai un saglabāt aktualitāti. Komunikācija ir kļuvusi daudz plūstošāka, dinamiskāka un daudzslāņaināka," komentē Baiba Kauliņa, MSL Baltics izpilddirektore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: vde.lv

Lai mazinātu mūsu pēdas nospiedumu uz planētu, katram ir iespēja savā ikdienā ieviest ilgtspējīgākas izvēles, piemēram, veicot pārdomātu pārtikas un sadzīves preču iegādi, šķirojot atkritumus un lietojot videi draudzīgu sadzīves ķīmiju.

Taču vienlīdz būtiski ir apzināties arī to, kādu ietekmi uz vidi atstāj iegādātā sadzīves tehnika un elektroierīces. Iepērkoties atbildīgi, mēs varam būtiski veicināt ilgtspējīgāku patēriņu un sniegt savu ieguldījumu vides piesārņojuma mazināšanā.

Tieši tāpēc sadzīves tehnikas mazumtirdzniecības uzņēmums ar 30 gadu pieredzi Verners DE popularizē un atbalsta ilgtspējīgāku un videi draudzīgāku dzīvesveidu, pircējiem piedāvājot jaunu preču kategoriju – “Zaļa izvēle” sadzīves tehniku. Par “Zaļa izvēle” precēm, kampaņas mērķi un to, kā ikviens no mums savā ikdienā var veikt videi draudzīgākas izvēles, stāsta VDE valdes loceklis Verners Survilo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Forum Cinemas rīkotājdirektors no šodienas ir Normunds Labrencis

Dienas Bizness,01.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. augusta uzņēmumā SIA Forum Cinemas, kas ir kinoteātra Kino Citadele operators, darbu sāk jauns rīkotājdirektors Normunds Labrencis, kurš šajā amatā nomaina Ati Amoliņu, kurš nolēmis pārtraukt darba gaitas un doties pensijā.

Normunds Labrencis iepriekš vairāk nekā septiņus gadus bija Ingman Saldējums rīkotājdirektors, vienlaikus pildot arī uzņēmuma Baltijas komercdirektora pienākumus, kā arī darbojoties UAB Ingman Ledai un Ingman Baltic valdēs. Pēc Ingman pievienošanās Unilever Baltic šī gada sākumā N. Labrencis kļuva par uzņēmuma saldējuma un saldēto pārtikas produktu nodaļas vadītāju Baltijā. Savas karjeras laikā viņš ir strādājis arī Electrolux Latvia un Procter & Gamble Marketing Latvia.

Normunds Labrencis ir ieguvis bakalaura grādu vadības zinībās Latvijas Universitātē, kā arī profesionālo maģistra grādu uzņēmējdarbības vadībā Rīgas Starptautiskajā ekonomikas un biznesa vadības augstskolā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pievienota galerija - Globālais uzņēmums Webhelp Latvijā investēs miljonu eiro

Lelde Petrāne,25.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālais biznesa procesu ārpakalpojumu un klientu apkalpošanas uzņēmums Webhelp oficiāli atklājis jaunu klientu apkalpošanas centru Rīgā. Kopumā darbības nodrošināšanai Latvijā uzņēmuma investīciju apjoms pāris gadu laikā būs ap miljonu eiro, biznesa portālam db.lv pastāstīja Webhelp Latvia biroja vadītāja Līna Boiko.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Šobrīd uzņēmumam ir viens klients Baltijā, kuru nedrīkst atklāt, bet daži no Webhelp Ziemeļvalstu reģiona klientiem ir, piemēram, Electrolux, Nespresso un HBO Nordic. Globālā mērogā klienti ir tādi zīmoli kā Vodafone, Michael Kors un Valentino.

Rīgas centra atklāšana ļaus Webhelp paplašināt biznesa ģeogrāfiju un piedāvāt papildu iespējas krieviski runājošajos tirgos, vienlaikus atrodoties Eiropas Savienībā (ES).

«Tā kā Rīgā ap 40% iedzīvotāju pārvalda krievu valodu, tā ir lieliska iespēja uzņēmumam izplesties Krievijas tirgū, kā mītnes vietu izvēloties ES un Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) dalībvalsti Latviju. Tas sakrīt ar uzņēmuma stratēģiskajiem plāniem izplesties ģeogrāfiski un paplašināt uzņēmuma ekspertīzi. Rīgā ir izveidots zvanu centrs, kurā apstrādājam ienākošos zvanus Webhelp klientiem, kas ir pārstāvēti Krievijas tirgū. Klientu apkalpošanas centrs darbojas katru dienu no 8:00-23:00,» stāstīja L. Boiko.

Komentāri

Pievienot komentāru