«Uzskatu, ka airBaltic ir pietiekami augsta līmeņa kompānija, lai piesaistītu investorus no visas pasaules».
Tādu vērtējumu par airBaltic DB pauda aviācijas eksperts Džejs Sorensens, šodien raksta Dienas bizness. Viņš arī pretēji miljardieriem Vladimiram Antonovam, kas DB intervijā pauda, ka pašlaik nebūtu labākais laiks airBaltic daļu pārdošanai, jo tās nevarētu pārdot dārgi, uzskata, ka tirgus pašlaik ir pilnīgi gatavs, saņemt labi vadītas kompānijas kapitāldaļu pārdošanas piedāvājumu.
«Eiropas avioindustrija konsolidējas un airBaltic varētu šajā procesā būt ieguvēja. Es varu tikai vēlreiz uzsvērt, ka šīs kompānijas vadība ir izdarījusi milzīgu darbu, lai izveidotu tik nozīmīgu aviobāzi tik mazā valstī kā Latvija, kas padara Rīgu par labu biznesa izvēli ar lielisku avioservisu uz daudziem galamērķiem,» tā eksperts. airBaltic politiskos un finansiālos aspektus viņš izvairās komentēt: «Es neesmu redzējis informāciju par airBaltic finanšu rezultātiem, taču pieļauju, ka airBaltic daļu pārdošanas piedāvājums varētu būt ļoti interesanta lasāmviela. Kas attiecas uz Latvijas politiķiem, es neņemos uzminēt neviena politiķa mērķus, mani pietiekami mulsina Amerikas politiķi. Varu tikai norādīt uz diviem jebkurai aviosabiedrībai pašlaik svarīgiem aspektiem: ekonomiku un degvielas izmaksām. Ekonomika pašlaik vēl nešķiet pietiekami stabila, jo sevišķi eirozonā. Attiecībā uz degvielu, tikpat kā visās naftas ieguves valstīs pašlaik notiek politiski nemieri, kas rada lielāku risku arī aviokompāniju akcijām,» skaidro Dž. Sorensens. Tomēr viņš uzsver, ka airBaltic ir, viņaprāt, labi vadīta un inovatīva kompānija, kas saņēmusi prestižas balvas, tāpēc par šo kompāniju investori varētu interesēties no visas pasaules.
«Notikumus ar airBaltic vērojam distancēti, jo neesam šajā kompānijā iesaistījušies. airBaltic ir respektēta aviosabiedrība, taču tāpat kā daudzas šīs nozares kompānijas pašlaik saskaras ar izaicinājumiem. Uzskatu, ka uzņēmuma akciju īpašniekiem būtu jāsadarbojas, lai ātri un izlēmīgi atrisinātu jebkādus aktuālos jautājumus. Latvijas valdībai kā lielākajam akcionāram, kas pārstāv arī Latvijas sabiedrības intereses, vajadzētu uzņemties šajā sakarā līderlomu,» uzskata investīciju un biznesa konsultāciju uzņēmuma Nyras Limited vecākais viceprezidents Deivids Hatners. Taču kopumā aviācijas nozares eksperti ar airBaltic notiekošo komentē ļoti piesardzīgi, savukārt Eiropas reģionālo aviosabiedrību asociācija, kuras biedre ir arī airBaltic, no jebkādiem komentāriem šajā sakarā atteicās vispār.