Patērētāju pārliecības indekss eirozonā šā gada augustā negaidīti palielinājies līdz mīnus 14,7 punktiem salīdzinājumā ar mīnus 15 punktiem jūlijā, liecina Eiropas Komisijas (EK) sākotnējās aplēses.
Šis kāpums pārsteidzis analītiķus, kuri bija prognozējuši, ka indekss saglabāsies nemainīgā līmenī, ņemot vērā bažas par koronavīrusa pandēmijas iespējamu "otro vilni".
Tikmēr patērētāju pārliecības indekss Eiropas Savienībā augustā pieaudzis līdz mīnus 15,5 punktiem, salīdzinot ar mīnus 15,6 punktiem pirms mēneša.
EK norāda, ka patērētāju pārliecības indekss gan eirozonā, gan ES joprojām atrodas zem to ilgtermiņa vidējā rādītāja attiecīgi mīnus 11,1 un mīnus 10,5 punktu apmērā.
Galīgie dati attiecībā uz patērētāju pārliecību eirozonā un ES kopīgi ar informāciju par kopīgo ekonomisko pārliecību tiks publicēti augusta izskaņā.