Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no iemesliem, kādēļ Latvijas tranzīta nozarē – gan dzelzceļā, gan ostās kopumā – tiek piedzīvots ievērojams kravu kritums, ir nepievilcīgie dzelzceļa tarifi, norāda nozares spēlētāji un viņu pārstāvji.

Tādēļ risinājums ievērojamam kravu apgrozījuma samazinājumam Latvijas ostās un jo īpaši Ventspilī būtu tūlītēja dzelzceļa tarifu politikas maiņa, norāda biedrības Baltijas asociācija ‒ transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne, kas pārstāv vairākus Ventspils brīvostā strādājošus uzņēmumus. Stivodori šobrīd jau samazinājuši savu pakalpojumu cenu teju līdz pašizmaksai, taču dzelzceļa tarifus, kur būtisku lomu spēlē maksa par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, ostu komersanti ietekmēt faktiski nespēj.

Dzelzceļa tarifus kā problēmu mūsu valsts tranzīta koridora konkurētspējai uzlūko ne tikai Ventspilī. Baltijas valstis ir stratēģiski svarīgi transporta‒loģistikas mezgli Ziemeļeiropā, un to rīcībā esošie jūras ostu termināli ir konkurētspējīgi un tajos var apkalpot visdažādākās kravas, tostarp minerālmēslus, norāda minerālmēslu pārkraušanas kompānijas SIA Riga Fertilizer terminal valdes priekšsēdētājs Arturs Skadats. Pēdējos gados ekspluatācijā nodoti jauni termināļi, un Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Krievijas starpā pieaug konkurence par kravu plūsmu. Šodien kravu nosūtītāji var izvēlēties, caur kurām ostām nosūtīt savu produkciju, bet savu izvēli viņi arvien biežāk izdara ne par labu Latvijai. It īpaši tas attiecas uz Krievijas ostām, kuras ir ieguvušas papildu priekšrocības rubļa devalvācijas dēļ, kā arī pateicoties zemākiem dzelzceļa tarifiem mazāku attālumu dēļ. Diemžēl Latvija salīdzinoši augstāku dzelzceļa tarifu dēļ neapšaubāmi jau tagad zaudē kravas, kuru apkalpošana ienestu miljoniem eiro, un šī negatīvā tendence turpinās. Lai palielinātu Latvijas tranzīta nozares starptautisko konkurētspēju, nepieciešams pēc iespējas ātrāk izstrādāt jaunu dzelzceļa tarifu politiku, kas padarītu tranzītu caur Latviju pievilcīgāku kravas nosūtītāju acīs, uzsver A. Skadats.

Rakstu par to, kad īsti gaidāmas kādas izmaiņas dzelzceļa tarifu jomā, lasiet šodienas avīzē Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru