Par AS Latvijas kuģniecība darījumiem, kuri pēc minoritārā investora Atholl Greeсe domām vedot uz kompānijas maksātnespēju, esot ieinteresējusies Drošības policija.
Tikmēr paši Atholl Greeсe paziņojuši , ka gatavo prasības tiesai lai vērstos pret Latvijas kuģniecību. Latvijas kuģniecības vadība savukārt jau iepriekš noraidīja visus pārmetumus un aizdomas par uzņēmuma darbību uzsverot, ka Grieķijā reģistrētā kompānija esot "neskaidras izcelsmes uzņēmums", kas dibināts tikai 2008. gada 30. decembrī. Ši uzņēmuma aktivitātes esot jāskata ciešā kontekstā ar LK centieniem atšķetināt kuģu frakta krāpšanas shēmas, kas daudzu gadu garumā noteiktai cilvēku grupai esot ļāvušas piesavināties 30 - 40 miljonu ASV dolāru.
Tas nav vienīgais LK vadības akceptētais darījums, kurš radīja aizdomas citiem kompānijas līdzīpašniekiem. «Pēdējā laikā pasaules kuģošanas biznesā arvien pārliecinošāk tiek apspriesta informācija par to, ka AS Latvijas kuģniecība vārdā tiek meklēta aktīvu, kuri ir saistīti tieši ar kuģošanas darbību – kuģu, pārdošanas iespēja. Uzņēmumu kontrolējošie akcionāri ar jebkādiem līdzekļiem meklē naudas līdzekļus savu finanšu saistību izpildei. Daudzi AS Latvijas kuģniecības kuģi nodoti saistīto kompāniju, tādu kā Ritona Oil Limited pārvaldē, kuras akumulē ievērojamu peļņu, uz kuru citas kuģu izmantošanas gadījumā būtu tiesības kuģniecības akcionāriem. Informācija par šiem darījumiem un to komerciālo pamatojumu nav atklāta investoriem nevienā no AS Latvijas kuģniecība publiskajiem paziņojumiem vai atskaitēm, teikts vēstulē. Ja šāda informācija atbilst patiesībai, tas liecina par iespējamo AS Latvijas kuģniecība maksātnespēju jau tuvākajā nākotnē, neprofesionālismu un kuģniecības menedžmenta ļaunprātīgajiem nolūkiem,» bija teikts vēstulē.
Pretēji investora cerībām ne Kapitāla tirgus uzraudzības komisija, ne Rīgas biržas OMX NASDAQ grupas Uzraudzības komiteja neizrādīja interesi par ārzemju investoru jautājumiem par kompānijas, kura kotējas Baltijas vērtspapīru tirgus Oficiālajā sarakstā, darījumiem. «Mēs esam pārsteigti par to, kā Latvijā izturas pret investoriem. Vienīgais, kas sāka par mums interesēties, ir Drošības policija, kas pats par sevi ir nonsenss. Kāda saistība ir starp specdienestiem, investīcijām un Latvijas kuģniecību? Patlaban mūsu advokāti pabeidz sagatavot prasību tiesai ar mērķi aizsargāt visu minoritāro kuģniecības akcionāru tiesības», - paziņoja Atholl Greeсe Ltd. pārstāvis Juksels Sahins.