Jau pagājušajā nedēļā satiksmes ministram Kasparam Gerhardam (TB/LNNK) tika uzdots izvērtēt darījumu par airBaltic zīmola pārdošanu SIA Baltijas aviācijas sistēmām, nepieciešamības gadījumā arī lemjot par amatpersonu atbildību un, kā zināms, airBaltic padome patlaban ir atstādināta un K.Gerhards panācis vienošanos ar Fliku par zīmola atdošanu airBaltic, LNT raidījumā 900 sekundes klāstīja premjers Valdis Dombrovskis (JL).
Runājot par to, vai par šo darījumu bijis zināms jau iepriekš, V.Dombrovskis norāda, ka viņa rīcībā nav informācijas par to, vai satiksmes ministrs iepriekš ir zinājis par darījumu. Tomēr premjers arī atzina, ka tās ziņas, kas pienāk, esot samērā pretrunīgas.
«Es uzskatu, ka galvenais būtu darījumu izvērtēt. To Satiksmes ministrija ir izdarījusi un secinājusi, ka valstij kā vairākuma akcionāram darījums nav bijis izdevīgs. Un acīmredzot būs arī jautājums, kā nodalīt konkrēti Flika kunga darbības, kur viņš darbojas kā mazākuma akcionārs un kur viņš darbojas kā uzņēmumu vadības pārstāvis,» norādīja Ministru prezidents.
Viņš arī piebilda, ka airBalic ir strādājis pagājušajā gadā ar peļņu, gada pārskats gan vēl nav apstiprināts, tai skaitā arī šī dēļ darījuma. Valsts esot arī piešķīrusi pietiekami līdzekļu pamatkapitāla palielināšanai, līdz ar to V.Dombrovskis uzskata, ka airBaltic finansiālā situācija pilnībā ļauj šo darījumu anulēt un atgriezt zīmolu atpakaļ.
Jāatgādina, ka Bertolds Fliks vakar norādīja, ka airBaltic zīmola pārdošanas darījums ar satiksmes ministru esot apspriests vismaz trīs reizes. «Par šo darījumu es personīgi runāju ar K.Gerhardu valsts sekretāra klātbūtnē un K. Gerhards to atbalstīja,» stāstīja B.Fliks.
B.Fliks arī norādīja, ka vēl neprecīza informācija esot, ka satiksmes ministrs esot kaut kā panācis, ka zīmols tiek dots atpakaļ. Nekad neesot bijis plānots, ka zīmols pastāvīgi paliek ārpus airBaltic. airBaltic jebkurā brīdī esot iespējams saņemt zīmolu atpakaļ, ja darījuma rezultātā finanšu rādītāji airBaltic nepasliktināsies. Līdz ar to darījums vērtējams kā ļoti izdevīgs, jo zīmola pārdošanas mērķis esot bijis – uzlabot finanšu rādītājus.
Jau ziņots, ka B.Flikam piederošais uzņēmums Baltijas aviācijas sistēmas par darījumu jau veikuši pirmo maksājumu 3,6 milj. Ls apmērā. Tuvākajā laikā tiks nodrošināta zīmolu atgriešana, norādīja K.Gerhards. airBaltic par preču zīmju izmantošanu B.Flika uzņēmumam nav veicis nevienu maksājumu.
B.Fliks neskaidrības par airBaltic preču zīmju pārdošanu skaidro ar komunikācijas nepilnībām.