«Kāpēc no valsts budžeta var dotēt LVRTC, kas arī ir miljonus pelnošs uzņēmums, bet nevar komerciālos medijus, ja šī dotēšana ir uz sociālā pakalpojuma sniegšanas pamata? Jo milzīgam mediju koncernam, kāds ir MTG, šī summa būtībā neko neizšķir. Stāsts ir drīzāk par principu un regulējumu – kā panākt, lai tas veicinātu konkurenci TV mediju starpā,» laikrakstam Diena pauda NEPLP priekšsēdētājs Ainārs Dimants.
Viens no Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) piedāvātajiem modeļiem, kā aizpildīt brīvās vietas bezmaksas virszemes apraides, paredz: ja uz brīvajām divām trim vietām bezmaksas apraidē tiktu rīkots konkurss, iespēja būt redzamiem bezmaksas pakā konkursā uzvarējušiem komerciālajiem medijiem pienāktos bez maksas. Tādējādi uzvarējušie mediji ietaupītu vairāk nekā miljons latu jeb summu, ko no nākamā gada par kopējo bezmaksas platformas apraidi būs jāmaksā va/s Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC). Būtībā tas nozīmētu, ka no nodokļu maksātāju naudas tiktu dotēti konkursā uzvarējušie komerciālie mediji.
Tādējādi šie mediji līdz ar atrašanos bezmaksas virszemes apraidē iegūtu lielāku auditoriju un varētu pretendēt uz vēl lielākiem reklāmas ieņēmumiem. Īpaši lieli reklāmas ieņēmumi būtu, ja pēc 2015. gada sabiedriskie mediji pakāpeniski pamestu reklāmas tirgu, kā to paredz politiķu vēl neatbalstītā Latvijas Sabiedriskā medija koncepcija, vēsta Diena.
«Konkurss būtu vienlīdzīga iespēja visiem – varbūt uz brīvo vietu pieteiktos kāds starptautisks kanāls, piemēram, Foc Life, vai pat rastos jauns?» tā A. Dimants.
Brīvās vietas radīsies pēc zviedru medija Modern Times Group (MTG) piederošo kanālu TV3 un LNT aiziešanas. Tiek solīts, ka līdz 1. janvārim tiks noteikti vietas ieņēmēji - Saeimas deputāti tuvākajā laikā piedāvās vai nu savu veidu, kā to izdarīt, vai nu atbalstīs kādu no trīs NEPLP piedāvātajiem modeļiem.