Taivānas datortehnikas ražotājas Asus nākotnē cer palielināt savu portatīvo datoru tirgus daļu Baltijas valstīs līdz 25%, salīdzinot ar 20% 2011.gadā, norāda Asus attīstības menedžeris Baltijas valstīs Rihards Stankovs.
«Nākotnē mēs plānojam nostiprināt savas pozīcijas portatīvo datoru tirgū un palielināt tirgus daļu līdz 25%,» teica Stankovs.
2011.gadā Baltijas valstīs (Lietuvā, Latvijā un Igaunijā) kopējais "Asus" portatīvo datoru pārdošanas apjoms veidojis 20%. Pēc pētījumu kompānijas GfK Retail and Technology Baltic datiem, kopumā Baltijas valstīs 2011.gadā tika pārdoti 377 000 portatīvo datoru, no kuriem 76 000 bija Asus produkti.
Asus Baltijas valstis liek cerības uz savu pēc svara vieglāko un pēc izmēriem plānāko Ultrabook datoru sēriju.
«Novērots, ka, pērkot portatīvo datoru, aizvien vairāk tiek pievērsta uzmanība iespējām to ērti pārnest, kas izraisa palielinātu interesei tieši par ultra-plāniem portatīvajiem datoriem no Ultrabook klases. Šīs Asus ierīces divu gadu laikā ieņems 30%-40% no kopējā portatīvo datoru tirgus,» norādīja Stankovs.
Asus ir 1989.gadā dibināta Taivānas datortehnikas ražotāja ASUSTeK Computer Inc globālais zīmols. Kompānija vārds patapināts no mitoloģiskā lidojošā zirga Pegass (angliski Pegasus) pēdējiem četriem burtiem, jo korporatīvs nosaukums ar burtu «a» vienmēr nonāk dažādu sarakstu priekšgalā.
Uzņēmuma 2011.gada apgrozījums bija 384,1 miljards Taivānas dolāru (7,2 miljardi latu) un pēcnodokļu peļņa 16,8 miljardi Taivānas dolāru (315,5 miljoni latu). Asus pēc saražoto un pārdoto datoru skaita 2011.gadā bija piektais lielākais datortehnikas ražotājs pasaulē aiz Hewlett Packard, Lenovo, Dell un Acer.