Rumāņu mazcenas automobiļu ražotājs Dacia Ženēvu šogad ir pārsteidzis ar spilgtu konceptmodeli Dacia Duster, no kura nākotnē varētu iznāk moderns krosovers.
Skaidrs ir viens, ka no futūriskā Duster konceptmodeļā līdz ražošnai varētu nonākt kardināli atšķirīgs modelis. Tomēr, Dacia ir pelnījusi uzslavas par drosmi un uzdrīkstēšanos, īpaši jau tagad, kad autoražotāji par jauniem konceptiem runā arvien retāk.
Skatoties no vadītāja puses Dacia Duster ir kā kupeja, bet pasažieri, iekāpjot no otras puses, to redz kā MPV ar tradicionālu priekšējo durvju atvēršanu un aizmugurējām durvīm, kas iestiprinātas eņģēs, nodrošina papildus ceļošanas ērtības.
Dustera augstums ir 1.49 metri, īsā priekšpuse un aizmugure pārliecas (attiecīgi 65cm un 80cm attiecīgi) riteņu bāzei (2.80m), kompaktais apjoms (4.25 m garums, 1.64 platums) rada visaptverošu stabilitātes un sportiskuma sajūtu.
Priekšpuse ar plato bamperi, kurā ir divas horizontālas gaisa ieplūdes spraugas, demonstrē spēku, kāds Dacia modeļos nekad nav redzēts. Dacia raksturīgajam režģim piekļaujas priekšējie lukturi, kas pārklājas priekšējiem spārniem, veidojot gaismas līniju, kas stiepjas uz durvīm.
Līdzīgi kā Logan, Dusters ir tikai 4.25 m garš un tam raksturīgā veiklība pārliecina, ka pilsētas drūzmā tas jūtas kā mājās. Vienlaikus 21 collu alumīnija diski, ārējie spoguļi, kas novietoti uz loga un trapecveida izpūtēja caurules ir nepārprotama liecība par automašīnas sportisko izcelsmi.
Īpaša uzmanība pievērsta Dustera aerodinamiskajai efektivitātei (Cd: 0.30) un plūstošajām sānu līnijām. Aerodinamiskās, spārniem līdzīgās jumta apdares formas arī efektīvi novada gaisa plūsmu uz aizmuguri. Kopumā visas šīs konstrukcijas samazina degvielas patēriņu, tāpēc Dusters ir īpaši videi draudzīgs krosovers. Par spīti savam jaudīgumam, ar daļiņu filtru aprīkotais 1.5 dCi 105 zirgspēku motors izdala tikai 139 g CO2 /km, bet degvielas patēriņš ir 5.3 l/ 100km.
Krosovers ar Dacia iezīmēm
Futūristiskais krosovers demonstrē zīmola pamatvērtības – vienkāršību, robustumu un autentitāti pārsteidzošā formā, kas redzams arī Dustera salonā.
Instrumentu panelis rada ekspresivitātes sajūtu, taču tas veidots no vienkāršiem materiāliem. Paneļa izvietojums priekšējam pasažierim nodrošina rekordlielu vietu kājām. Vēl instrumentu panelī ir 20 litru cimdu nodalījums, kamēr katrās durvīs ir 8 litru sānu kabatas. Vēl viens bagāžas nodalījums ir asprātīgi noslēpts aizmugurē pie sēdekļa labajā pusē. Viegli piespiežot, bagāžas kaste izslīd uz priekšu, tajā ir 470 dm3, kas ir ievērojams ieguvums, ņemot vērā Dustera kompaktos izmērus.
Aizmugurējo pasažieru sēdeklis tiek integrēts zem priekšējiem sēdekļiem, papildus iegūstot divu kubikmetru lielu platību kravas pārvadāšanai.