Mazais bizness

Burtu mācīšanos padarījuši par spēli

Vēsma Lēvalde,08.01.2013

Jaunākais izdevums

Liepājniece Žanna Barskoviča kopā ar dzīvesbiedru Jāni radījuši rakstāmgalda paliktni, kas vienlaikus ir interaktīvs līdzeklis alfabēta apgūšanai.

Paliktnis ir pirmais gatavais produkts, taču tapušas arī nelielas datorprogrammiņas rakstīšanas iemaņu veicināšanai. Idejas dzimst ik dienu, stāsta Žanna Barskoviča, jo ģimenē aug trīs pamatskolas vecuma dēli, un ir arvien vairāk prasmju, kuras jāprot bērniem. Tās izkopt palīdz vecāki, izstrādājot metodiskus palīglīdzekļus, kuri var noderēt arī citās ģimenēs.

«Pareizas rakstītmākas apgūšana maniem bērniem prasīja daudz pūļu. Meklējām visādus mācību līdzekļus, kā vienkāršāk un interesantāk varētu iemācīt bērniem rakstīt. Izskatījām daudz grāmatu, meklējām informāciju internetā, bet tāpat vienmēr bija jāseko un jāskaidro, kā pareizi jāvelk līnijas un jātur rokā pildspalva, kā pareizi jānovieto lapa vai burtnīca rakstīšanas laikā, lai burtiņi veidotos pareizi un glīti,» stāsta trīs dēlu māmiņa. Tad arī radusies doma izveidot kādu palīglīdzekli, kas varētu atvieglot bērniem mācīšanās un vecākiem – mācīšanas procesu. Rezultātā tapa mācību palīglīdzeklis (paliktnis ar pareizi novietotas lapas šablonu, alfabēts ar krāsu norādi – kādā secībā jāraksta burta elementi), kas labi palīdzēja Žannas un Jāņa bērniem mācīšanās laikā, gan arī iedvesa domu par šāda produkta virzīšanu tirgū. «Izpētījām, kas tiek piedāvāts veikalos, un secinājām, ka trūkst krāsainu, bērniem saprotamu un tajā pašā laikā – metodiski vienkāršu palīglīdzekļu. Turklāt nemaz nav padomāts par bērniem, kuri raksta ar kreiso roku,» stāsta Žanna. Tā tapis vēl viens paliktnis – ar spoguļveidā izvietotiem objektiem un burtu zīmēšanas secību, kas atbilst kreiļu rakstīšanas veidam.

Mūsdienu bērniem, atzīst Žanna un Jānis, ir grūti ilgstoši sēdēt pie rakstāmgalda, kaut ko mācoties. Turpretī pie datora viņi sēž labprāt. Tāpēc Jānis izveidojis datoranimācijas, kas imitē glītrakstīšanas vingrinājumus.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk pilsētas uzraksts Liepājas pludmalē, jūras krastā būs jaunā veidolā un pludmalē atradīsies nevis kā līdz šim - tikai trīs mēnešus vasaras sezonā, bet visu gadu, informē Liepājas dome.

Šī projekta investīcijas ir 29 892, 20 eiro, paredzot arī ikgadējās uzturēšanas izmaksas 670 eiro. Jaunos burtus paredzēts uzstādīt līdz 10. maijam un noteikts, ka tie pludmalē atradīsies visu gadu, vismaz piecus gadus.

Kā norāda Liepājas domes sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne, tad pagājušajā gadā tika izsludināts atklāts metu konkurss, kurā kopumā piedalījās seši pretendenti. Par vispiemērotāko risinājumu – ņemot vērā gan tehniskos, gan ilgnoturības, gan vizuālā izskata un cenas faktorus, tika atzīts SIA «Stage Art» piedāvājums un pagājušajā nedēļā tika noslēgts līgums par jaunu pludmales burtu izveidošanu un uzstādīšanu. Objekta mākslinieciskais koncepts pieder liepājniekam Miķelim Šķilam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kvalbergs kļuvis par HansaWorld grupas ārējo valdes locekli

LETA,15.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT uzņēmuma Burti dibinātājs Elvis Kvalbergs uzaicināts darboties resursu vadības programmatūras uzņēmumu grupas HansaWorld valdē kā ārējais valdes loceklis, šodien žurnālistus informēja HansaWorld operāciju vadītāja Jūlija Brjuhanova.

Kvalbergs amatā nomainīs līdzšinējo valdes locekli, starptautisko projektu vadītāju Elaru Tameraju (Elar Tammeraja).

Kvalbergs vidējo izglītību ieguvis Rīgas valsts 1.ģimnāzijā, kam sekoja datorzinātņu studijas Latvijas Universitātē.

2001.gadā Kvalbergs nodibināja IT uzņēmumu Burti, kas nodarbojas ar tīmekļa izstrādi un citiem IT pakalpojumiem.

No 2003. līdz 2004.gadam viņš strādāja Lursoft pie pirmā Latvijas meklētāja Siets.lv izstrādes.

2007.gadā Kvalbergs kļuva par HansaWorld Latvia pakalpojumu departamenta vadītāju, bet 2008.gadā Burti kļuva par HansaWorld partneri Latvijā. 2013.gadā viņš pievienojās HansaWorld Australia komandai uz gadu kā projektu vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju kompānijas Burti izstrādātā aplikācija Good Job Pal! ļauj pateikt kolēģiem «paldies» par labi izdarītu darbu.

«Mūsdienās dzīves ritms ir kļuvis ātrs un komunikācija komandu iekšienē saraustīta, un sāk pazust tādas vajadzīgas darbības kā «paldies» pateikšana, pasmaidīšana, paskatīšanās acīs. No tā izriet daudzas negatīvas lietas – zūd motivācija, sajūta, ka esi vajadzīgs, ka dari ko vērtīgu, saikne ar komandu. Tas viss saistīts ar to, ka ir pārāk maz pateicības, nav šādas kultūras. Tāpēc mēs ar šī rīka palīdzību cenšamies panākt, lai cilvēki biežāk saka «paldies». Ja ir viegli pateikties, vairs nav iemesla to nedarīt,» klāsta Elvis Kvalbergs, SIA Burti dibinātājs un Good Job Pal! idejas autors. Viņš ilustrē situāciju, kad, piemēram, strādājot no lauku mājām, nevar kolēģim birojā uzreiz pateikt paldies, bet nākamajā rītā tas būs aizmirsies. Good Job Pal! to palīdz izdarīt uzreiz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules uzņēmējdarbības vidē aizsākusies interesanta tendence - lai pievērstu uzmanību sociālās distancēšanās nozīmībai, uzņēmumi to atspoguļo arī savos logo.

"McDonald's", "Coca-Cola", "Audi" un "Volkswagen" ir tikai daži no korporatīvajiem konglomerātiem, kas līdz ar koronvīrusa Covid-19 uzliesmojumu ieviesto sociālo distancēšanos ietvēruši savos logo, vēsta "CNN".

Sociālā distancēšanās nozīmē ievērot distanci vienam no otra, lai samazinātu saslimšanas risku.

Vienlaikus, pēc ekspertu domām, logotipiem, kas izveidoti, lai veicinātu sociālo distancēšanos, ir gan plusi, gan mīnusi.

"Pašreizējā globālā situācija nav joks. Tas jāuztver ar nopietnību," akcentē Duglass Sellers, uzņēmuma "Siegel + Gale" pārstāvis. "Un zīmoliem, kas veido ar šo tēmu saskaņotus logotipus, ir potenciāls mazināt tā, ko mēs piedzīvojam, nozīmību," viņš norāda, tajā pašā laikā piebilstot, ka novērtējama zīmolu kreativitāte un vēlme palīdzēt izglītot sabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta - Pēc paša lielveikala iniciatīvas demontē Maxima burtus no grausta Zolitūdē

Gunta Kursiša,21.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikalu tīkls Maxima piektdien demontē burtus Maxima no grausta Zolitūdē, kur pirms trim mēnešiem, iegrūstot jumtam, bojā gāja 54 cilvēki, Db.lv apstiprināja veikalu tīkla pārstāvis Jānis Beseris.

Papildināta ar Valsts policijas un Maxima Latvija komentāru 4., 5., 6. un 7. rindkopā

Viņš pauda, ka burtu noņemšana esot bijusi veikalu tīkla Maxima iniciatīva, taču šāds lēmums esot pieņemts «drošības apsvērumu dēļ». J. Beseris skaidroja, gruvešos vēl aizvien strādā cilvēki, un burti apdraudot viņu drošību. Demontāžas darbi esot sākušies jau pirms mēneša.

Db.lv informēja Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāve Ilze Žūka, lai ēkā veiktu kādas izmaiņas, kas skar konstrukcijas, šīs darbības ir jāsaskaņo ar pilsētas būvvaldi, skaidroja I. Žūka. Tādējādi, visticamāk, pats bijušā lielveikala Maxima grausts vismaz pagaidām netiks nojaukts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētāju Viesturu Tīli

Lelde Petrāne,19.12.2014

«Matemātika man vienmēr ir bijusi pašsaprotama lieta, kas arī tagad palīdz. Arī ģeometrija kā sastāvdaļa,» – tā Viesturs, kas arī pats ir strādājis par elektrotehnikas un matemātikas skolotāju Rīgas 3. vidusskolā.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle. Šobrīd BT 1 tuvojas 20 gadu pastāvēšanas slieksnim.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā?

Jo es to nodibināju, sākumā vienpersoniski. Ir vēl pāris uzņēmuma dibinātāju, kas šobrīd strādā BT 1. Galvenais, ka šoreiz viss saskan! Darbs aizpilda visu manu dzīvi – tas ir gan hobijs, gan ikdiena. Man darbs nav apgrūtinājums. Tas sagādā baudu!

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Medicīnas sabiedrības ARS valdes priekšsēdētāju, līdzīpašnieku Māri Andersonu

Lelde Petrāne,04.09.2015

Pie Kristapa Zariņa Hamleta, uzdodot jautājumu – būt vai nebūt Medicīnas sabiedrības ARS attīstībai.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Medicīnas sabiedrība ARS valdes priekšsēdētājs Māris Andersons, kurš ir arī uzņēmuma līdzīpašnieks. Medicīnas sabiedrība ARS darbojas 28 gadus. «Pie mums strādā 450 darbinieki, 170 ir ārsti,» atklāj M. Andersons.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Laikam jau to var nosaukt par misijas apziņu. Kā jebkuram cilvēkam arī man ir nepieciešama pašrealizācija. Esmu sapratis, ka medicīna ir tā sfēra, kurā man tas sanāk vislabāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draudzenes Laima Gruzdiņa un Kristiāna Kupče pametušas labi apmaksātu darbu, lai darītu to, kas pašām sagādā prieku, – veidotu īpašus interjera priekšmetus dzīves stila baudītājiem

Burti, kas izgatavoti no Latvijas bērza, ir ienākuši daudzu bērnu guļamistabās, rotā arī dažādu uzņēmumu biroja telpas un veicina Latvijas zīmolu atpazīstamību pasaulē.

Pirmais gaismas burts tapa kā Laimas un viņas vīra kopdarbs, iekārtojot dēla Ralfa istabu.

Draugu pamudināta, 2015. gada decembrī Laima izgatavoja pirmo gaismas objektu partiju – 30 dažādus alfabēta burtus - un devās tos realizēt uz Kalnciema ielas tirdziņu. Vēlāk viņai pievienojusies draudzene Kristiāna.

Kad radās ideja par sava biznesa izveidošanu, Laima strādāja advokātu birojā par juristi un apmeklēja pilna laika jurisprudences studijas Latvijas Universitātē. Arī Kristiāna ir ieguvusi bakalaura grādu tiesību zinātnēs, viņai ir arī maģistra grāds ekonomikā, un viņa 15 gadus bija strādājusi par nekustamo īpašumu vērtētāju. «Protams, strādājot juridiskajā birojā vai par nekustamā īpašuma vērtētāju, ienākumi ir stabili un prognozējami. Te visa tā nav, bet ir milzīgs izaicinājums, prieks un enerģija, kas mūs katru dienu dzen uz priekšu un pozitīvi uzlādē. Aiziet prom no darba nebija viegls lēmums. Mesties savā biznesā ir liels risks, īpaši, ja ir stabils darbs un izaugsmes iespējas,» spriež Laima.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Asus plānais klēpjdators ZenBook 14 UX425E piedāvā reti sastopamu jaudas un akumulatora darbības ilguma kombināciju.

Klēpjdatoru ēras rītausmā līdz ar sajūsmu par iespēju tolaik vēl izmēros prāvo skaitļotāju pacelt un samērā viegli pārnest uz citu vietu atskanēja samiernieciska nopūta par to, ka tieši tik ilgam manevram arī pietiek ar akumulatorā ieslodzīto elektrību. Tas, protams, bija pārspīlējums, taču ne pārāk tāls no patiesības. Pirmos «laptopus» patiešām vienā darbdienā nācās lādēt divas un pat trīs reizes.

Gadu gaitā akumulatora ietilpība ir ievērojami augusi, un nu arī esam saņēmuši ierīci, kurā vairs nav jāizvēlas starp jaudīgu procesoru un ilgu baterijas darbības laiku. Asus ZenBook 14 UX425E piedāvā abus vienā – Intel Core i7 procesoru un līdz 22 stundām ar vienu uzlādi strādājošu akumulatoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aplikācijā Ekiosks ir viegli un ērti lasīt savus iemīļotos izdevumus.

Video varat apskatīt iespējas, ko piedāvā izdevumu lasīšana aplikācijā. Kā piemēram, pielāgot teksta iestatījumus pēc jūsu gaumes (lielāki vai mazāki burti; lielākas vai mazākas atstarpes starp rindiņām; mainīt burtu fontu; pietuvināt un attālināt rakstus).

Tāpat ir iespēja lejupielādēt abonēto izdevumu, lai to var lasīt tad, kad nav interneta pieslēgums.

Aplikācija pieejama

Android ierīcēs - https://ej.uz/ekiosks_android

Apple ierīcēs - https://ej.uz/ekiosks_apple

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noteikumi, kas reglamentē pasažieru velosipēdu jeb tautā tā saukto velorikšu izmantošanu Rīgas teritorijā, darbojas jau gandrīz divus gadus, bet to ievērošana ne vienmēr norit gludi, par to liecina iedzīvotāju sūdzības, vēsta laikraksts Diena.

Pēc Rīgas pašvaldības policijas (RPP) datiem, līdz šā gada 1. jūlijam konstatēti 64 pārkāpumi. Jautājumu par velorikšu darbību Rīgā izskatīs Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas komiteja Daiņa Turlā (GKR) vadībā, un nolemts apkopot priekšlikumus, ko iesniegt Transporta un satiksmes komitejai, lai tā savukārt varētu izstrādāt grozījumus saistošajos noteikumos, informē laikraksts.

Nav strīda par to, ka velorikšas kā pakalpojuma veids Rīgā ir pieprasītas. Tas, par ko jāizšķiras domniekiem, - vai uzskatīt rikšas par tūristu vizināšanās transportu konkrētā maršrutā vai par taksometra paveidu, kas nogādā klientu no viena punkta uz otru. «Šobrīd noteikumi to nenosaka, tāpēc rodas pārpratumi pašiem uzņēmējiem, pasažieriem un iedzīvotājiem,» Dienai norādījis Turlais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gada sākumā pārdošanā tirdzniecības vietās nonāks ar jauna dizaina akcīzes nodokļa markām marķēti alkoholiskie dzērieni un tabakas izstrādājumi, informē Valsts ieņēmumu dienests ( VID).

Apritē vienlaikus atradīsies gan ar līdzšinējā, gan ar jaunā dizaina akcīzes nodokļa markām marķēti alkoholiskie dzērieni un tabakas izstrādājumi, jo ar līdzšinējā dizaina akcīzes nodokļa markām marķētos alkoholiskos dzērienus un tabakas izstrādājumus atļauts realizēt neierobežotu laika periodu.

Alkoholiskie dzērieni un pārējie tabakas izstrādājumi (cigāri, cigarillas, smēķējamā tabaka), kuru marķēšanai izmanto hologrammas akcīzes nodokļa markas, turpmāk tiks marķēti ar hologrammas akcīzes nodokļa marku, uz kuras redzams vizuālais attēlojums ar sēriju un numerāciju un hologramma, kurā iestrādāts optiski mainīgs difraktīvs vilka attēls. Aplūkojot šo attēlu no dažādiem leņķiem, tad izskatās atšķirīgi - mainās tā krāsa un attēls. Melnā numerācijas krāsa ir luminiscējoša ultravioletajā (UV) gaismā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Mūsa Motors Rīga direktoru Andreju Masuli

Lelde Petrāne,13.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Andrejs Masulis, Mūsa Motors Rīga direktors. «Mūsa Motors Rīga ir viens no vecākajiem autodīleriem Latvijā – strādājam no 1993. gada. Pārstāvam Dacia, Renault un Volvo zīmolus,» par savu uzņēmumu stāsta A. Masulis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā nozarē nonācu gluži nejauši. Mana pirmā darba vieta bija uzņēmums Interlatvija, kurā mani ievēroja firmas WESS dibinātāji un piedāvāja darbu. Joma ātri iepatikās un nu strādāju autobiznesā jau gandrīz 22 gadus. Savukārt SIA Mūsa Motors Rīga strādāju kopš 1997. gada. Iemesli, kāpēc esmu šeit, galvenokārt ir Mūsā esošā demokrātiskā gaisotne, kolektīvs un uzņēmuma īpašnieku uzticēšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Samsung QLED sērijas televizors Q8C ir tik spilgts, ka spēj izgaismot palielu istabu

Pēc iepazīstināšanas ar LCD, LED, OLED, 4K, 3D un zem citiem akronīmiem paslēptām tehnoloģijām televizoru ražotāji atkal sagādājuši iespēju apgūt jaunu burtu kombināciju. Samsung šopavasar nāca klajā ar jaunu sēriju – QLED. Sēriju, kuras redzamākais pienesums ir neparasti košs ekrāns. Nu tik ļoti, ka to varētu izmantot lampas vietā istabas izgaismošanai.

QLED ir interesants iepriekš iepazītu tehnoloģiju hibrīds. Tajā izmantots kvantu punktu tehnoloģijā veidots LCD jeb šķidro kristālu panelis, kam pievienots LED aizmugurgaismojums. Kvantu punktu displejs sastāv no kristāliem, kas ir mazāki par vienu desmittūkstošo daļu no cilvēka mata diametra un īpaši aktīvi absorbē un izstaro gaismu, pārvēršot to gandrīz jebkurā optiskā spektra krāsā. Sērijā ietilpst līderis Q9F, vidējais brālis Q8C un divi jaunākie Q7F un Q7C. Pēdējie burti nosaukumos informē, vai modelis ir ar plakanu (Flat) vai ieliektu ekrānu (Curved). DB rīcībā nonāca labākais no sērijas ieliektajiem modeļiem – Q8C ar 55 collu ekrānu

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kā atšifrēt marķējumus uz olām, lai zinātu, ko pērkam?

Zane Atlāce - Bistere,12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas veikalos patērētājiem ir pieejamas vistu olas no dažādām valstīm, piemēram, Latvijas, Polijas, Lietuvas, Ukrainas u.c. Tomēr Latvijas Olu ražotāju asociācijas veiktā aptauja liecina, ka noteikt olas ražotājvalsti pēc tās marķējuma nespēj 57% iedzīvotāju.

Tas nozīmē, ka liela daļa iedzīvotāju, iegādājoties privāto preču zīmes olas, aiziet mājās ar vistu olām, kas ir ražotas, iespējams, neievērojot Eiropas standartus. Lai informētu iedzīvotājus par olu marķējuma nozīmi un aicinātu iegādāties vietējo ražotāju olas, Latvijas Olu ražotāju asociācija sāk iniciatīvu «Atpazīsti Latvijas olas».

«Pēdējā laikā aktualizējoties diskusijām par to, kādos apstākļos turētu vistu olas iedzīvotāji izvēlas iegādāties, var pamanīt divas lietas. Pirmkārt – lielai daļai iedzīvotāju nav skaidrs, ko nozīmē cipari un burti uz olām, un satraucoši, bet iezīmējas arī tas, ka par olu ražotājvalsti neviens diemžēl nerunā,» uzsver Latvijas Olu ražotāju asociācijas izpilddirektore Anna Ērliha. «Tomēr nekur nav slēpts fakts, ka lielveikalos ar privāto preču zīmēm atrodas olas no vairākām Eiropas Savienības (ES) valstīm, kā arī valstīm ārpus ES,» papildina A. Ērliha.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Asus 360 grādu leņķī atlokāmais klēpjdators ZenBook Flip S dižojas ar košu OLED 4K skārienekrānu, ātru procesoru un ilgu baterijas darbību.

Kad pagājušās desmitgades sākumā pasauli strauji pārņēmušais planšetdatoru bums bija pārdzīvots, lietotāji iepazinuši skārienjutīgo plāksnīšu plusus un mīnusus, un konstatējuši, ka tas tomēr nebūs pilnvērtīgs, visās situācijās izmantojams darbarīks, ražotājiem nācās meklēt jaunu piedāvājumu pārdošanas apjomu saglabāšanai. Alternatīva tika atrasta diezgan ātri – plānā klēpjdatorā tika «iesēdināts» skārienjutīgs ekrāns un abas korpusa daļas savienotas ar 360 grādu leņķī atveramu eņģi. Pēc šādas receptes pirms pieciem gadiem radās arī Asus ZenBook Flip sērija.

Sērijai augot un pilnveidojoties, 2020. gada nogalē pie patērētājiem devās 360 grādos atverams ultraplānais klēpjdators biznesa klases izpildījumā ZenBook Flip S UX371.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNI) noslēgusi cenu aptauju par “Saktas” nama izkārtnes joslas un uzrakstu atjaunošanas darbiem. Šī projekta ietvaros divu telpisko neona uzrakstu “Sakta” projektēšanas un uzstādīšanas darbus vēsturiskajā fontā un lielumā veiks SIA “Eltex”, atklāj VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.

Līguma cena par vispārīgiem darbiem ir 40 151,58 eiro (bez PVN).

“Saktas” nama uzrakstu atjaunošana ir pavisam neliels, bet sabiedrībai nozīmīgs projekts, jo šī ēka ne vienam vien saistās ar atmiņām – kā pasts, satikšanās punkts vai citādi. Tādēļ arī uzrakstu “Sakta” saglabāšana vēsturiskajā fontā ir svarīgs lēmums, lai nepazaudētu nostaļģiju, kas daudziem saistās ar šo ēku,” norāda J. Gavrilova.

Atjaunotās izkārtnes joslas un uzraksti ne tikai modernizēs vēstursko “Saktas” namu, bet arī piešķirs tam jaunu izskatu, saglabājot tā vēsturisko raksturu. Uzrakstu burti projektēti vēsturiskajā fontā un lielumā, savukārt izkārtnes josla tiks veidota mūsdienīgā noformējumā, iekļaujot rombveida perforējumu. Paneļus vakara stundās izgaismos aiz tiem izvietotais LED apgaismojums, radot vizuāli interesantu efektu un akcentējot vēsturiskā nama stūri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Datu centra sertifikācija — jūsu kritiskās informācijas «apdrošināšana»

Miks Stūrītis, Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs, www.citrus.lv,24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācija ir viens no vērtīgākajiem resursiem līdzās tādiem cilvēkam vitāli nepieciešamiem resursiem kā, piemēram, ūdens. Rūpīgi vākta, gadiem krāta, slepena, aizsargājama — informācija daudzām nozarēm ir lielākā vērtība. Dati nereti ir tie, kas nodrošina uzņēmējdarbības esamību, piemēram, sociālo tīklu nodrošinātājiem, ražošanas uzņēmumiem un citiem. Tāpēc loģiska ir vajadzība šo pamatlīdzekli attiecīgi sargāt. Ja naudu glabā bankā, par kuru ir pārliecība, ka tā ir droša, tad informāciju glabā datu centrā, kurš ir drošs. Kā, neesot inženierim, zināt, kurš ir drošs un kurš ne? Turpinot vienkāršotu līdzību, — bankām ir neatkarīgi kredītreitingi, datu centriem ir neatkarīgi izdoti sertifikāti.

Pasaulē ir ne mazums organizāciju, kas sertificē datu centrus. Piemēram, Amerikas Sertificēto auditoru institūts (American Institute of Certified Public Accountants — (AICPA)), kas izsniedz SAS70 sertifikātus. Vēl pastāv DCA Datu centru sertifikācija. Ja agrāk akreditāciju varēja atļauties tikai lielbudžeta datu centri, tad tagad programmas DCA Datu centru sertifikācija mērķis ir nodrošināt pieejamu un neatkarīgi auditētu sertifikācijas programmu, kurā ir apkopotas daudzas esošās pamatnostādnes un standarti. Telekomunikāciju nozares apvienības standarts TIA942 ir atzīts par nozīmīgu instrumentu datu centru projektēšanā un investīciju vērtības palielināšanā, un pēc būtības tā ir neatkarīgi auditēta sertifikācijas programma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Strauji aug interneta tirdzniecība; vairāk iepērkas ārvalstu veikalos

Žanete Hāka,22.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā tirdzniecība internetā pēdējos gados pieaug vidēji 2-3 reizes straujāk nekā mazumtirdzniecība tradicionālajos veikalos, liecina Centrālā statistikas biroja dati, tāpēc banka Citadele aicina pievērst uzmanību drošiem norēķiniem internetā.

Citadeles e-komercijas darījumu statistika liecina, ka Latvijas iedzīvotāji aizvien aktīvāk izvēlas iepirkties internetā, un raksturīgi, ka pirkuma summas kļūst lielākas. Pēc bankas Citadele datiem kopējā summa, par kādu bankas klienti ir iepirkušies internetā 2014. gadā, ir par 70% lielāka nekā 2013. gadā. Ārzemju internetveikalos pirkumu apjoma pieaugums bijis pat par 80%, salīdzinot ar pērno gadu. Latvijas internetveikalos pirkumu apjoms pieaudzis par 49%, informē bankas Citadele valdes locekle Santa Purgaile.

Pēc bankas Citadele statistikas darījumu skaits ārvalstu internetveikalos pieaudzis par 42%, Latvijas internetveikalos – par 9%, salīdzinot 2013. gada un 2014. gada datus. Latvijas iedzīvotāji internetā visvairāk tērē, iegādājoties transporta – autobusu, lidmašīnu, kuģu – biļetes, loterijas biļetes, kā arī veicot dažādus maksājumus. Tāpat aktīvi tiek pirktas dažādu pasākumu ieejas biļetes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izkārtņu un cita veida reklāmas aprīkojuma ražotājs SIA Kvikworks aktīvāk pievērsies konservatīvā Zviedrijas tirgus iekarošanai, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirmos četrus gadus Kvikworks eksporta apjoms no kopējā apgrozījuma bija 2-5%, bet 2015. gadā tas veidoja jau 12%. Šogad apjomu plānots kāpināt.

SIA Kvikworks ražo vizuālo reklāmu – gaismas kastes un burtus, dažādus stendus (interaktīvos, bukletu un informatīvos), dažādus veikalu aprīkojumus, skatlogu noformējumu, izkārtnes, kā arī sarežģītus muzeju eksponātu stendus un citus nestandarta produktus. «Kopš dibināšanas katru gadu uzņēmums ir spējis audzēt apgrozījumu par 10 līdz 20%. 2015. gadā apgrozījums palielinājās par 40%, sasniedzot 800 tūkst. eiro,» stāsta SIA Kvikworks valdes loceklis Andrejs Platacis. Viņš kopā ar domubiedriem šo uzņēmumu izveidoja vēl krīzes laikā. Vairākus gadus viņi bija strādājuši vizuālās reklāmas aģentūrā un nolēma, ka ir ieguvuši pietiekami lielu pieredzes bagāžu, lai izveidotu savu uzņēmumu. Taujāts par konkurences apstākļiem tolaik, A. Platacis atminas, ka sāncensība pēckrīzes posmā bija ļoti liela, bet tā balstījās nevis uz kvalitātes nodrošināšanu, bet zemāku cenu. Klienti bija gatavi pievērt acis uz kvalitātes nepilnībām, bet maksāt par produktu dažus latus mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fitbit pirmais viedpulkstenis Ionic ir teicams fizisko aktivitāšu datu vācējs, bet tā spējas sadarboties ar tālruni pieklibo

Zīmols Fitbit kustīga dzīvesveida piekritējiem ir labi zināms. Uzņēmums ražo diezgan iecienītas fitnesa aproces un nesen nolēma paplašināt produktu klāstu ar pirmo viedpulksteni Ionic. Ņemot vērā kompānijas līdzšinējās iestrādes, varēja puslīdz droši prognozēt, ka tajā galvenais uzsvars tiks likts uz fizisko aktivitāšu mērījumiem, un Fitbit nelika saviem cienītājiem vilties, bet vai Ionic ir laba izvēle tiem, kuri sagaida plašas viedpulksteņa funkcijas?

Alumīnija korpusā ietērptais Fitbit ir vizuāli atturīgs, pat mazliet garlaicīgs, toties praktisks. Tas ir 1,2 cm plāns, tikpat viegls kā vairums konkurentu un viegli palien zem krekla piedurknes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

IKTK, Rodentia un Igate Būve izveido jaunu zīmolu un maina nosaukumus

Db.lv,17.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koncentrējot darbību uz eksporta tirgu, trīs Latvijas uzņēmumi - IKTK, Rodentia, Igate Būve - ir izveidojušu jaunu zīmolu Zaza Timber un mainījuši nosaukumus.

IKTK jaunais nosaukums ir Zaza Timber Production, Rodentia - Zaza Timber Engineering, Igate Būve - Zaza Timber Construction.

Uzņēmumi darbojas Latvijā un citās Eiropas valstīs ar līmētās koksnes būvkonstrukciju ražošanu, projektēšanu un koka ēku būvniecību. To klienti ir arhitekti, būvinženieri un būvnieki Latvijā un citur Eiropā.

“21. gadsimtā pasaule atgriežas pie koka būvniecības. Pateicoties tam, mums ir iespēja augt, strādāt ar starptautiskiem klientiem un aizraujošiem projektiem. Jaunais Zaza Timber zīmols šajā situācijā ir vajadzīgā zīme, ka mūsu ražošanas, projektēšanas un būvniecības uzņēmumi ir “zem viena jumta”, labi sadarbojas un būvprojekta īstenošanā cits citu spēj papildināt. Klientiem varam būt arī vienas pieturas aģentūra projekta īstenošanā un palīdzēt īstenot sarežģītas un drosmīgas ieceres,” skaidro Māris Peilāns, Zaza Timber grupas uzņēmumu valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Food Union investējis 80 tūkstošus eiro saldējuma Karlsons jaunumu izstrādē

Db.lv,16.08.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas koncerna "Food Union" saldējuma zīmols “Karlsons” šovasar iepazīstina ar diviem jaunumiem, informē uzņēmums.

Pirmkārt, zīmola klāsts ir papildināts ar trešo saldējumu. Otrkārt, ir uzlabota “Karlsons” vizuālā identitāte, padarot šī saldējuma zīmola iepakojuma dizainu modernām tendencēm atbilstošāku.

Kopējās investīcijas, kuras Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” šajā vasaras sezonā ieguldījis “Karlsons” jaunumu izstrādē, ir ap 80 tūkstošiem eiro.

Ģirts Liniņš, “Food Union” saldējuma zīmolu vadītājs stāsta: “Karlsons” ar upeņu ievārījumu 2023. gadā bija visvairāk pārdotā saldējuma vienība Latvijā. Savukārt, saskaitot upeņu un aveņu veidus, sanāk, ka pērn katrs Latvijas iedzīvotājs apēda vidēji 4,2 “Karlsonus”. Par tādiem sasniegumiem un, atzīmējot “Karlsons” 30 gadu jubileju, “Food Union” saldējuma meistaru komanda nolēma šovasar iepriecināt jubilāru un tā cienītājus ar jaunu “uzvalciņu” un trešo garšu”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Papildināts ar foto - DT Mobile sāk tirgot ZTE GS203 senioriem un bērniem

Lelde Petrāne,17.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izpētot gados vecāku cilvēku mobilo telefonu lietošanas paradumus un vajadzības, pēc DT Mobile īpaša pasūtījuma Latvijas tirgū ir parādījies jauns mobilais tālrunis ZTE G S203.

Tas no septembra vidus pieejams Trodeks un LMT klientu centros visā Latvijā. DT Mobile tirgus izpētes dati rāda, ka cilvēkiem gados ir svarīgi, lai telefons būtu vienkāršs, bez sarežģītām funkcijām, kā arī tam būtu liels ekrāns un lietošanai ērtas pogas, bet vienlaicīgi, lai tā cena būtu ļoti pieejama pat bez papildus nomaksas vai līzinga līgumu slēgšanas.

«Neskatoties uz joprojām pieaugošo pieprasījumu pēc viedtālruņiem, esam pārliecinājušies, ka tirgū ir pietiekami liela auditorija, kurus interesē iekārtas, kas būtu uzticamas darbībā un aprīkotas tikai ar pamatfunkcijām. Pirmkārt, tie ir seniori. Savukārt, otra auditorija ir bērni, kuru vecāki drošības apsvērumu dēļ izvēlas vienkāršākus telefonus. Ņemot vērā, ka šajā segmentā ir mazs piedāvājums, mēs esam nolēmuši dot arī savu artavu šajā nišā un piedāvājam pircējiem jaunu iekārtu, kas apmierinātu to vajadzības,» skaidro DT Mobile valdes priekšsēdētājs Uldis Priedītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pataustījuši tirgu ar visplānāko telefonu, Huawei šovasar laida tirgū pragmatiskāku modeli – Ascend P7

Ķīnas elektronikas milzis Huawei Latvijā ilgstoši bija zināms kā tīkla iekārtu ražotājs un tikai pērnajā vasarā pa īstam mūsu pusē sevi pieteica ar mobilo tālruni. Turklāt kādu! Ascend P6 bija tobrīd plānākais viedtelefons pasaulē, glīts un ar kvalitatīvi nostrādātu korpusu. Šovasar «ķīniešu aifona» iesākto darbu turpināt atnācis Ascend P7.

Otrās paaudzes modelis ir ieturēts priekšgājēja tradīcijās. Korpusā izmantoti metāla elementi, kas piešķir «dārgāku» izskatu, tas joprojām ir neticami plāns, lai gan mata tiesu biezāks par P6. Ciparu izteiksmē tie ir 6,5 milimetri pret 6,18. Uzkrītošas izmaiņas dizainā ir pusapļa formas apakšmalas, kas acīmredzami kontrastēja ar citādi kantaino veidolu, aizstāšana ar plakanu virsmu, kā arī metāliskā aizmugurējā vāciņa nomainīšanu ar stiklotu aizmuguri. Cerams, ka tas nav mēģinājums izskatīties līdzīgākām stiklotajam iPhone 4, kas joprojām aptaujās tiek atzīts par vienu no elegantākajiem mobilajiem telefoniem.

Komentāri

Pievienot komentāru