Mazais bizness

Burtu mācīšanos padarījuši par spēli

Vēsma Lēvalde,08.01.2013

Jaunākais izdevums

Liepājniece Žanna Barskoviča kopā ar dzīvesbiedru Jāni radījuši rakstāmgalda paliktni, kas vienlaikus ir interaktīvs līdzeklis alfabēta apgūšanai.

Paliktnis ir pirmais gatavais produkts, taču tapušas arī nelielas datorprogrammiņas rakstīšanas iemaņu veicināšanai. Idejas dzimst ik dienu, stāsta Žanna Barskoviča, jo ģimenē aug trīs pamatskolas vecuma dēli, un ir arvien vairāk prasmju, kuras jāprot bērniem. Tās izkopt palīdz vecāki, izstrādājot metodiskus palīglīdzekļus, kuri var noderēt arī citās ģimenēs.

«Pareizas rakstītmākas apgūšana maniem bērniem prasīja daudz pūļu. Meklējām visādus mācību līdzekļus, kā vienkāršāk un interesantāk varētu iemācīt bērniem rakstīt. Izskatījām daudz grāmatu, meklējām informāciju internetā, bet tāpat vienmēr bija jāseko un jāskaidro, kā pareizi jāvelk līnijas un jātur rokā pildspalva, kā pareizi jānovieto lapa vai burtnīca rakstīšanas laikā, lai burtiņi veidotos pareizi un glīti,» stāsta trīs dēlu māmiņa. Tad arī radusies doma izveidot kādu palīglīdzekli, kas varētu atvieglot bērniem mācīšanās un vecākiem – mācīšanas procesu. Rezultātā tapa mācību palīglīdzeklis (paliktnis ar pareizi novietotas lapas šablonu, alfabēts ar krāsu norādi – kādā secībā jāraksta burta elementi), kas labi palīdzēja Žannas un Jāņa bērniem mācīšanās laikā, gan arī iedvesa domu par šāda produkta virzīšanu tirgū. «Izpētījām, kas tiek piedāvāts veikalos, un secinājām, ka trūkst krāsainu, bērniem saprotamu un tajā pašā laikā – metodiski vienkāršu palīglīdzekļu. Turklāt nemaz nav padomāts par bērniem, kuri raksta ar kreiso roku,» stāsta Žanna. Tā tapis vēl viens paliktnis – ar spoguļveidā izvietotiem objektiem un burtu zīmēšanas secību, kas atbilst kreiļu rakstīšanas veidam.

Mūsdienu bērniem, atzīst Žanna un Jānis, ir grūti ilgstoši sēdēt pie rakstāmgalda, kaut ko mācoties. Turpretī pie datora viņi sēž labprāt. Tāpēc Jānis izveidojis datoranimācijas, kas imitē glītrakstīšanas vingrinājumus.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kvalbergs kļuvis par HansaWorld grupas ārējo valdes locekli

LETA,15.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT uzņēmuma Burti dibinātājs Elvis Kvalbergs uzaicināts darboties resursu vadības programmatūras uzņēmumu grupas HansaWorld valdē kā ārējais valdes loceklis, šodien žurnālistus informēja HansaWorld operāciju vadītāja Jūlija Brjuhanova.

Kvalbergs amatā nomainīs līdzšinējo valdes locekli, starptautisko projektu vadītāju Elaru Tameraju (Elar Tammeraja).

Kvalbergs vidējo izglītību ieguvis Rīgas valsts 1.ģimnāzijā, kam sekoja datorzinātņu studijas Latvijas Universitātē.

2001.gadā Kvalbergs nodibināja IT uzņēmumu Burti, kas nodarbojas ar tīmekļa izstrādi un citiem IT pakalpojumiem.

No 2003. līdz 2004.gadam viņš strādāja Lursoft pie pirmā Latvijas meklētāja Siets.lv izstrādes.

2007.gadā Kvalbergs kļuva par HansaWorld Latvia pakalpojumu departamenta vadītāju, bet 2008.gadā Burti kļuva par HansaWorld partneri Latvijā. 2013.gadā viņš pievienojās HansaWorld Australia komandai uz gadu kā projektu vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk pilsētas uzraksts Liepājas pludmalē, jūras krastā būs jaunā veidolā un pludmalē atradīsies nevis kā līdz šim - tikai trīs mēnešus vasaras sezonā, bet visu gadu, informē Liepājas dome.

Šī projekta investīcijas ir 29 892, 20 eiro, paredzot arī ikgadējās uzturēšanas izmaksas 670 eiro. Jaunos burtus paredzēts uzstādīt līdz 10. maijam un noteikts, ka tie pludmalē atradīsies visu gadu, vismaz piecus gadus.

Kā norāda Liepājas domes sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne, tad pagājušajā gadā tika izsludināts atklāts metu konkurss, kurā kopumā piedalījās seši pretendenti. Par vispiemērotāko risinājumu – ņemot vērā gan tehniskos, gan ilgnoturības, gan vizuālā izskata un cenas faktorus, tika atzīts SIA «Stage Art» piedāvājums un pagājušajā nedēļā tika noslēgts līgums par jaunu pludmales burtu izveidošanu un uzstādīšanu. Objekta mākslinieciskais koncepts pieder liepājniekam Miķelim Šķilam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules uzņēmējdarbības vidē aizsākusies interesanta tendence - lai pievērstu uzmanību sociālās distancēšanās nozīmībai, uzņēmumi to atspoguļo arī savos logo.

"McDonald's", "Coca-Cola", "Audi" un "Volkswagen" ir tikai daži no korporatīvajiem konglomerātiem, kas līdz ar koronvīrusa Covid-19 uzliesmojumu ieviesto sociālo distancēšanos ietvēruši savos logo, vēsta "CNN".

Sociālā distancēšanās nozīmē ievērot distanci vienam no otra, lai samazinātu saslimšanas risku.

Vienlaikus, pēc ekspertu domām, logotipiem, kas izveidoti, lai veicinātu sociālo distancēšanos, ir gan plusi, gan mīnusi.

"Pašreizējā globālā situācija nav joks. Tas jāuztver ar nopietnību," akcentē Duglass Sellers, uzņēmuma "Siegel + Gale" pārstāvis. "Un zīmoliem, kas veido ar šo tēmu saskaņotus logotipus, ir potenciāls mazināt tā, ko mēs piedzīvojam, nozīmību," viņš norāda, tajā pašā laikā piebilstot, ka novērtējama zīmolu kreativitāte un vēlme palīdzēt izglītot sabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju kompānijas Burti izstrādātā aplikācija Good Job Pal! ļauj pateikt kolēģiem «paldies» par labi izdarītu darbu.

«Mūsdienās dzīves ritms ir kļuvis ātrs un komunikācija komandu iekšienē saraustīta, un sāk pazust tādas vajadzīgas darbības kā «paldies» pateikšana, pasmaidīšana, paskatīšanās acīs. No tā izriet daudzas negatīvas lietas – zūd motivācija, sajūta, ka esi vajadzīgs, ka dari ko vērtīgu, saikne ar komandu. Tas viss saistīts ar to, ka ir pārāk maz pateicības, nav šādas kultūras. Tāpēc mēs ar šī rīka palīdzību cenšamies panākt, lai cilvēki biežāk saka «paldies». Ja ir viegli pateikties, vairs nav iemesla to nedarīt,» klāsta Elvis Kvalbergs, SIA Burti dibinātājs un Good Job Pal! idejas autors. Viņš ilustrē situāciju, kad, piemēram, strādājot no lauku mājām, nevar kolēģim birojā uzreiz pateikt paldies, bet nākamajā rītā tas būs aizmirsies. Good Job Pal! to palīdz izdarīt uzreiz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Papildināts ar foto - DT Mobile sāk tirgot ZTE GS203 senioriem un bērniem

Lelde Petrāne,17.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izpētot gados vecāku cilvēku mobilo telefonu lietošanas paradumus un vajadzības, pēc DT Mobile īpaša pasūtījuma Latvijas tirgū ir parādījies jauns mobilais tālrunis ZTE G S203.

Tas no septembra vidus pieejams Trodeks un LMT klientu centros visā Latvijā. DT Mobile tirgus izpētes dati rāda, ka cilvēkiem gados ir svarīgi, lai telefons būtu vienkāršs, bez sarežģītām funkcijām, kā arī tam būtu liels ekrāns un lietošanai ērtas pogas, bet vienlaicīgi, lai tā cena būtu ļoti pieejama pat bez papildus nomaksas vai līzinga līgumu slēgšanas.

«Neskatoties uz joprojām pieaugošo pieprasījumu pēc viedtālruņiem, esam pārliecinājušies, ka tirgū ir pietiekami liela auditorija, kurus interesē iekārtas, kas būtu uzticamas darbībā un aprīkotas tikai ar pamatfunkcijām. Pirmkārt, tie ir seniori. Savukārt, otra auditorija ir bērni, kuru vecāki drošības apsvērumu dēļ izvēlas vienkāršākus telefonus. Ņemot vērā, ka šajā segmentā ir mazs piedāvājums, mēs esam nolēmuši dot arī savu artavu šajā nišā un piedāvājam pircējiem jaunu iekārtu, kas apmierinātu to vajadzības,» skaidro DT Mobile valdes priekšsēdētājs Uldis Priedītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pataustījuši tirgu ar visplānāko telefonu, Huawei šovasar laida tirgū pragmatiskāku modeli – Ascend P7

Ķīnas elektronikas milzis Huawei Latvijā ilgstoši bija zināms kā tīkla iekārtu ražotājs un tikai pērnajā vasarā pa īstam mūsu pusē sevi pieteica ar mobilo tālruni. Turklāt kādu! Ascend P6 bija tobrīd plānākais viedtelefons pasaulē, glīts un ar kvalitatīvi nostrādātu korpusu. Šovasar «ķīniešu aifona» iesākto darbu turpināt atnācis Ascend P7.

Otrās paaudzes modelis ir ieturēts priekšgājēja tradīcijās. Korpusā izmantoti metāla elementi, kas piešķir «dārgāku» izskatu, tas joprojām ir neticami plāns, lai gan mata tiesu biezāks par P6. Ciparu izteiksmē tie ir 6,5 milimetri pret 6,18. Uzkrītošas izmaiņas dizainā ir pusapļa formas apakšmalas, kas acīmredzami kontrastēja ar citādi kantaino veidolu, aizstāšana ar plakanu virsmu, kā arī metāliskā aizmugurējā vāciņa nomainīšanu ar stiklotu aizmuguri. Cerams, ka tas nav mēģinājums izskatīties līdzīgākām stiklotajam iPhone 4, kas joprojām aptaujās tiek atzīts par vienu no elegantākajiem mobilajiem telefoniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojot dāvanas krustdēlam, Ievai Ekmanei kopā ar draugu Paulu Biti radās ideja izstrādāt burtu mācīšanas spēļu kārtis arī citiem bērniem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Vasarā pabeidzu Latvijas Mākslas akadēmijas Stikla nodaļu, bet, kā jau daudzi mākslinieki, darbojos arī citās jomās. Ar draugu domājām, ko labu varētu radīt. Ideju bija daudz,» stāsta Ieva Ekmane, SIA Oliver Latvia līdzīpašniece. Lai gan veikalos rotaļlietu piedāvājums esot plašs, viņa savam krustdēlam Oliveram vienmēr ir dāvinājusi dažādas paštaisītas, personiskas lietas. «Jutos nogurusi no veikalu piedāvājuma – daudzas veikalā pieejamās lietas ir bezgaumīgas, krāsainas, no plastmasas. Man liekas, ka mums būtu jāsper soli tālāk – bērni ir tādi paši cilvēki kā pieaugušie, arī viņi novērtē estētiskas lietas. Ar lietām, kas viņiem ir apkārt, mēs veidojam mazā cilvēka gaumi,» uzskata Ieva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Db.lv lasītāji norāda uz zīmolu Laima un Leica vizuālo identitāšu līdzību

Lelde Petrāne,05.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas saldumu zīmols Laima vakar pavēstīja, ka, stiprinot zīmola konkurētspēju, izstrādāta jauna vizuālā identitāte. Taču portāla Db.lv lasītāji pauž izbrīnu par Laimas jaunās identitātes līdzību ar zīmola Leica logo. Arī tajā balti burti izvietoti uz sarkana apļa.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija pārstāve Inese Blaune, vaicāta, vai logo līdzība neradīs kādas problēmas turpmākajā darbībā, kā arī, vai, izstrādājot jauno logo, bija zināma šī līdzība, biznesa portālam Db.lv sniedza sekojošu skaidrojumu:

«Izstrādājot saldumu zīmola Laima jauno vizuālo identitāti, veicām apjomīgu izpēti. Viens no tās mērķiem bija salīdzināt zīmola vēsturisko un mūsdienu nozīmi. Rezultātā tika pieņemts lēmums apvienot elementus no trim nozīmīgiem Laimas periodiem. Pamatā saglabāts lakoniskais mūsdienu raksts, kas papildināts ar vijīgo līniju no pirmā Laimas logotipa, kas radīts vēl pagājušā gadsimta divdesmitajos gados. Līnija zīmei piešķir atraktivitāti un reizē pauž atvērtību, atdarinot smaidu. Arī logo krāsas izvēle ir likumsakarīga, jo tieši sarkanā ir bijusi Laimai raksturīgā krāsa vairāk nekā 40 gadus tās pastāvēšanas vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: «Paspēlēties» ar digitālo mārketingu

Renāte Priede, speciāli DB,06.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kidday – tas ir divu uzņēmīgu sieviešu – Zanes Edules sākts un Lienes Apšvalkas piepildīts – bērnistabas aksesuāru interneta veikals

Sēžot mājās ar bērnu, Zanes Edules ideja bija «paspēlēties» ar digitālo mārketingu, tādējādi attaisnojot iegūtos divus maģistra grādus programmēšanā: «Tehnoloģijas «iet» uz priekšu, nevar sēdēt mājās un to visu laist garām.» No sākuma tika radīts veikals, un tikai pēc tam tas piepildīts ar saturu.

Veikala izkārtnei vajag preci

«Nevar spēlēties tikai teorijas līmenī, vajag to darīt praktiski, tātad vajag preci, ko pārdot,» pragmatiski nosaka Zane. «Kad sēž ar zīdaini, pats neko uztaisīt īsti nevar, un tad ir lieliski, ja ir labākā draudzene Liene, kura prot visu ko un arī sēž mājās ar bērnu.»

Par abu uzņēmuma partneru realizēto pirmo produktu, spēlējoties ar idejām, kļuva ziedu burti – pirmie Lienes aplīmētie mēneša laikā bija pārdoti, nākamajā mēnesī bija vēl vairāk burtu, un tad jau, kopā turpinot sadarbību, abu bērni bija tie, kuri noteica katru nākamo produktu. Meitene un puika – ar savām vēlmēm un vajadzībām, kuras mammām jārisina. Tā, piemēram, kad Lienei vajadzēja dēlu «dabūt laukā no vecāku guļamistabas», tika radīta Montessori tipa gulta–māja, kurā bērns jūtas droši. Vēlāk tika radīti jaukie plauktiņi–mājiņas – uz spicītes var uzlikt atvērtu vakara pasaku grāmatu, bet plauktiņš ir mājiņa mīļlietai. Katram priekšmetam ir gan stāsts, gan funkcionalitāte. Kidday nepretendē uz oriģinālu, jaunradītu dizainu un autorību. Abas dāmas atzīst, ka idejas nav tikai viņu: «Sekojam Instagram un Pinterest mammām un savu klientu vēlmēm – vai to varat?» «Nu ko mēs nevaram?» nosmej Zane. Ja ir pieprasījums, tad jārada piedāvājums. Tā ir radīta kombinēta bērnu gulta ar izvelkamu otru gultu. Zane dalās iegūtajā interneta tirdzniecības pieredzē: «Amerikā ir modē, ka bērni nakšņo pie draugiem, tāpēc ir nepieciešamība pēc šādām viesu gultiņām. Nu vairākas tādas gultas ir tapušas un jau varam likt Kidday katalogā!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir aktivizējušies "domēnu skvoteri", kuri reģistrē zināmu zīmolu un uzņēmumu mājaslapu nosaukumu latvisko versiju un mēģina to pārdot otrreizējā tirgū, informēja Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta Tīkla risinājumu daļā (NIC).

Pēdējā gada laikā dubultojies to domēna vārdu skaits, kuros izmantoti latviešu valodas burti ar diakritiskajām zīmēm, piemēram, "tūdaliņ.lv", jeb latviskie domēna vārdi. Turklāt interesi izrāda ne tikai uzņēmēji, bet arī tā sauktie "domēnu skvoteri". Ja latviskie domēna vārdi primāri maksā 8,47 eiro (ieskaitot PVN), tad otrreizējā tirgus cenas svārstās no 500 līdz pat 15 000 eiro un vairāk.

"Aicinām uzņēmējus būt vērīgiem un reģistrēt savas mājaslapas nosaukuma latvisko versiju, pirms to ir paspējis izdarīt kāds cits," uzsvēra NIC ārējo attiecību speciāliste Dana Ludviga.

Domēna vārdi, kuros izmantotas no pierastā latīņu alfabēta atšķirīgas rakstu zīmes, piemēram, "tūdaliņ.lv", "пример.рф" vai "??.??", sen vairs nav nekāds jaunums. Patlaban pasaulē ir reģistrēti jau 8,3 miljoni šādu domēna vārdu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Energosertifikāts – neizmantots potenciāls nekustamā īpašuma tirgū

Kaspars Gražulis, Colliers Baltics partneris, Industriālo platību un loģistikas aģentūras vadītājs,29.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd nekustamā īpašuma tirgū ir nomniekiem labvēlīgs laiks. Industriālo platību izvēle ir plaša un solās būt vēl lielāka, tāpēc nomnieki var iegūt labākus nosacījumus. Šādā situācijā, konkurējot par nomnieku, ēku īpašniekiem, iznomātājiem galdā jāliek spēcīgi trumpji. Viens no tādiem ir ēkas energosertifikāts un pēc iespējas augstāks novērtējums.

Tas ir arī brīnišķīgs instruments nomniekam, kas ļauj noskaidrot ēkas energoefektivitāti, saprast, kādas potenciāli varētu būt uzņēmuma darbības izmaksas, darbojoties konkrētajās telpās nākotnē.

Fonds – jauns un apjomīgs

Pēdējos piecos gados industriālo un loģistikas telpu tirgu Rīgā un Pierīgā papildināja 564 tūkstoši kvadrātmetru. Kopējais šādu telpu apjoms 1.6 miljoni kvadrātmetru.

Atšķirībā no Lietuvas un Igaunijas, Latvijā ir spēcīgākā konkurence starp attīstītājiem šajā sektorā, un ir skaidri identificējami trīs profesionālie industriālo telpu attīstītāji – Piche, VGP un Sirin Development.

Pašlaik brīvo platību īpatsvars, tajā ietverot arī tā dēvēto slēpto vakanci jeb tās telpas, kuras to esošie nomnieki gatavi atbrīvot, ir 6.5%, taču pieskaitot būvniecības stadijā esošo objektu platību, šis rādītājs ir jau 8,6% no kopējā apjoma jeb nomai būs pieejami 138 tūkstoši kvadrātmetru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pārkrāsošanas darbiem Losandželosā atklāta ikoniskā Holivudas zīme, vēsta euronews.com.

Pēdējo divu mēnešu laikā strādnieki tīrījuši 15 metrus augstos burtus, lai pēc tam tiem uzklātu svaigu gruntskrāsu un virsējo krāsojumu.

Krāsošana izmaksājusi apmēram 175 tūkstošus ASV dolāru.

Viktors Galindo, kurš bijis viens no krāsotājiem, sacījis, ka jūtas lepns par to, ka viņam bijusi iespēja atjaunot šo visā pasaulē atpazīto zīmi.

«Būt šeit daudziem no mums ir privilēģija, jo daudzi no mums uzauguši Losandželosā un pieraduši redzēt šo zīmi no atāluma, tagad mēs to redzam tuvumā, krāsojam to,» viņš teicis. Vīrietis arī atklājis, ka darbs ritējis ātrāk nekā cerēts. Grūtākais bijis H burts, jo tas bijis pirmais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Bez responsīvā dizaina 2015. gadā – tas pats, kas 2000. gadā bez mājaslapas vispār

Ansis Līpenītis, Efumo,21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvā nākotnē cilvēki lietos internetu vairāk no telefoniem un planšetēm nekā no datoriem. Tādēļ visiem uzņēmumiem būs jānodrošina adaptīvā vai responsīvā versija savai mājaslapai vai internetveikalam. Šajā rakstā apskatīsim, kas būtisks jāņem vērā, uzrunājot mobilā interneta auditoriju, ar ko atšķiras adaptīvā un responsīvā mājaslapas versija un kura piemērotāka katrā gadījumā. Raksts paredzēts biznesa, nevis IT auditorijai – uzņēmumu vadītājiem, mārketinga, pārdošanas un komunikācijas vadītājiem.

Lai arī lēnāk, prognozes ir piepildījušās

Pirms dažiem gadiem mēs bijām vieni no pirmajiem Latvijā, kas prognozēja adaptīvās vai responsīvās mājaslapas drīzu neizbēgamu nepieciešamību. Jāatzīst, ka mobilā interneta attīstība Latvijā notika lēnāk, nekā mēs prognozējām, tomēr šogad – 2014. gadā – sasniegts būtisks pagrieziena punkts.

Interneta lietotāji Latvijā 2014. gada vasarā

(Datu avots: Gemius; vizualizācija: Efumo)

2014. gadā mobilā interneta (viedtelefoni un planšetes) lietotāju skaits sasniedzis gandrīz pusi Latvijas interneta lietotāju auditorijas (1. grafiks), un var prognozēt, ka 2015.–2016. gadā mobilā interneta lietotāju īpatsvars pārsniegs datoru interneta lietotāju īpatsvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltic Bees piecu reaktīvo lidmašīnu klāstu papildinājusi vēl viens gaisa kuģis - Čehijā ražota L-39C reaktīvā lidmašīna, kas paredzēta apmācībai un aerobātiskajiem lidojumiem.

Lidmašīnas atjaunošanai bija nepieciešami aptuveni divi gadi. Ievērojot tradīciju, katrai lidmašīnai ir savs vārds, kas sākas ar lidmašīnai piešķirto burtu no tās reģistrācijas numura. Jaunās reaktīvās lidmašīnas reģistrācijas numurs ir YLKSP (YL - Latvija, KS - aviokompānijas burti, P lidmašīnas burts). Lidmašīnu vārdi ir izvēlēti no īpašu personu un citu nacionālo varoņu vidus. Jaunās lidmašīnas vārds ir Raimonds Pauls.

Lielākā daļa lidmašīnas atjaunošanas darbu tika veikti Jūrmalas lidlauka darbnīcās sadarbībā ar Čugujevas remontrūpnīcas speciālistiem. Lidmašīnas dzinēja pārbaudi un sertifikāciju veica Ivchenko Progress remontrūpnīcā. Gaisa kuģis ir papildināts ar modernizētu avioniku, kas nepieciešama starptautisko lidojumu veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānija pieprasa Francijai atdot Žannas d'Arkas apzeltīto gredzenu, kuru franču uzņēmums iegādājās izsolē par 376 833 eiro.

Svētdien gredzens tika izstādīts vēstures tematikai veltītajā Puy de Fou izklaides parkā, kas atrodas Vandejas reģionā. Uz izstādes atklāšanu bija ieradušies apmēram 5000 cilvēki.

Gredzens vairāk nekā 600 gadus bija atradies Lielbritānijā.

Lielbritānijas valdība atsūtījusi advokātu ar nepieredzētu prasību - nogādāt gredzenu atpakaļ Londonā, pavēstīja parka dibinātājs Filips de Viljē. Mums teica, ka Nacionālā mākslas padome uzskata gredzenu par, es citēju, priekšmetu ar augstu nacionāli simbolisko vērtību, uz ko attiecas īpaši likumi.

Pēc advokāta teiktā, Puy de Fou vajadzējis iegūt eksporta licenci, norāda de Viljē. Taču tas nepieciešams tikai tad, ja priekšmets tiek izvests no Eiropas Savienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka Opel Insignia GSi limuzīns un universālis brauc daudz azartiskāk un precīzāk par parasto Insignia. Žēl, ka modelim pietrūkst sportiskās mežonības un jauneklīgās trakulības

Asāka un precīzāka stūre, atlētiskāka piekare, jaudīgākas bremzes, divi ņipri motori un perfekts pilota krēsls. Gribētos cerēt, ka Insignia, kura aizmuguri rotā GSi burti, arī uz koplietošanas ceļiem vai slēgtā trasē būs trakulīgāks un izaicinošāks. Šoreiz – ne! Auto ir iznācis pārāk pareizs un nosvērts. Pat automašīnas skaņa gaitā ir pieklusināta, un tikai pie maksimāliem apgriezieniem pilota ausis glāsta tā melodija, ko būtu pelnījis Insignia GSi. Savā ziņā Insignia GSi raksturo kompānijas Opel pašreizējo dvēseles stāvokli. Pēc tās iekļaušanās franču PSA sastāvā jaunie saimnieki aktīvi ķērušies pie optimizācijas darbiem, atrotītām piedurknēm griežot visus nevajadzīgos izdevumus. Kā zināms, Opel vairāku gadu garumā strādā ar milzu zaudējumiem, piemēram, pēc 2017. gada aprēķiniem tie pārsniedza miljardu eiro. Loģiski, ka PSA finansisti turpmāk kaut ko tādu nevēlas pieļaut, tāpēc nav brīnums, ka Opel jaunie īpašnieki finansiālu apsvērumu dēļ šogad liedza Opel piedalīties Ženēvas autoizstādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB) uzsāk komunikācijas kampaņu "Rīga bez tevis nav Rīga". Tā ir daļa no tūrisma veicināšanas pasākumiem, kuros līdz gada beigām plānots investēt vismaz 780 tūkstošus eiro.

Sadarbojoties ar RTAB partneriem, tai skaitā "Rīgas Rimi maratons", klasiskās mūzikas festivāls "Rīga-Jūrmala" un Starptautiskās Rīgas laikmetīgās mākslas biennāle (RIBOCA2), šosezon tiks īstenotas oriģinālas pilsētvides aktivitātes. Jau jūnijā notiks arī pirmais pilsēta tūrisma hakatons, lai kopīgi radītu inovatīvus tūrisma produktus vietējiem un ārvalstu tūristiem vasaras sezonai. Plāns arī ietver jaunu sadarbības programmu ar tūroperatoriem un darījuma tūrisma mārketinga aktivitātes.

Tūristu piesaistes kampaņa tiks īstenota sociālajos medijos, interneta vietnēs un vidē visā Baltijā, mudinot cilvēkus apmeklēt jau iecienītas Rīgas vietas, kā arī atklāt jaunus galvaspilsētas maršrutus, pieredzes un garšas. Tās galvenie varoņi ir "Live Rīga" ilggadējie partneri – viesnīcas, restorāni, dzīvesstila uzņēmumi, kultūras iestādes un pasākumu rīkotāji, kas pilsētas viesiem ir sagatavojuši piedzīvojumu vasaras garumā. Par godu kampaņas sākumam Brīvības laukumā tika atklāti arī lielformāta burti "R…GA", aicinot ikvienu kļūt par galvaspilsētas daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārketings un reklāma ir tikai neliela daļa no strukturizētas uzņēmējdarbības šodienas digitālajā vidē. Covid-19 izraisītās krīzes apstākļos arvien vairāk uzņēmumu pievērš lielāku uzmanību biznesa vadības un pārvaldības risinājumiem uzņēmējdarbībā.

“Dienas Biznesa” organizētā meistarklase “Kā padarīt biznesu veiksmīgāku” ļaus iepazīt nozares ekspertu dotos piemērus, kuros veiktās metodes palīdzējušas sasniegt praktiskus un vērā ņemamus rezultātus, kā arī saņemt atbildes uz jautājumiem, kas skar biznesa vadību un tās risinājumus. 22. septembrī “Dienas Biznesa” trešajā un noslēdzošajā šā gada tiešsaistes meistarklasē runāsim par investīcijām uzņēmējiem, pārvaldību un atbalstu biznesa attīstībai, biznesa efektivitāti un uzņēmēju pieredzi.

Meistarklasē uzstāsies:

Elvis Kvalbergs, “Excellent Latvia” valdes loceklis, – IT jomas profesionālis ar 20 gadu pieredzi, no kuriem 15 gadus pievērsies ERP programmatūru un grāmatvedības risinājumiem, lai palīdzētu dažādu nozaru uzņēmumiem paaugstināt darba efektivitāti un produktivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadītāju atlasē pretendenta izglītībai ir būtiska nozīme – CV ierakstītie burti MBA vai EMBA paver ceļu uz šādu amatu

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ideju mežs: Amatnieks zvejo 
ārvalstu pircējus


Māris Ķirsons,09.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koka interjera un dekoratīvo izstrādājumu ražotājs gūst panākumus ārzemēs, veiksmīgu pārrunu rezultātā varētu saņemt pasūtījumus, kuru izpildei būs vajadzīga rūpnīca , otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Fakts, ka koksnes izstrādājumu ražotāji plūc laurus ārvalstīs, nevienu nepārsteidz, tomēr tas, ka vienatnē var sekmīgi piesaistīt citu valstu pircējus konkrētiem interjera un dekoratīvā dizaina izstrādājumiem, ir pārsteigums. Šāds piemērs ir amatnieks Jānis Kravalis, kurš pats gan ražo, gan piesaista potenciālos klientus, gan meklē jaunus produktus, ar kuriem varētu paplašināt savu ražojumu klāstu. «Daru visu, ko varu,» tik lakoniski par saviem daudzajiem pienākumiem atbild amatnieks. Viņš norāda, ka pakāpeniski ir apguvis dažādu interjera un dizaina priekšmetu ražošanu. Ir ļoti populāri produkti, un ir arī tādi, kuriem ir sezonāls raksturs vai pēc kuriem ir ikdienišķs pieprasījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Robežzīmes RĪGA turpmāk vairs nevarēs pārveidot, kā ienāk prātā

Dienas Bizness,05.03.2015

Kā zināms, 2014. gada vasarā robežzīmes RĪGA bez saskaņošanas ar autoru tika pārveidotas, garumzīmi burtā «Ī» aizstājot ar stilizētu sirsniņas formu. Turpmāk ar robežzīmju RĪGA pārvietošanu un pārveidošanu saistītās ieceres būs pieļaujamas tikai ar VKPAI atļauju.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizainera Valda Celma veidotās Rīgas pilsētas robežzīmes RĪGA tiks iekļautas Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā, informē kultūras ministres padomniece Dagnija Grīnfelde.

Šādu rīkojumu ceturtdien parakstījusi kultūras ministre Dace Melbārde. «Lielie, baltie robežzīmju burti ar latviešu valodai tik raksturīgo garumzīmi uz «Ī» ikvienam, kurš iebrauc Rīgā, un jo sevišķi Latvijas viesiem, apliecina, ka viņi ieradušies tieši Latvijas galvaspilsētā. Turklāt šis arī mūsdienās aktuālais dizaina autordarbs ir spilgts atgādinājums, ka mums vienmēr bijuši mākslinieki, kam svarīgi, lai Rīga varētu lepoties ar interesantu un pārdomātu vizuālo tēlu, » norāda D. Melbārde.

Kā zināms, 2014. gada vasarā robežzīmes RĪGA bez saskaņošanas ar autoru tika pārveidotas, garumzīmi burtā «Ī» aizstājot ar stilizētu sirsniņas formu. Turpmāk ar robežzīmju RĪGA pārvietošanu un pārveidošanu saistītās ieceres būs pieļaujamas tikai ar VKPAI atļauju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honor 8 sola tādas pašas iespējas kā dārgie flagmaņi, taču maksā uz pusi mazāk

Līdz ar jaunā mācību gada sākumu Latvijas pircēju vērtējumam ir nodots jaunu un drosmīgu cilvēku auditorijai paredzētais viedtelefons ar plašākai publikai neko neizsakošu nosaukumu – Honor 8. Lai arī zīmols ir salīdzinoši jauns, aiz tā stāv lielais un mobilo ierīču ražošanā pieredzējušais Ķīnas tehnoloģiju uzņēmums Huawei, kas izveidojis meitasuzņēmumu Honor.

Tālrunis iecerēts kā jauniem cilvēkiem pieejama alternatīvu dārgajiem lielo ražotāju flagmaņiem, ņemot vērā viņiem būtiskās prasības. Pēc ražotāju domām, jaunieši vēlas skaistu, jaudīgu tālruni ar labu fotokameru, kas maksā uz pusi mazāk kā šā brīža labākie modeļi. Vai tiešām ķīniešiem izdevies tādu radīt?

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Kā top? Drawies burtu krītiņi

Laura Mazbērziņa,06.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas pie zīmola Drawies radītājas Ievas Pastares, kura izveidojusi alfabēta krītiņus un krītiņus augļu un dārzeņu formās.

«Drawies» krītiņi ir radušies pēc īpašnieces diplomdarbu idejas, absolvējot Latvijas Mākslas akadēmiju 2015. gadā. «Studiju laikā sadarbojos ar Strazdumuižas internātvidusskolu, ar neredzīgiem bērniņiem. Tad mans uzstādījums bija tāds, lai ar krītiņu palīdzību arī šie bērni saprastu krāsas. Šos krītiņus izmanto arī bērni ar autismu un daltonismu. Krītiņus iegādājas arī privātie bērnudārzi,» stāsta I. Pastare.

«Pašlaik «Drawies» ir pārmaiņu procesā. Ļoti aktīvi tiek domāts par krītiņu materiāliem, jo iepriekš augļu un dārzeņu krītiņi bija no māla, bet tagad būs no ģipša. Burtu krītiņi jau ir no ģipša. Ģipsis ir daudz vieglāks par mālu, un tas eksportā ir milzīgs pluss. Līdz ar pāreju uz ģipsi, ražošanas process būs efektīvāks un draudzīgāks eksporta tirgum,» stāsta I. Pastare. Tomāts un mellenes tiks izņemti no ražošanas. Mellenes tāpēc, ka ir pārāk mazas un bērni tās var ielikt mutē, degunā. Savukārt, tomātu bērni dažkārt neatpazīst, viņiem šķiet, ka tas ir persiks vai ābols. Šobrīd lielāks pieprasījums ir pēc augļu un dārzeņu krītiņiem, jo krāsainie burti tirgū ir salīdzinoši nesen, kopš Ziemassvētkiem. Taču Ieva uzskata, ka tiem ir liels potenciāls. Šobrīd burtiem ir pieejams arī angļu un zviedru alfabēts, jo individuālie pasūtījumi tiek saņemti arī ārpus Latvijas, piemēram, Vācijas, Spānijas, Francijas, Itālijas, Zviedrijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žāvētu augļu un auzu pārslu batoniņu ražotājs SIA "apedd", rūpēs pret dabu un cilvēkiem, piedāvā iegādāties veselīgo našķi ilgtspējīgā papīra iepakojumā.

Uzņēmumu Covid-19 krīzes sākumā dibināja draugi Alda Lūse, Matīss Dunkers un Paula Kalniņa, kas ir arī uzņēmuma dvēsele, batoniņu garšu ģeneratore un ideju realizētāja. Viņa ir vegāns un ik dienu saskaras ar to, ka tirgū ir mazs piedāvājums veselīgai produkcijai vegāniem, īpaši našķiem, tādēļ vēlējās radīt pati savus našķus un piedāvāt tos citiem, kuriem arī rūp un interesē tas, ko viņi patērē. Tāpat viņa ir arī "apedd" finanšu projektu vadītāja, seko līdzi uzņēmuma naudas plūsmai un, sadarbojoties ar Kurzemes Biznesa inkubatoru, kopīgi kārto uzņēmuma grāmatvedību.

A.Lūse ir "apedd" pārdošanas projektu vadītāja, veido saturu un tēlu uzņēmuma profilam sociālajos tīklos un interneta veikalam, kā arī raksta blogu par uzņēmumam svarīgām un aktuālām tēmām. Savukārt, M. Dunkers uzņēmumā pilda projektu vadītāja funkciju. Pašlaik viņš risina jautājumu par ražošanas telpu paplašināšanu un ražošanas automatizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzfunkcionālais nekustamā īpašuma projekts mainījis nosaukumu atgriežoties pie vēsturiskā nosaukuma- “Zunda Towers”, informē uzņēmumā.

Paužot atbalstu Ukrainas cīņai pret agresoru, jau no 25. februāra Zunda Towers torņu jumta apgaismojums vakarā iemirdzas zili/ dzeltenajās Ukrainas karoga krāsās, tādejādi paužot solidaritāti ar Ukrainas tautu un iestājoties par mieru pasaulē.

Nekustamā īpašuma projekts atrodas Zundas kanāla krastā. SPI RE Holding, kurš ietilpst SPI Group, uzsāka projekta attīstību jau vairāk kā pirms 15 gadiem. Tieši tad arī tika nolemts iemūžināt Zundas kanālu torņu nosaukumā- Zundas torņi jeb Zunda Towers.

Sekojot tā laika tendencēm, nosaukums tika saīsināts kā Z-Towers un ar to jau vairāk nekā 10 gadus asociējas augstceltne.

“Kā SPI Group dibinātājs, kurā bez Zunda Towers projekta ietilpst arī Amber Beverage Group un Stoli Group, es ražošanu pārcēlu uz Latviju, kad, nonākot konfliktā ar Putina režīmu, biju spiests pamest Krieviju. Es zinu patiesību par šo cilvēku un visus šos gadus esmu bezbailīgi un nepagurstoši cīnījies ar šī tirāna režīmu,” komentē Jurijs Šeflers, SPI Group dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru