Sagatavotās izmaiņas OCTA likumā, kas cita starpā paredz ieviest tiešo zaudējumu regulēšanas principu, paredz atlīdzību samazināšanu cietušajiem, apdrošinātāju tiesību palielināšanu uz cietušo un apdrošinājuma ņēmēju rēķina un apdrošinātāju regresa iespēju paplašināšanu.
Par šādiem grozījumiem, kas tikuši sagatavoti konsultējoties tikai ar apdrošinātājiem, brīdina Latvijas Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija, piebilstot, ka tas tādējādi labi raksturo šī konkrētā likumprojekta tapšanas vēsturi, kur redzams, kāds veidojās tirgus, ja tiek pārstāvētas tikai vienas tirgus dalībnieku grupas intereses.
Kopumā grozījumi OCTA likumā, kas vēl tiks skatīti Saeimā, skars ikvienu Latvijas iedzīvotāju - arī tos, kuriem nav savu transporta līdzekļu, jo jebkurš var kļūt par ceļu satiksmes negadījumā cietušo, kuram būs jāmēģina saņemt atlīdzība no OCTA sistēmas.
Brokeri brīdina, ka kopumā daļa gaidāmo likuma izmaiņu nav patērētājam draudzīgas vai ir pat potenciāli patērētājam bīstamas (piemēram, sadaļa par regresiem). Latvijas Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācijai ir savi ieteikumi un viedoklis likuma uzlabošanai, lai tas atbilstu modernām ES normām un Latvijas iedzīvotāju interesēm.
Piemēram, sagatavotajā likumprojektā ir paredzēts ievērojami paplašināt regresa iespējas pret automašīnu īpašniekiem. Dažas no iespējām pašlaik ir nomaskētas garajā likuma sagatavoto izmaiņu tekstā. Tāpat likumprojekts rāda apdrošinātāju vēlēšanos vēl vairāk samazināt OCTA atlīdzību lielumu, nemaksājot pilnu naudas kompensāciju par nodarīto zaudējumu, bet no kompensācijas apjoma atvelkot PVN, norāda brokeri.
Kā pozitīvu brokeri vērtē likuma iniciatīvu nodrošināt arī to, ka OCTA likums attiecas uz mopēdiem (skuteriem), kas bija visai neaizsargāta transporta dalībnieku daļa. Tāpat atzinīgi vērtējama iniciatīva, ka cietušie varēs zaudējumu kompensācijai pieteikties pie sava OCTA apdrošinātāja.
Vienlaikus likumprojekts, pēc brokeru domām, nerisina būtiskas problēmas, kas pašlaik ir cietušajiem ārstēšanas un rehabilitācijas finansēšanā pēc ceļu satiksmes negadījumiem, nav nodrošināta cietušo personu juridisko izdevumu segšana, kas saistīta ar kompensāciju saņemšanu no OCTA sistēmas, likumprojekts pat nepiemin tādu būtisku problēmu kā medicīnisko izdevumu segšana CSN izraisītajam utt. Caurmērā Rietumeiropas standarta prakse ir tāda, ka OCTA kompensē visu ceļu satiksmes negadījumā cietušo ārstēšanu un rehabilitāciju.