Jaunākais izdevums

Pazīstamais Botropas (Vācija) tūninga kantoris Brabus savu modeļu gammu ir papildinājis ar jauno Mercedes E klases kupeju, apseglojot to ar 462 ZS jaudīgu 6.1 litru V8 benzīnmotoru.

Vispirms ir jāsāk ar to, ka papildus piemaksājot 29 tūkstošus eiro Brabus piedāvā veselu virkni vizuālu un komforta uzlabojumu. Tomēr pats galvenais ir E klases kupejas spēka agregāts. Standartā uzstādītā 5.5 litru V8 benzīnmotora vietā Botropas inženieri spēka un dinamikas latiņu ir pacēluši līdz 462 ZS, bet motora tilpums palielināts līdz 6.1 litriem. Dzinēja maksimālais griezes moments sasniegs 615 ņūtonmetrus, ļaujot līdz 100 km/h lielam ātrumam ieskrieties jau pēc 4.7 sekundēm, savukārt Brabus E klases kupejas maksimālais ātrums aizstiepsies līdz 315 km/h. Jāpiebilst, ka Mercedes E klases kupeja pirms pāris nedēļām ir nonākusi tirdzniecībā Eiropā, un modeļa cena ar 5.5 litru V8 dzinēju būs, sākot no 66 045 eiro. Paredzams, ka Mercedes E klases kupeja drīzumā nonāks tirdzniecībā arī Latvijā.

picturegallery.330e27a4-1857-4df2-91e0-1b4029a507c3

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes-Benz zīmols ir populārs visās tirgus nišās - universāļa, sedana, apvidus auto, un arī komercpasažieru pārvadājumos. Tomēr - kā labāk atrast pareizo šīs markas auto? Lietotu auto tirgotājs BRC Autocentrs sniedz ieskatu šajā jautājumā.

Mercedes-Benz automobiļus ražo kopš 1890. gada un uzņēmuma galvenā mītne atrodas Vācijas pilsētā Štutgartē. Kā vieni no pirmajiem šī auto ražotāji ieviesuši dažādas drošības un tehnoloģijas idejas, kuras šobrīd bieži sastopamos modernajos auto modeļos. Šobrīd Mercedes-Benz piedāvā pilnu auto klāstu - no maziem pilsētas auto līdz smagajiem auto, pie tam, zīmols ir pārstāvēts arī motosportā, kā, piemēram, F1, kur rūpnīcas komanda ir pēdējos gados viena no vadošajām.

Arī Latvijā Mercedes-Benz ir visnotaļ populārs auto gan jaunu šī zīmola iegādē no salona, gan lietotu auto tirdzniecībā sludinājumos, auto plačos un sertificētos lietotu auto tirgotājus. Arī BRC Autocentrā Mercedes-Benz automobiļi pieejami plašā klāstā, bet kā atrast sev piemērotāko no dažādajām klasēm?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 1947. gada, kad tirgū tika izlaists modelis Mercedes-Benz 170v, kas ir tiešais E-klases priekštecis, pasaulē ir saražoti jau vairāk nekā 10 miljoni šīs sērijas automobiļu. Šogad Mercedes-Benz E-klase piedzīvo jau savu devītās paaudzes modeli. 1995. gadā E-klase bija pirmais Mercedes-Benz modelis ar divām priekšējām lampām, kas guva lielu atzinību un joprojām tiek uztverts kā galvenais simbols, kas raksturo E-klases individualitāti.

Jaunās E-klases dizainā vēl aizvien tiek izmantotas plūstošas līnijas un stilistisks noformējums, kas pielāgojas kopējam pašpārliecinātajam un vīrišķīgajam automobiļa izskatam. Dizaineri, iedvesmojoties no kubisma, automobiļa četras „acis” ir pārveidojuši, piešķirot tām interesantas taisnstūrveida formas. Savukārt radiatora režģis ar hromēto trīsdimensiju ietvaru, dinamisko V-veida formu un stāvāku novietojumu īpaši akcentē automobiļa biznesa klases statusu.

Mercedes-Benz dizaineri lielu uzmanību ir pievērsuši jaunās E-klases interjeram, nodrošinot, ka katra detaļa šķiet pievilcīga gan vizuāli, gan funkcionāli ar savu formu, krāsu un materiālu. Rezultātā panākts harmonisks veselums – salons, kurā automobiļa vadītājs un pasažieri jūtas droši un komfortabli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mercedes CLA: Jā, cena nav maza

Aldis Zelmenis,19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Mercedes CLA četrdurvju kupeja izskatās ievērojami šarmantāk, tostarp arī gaita ir kļuvusi izkoptāka un komfortablāka nekā iepriekšējās paaudzes modelim

Tehniski CLA ir izaudzis no Mercedes A klases hečbeka, taču kupejai ir vairākas būtiskas atšķirības, tostarp nedaudz lielāks attālums starp asīm, citādi amortizatori un atsperes, visbeidzot pati kupejas virsbūve iespaidos automašīnas gaitu. Tas viss rezultējas ar to, ka arī savā uzvedībā CLA būs pavisam citāds auto. Tam ir izteikts mini limuzīna raksturs, vairāk grācijas un vairāk pašpārliecinātības, lai to sauktu par samazināto Mercedes CLS. Tajā pašā laikā kopīgs ar A klases hečbeku ir tas, ka arī CLA būs azartisks un stilīgs braucamrīks, kas centīsies iepatikties jauniem un moderni domājošiem cilvēkiem.

Kāpēc jāpērk?

Pagaidām salīdzinoši necila izmēra premium automobiļu pirkšana pie mums nav cieņā. Atšķirībā no Rietumeiropas pie mums joprojām modīgi ir pirkt lielu un salīdzinoši liesāk aprīkotu, nevis kompaktu un grezni aprīkotu Mercedes. Tiesa, ledus ir sakustējies arī šajā virzienā, jo tajā brīdī, kad, piemēram, aizejošam Mercedes CLA modelim tika piesolītas brangākas atlaides, gribētāju netrūka. Vēl vairāk piekritēju šāda izmēra Mercedes kļūst, kad auto nonāk mazlietota auto statusā. Interesenti Mercedes CLA izmēra jaunam modelim ir, taču tos lielākoties atbaida cena. Jā, cena nav maza. Piemēram, jaunākajam CLA tā ir, sākot no 29 960 eiro, bet, pat diži nepiepūloties, to var ātri saskrūvēt līdz 40 vai pat 50 tūkst. eiro. Tie ir iespaidīgi cipari, kurus ieraugot praktiskais latvietis vienmēr pretnostatīs frāzi: «Bet par to naudu tad jau labāk nopirkt to, to un to.» Nepagāžams fakts. Šajā cenu diapazonā ir patiešām galvu reibinoša izvēle, taču ir situācijas, kad nav nemaz vajadzīgs liels, bet tieši kompakts un manevrētspējīgs auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk mazākā limuzīna gods Mercedes modeļu hiearhijā tiks atvēlēts Mercedes CLA sedanam, kurš izaudzis no A klases hečbeka. Svarīgi piebilst, ka tas vairs nebūs klasiskās, bet gan priekšpiedziņas limuzīns

Ar katru nākamo jauno modeli Mercedes modeļu klāsts kļūst jauneklīgāks un dzīvespriecīgāks. Ņemot piemēru no A klases hečbeka, kas no bagātu pensionāru un jauno māmiņu sapņu auto ir transformējies par azartisku un stilīgu braucamrīku, arī jaunais sedans CLA tieksies iepatikties jauniem un enerģiskiem cilvēkiem.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jaunu kompaktklases premium hečbeku pirkšana pie mums nav cieņā. Cita lieta, ja auto ir apbružājies uz pašmāju vai Rietumeiropas ceļiem un pēc trijiem vai pieciem gadiem nonācis otrreizējā tirgū. Sākotnēji šaušalīgā cena ir sarukusi līdz saprotamiem cipariem, un tad auto kļūst vilinošs pirkums plašākai pircēju auditorijai. Ar premium kompaktklases sedaniem pagaidām ir citādi. Vispirms – to nav daudz, jo nesen dibinātajā klubiņā bez Mercedes CLA var pieskaitīt vienīgi Audi jaunizcepto A3 Limousine. Tie tāpat kā hečbeki ir tikpat sasodīti dārgi, taču sedana virsbūves koncepcija emocionāli ļauj sajusties kā maza limuzīna īpašniekam, turklāt aukstajos ziemas mēnešos tā ir arī praktiska. Nenoliedzami, ka ļoti svarīgs ir laiks, kad auto ir parādījies tirgū. Piemēram, lai kā to negribētu atzīt Audi marketologi, simpātiskā Audi A3 sedana iznāciens savos ierakumos ir pārvilcis daļu Audi A4 tīkotāju, jo šābrīža A4 modelis jau ir paspējis novecot un vairs nav svaigākais un atraktīvākais piedāvājums savā klasē, savukārt līdz jaunākās paaudzes Audi A4 sedana debijai vēl ir jāpaciešas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šķiet, ka vēl pavisam nesen vēstījām par Mercedes E klases jaunā biznesa sedana ienākšanu Latvijā, bet nu jau ir laiks pieteikt, iespējams, skaistākā radinieka Mercedes E klases kupejas debiju pašmāju tirgū.

Jaunā divdurvju modeļa dizaina līnija akcentē tradicionālās stila iezīmes, kas padara Mercedes kupeju par īpašu. Piemēram, sānu logi bez B statnēm ar pilnībā nolaižamiem stikliem un raksturīgais sporta dekoratīvais radiatora režģis ar lielo zvaigzni vidū. Protams, ka jaunajā kupejā ir saskatāma cieša līdzība ar E-klases sedanu. To var atpazīt „četru acu sejā“ ar rombveida lukturiem, kuru profils ir kļuvis vēl sportiskāks un asāks, kas savukārt piedod automobilim dinamiskāku un agresīvāku izskatu.

Mercedes E class kupeja piedāvā veselu virkni inovāciju, kādas tikai var vēlēties sportiski orientētajā luksusa kupejā. Tās ietver situācijai atbilstošu amortizatoru vadību, noguruma atpazīšanu, pasažieru drošības sistēmu un aktīvo motora pārsegu. Kupeja ir aprīkota ar dinamiskas braukšanas aprīkojumu, kas ļauj ar pogas vadību noregulēt balstiekārtu dažādos režīmos. Adaptīvā tālo gaismu vadība, ceļa zīmju atpazīšana un automātiskā avārijas bremžu sistēma ir aprīkojums, pateicoties kuram E-klases kupeja nosaka jaunus drošības standartus šajā automobiļu segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazākais Mercedes limuzīns izvirza jaunus standartus pats sev un sīkstākajiem konkurentiem

Aldis Zelmenis,04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekad iepriekš C klases sedans nav bijis tik izteikti tuvu Mercedes dārgākajiem limuzīniem. Tas attiecas ne tikai uz dižciltīgu un glaunu dizainu, kas apzināti veidots pēc S klases sedana šablona, bet arī uz tehnisko un komforta pildījumu, kurā daudzas lietas paņemtas no tās pašas S klases.

Mercedes ir paveikuši teicamu darbu. Spriediet paši – Audi sava jaunā A4 sedana iznākšanas datumu pārlika uz vēlāku laiku tieši tad, kad dienasgaismu ieradzīja jaunais C klases sedans.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Mercedes iekštelpu ir godam uzposis, ietērpjot to jaunās drānās, kas pēc taustes un acs testa izskatīsies daudz aristokrātiskāk un cēlāk nekā gaidīts. Godīgi atzīšos, ka uz jaunā modeļa fona iepriekšējais C klases interjers izskatās pēc neglītā pīlēna. Materiālu izvēle un pedantiska uzmanība pat pret niecīgāko sīkumie ir tas, kas sildīs Mercedes īpašnieku sirdis. Pat ar klavierlaku pārklātie dabiskā koka imitācijas paneļi, kas citu ražotāju modeļos kaitina un izraisa nepatiku, C klasē ir nostrādāti līdz pilnībai un ergonomiski izceļ interjera augsto statusu. Multimediju centrs ar planšetdatoram līdzīgo ekrānu ir piestiprināts pie viduskonsoles augšējās daļas, bet vadības groži ir uzticēti grozāmai vadības ripai un speciālam touch pad jeb skārienjutīgam paliktnim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieņemot, ka tirgū nezinātu par Mercedes A klases piecdurvju hečbeka eksistenci, tad jauno Mercedes GLA pircējiem varētu droši piedāvāt kā kompaktklases hečbeku, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Jaunais GLA ar nedaudz palielinātu klīrensu, lielākiem riteņiem mūsu izpratnē ir pat vilinošāks modelis nekā A klase. Godīgi sakot, GLA ikdienišķākajā mundierī un ar piedziņu tikai priekšējiem riteņiem nemaz tik džipisks neizskatīsies. Tomēr Mercedes teju neizsmeļamās personalizācijas iespējas, tostarp iespēja GLA aplaimot ar 4Matic pilnpiedziņu un off road pakotni, atļauj GLA saukties par mazāko Mercedes krosoveru.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Dārga un moderna rotaļlieta, kas ir ļoti līdzīga A klases hečbekam, taču pilnīgi citāds izstrādājums. Vispirms jau izmēru ziņā GLA būs paaudzies. Salīdzinājumā ar A klasi tas garumā būs pastiepts par 125 mm, platumā klāt nākuši 24 mm, bet augstumā tas izaudzis par 60 mm. Līdz ar to salonā būs nedaudz vairāk vietas, tostarp aizmugurē sēdošajiem. Tajā pašā laikā kupejas zemā jumta līnija nebūs draudzīga augumā gariem pasažieriem. Ja priekšējos krēslos vajadzīgo sēdpozīciju nebūs grūti atrast, tad aizmugurē būs ievērojami šaurāk un neērtāk, taču par mata tiesu labāk nekā A klases salonā. Diezgan paredzami, ka Mercedes mazākais krosovers nebūs lēta mantiņa. Mazākais skaitlis, kas attiecas uz vienas ass piedziņas GLA, būs 29 540 eiro, turpretim, apjozies ar 4Matic pilnpiedziņu, Mercedes GLA pieprasīs jau vismaz 36 460 eiro. Pat nemēģinot tiekties pēc prestižākās un glaunākās versijas GLA 45 AMG ar 360 ZS spēkstaciju pakrūtē, kas maksās 55 420 eiro, arī miermīlīgāku GLA modifikāciju papildināšana ar dažādiem komforta labumiem drīz vien auto cenu var zibenīgi palielināt līdz 40 tūkst. eiro un vairāk. Atliek piebilst, ka motorizācijas programma GLA ir tikpat plaša un daudzveidīga kā A klases hečbekam. Visi motori jau standartā ir apgādāti ar start/stop sistēmu un tiek komplektēti ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, ko izlases kārtībā var aizstāt ar septiņu pakāpju 7GDCT robotizēto mehāniku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ tirdzniecībā Latvijā oficiāli nonāk jaunākās paudzes Mercedes E klases limuzīns. Pircējiem tiek solīti gan klasiskās piedziņas, gan pilnpiedziņas 4 Matic modeļi.

Mercedes jaunais meistarstiķis, šķiet, ir šī pavasara karstākais un apspriestākais notikums Eiropā. Vienā nometnē ir tie, kuri apbrīno jauno auto, bet otrajā, lielākoties revolucionārā dizaina dēļ, ir tādi, kas velta asas kritikas šaltis.

1995. gadā E-klase bija pirmais Mercedes modelis ar dubultajām priekšējām lampām joprojām tiek uztverts kā galvenais simbols, kas raksturo E-klases individualitāti. Taču jaunajā dizainā vēl aizvien tiek izmantotas plūstošas līnijas un stilistisks noformējums, kas pielāgojas kopējam pašpārliecinātajam un vīrišķīgajam salona izskatam. Dizaineri no jauna ir pārveidojuši automobiļa četras „acis” kā taisnstūrus ar tiešu norādi uz interesantajām ģeometriskajām formām, kuru pirmsākumi meklējami kubismā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes E klases modeļa saime no šodienas ir papildināta ar jaunākās paaudzes universāli jeb Mercedes E klases T modeli.

Tirdzniecības starta Mercedes E klasei tika dots šodien, savukārt Mercedes tirgotāju salonos, tostarp arī Latvijā, jaunais auto nonākšot 21. novembrī. Pats par sevi saprotams, ka izstrādājot jauno universāli par pamatu tika ņemts Mercedes E klases sedana un kupejas jaunā dizaina valoda, kā arī visi tehnoloģiskie brīnumi un komforta ekstras, ar ko var lepoties šie auto.

Universālam noderīgais papildu ekipējums, kas būšot sastopams jau bāzes modelī ir Easy-Pack pakete, kurā ietilpst elektriski paceļams un nolaižams bagāžnieka vāks, kā arī viegli nolokāmā aizmugurējā sēdekļa atzveltne. Starp citu, Mercedes E klases T modeļa astes gala ietilpība nolokot otro sēdekļu rindu tiks palielināta līdz 1950 litriem, kas nav maz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes GLE Coupe ir tieša atbilde bravūrīgajam un populārajam tautietim BMW X6

Visticamāk, Mercedes mārketologi ilgu laiku ar skaudību noraudzījās, kā BMW eksperiments 2008. gadā – radīt un laist tirgū tam laikam spocīga koncepta SUV un kupejas krustojumu – izrādījās ļoti veiksmīgs un galvenais – ļoti ienesīgs projekts. Lai kādas sazvērestības teorijas izdomātu par šī auto lempīgumu un nepraktiskumu, patiesība ir tāda, ka bagātie ļaudis Ziemeļamerikā, Ķīnā, Krievijā un Latvijā arvien biežāk dod priekšroku X6 nevis klasiskajam premium krosoveram X5. Kaut arī kaislīgākie BMW fani burkšķ par Mercedes plaģiātismu, ielecot dārziņā, kur X6 līdz šim saimniekoja cēlā vientulībā, Mercedes par to diži neuztraucas, jo GLE Coupe ir lielisks produkts, turklāt tas perfekti aizkrāso balto plankumu jau tā garajā un plašajā modeļu klāstā. Pirmās atsauksmes liecina, ka GLE Coupe ir velnišķīgi pieprasīts visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Nav izslēgts, ka tas drīzumā kļūs populārāks par jauno Mercedes GLE, ko agrāk pazinām kā Mercedes M-klasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kupeju klasi var saukt arī par sporta automašīnām. Tās ir ar divām durvīm, elegantas, daudzas no tām - ātras. Mazlietoti auto tirgū pieejamas dažādu marku šāda virsbūves tipa automašīnas, taču kuru no tām labāk iegādāties? Piedāvājums šo auto mīļiem atrodams arī BRC Autocentrā.

Kas ir kupeju klase un kā izvēlēties sev piemērotāko šāda tipa auto?

Par klasiskāko kupeju klases automašīnu var saukt ‘’Porsche 911’’. Šāda tipa auto ražo uzņēmumi, kuriem ir iespēja piedāvāt jaudīgas sporta mašīnas. Pati svarīgākā šī virsbūves auto tipa atšķirība no citiem ir divju durvju, nevis četru esamība. Kupejas jumts no aizmugures ir pietūkušas formas, bet auto ķermenis ir nospiests uz zemes, lai varētu ļaut sevi dēvēt par ‘’sporta auto’’. Nedaudz citādāks kupejas klases auto ir kabriolets, kuram stingra jumta vietā ir salokāms jumts, kuru iespējams pacelt pēc vajadzības. Tāds kabriolets, kurš paredzēts tikai diviem cilvēkiem - vadītājam un pasažierim, tiek saukts arī par ‘’roadster’’.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Mercedes A klases hečbeks ir dzīvespriecīgākais šā brīža vācu ražotāja modelis ar supermodernu pildījumu, ko vajadzības gadījumā var nopakot tikpat grezni kā Mercedes S klases limuzīnu

Savulaik par pensionāru un mājsaimnieču sapņu auto dēvētā A klase ar t.s. sendvičtipa jeb paaugstināto virsbūvi kopš iepriekšējās paaudzes kardināli mainīja savus dzīves uzskatus. Izmetot mēslainē 1997. gadā sūri grūti būvētā auto koncepciju un uzrakstot pilnīgi jaunu scenāriju, Mercedes A klase kļuva vismaz par 20 gadiem jaunāka, transformējoties par vienu no jauneklīgākajiem un stilīgākajiem premium klases hečbekiem. Tas nostrādāja par 200%! Mercedes A klase iemantoja milzu popularitāti, turklāt pircēju auditorija zibenīgi kļuva gados jaunāka. Ar svaigāko modeli Mercedes turpina iesākto, jo šis auto būs vēl jauneklīgāks un azartiskāks par iepriekšējo, turklāt apveltīts ar visa veida digitāliem gadžetiem jeb un komforta risinājumiem, tostarp tādiem, kas ir sastopami Mercedes S klases limuzīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Asociācija: FM iecere vairs nepiešķirt bezakcīzes degvielu kukurūzas audzētājiem iedragās cūkkopības nozari

LETA,16.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrijas (FM) iecere nākamgad vairs nepiešķirt degvielu ar samazināto akcīzes nodokļa likmi par zemes platībām, kurās audzē kukurūzu biogāzei, iedragās jau tā daudz cietušo cūkkopības nozari, atzina Latvijas Cūku audzētāju asociācijas direktore Dzintra Lejniece.

Viņa norādīja, ka, piemēram, Latgalē viena no cūku audzēšanas saimniecībām jau spiesta lūgt bankai kredīta brīvdienas, jo biogāze nes zaudējumus, līdz ar to jebkāda atvieglojuma likvidēšana vēl vairāk pasliktinās situāciju nozarē.

«Cūku audzētāju saimniecībām, kurām nepieciešams nodrošināt biogāzes reaktoru darbību ar kukurūzas piejaukumu, atkal gaidāma situācijas pasliktināšanās. Vai FM nesadarbojas ar Ekonomikas ministriju, kurai iesniegti aprēķini par zaudējumiem biogāzes staciju saimniecībām? Vasarā valdībā tika skatīti grozījumi noteikumos, kas būtiski uzlabotu situāciju, bet visi aprēķini balstījās uz esošo situāciju ar kukurūzas audzēšanu biogāzei, kas tagad atkal tiks mainīti. Turklāt, būvējot biogāzes stacijas un ieguldot lielas investīcijas, bija citi nosacījumi,» norādīja Lejniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākotnē piekrastes zvejniecību, iespējams, varēs aizstāt ar gliemeņu audzēšanu. Vienlaikus tiktu iegūts Baltijas jūras ekoloģiskās attīrīšanas līdzeklis.

Uz šādu projekta rezultātu cer Kurzems plānošanas reģions, kas sadarbībā ar Vides investīciju fondu pēta gliemeņu audzēšanas biznesa potenciālu Baltijas jūrā.

Gliemeņu audzēšana kā veiksmīga biznesa nozare šobrīd jau attīstīta vairākās pēc ģeogrāfiskā novietojuma un klimata Latvijai līdzīgās valstīs - Dānijā, Nīderlandē un Kanādā. Ņemot vērā citu Baltijas jūras valstu līdzšinējo praktisko pieredzi un veiktos pētījumus, projekta Baltic EcoMussel ietvaros Kurzemes plānošanas reģions un Vides investīciju fonds sadarbībā ar zviedru un somu kolēģiem apzina gliemeņu komercializācijas iespējas Baltijas jūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Arī Mercedes GLE ir gatavs kompromisam

Aldis Zelmenis,04.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes GLE ir kļuvis vēl lielāks un daudzpusīgāks, tiesa, tā motoru ēdienkarte turpmāk sāksies ar četrcilindru dīzeli

Arī Mercedes GLE nav pagājusi secen downsizing ēra. Nav šaubu, ka četrcilindru dīzelis ir augstas veiktspējas tehnika. Uz papīra tas daudz neatpaliek no iepriekš izmantotā sešcilindru dīzeļa. Bāzes modeļa GLE 300 d 4 Matic 245 zirgspēki ir gana daudz tik lielam auto, kāds ir jaunais GLE, tomēr tie nav seši stobri, un tas ir jūtams. Iespējams, ka, nezinot. kā brauca un ar kādu patīkamu skaņu to darīja sešcilindru dīzelis, šādi aizspriedumi vairs nemocīs. Tomēr Mercedes klients ir konservatīvs un tajā pašā laikā ar asu prātu un labu atmiņu apveltīts indivīds, attiecīgi neliels rūgtumiņš par četrcilindru sniegumu būs. Četrcilindru motors ir ievērojami skaļāks, to gan salonā nevarēs dzirdēt, jo Mercedes GLE virsbūve ir perfekti nopakota un akustiskais komforts salonā ir teicams. Toties paātrinājuma brīžos četrcilindru dīzeļa sniegums nebūs tik spilgts un nešūsies kopā ar Mercedes lozungu The best or nothing.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Zaļā ekonomika: Kaņepju nozare gaida atbalstu

Inita Šteinberga, speciāli DB,11.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaņepes varētu būt Latvijas zelts vai nafta, ir pārliecināts Latvijas Industriālo kaņepju asociācijas valdes priekšsēdētāja vietnieks Mārtiņš Indāns

Kaņepes šogad aug ideāli, pat par 8 cm divās diennaktīs, ja nav nokavēts sējas laiks. Ja tika iesēts pavasara sausuma periodā, tad kaņepes attīstība iekaltušā augsnē bija stipri aizkavēta, un tā neatgūstas arī vasarā. Taču, ja sēja ir izdarīta pareizi un īstajā brīdī, tad ekstrēmās vasaras nekaitē augšanai. Latvijā 2014. gadā audzē kaņepes šķiedras un spaļu ieguvei 116 ha platībā un pārtikai, pamatā eļļas ieguvei, 120ha platībā. Kaņepju audzētāju ir vairāki desmiti, kas ir Latvijas Industriālo kaņepju asociācijas (LIKA) biedri, skaidro M.Indāns.

Problēmu netrūkst

Šobrīd nozarei, lai tā straujāk attīstītos, ir nepieciešams attīstīt šķiedras kaņepes pirmapstrādes rūpnīcas. Ir vairāku investoru interese par škiedras kaņepes pārstrādes rūpnīcu izveidi, teic M. Indāns, bet pašlaik tiek gaidīta LAP programmu atvēršana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Lietoti BMW X sērijas (X1–X6) modeļi. Salīdzinam ietilpību, patēriņu un citas galvenās atšķirības

Reklāmraksts,08.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com/xxkvc

Orientēties BMW “cross country” X sērijas modeļos var būt mulsinoši – X1, X2, X3, X4, X5, X6, kā arī X7 ir radniecīgi modeļi, tomēr tie ir dažādi krosoveri, kas atšķiras ne tikai pēc jaudas un ietilpības, bet arī pēc galvenā “uzdevuma”. Nepāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Vehicle” (SAV), kas būtībā ir BMW īpašais nosaukums sporta apvidus automašīnām. Savukārt pāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Coupe” (SAC) – tie ir sportiskāki, kā arī dārgāki par iepriekšējiem X nepāra modeļiem.

Lai palīdzētu Tev atrast piemērotāko BMW X sērijas modeli, šajā rakstā esam apkopojuši galvenās atšķirības starp BMW X1–X6 sērijas modeļiem. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kā atšķiras dažādo BMW X sērijas modeļu ietilpība, degvielas patēriņš, pieejamība un citi svarīgi aspekti!

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uzsāk jaunās Mercedes-Benz R-klases tirdzniecību Latvijā

Aldis Zelmenis,12.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Domenikss uzsācis atjaunotās Mercedes-Benz R-klases tirdzniecību. Modelis ir atsvaidzinājis ārējo izskatu un ticis pie ekonomiskākiem dīzeļdzinējiem.

Pasaules pirmizrādi jaunā Mercedes-Benz R-klase piedzīvoja Ņujorkas Starptautiskajā auto izstādē šī gada martā. Jaunajam Mercedes-Benz R-klases modelim pilnībā pārveidots automobiļa priekšējās daļas dizains, piešķirot tam jaunu izskatu. R-klases interjerā joprojām dominē daudzpusība.

Jaunās paaudzes Mercedes-Benz R-klase tagad pieejama arī ar BlueEFFICIENCY dīzeļdegvielas dzinējiem. Pateicoties AdBlue© izplūdes gāzu pēcapstrādei, R-klases 350 BLUETEC 4MATIC dzinējs patērē vidēji 8,4 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem, kas ir par 0,3 litriem mazāk nekā iepriekš. Tādejādi jau šobrīd jaunais R-klases modelis atbilst EU6 normu standartiem, kurus plānots pieņemt tikai 2014. gadā. Visi Mercedes-Benz R-klases modeļi ir aprīkoti ar jaunākās paaudzes 7G-TRONIC automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Mercedes-Benz Sprinter ir uzlabojis komfortu un drošības sistēmas, kā arī ieguvis ekonomiskākākus Euro 5 dzinējus un jauna sešu ātrumu manuālo pārnesumkārbu - ECO Gear.

Galvenie uzlabojumi vērsti uz pilnīgi jaunu četru cilindru dīzeļa dzinēju un inženiertehniski uzlabotu V6 dzinēju izstrādi. Četru cilindru dīzeļa dzinējs konstruēts pilnīgi no jauna, tā darba tilpums ir 2.15 litri. Dzinējam panākts lielāks griezes moments un jauda. Sadales vārpstu darbina kombinēts zobratu un īsas ķēdes pārvads. Tāpat kā iepriekš tiek izmantota common rail degvielas iesmidzināšanas sistēma. Iesmidzināšanas spiediens ir palielināts līdz 1.800 bāriem.

Visiem jaunajiem dzinējiem standarta aprīkojumā ietilpst arī sīko daļiņu filtrs. Jauno dzinēju sērija ar Euro 5 izmešu normu sākotnēji ir ieviesta visiem Sprinter modeļiem, kuru pilnā masa ir, sākot ar 3.5 tonnām. Pasažieru versijām Euro 5 atgāzu normu plānots ieviest 2010. gadā. Lai samazinātu izmaksas un CO2 emisiju, tiek piedāvāts Sprinter ar efektivitātes paketi BlueEFFICIENCY. Tajā papildus jaunajai ECO Gear pārnesumkārbai un Euro 5 dīzeļmotoram ietilpst arī ECO start-stop funkcija, kā rezultātā, braucot pa pilsētu, degvielas patēriņš tiek samazinās līdz 8%. Līdzšinējā pērnesumkārba NSG visos Sprinter variantos turpmāk tiks aizstāta ar Mercedes izstrādāto jauno ECO Gear sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tai ir paaugstināta pārslēgšanas kvalitāte, turklāt jaunā pārnesumkārba nodrošina zemāku degvielas patēriņu un augstāku braukšanas komfortu. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem, vidējais degvielas patēriņš atkarībā no jaudas varianta ir par 0.5 līdz 1.0 litriem uz 100 km zemāks. Modelim ar V6 CDI dzinēju degvielas patēriņu iespējams samazināt līdz pat 1.5 litriem uz 100 km. Jaunās paaudzes Mercedes Sprinter cena Latvijā ir, sākot no 26 015 eiro

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būt soli priekšā konkurentiem allaž ir bijis Mercedes-Benz zīmola virsuzdevums. Jaunākās paaudzes četrdurvju luksuskupeja Mercedes CLS tāda ir

Ar gudrām tehnoloģijām šodien vairs nevienu nepārsteigsi. Tās jau ir pārņēmušas salīdzinoši lētus automobiļus. Cita lieta – cik pārdomāti šie viedie instrumenti tiek integrēti automašīnas saturā. Nedrīkst arī aizmirst par kvalitatīvu sastāvdaļu izmantošanu, un šajā ziņā Mercedes kompromisus nepieļauj.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Valdzinošs un īpaši augstas raudzes auto, kas spējis meistarīgi «saprecināt» augstas izšķirtspējas ekrānus, modernos aktīvās un pasīvās drošības gadžetus ar dārgiem materiāliem iztapsētu salonu. Nešaubīgi – jaunākās paaudzes CLS kupeja ir kļuvusi vēl vīrišķīgāka nekā iepriekšējais modelis. Tas izpaužas gan automašīnas stājā, gan jaunajā dizainā, ko izcels agresīvāks automašīnas purngals, jaunie lukturi un, protams, arī gaitas īpašības. Viss, ko redzat un pēcāk arī izjutīsiet, esot kopā ar jauno CLS, palīdzēs izprast, kāpēc Mercedes salīdzinājumā ar tautiešiem BMW vai Audi šodien ir kripatiņu veiksmīgāks premium klases autoražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Biroju telpu piedāvājums sarūk, bet nākotnē gaidāms papildinājums

Žanete Hāka,20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan biroju telpu piedāvājums turpina sarukt, ekonomiskā aktivitāte un Latvijas attīstības perspektīvas eirozonas ietveros tuvākajos gados nekustamo īpašumu attīstītājiem nedos pamatojumu jaunu biroju ēku būvniecībai, uzskata Arco Real Estate komercnodaļas vadītājs Guntis Kanenbergs.

Kā liecina kompānijas biroju telpu nomas tirgus pārskats par 3. cetruksni, šobrīd biroju telpu nomas tirgum Rīgā tiek piedāvātas A un B klases nomas platības vairāk nekā 500 tūkstošu m² apmērā 65 biroju centros. A klases ēkās atrodas ap 20% iznomājamu un brīvu biroja platību. Tā kā vairums no A klases ēkām tiek izmantotas komercbanku vajadzībām, iespējas nomāt šīs klases biroja telpas ir limitētas, tādēļ nomniekiem kā alternatīva tiek piedāvātas B klases biroju telpas ar augstu tehnisko nodrošinājumu. Pretstatā A klases biroju telpām šādam piedāvājumam ir mazāk veiksmīgs ēku novietojums.

G. Kanenbergs norāda, ka Rīgā vairāki A klases biroju kvartāli ir tapšanas stadijā, tādēļ sagaidāms tieši šīs klases komerctelpu piedāvājuma pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Getliņi EKO neizslēdz arī garneļu audzēšanu

Sanita Igaune,30.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Getliņi EKO decembrī atvērs veikalu, kur tirgos jauno tomātu ražu; nākotnē neizslēdz arī garneļu audzēšanu

Tā DB pastāstīja Getliņi EKO valdes priekšsēdētājs Imants Stirāns. Gājām soli pa solim, par tomātu audzēšanu saka I. Stirāns. Sākotnēji Getliņos bija maza siltumnīca, bet tagad apjomi ir palielināti. Jau ziņots, ka Getliņi EKO jaunās siltumnīcas būvniecībā tika investēti 3,55 milj. eiro, tādējādi tomātu sezonas laikā mēnesī ir iespējams novākt 50–60 t dārzeņu. Protams, tomātu audzēšanas projekts nav atmaksājies, taču tas ir pareizs virziens, norādīja I. Stirāns. Vienīgās bažas viņam ir par to, kas Krievijas sankciju dēļ dārzeņu tirgū notiks 2015. gadā. Tas, kas mums liek būt cerīgiem, ir apstāklis, ka audzējam dārgo tomātu sortimentu, neslēpa I. Stirāns. Turklāt uzņēmums ir no retajiem, kas tomātus audzē arī ziemā, viņš piebilda. 1. decembrī sāksies jaunā tomātu sezona, un no tā laika visi iedzīvotāji tomātus varēs nopirkt Getliņos, Stopiņu novadā. Veikalam vieta tiks iedalīta pie siltumnīcas. To, cik maksās dārzeņi, noteiks izsole, jo tomāts ir pašvaldības īpašums. Tomātiem būs neliels uzcenojums, lai samaksātu pārdevējam. Mums ir svarīgi, lai neviens kilograms tomātu netiktu izmests ārā, tādējādi cena būs zemāka kā tirdzniecības vietās, tomēr tā būs lielāka nekā vairumtirgotājiem, iemeslus veikala atvēršanai atklāj I. Stirāns. Vairumā tomātus veikalā nevarēs nopirkt. Eksporta plāni esošās politiskās situācijas dēļ ir apturēti. Šobrīd eksportēt varam vienīgi savas zināšanas un pieredzi, ko varētu pārņemt Zagreba, un viena tuva valsts kaimiņos, stāstīja I. Stirāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome ir apstiprinājusi darījumu, kura ietvaros Veho iegādājas SIA Domenikss – Mercedes-Benz ģenerālpārstāvi Latvijā.

Darījums ietver Mercedes-Benz pasažieru un komercauto importu, mazumtirdzniecību un apkopi. Kompānija Domenikss piederēja tās dibinātājai un prezidentei Benitai Danilenko.

Veho ir automobiļu izplatītājs Somijā, Zviedrijā, Igaunijā un Lietuvā. Uzņēmums piedāvā Daimler Grupas ražotās vieglās automašīnas un komerctransportu, kā arī plašu pakalpojumu klāstu, tostarp mobilitātes pakalpojumus.

2020. gadā Veho apgrozījums bija 1,1 mljrd. eiro, bet tā darbinieku skaits bija 2200.

Uzņēmums tika dibināts kā Mercedes-Benz galvenais izplatītājs Somijā 1939. gadā un kopš tā laika ir ģimenes īpašumā. Līdz ar šo iegādi tiks ievērojami nostiprinātas Veho pozīcijas Baltijas reģionā. Ņemot vērā nozares attīstību Latvijā un Mercedes zīmola augsto statusu un popularitāti, Veho jau ilgstoši uzskata Domenikss par spēcīgu spēlētāju tirgū ar labi pārvaldītu, uz klientu un zīmolu orientētu organizāciju. Darījums ir kā papildinājums Silberauto biznesa iegādei Igaunijā un Lietuvā, ko Veho veica 2019. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ernsts Lībs atstādināts no Mercedes-Benz ASV vadītāja amata

Gunta Kursiša,18.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ernsts Lībs (Ernst Lieb) pametis Mercedes-Benz ASV vadītāja amatu, un patlaban kompānija nav paziņojusi, kas būs viņa pēctecis, vēsta autonews.com.

E. Lībs vadīja Mercedes-Benz ASV kopš 2006. gada. Medijs vēsta, ka E. Lībs nepameta Mercedes-Benz ASV vadītāja amatu pēc paša vēlēšanās, tomēr Mercedes-Benz šo informāciju vēl nav oficiāli apstiprinājis.

Tāpat vēl nav ziņu, vai E. Lībs turpinās darboties uzņēmumā vai arī to pametīs.

Mercedes-Benz ASV (MBUSA) tika dibināts 1965. gadā, bet pirms tam Mercedes-Benz automobiļus ASV tirgoja kompānija Mercedes-Benz Sales, Studebaker-Packard Corporation meitasuzņēmums.

Patlaban MBUSA ir 348 dīleru uzņēmumi, vairāk nekā 1500 darbinieki, kā arī vairāk nekā 21 tūkstotis darbinieku dīleru uzņēmumos, liecina inormācija Mercedes-Benz oficiālajā mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru