Šonedēļ tirdzniecībā Latvijā oficiāli nonāk jaunākās paudzes Mercedes E klases limuzīns. Pircējiem tiek solīti gan klasiskās piedziņas, gan pilnpiedziņas 4 Matic modeļi.
Mercedes jaunais meistarstiķis, šķiet, ir šī pavasara karstākais un apspriestākais notikums Eiropā. Vienā nometnē ir tie, kuri apbrīno jauno auto, bet otrajā, lielākoties revolucionārā dizaina dēļ, ir tādi, kas velta asas kritikas šaltis.
1995. gadā E-klase bija pirmais Mercedes modelis ar dubultajām priekšējām lampām joprojām tiek uztverts kā galvenais simbols, kas raksturo E-klases individualitāti. Taču jaunajā dizainā vēl aizvien tiek izmantotas plūstošas līnijas un stilistisks noformējums, kas pielāgojas kopējam pašpārliecinātajam un vīrišķīgajam salona izskatam. Dizaineri no jauna ir pārveidojuši automobiļa četras „acis” kā taisnstūrus ar tiešu norādi uz interesantajām ģeometriskajām formām, kuru pirmsākumi meklējami kubismā.
Plašas izvēles iespējas
Jaunais sedans ne tikai sniedz Mercedes klientiem iespēju izvēlēties no 10 dažādu dzinēju un trīs balstiekārtu variantiem, bet arī piedāvā divas dizaina un aprīkojuma līnijas, 12 riteņu kombinācijas, divpadsmit ārējā krāsojuma veidus un sešus dažādus sēdekļu polsterējuma variantus piecu krāsu kombinācijās. Mercedes E klases bāzes modeļu cenas būs sākot no 41 390 līdz 68 970 eiro. Ielūkojoties papildaprīkojuma tabulā skaitļu latiņa noteikti tiks pacelta daudz augstāk. Protams, cenas un prestiža ziņā dārgākais eksemplārs būs pilnpiedziņas E 500 4 Matic.
Standarta aprīkojumā ietilpst arī 16 collu viegla sakausējuma riteņu diski ar deviņu spieķu dizainu, eikalipta vai alumīnija apdari, kā arī četru spieķu multifunkcionāla stūre ar nappa ādas apdari ar hroma ielaidumiem. Standarta aprīkojumā iekļauta arī Audio 20 CD informācijas un izklaides sistēma, ar kompaktdisku atskaņotāju, astoņiem skaļruņiem un Bluetooth interfeisu mobilajam telefonam. Autovadītājs vai priekšā sēdošais pasažieris ar vadāmierīci vidus konsolē var regulēt sitēmas uzstādījumus, kas atspoguļojas krāsu displeju priekšējā paneļa centrā.
E-klases individualizācijas programma pieejama divām dizaina un aprīkojuma līnijām. ELEGANCE līnija attaisno savu nosaukumu ar neapšaubāmi elegantu un klasisku izskatu. Tas daļēji panākts ar papildu elementiem, piemēram, hromēto radiatora resti ar četrām sudraba krāsas līstēm, 16 collu vieglmetāla diskiem ar desmit dubultspieķu dizainu, riekstkoka apdari un stilīgu iekšējo apgaismojumu ar stikla šķiedru optiku.
Pretstatā tam AVANTGARDE līnija parāda E-klasi neapšaubāmi mūsdienīgā un inovatīvā veidā. Tas ir panākts ar papildu standarta elementiem, kā piemēram, biksenona lukturiem ar Inteliģento Gaismas Sistēmu un LED dienas gaitas lukturiem, LED aizmugures lukturiem, 17 collu vieglmetāla diskiem, par 15mm pazeminātu balstiekārtas iestatījumu, vispārējo apgaismojumu un mēraparātu paneli sportiskā izpildījumā. Šis modeļa variants atšķiras arī ar tā savdabīgo bufera dizainu un hromēto radiatora režģi ar trijām spīdīgi melnām līstēm.
Papildus ekstras izvēlīgajiem
Papildu dizaina un aprīkojuma līnijām, AMG sporta pakotne un Exclusive pakotne piedāvā vairāk iespēju aprīkot jauno E-klasi pēc savas gaumes.
AMG sporta pakotnē ietilpst AMG dizaina buferi un sānu sliekšņi, sporta sēdekļi ar palielinātu sānu atbalstu, kontrastējošas krāsas dekoratīvās nošuves, trīsspieķu sporta stūres rats ar ātrumpārslēgšanas svirām, melnas krāsas griestu tapsējums, sportiskāka balstiekārta, perforētas disku bremzes ar Mercedes-Benz logo un 18 collu vieglmetāla AMG dizaina diski.
Exclusive pakotnē ietilpst koka/ādas stūres rats, griestu tapsējums ar Alcantara, augstas kvalitātes Nappa ādas sēdekļu, roku balsta un durvju paneļu apdare, un velūra grīdas paklājiņi.
Vairāk nekā 20 tehniskie uzlabojumi
Jaunajai E–klasei ir ne tikai augsts drošības un komforta līmenis, bet tā ir arī draudzīga apkārtējai videi un ekonomiska: četru un sešu cilindru dzinēji ar tiešās iesmidzināšanas sistēmām patērē līdz pat 23% mazāk degvielas nekā agrāk. Jauno četru cilindru dīzeļa dzinēju kombinētais patēriņš ir tikai 5,3 litri uz 100 kilometriem un izmešu daudzums ir tikai 139 grami CO2 uz kilometru. Visi jaunās E-klases dzinēji atbilst EURO 5 emisijas standartam, savukārt E 350 BlueTEC dzinēja emisija ir zemāka nekā to nosaka 2014. gadā plānotās EURO 6 emisijas normas.
Mercedes E-klase ir aprīkota ar ekonomisko un videi draudzīgo BlueEFFICIENCY paketi, kas nodrošina degvielas ietaupījumu līdz pat 0.25 litriem uz 100 kilometriem. Kā būtiskas BlueEFFICIENCY priekšrocības jāmin jauna tipa automobiļa riepas, kas nodrošina līdz pat 17% zemāku rites pretestību; ģeneratora, degvielas sūkņa, gaisa kondicioniera un stūres pastiprinātāja kontroli, kas taupa patērēto enerģiju, kā arī ECO Start/Stop funkciju, kas brīdī, kad automobiļa ātrumkārba tiek pārslēgta neitrālajā pārnesumā, automātiski izslēdz dzinēju.
Jauni CDI četrcilindru dzinēji ar degvielas patēriņu 5,3 l/100 km
Mercedes E klases jaunākās paaudzes common-rail tiešās iesmidzināšanas dzinējiem, ir jaudīga pjezoelektriskā iesmidzināšana, uzlabota izplūdes gāzu recirkulācija un inovatīvs divpakāpju turbokompresors, kas nodrošina ātrāku reaģēšanu un labākus veiktspējas rādītājus. Izsakot to skaitļos, E 250 CDI ar 150 kW/204 ZS un 500 Nm attīsta par 25% augstāku griezes momentu nekā iepriekšējais V6 dīzeļdzinējs, turklāt izmanto par apmēram 23% mazāk degvielas – tikai 5,3 litrus uz 100 kilometriem. Savukārt izmešu daudzums ir 139 grami CO2 uz vienu kilometru.
Jaudīgākais modelis jaunajā E-klases dīzeļdzinēju rindā ir sešcilindru E 350 CDI ar 170 kW/231 ZS jaudu, kas patērē par 0,5 litriem uz 100 kilometriem mazāk degvielas nekā iepriekšējais E 320 CDI. No 2009. gada rudens V6 dīzeļdzinējs būs pieejams arī kā BlueTEC modelis ar pasaulē labāko izmešu kontroles tehnoloģiju, kas atbilst 2014. gadā plānotajām EU6 normām.
Benzīna dzinējiem 20% degvielas ietaupījums
Jaunie E 200 CGI un E 250 CGI ir aprīkoti ar jaunizveidotu četrcilindru tiešās iesmidzināšanas dzinēju ar 1,8 litru tilpumu, turbokompresoru un pielāgojamas darbības ieplūdes un izplūdes sadales vārpstām. E 200 CGI standartmodelis (135 kW/184 ZS), kas aprīkots ar sešu ātrumu manuālo pārnesumkārbu un ECO Start/Stop funkciju patērē tikai 6,8 litrus benzīna uz 100 kilometriem.
E 250 CGI (150 kW/204 ZS) dzinējam, kuram standartaprīkojumā ir piecu ātrumu automātiskā pārnesumkārba, maksimālais griezes moments ir 310 Nm, kas ir par 26% vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo V6 dzinēju. Savukārt degvielas patēriņš ir samazināts par vairāk nekā 20%. Tagad tas patērē līdz 7,4 litriem degvielas uz 100 kilometriem.
Modernas drošības sistēmas
Papildaprīkojumā piedāvātā gaismu adaptīvās vadības sistēma (Adaptive Main Beam Assist) izmanto videokameru uz vējstikla, kura atpazīst pretimbraucošā transporta plūsmu, kā arī transportlīdzekļus, kuri virzās uz priekšu, un noregulē priekšējos lukturus tā, lai to izstarotā gaisma nesasniegtu citus transportlīdzekļus. Kā papildus aprīkojums jaunajai E-klasei ir pieejama arī nakts redzamības sistēma (Night View Assist). Mercedes ir uzlabojis šo sistēmu ar īpašu gājēju atpazīšanas funkciju: tiklīdz nakts redzamības sistēma konstatē, ka automobiļa priekšā atrodas gājēji, tas tiek izgaismots borta displejā, lai pastiprinātu brīdinājuma efektu.
Aktīvie daudzprofilu sēdekļi ar masāžas funkciju
Papildaprīkojuma listē varēs ieraudzīt daudzprofilu sēdekļus ar ērtiem galvas balstiem un divpakāpju masāžas funkciju atzveltnē. Atkarībā no pagrieziena leņķa, paātrinājuma un automašīnas ātruma, ātrdarbīgie pjezoelektriskie vārsti mainīs spiedienu atzveltnē esošajās gaisa kamerās, līdz ar ko mainās to tilpums, nodrošinot vadītājam un pasažierim priekšējā sēdeklī lielisku sānu atbalstu. Pēc izvēles E-klasei iespējams pasūtīt aizmugurē divus atsevišķus sēdekļus. Šī aizmugures sēdekļu komforta pakotne ietver sēdekļu apsildi, ādas polsterējumu, vidus konsoli, ērtus galvas balstus, aptumšojošus aizkarus aizmugurējās durvīs, elektriski darbināmu aptumšojošu aizkaru aizmugurējam logam, ērti lietojamus saules aizsargus un ērtākas iespējas piekļūšanai bagāžas nodalījumam.